abonnement Unibet Coolblue
pi_170705550
Mijn goede voornemen voor deze aankomende zomer is meer op de fiets stappen, maar tegelijk dus ook om de auto vaker te laten staan wanneer mogelijk. Dat is namelijk een win win situatie: ik kan werken aan mijn conditie en ik bespaar benzine, waarmee ik dus meer km's uit een liter Euro 95 weet te halen 8-) Ook scheelt het in-direct slijtage, want een auto slijt veel sneller bij al die korte ritjes!



Dus de komende tijd laat ik de auto mooi voor de deur staan, althans zolang ik het weet vol te houden en zolang het niet regent. Want het is natuurlijk niet leuk om door de regen te fietsen als dat niet nodig is, maar als ik toch niet weg hoef kan ik ook wel wachten tot het droog is. Alleen dat word afkicken, want auto rijden vind ik hartstikke leuk om te doen O+

[ Bericht 4% gewijzigd door Diqiu-Long op 05-05-2017 17:25:52 ]
pi_170706056
Lief dagboek
Uitvinder van de biersmiley.
pi_170706559
Ik zou willen dat de afstand woon-werk iets minder groot was.. zou graag weer op de fiets naar het werk.. 30km heen en terug over de A32 heb je na 2 weken ook wel weer gezien.

Al moet deze afstand ook wel gewoon fiets-baar zijn..
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_170706564
Meer km's uit een liter Euro 95 door te gaan fietsen is knap. Verder erg nobel van je 😊
pi_170706796
Haha, leuk topic weer, Braddie.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_170706966
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:30 schreef Cultuur058 het volgende:
Ik zou willen dat de afstand woon-werk iets minder groot was.. zou graag weer op de fiets naar het werk.. 30km heen en terug over de A32 heb je na 2 weken ook wel weer gezien.

Al moet deze afstand ook wel gewoon fiets-baar zijn..
Jouw UI :')
Schrijf wat leuks in m'n gastenboek :) : http://secretpret.mygb.nl/
BTC : 3L9zW8LhLF4FpTjM8ojQUxeeEBjnJeE6z3
pi_170707022
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:46 schreef SecretPret het volgende:

[..]

Jouw UI :')
Ja, je hebt denk ik de link gelegd.. Ik werk ook bij een bedrijf dat diensten levert aan het Abe L. stadion.. :N
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_170707133
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 14:48 schreef Diqiu-Long het volgende:
Mijn goede voornemen voor deze aankomende zomer is meer op de fiets stappen, maar tegelijk dus ook om de auto vaker te laten staan wanneer mogelijk. Dat is namelijk een win win situatie: ik kan werken aan mijn conditie en ik bespaar benzine, waarmee ik dus meer km's uit een liter Euro 95 weet te halen 8-) Ook scheelt het in-direct slijtage, want een auto slijt veel sneller bij al die korte ritjes!

Dus de komende tijd laat ik de auto mooi voor de deur staan, althans zolang ik het weet vol te houden en zolang het niet regent. Want het is natuurlijk niet leuk om door de regen te fietsen als dat niet nodig is, maar als ik toch niet weg hoef kan ik ook wel wachten tot het droog is. Alleen dat word afkicken, want auto rijden vind ik hartstikke leuk om te doen O+
Puik idee!!!
TS, door de regen fietsen of lopen is echt niet zo erg, kan zelfs heel leuk zijn.
Fietsen met tegenwind is absoluut het ergste, dat wens ik niemand toe.

Om vast in de stemming te komen:

  Spellchecker vrijdag 5 mei 2017 @ 15:57:10 #9
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170707177
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Puik idee!!!
TS, door de regen fietsen of lopen is echt niet zo erg, kan zelfs heel leuk zijn.

Alleen op de terugweg ....
pi_170707207
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:57 schreef maily het volgende:

[..]

