abonnement Unibet Coolblue
pi_170711932
Hi allemaal,

Ik heb 2 jaar nu een kat en de andere kat is 1 jaar. Ik merk vooral bij de laatste dat deze nog speelser is en veel nieuwsgieriger naar buiten loert of bv. bij de deur gaat miauwen. Deze kat is ook veel ondeugender, ik heb het gevoel dat deze liever naar buiten zou willen, maar in principe zijn ze alletwee binnen gewend.

Nu is het zo dat ik over een maand of 2 naar een huisje in het bos verhuis. Het huisje ligt in het bos maar wel ietsje meer naar de weg gelegen. Dus aan de rand van het bos zeg maar. Ik twijfel heel erg wat te doen na de eerste paar maanden; ze de mogelijkheid geven naar buiten te kunnen dmv kattenluikje of binnenlaten? Ik ben erg bang dat iig die laatste kat niet meer terugkomt (misschien vindt ie het wel veel te leuk in het bos haha) en verder ook zelf een beetje angstig; wat nou als ze overreden worden... maar voor de katten lijkt het me leuker? Buiten spelen met beestjes en in het zonnetje liggen... Ik ga niet aan de slag met een riempje, ze zijn nu ook niet gewend aan een halsbandje ofzo en heb dan het gevoel dat ik ze maar beter binnen kan laten.

Hoor graag jullie tips? Dank!
  vrijdag 5 mei 2017 @ 20:07:47 #2
4681 kasper
Pecunia non olet
pi_170712030
Kan je niet een stukje van de tuin afzetten?
Daar zouden ze dan vrij rond kunnen lopen zonder dat je je elke dag afvraagt of ze nog wel thuis zullen komen.
Zwarte Piet, wie kent 'm niet?
pi_170712199
quote:
3s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:07 schreef kasper het volgende:
Kan je niet een stukje van de tuin afzetten?
Daar zouden ze dan vrij rond kunnen lopen zonder dat je je elke dag afvraagt of ze nog wel thuis zullen komen.
Idd, ren bouwen.
pi_170713172
Kattenluikje in het bos kan je elke dag cadeautjes verwachten denk
pi_170713266
Ik woon ook aan de rand van het bos met een grote weg in de buurt. Toen ons drietal voor het eerst naar buiten ging waren ze nog geen jaar oud en heel erg speels. Ze komen gewoon elke keer braaf naar huis en ze blijven bij de weg weg. (Al kan dat natuurlijk wel eens mis gaan) Dus ik zou ze gewoon naar buiten laten gaan. Een luikje is het makkelijkste dan hoef je niet iedere keer op te staan om ze naar binnen en naar buiten te laten. Nog een voordeel ze gaan liever het bos in als dat ze de kattenbak gebruiken dus die hoef ik maar 2x per jaar schoon te maken _O_ ^O^

Ik heb die van ons geleerd dat ze iets lekkers krijgen als ik op een hondfluitje blaas dus als ze verder het bos in gaan en ik ben naar ze op zoek komen ze meestal naar huis gerend als ze het fluitje horen. _O-

Ow, en in het. Os zitten vaak teken. Ik kan je een seresto bandje aanraden, dat is het enigste dat bij ons goed werkt.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')