Alleen op de terugweg ....
Als je bang bent dat je mascara doorloopt, maak je je pas op als je op je werk bent.
  Spellchecker vrijdag 5 mei 2017 @ 15:59:30 #11
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_170707215
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:58 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Als je bang bent dat je mascara doorloopt, maak je je pas op als je op je werk bent.
:D
  vrijdag 5 mei 2017 @ 16:51:43 #12
443733 Pajanus
grgr pajanus
pi_170708371
heb je ook rekening gehouden met t slijten van je knieschijven?₩
Lachen joh.
pi_170708626
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:54 schreef Hiddendoe het volgende:

[..]

Puik idee!!!
TS, door de regen fietsen of lopen is echt niet zo erg, kan zelfs heel leuk zijn.
Fietsen met tegenwind is absoluut het ergste, dat wens ik niemand toe.

Om vast in de stemming te komen:

Nee dat is waar en heb vroeger ook niet anders gedaan: collega's hadden toen medelijden met mij, of ik niet ziek werd. Maar nee ik werd niet ziek en had juist een grotere weerstand dan mijn collega's die met de auto gingen.

Alleen verschil is dat ik geen keuze had, want met het OV kon ik niet op het werk komen. Ofja dat was 1 uur reizen, terwijl met de fiets net 30 minuten was. En het was ook flink goedkoper :De

Dus ja nu een sportieve racefiets gekocht bij de Decathlon, zodat ik ook een beetje plezier in het fietsen ga krijgen. Met een stadsfiets vind ik trouwens niet.

Tot nu heb ik het 5 dagen volgehouden: maandag terug uit Düsseldorf gekomen, en sinds die niet meer in de auto gereden. Best moeilijk, want het juikt wel behoorlijk. Bespaar er alleen wel echt geld mee, want korte ritjes kost meer benzine dan langere afstanden.
pi_170709615
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:39 schreef Simterklaas het volgende:
Haha, leuk topic weer, Braddie.
Braddie heeft recent zijn 316 compact weer ingeruild voor een verroeste Polo dus die heeft geen 205 :) meelezen op het autoweek forum is wel echt een genot hoor _O_
pi_170710497
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:51 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Braddie heeft recent zijn 316 compact weer ingeruild voor een verroeste Polo dus die heeft geen 205 :) meelezen op het autoweek forum is wel echt een genot hoor _O_
Ze hebben alle Braddie topics daar gesloten. -O-
pi_170710896


Zo ik heb er al 100km opzitten :D
pi_170711316
Hoeveel km is je enkele woon-werk reis met de fiets?
pi_170711746
Dat was vroeger 7km en tot ik slaagde voor mij rijbewijs heb ik dat steeds met de fiets gedaan, daarna ben ik met de auto gegaan. Maar dat was ook omdat het toen al winter was, en hoe leuk fietsen ook is: als het vriest is dat geen pretje.
pi_170712782
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 16:51 schreef Pajanus het volgende:
heb je ook rekening gehouden met t slijten van je knieschijven?₩
Fietsen in een niet al te zware versnelling is juist een goede beweging voor de knieën. Lopen is slecht voor knieën.
pi_170715026
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 19:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dat was vroeger 7km en tot ik slaagde voor mij rijbewijs heb ik dat steeds met de fiets gedaan, daarna ben ik met de auto gegaan. Maar dat was ook omdat het toen al winter was, en hoe leuk fietsen ook is: als het vriest is dat geen pretje.
Want? Gladheid en onderuit gaan met de fiets is wel naar, maar zie niet wat er mis is met een beetje kou.
pi_170715069
Ja sorry, maar ik heb gewoon een bloedhekel aan koud weer en dan met name vrieskou. Maar korte stukjes zou ik dan alsnog met de fiets kunnen doen, al is het gelukkig nog geen winter.
  FOK!fotograaf zaterdag 6 mei 2017 @ 00:37:43 #22
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170718475
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:30 schreef smizy het volgende:
Meer km's uit een liter Euro 95 door te gaan fietsen is knap. Verder erg nobel van je 😊
Heel realistisch hoor. Fietsafstand is kortere stukken. Dus ga je dan alleen nog lagere stukken met de auto. Minder koud starten, langer door blijven rijden, levert je over het algemeen wel meer kilometers een tank brandstof op.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170718681
Ja precies en ik heb dat al vaker bevestigd in de praktijk: wanneer meer langere ritten reed, i.p.v. al die korte ritjes dan had ik een veel lager brandstofverbruik.

In de winter is dat al helemaal extreem, toen was het brandstofverbruik echt om te huilen.
pi_170719273
Goed plan. En volhouden. :-)

Ik ga het hele jaar door op de scooter ( afstand 30 km ) naar werk. Behalve als het sneeuwt of vriest.

Fietsen duurt in totaal heen en terug 1 uur langer dan met brommer. Dus zonde, in mijn geval.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 02:10:09 #25
265433 Kalebatz
Mrttmttmtt
pi_170719790
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 01:29 schreef silenthill het volgende:
Goed plan. En volhouden. :-)

Ik ga het hele jaar door op de scooter ( afstand 30 km ) naar werk. Behalve als het sneeuwt of vriest.

Fietsen duurt in totaal heen en terug 1 uur langer dan met brommer. Dus zonde, in mijn geval.
Probeer ik ook zoveel mogelijk, afstand is 15 km. Ben er op de scooter bijna net zo snel als met de auto, scheelt geen 5 minuten. Parkeren is ook veel gemakkelijker.
Feel the fuzz!
pi_170720814
Naar het werk was ik er met de fiets soms in 20 minuten, terwijl ik met de auto ook 15 minuten nodig had. Okay misschien iets korter, alleen de fiets kan best snel zijn.

Schijnt vandaag heel warm te worden, dus straks stap ik weer op de fiets.
pi_170821095
Lief dagboek, ondanks de kou laat ik vandaag toch de auto staan!
pi_170821104
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 07:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
Lief dagboek, ondanks de kou laat ik vandaag toch de auto staan!
Misschien moet je eens wat thermosondergoed aanschaffen als je het nu al zo koud vindt. :P

Maar goed gedaan hoor. ^O^
pi_170821127
Dat heb ik al: droeg ik in de winter altijd, toen ik op werk aankwam had ik vervolgens hartstikke warm en mocht ik het weer uitrekken.
pi_170821274
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dat heb ik al: droeg ik in de winter altijd, toen ik op werk aankwam had ik vervolgens hartstikke warm en mocht ik het weer uitrekken.
Of handschoenen aan doen en deze in je jaszak stoppen zodra je het warm begint te krijgen.
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:26:25 #31
37248 BertV
Handgemaakt
pi_170821335
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 15:30 schreef Cultuur058 het volgende:
Ik zou willen dat de afstand woon-werk iets minder groot was.. zou graag weer op de fiets naar het werk.. 30km heen en terug over de A32 heb je na 2 weken ook wel weer gezien.

Al moet deze afstand ook wel gewoon fiets-baar zijn..
Klopt. Ik heb daarom een speed pedelec aangeschaft.
Woon werk 34km heen en terug. (enkele reis kan net op 1 accu)

Binnendoor inclusief pontje met de auto: 50 minuten.
Met de fiets: 60 tot 65 minuten.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_170821430
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:18 schreef Chai het volgende:

[..]

Of handschoenen aan doen en deze in je jaszak stoppen zodra je het warm begint te krijgen.
Kou viel goed mee, ben al op plaats van bestemming aangekomen en had echt niet met winterjas en handschoenen willen fietsen. Het voelt toch niet zo koud aan als de winter.

8.8km had ik in 20 minuten afgelegd, best rap al zeg ik het zelf. Google Maps deed namelijk 30 minuten schatten.
pi_170821452
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 08:36 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Kou viel goed mee, ben al op plaats van bestemming aangekomen en had echt niet met winterjas en handschoenen willen fietsen. Het voelt toch niet zo koud aan als de winter.

8.8km had ik in 20 minuten afgelegd, best rap al zeg ik het zelf. Google Maps deed namelijk 30 minuten schatten.
Wie heeft het over winterjas? Gewoon zomerjas met handschoenen. ^O^
pi_170821473
Maar het jeukt toch best om in die auto te stappen: alleen vermoed niet dat ik veel snellere was geweest, want met de fiets rij ik stilstaande verkeer gewoon voorbij.
  woensdag 10 mei 2017 @ 08:46:56 #35
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170821545
Je doet alsof je moet afkicken van crack omdat je 6km moet fietsen?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_170822055
Nee joh afkicken van het auto rijden: het is ja heel makkelijk om gewoon in de auto te stappen, daar heb je geen enkele inspanning voor nodig. Terwijl dat op de fiets wel anders is.
pi_170822196
Dat is ook geen moeilijke auto om te laten staan :') . Wat een gedrocht heeej.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_170822686
Wat rij dan? Een rode Micra? Je weet helemaal niet wat voor genot het is om in Peugeot 205 te rijden!
  woensdag 10 mei 2017 @ 10:11:45 #39
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170822747
Als je praat over afkicken zul je gewoon je auto weg moeten doen.
And so is the past
pi_170823041
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 09:29 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee joh afkicken van het auto rijden: het is ja heel makkelijk om gewoon in de auto te stappen, daar heb je geen enkele inspanning voor nodig. Terwijl dat op de fiets wel anders is.
Ja, maar dat went wel. Ik fiets elke dag 10km heen en terug naar mijn werk en dat is echt geen inspanning meer. Sterker nog ik baal als ik niet kan fietsen, ik vind het heerlijk om op de fiets "wakker" te worden 's ochtends en om 's avonds mijn werk achter te laten. In het muffe OV word ik chagrijnig, en in de file staan in de auto zou ik echt totaal niet trekken, wat een ellende lijkt me dat.
pi_170823237
Ja ik ben het wel eens daarmee: aan de andere kant, je hoeft geen 50km te fietsen om inspanning te leveren. Je kunt ook gewoon kleine sprintjes trekken, alleen dan loop je wel het risico om bezweet op het werk aan te komen.

Voor mij was in iedere geval sinds ik mijn rijbewijs en auto heb, veel te makkelijk om in de auto te springen. Nu motiveer ik mijzelf gewoon, doordat ik daardoor zeker weten minder hoef te tanken.

Ik gebruik zeg maar een app die heet Drivvo, en volgens die app had ik al 8 dagen geleden moeten tanken. Alleen die weet niet dat ik de auto al bijna 2 weken heb laten staan , heb hem enkel zondag voor 15km gebruikt.

In de tussentijd wel met de auto bezig geweest, maar dat was schoonmaken en in de wax zetten. Dus geen enkele keer gestart :) Al vind ik rijden echt nog super leuk, dat geeft gewoon een ontiegelijk goed gevoel. Maja fietsen ook....
pi_170823464
Ik laat hem wat vaker staan nu ik de mogelijkheid heb om thuis te werken. Maar die 60km enkele reis fietsen gaat mij echt te ver :')
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_170823983
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 19:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dat was vroeger 7km en tot ik slaagde voor mij rijbewijs heb ik dat steeds met de fiets gedaan, daarna ben ik met de auto gegaan. Maar dat was ook omdat het toen al winter was, en hoe leuk fietsen ook is: als het vriest is dat geen pretje.
Okay dan :P.
Ik zou ook wel willen, maar 26km enkele reis op de fiets vind ik niet grappig.
Misschien wel een mooie uitdaging om een keertje te doen, wanneer mijn conditie wat aan de betere hand is.
pi_170824054
26km enkel reis op de fiets is gekkenwerk! Net zoals toetsenbord ridders die bij een persoon met Obesitas roepen dat hij of zij maar even 30km per dag moet gaan fietsen!

Dat moet je gewoon rustig opbouwen en als je geen conditie hebt, is 16km per dag al voldoende. Maar s je conditie een beetje okay is, dan is 26km nog wel te doen. Alleen het is ontiegelijk tijdrovend, dus ja dan kun je beter de auto pakken.
  woensdag 10 mei 2017 @ 11:35:25 #45
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170824277
Ik heb dit weekend 40km gefietst om een stadsfiets. Stel je niet zo aan man
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_170824394
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:35 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb dit weekend 40km gefietst om een stadsfiets. Stel je niet zo aan man
Haha, ja lekker in het weekend, zaterdag zeker, toen was het lekker weer. Onderweg vast een keer of drie gestopt voor een bammetje of een drankje. Heerlijk cruisen, 15 km/u, je had toch de tijd... zo valt het inderdaad wel mee!
pi_170824505
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:35 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb dit weekend 40km gefietst om een stadsfiets. Stel je niet zo aan man
Ik 45km!
pi_170824593
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:35 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb dit weekend 40km gefietst om een stadsfiets. Stel je niet zo aan man
Nou poehee. Vroeger was het heel normaal om met je stadsfiets op fietsvakantie te gaan naar familie aan de andere kant van het land.
pi_170824615
Goed iniatief! Soms denk ik wel eens: wat zou het fileprobleem toch een stuk minder zijn als we meer gaan fietsen. Ik woon op 10 minuten fietsen van het werk en heb geen auto, maar zou bij een andere baan op <15km ook wel willen fietsen. Inderdaad: goed voor je conditie, goed voor je portemonnee. Investeren in een goede fiets, een goed regenpak en gaan met de banaan.

En deze site kan natuurlijk niet onvermeld blijven in dit topic: https://www.hetregentbijnanooit.nl/site/
Somebody that I used to know
pi_170824656
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:35 schreef Catch22- het volgende:
Ik heb dit weekend 40km gefietst om een stadsfiets. Stel je niet zo aan man
Ik op een NS-fiets, vorige week :D Heb nog even gesproken met drie wielrenners die mij inhaalden, verderop rustten en mij maar dapper vonden op mijn OV-fiets op een open stuk weiland pal tegen de wind in.

(had de dagen erna last van mijn knie :'( )
Somebody that I used to know
pi_170824723
quote:
2s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:52 schreef Postbus100 het volgende:
Goed iniatief! Soms denk ik wel eens: wat zou het fileprobleem toch een stuk minder zijn als we meer gaan fietsen. Ik woon op 10 minuten fietsen van het werk en heb geen auto, maar zou bij een andere baan op <15km ook wel willen fietsen. Inderdaad: goed voor je conditie, goed voor je portemonnee. Investeren in een goede fiets, een goed regenpak en gaan met de banaan.

En deze site kan natuurlijk niet onvermeld blijven in dit topic: https://www.hetregentbijnanooit.nl/site/
Dat is ook direct het voordeel van de fiets: je kunt al het spitsverkeer mijden. Toen ik nog werkte was ik met de fiets zelfs sneller thuis dan collega's die dezelfde route met de auto reden, maja die moesten wel eerst nog hun longen vervuilen.
pi_170824743
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 01:29 schreef silenthill het volgende:
Goed plan. En volhouden. :-)

Ik ga het hele jaar door op de scooter ( afstand 30 km ) naar werk. Behalve als het sneeuwt of vriest.

Fietsen duurt in totaal heen en terug 1 uur langer dan met brommer. Dus zonde, in mijn geval.
Waarom neem je geen elektrische fiets? :)
Somebody that I used to know
pi_170824818
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 17:51 schreef Dudeweiser het volgende:

[..]

Braddie heeft recent zijn 316 compact weer ingeruild voor een verroeste Polo dus die heeft geen 205 :) meelezen op het autoweek forum is wel echt een genot hoor _O_
Hoe blijf je op de hoogte dan? Alles van hem is toch gesloten?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  woensdag 10 mei 2017 @ 14:08:11 #54
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_170827267
quote:
12s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:41 schreef Farenji het volgende:

[..]

Haha, ja lekker in het weekend, zaterdag zeker, toen was het lekker weer. Onderweg vast een keer of drie gestopt voor een bammetje of een drankje. Heerlijk cruisen, 15 km/u, je had toch de tijd... zo valt het inderdaad wel mee!
lekker weer? Ik had windkracht 6 op de vlakte vol op de neus. Echt langzaam gingen we niet.

Maar hij doet net alsof het levensgevaarlijk om 'ongetrained' 25km te fietsen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  woensdag 10 mei 2017 @ 21:12:10 #55
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_170837234
Als het >20 graden is laat ik de auto sowieso vaker staan, want ik heb er zo'n uitzettende hekel aan in een auto te gaan zitten die de hele dag in de zon heeft staan koken en dus een interieur van 40 graden heeft :{ Je krijgt er zo'n smerig plakkerig gevoel van..

Als je dan goeie climate controle hebt is het slechts 2 minuten afzien maar mijn airco doet vrij weinig op het moment. Dan is de fiets pakken voor een boodschap in het dorp ineens een verademing :)
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
  woensdag 10 mei 2017 @ 21:12:32 #56
326881 mpc007
Bingo.... How fun!
pi_170837245
[/quote]
...(Bijna) op vakantie naar het hoge Noorden!
pi_170879812
Gisteren toch de auto genomen om mijn kratje bier te kopen: ik vind dat ik gerust 1x per week even een stukje in die auto mag rijden, is waarschijnlijk ook nog goed. Want te lang stil staan is ook niets voor een auto, dan mag je de ANWB bellen dat je auto niet start :P
pi_170881263
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 13:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
Gisteren toch de auto genomen om mijn kratje bier te kopen: ik vind dat ik gerust 1x per week even een stukje in die auto mag rijden, is waarschijnlijk ook nog goed. Want te lang stil staan is ook niets voor een auto, dan mag je de ANWB bellen dat je auto niet start :P
Smoesjes :6
Somebody that I used to know
pi_170892289
Sinds 2 weken hier ook met de fiets naar werk, 10km enkele rit.

Bij regen trek ik mijn mac in a sac jas+broek aan.
pi_170892498
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 22:09 schreef xaban06 het volgende:
Sinds 2 weken hier ook met de fiets naar werk, 10km enkele rit.

Bij regen trek ik mijn mac in a sac jas+broek aan.
Netjes en respect! Scheelt trouwens enorm benzine hoor als je dat dagelijks doet, is toch al bijna 2 liter die je met de auto zou gebruiken.
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:36:59 #61
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_171027065
Wie doet er nou de fiets tegen de auto :') :') :') |:(
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_171027167
Ik, omdat de fiets geen standaard heeft en hij van de Decathlon naar mij thuis vervoerd moest worden! Anders zou hij dus niet tegen mijn auto staan! Want ik moest de bank nog terug klappen en dergelijke!

Maar maak je geen zorgen,hij stond in werkelijkheid tegen de auto band en niet tegen de lak. Dus het heeft beslist geen lakschade opgeleverd en de fiets is ook niet langs de auto afgegleden!

Trouwens gisteren met het warme weer, gewoon weer de fiets genomen. En ik denk dat ik dan liever op de fiets zit de eerste paar km's, dan in de auto. Want heb online gezien dat de temperatuur in de auto in zon tot 50 graden op kan lopen!



Eerste resultaat: 20km op 1 liter benzine :D
  donderdag 18 mei 2017 @ 13:53:33 #63
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_171027498
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:20 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ja sorry, maar ik heb gewoon een bloedhekel aan koud weer en dan met name vrieskou. Maar korte stukjes zou ik dan alsnog met de fiets kunnen doen, al is het gelukkig nog geen winter.
Ik heb juist een schijthekel aan fietsen met mooi weer :') Overal enorm druk op de fietspaden, je zweet je een ongeluk en overal kutvliegjes.

Geef mij maar -5 t/m 10 graden max.
Dat vind ik de ideale temperatuur om te fietsen :P

Heerlijk juist met vrieskou :Y
En je fietst jezelf toch zo warm :)

quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 11:22 schreef Diqiu-Long het volgende:
26km enkel reis op de fiets is gekkenwerk! Net zoals toetsenbord ridders die bij een persoon met Obesitas roepen dat hij of zij maar even 30km per dag moet gaan fietsen!

Dat moet je gewoon rustig opbouwen en als je geen conditie hebt, is 16km per dag al voldoende. Maar s je conditie een beetje okay is, dan is 26km nog wel te doen. Alleen het is ontiegelijk tijdrovend, dus ja dan kun je beter de auto pakken.
Ik fiets 2 tot 3 keer per week (en soms de hele week) naar mijn werk en dat is 22km enkele reis (en nog een shitroute ook met een aantal bruggen, tunnels en viaducten) dus dat 'gekkenwerk' voor 26km valt ook wel mee. Je moet het wel opbouwen inderdaad. Ik doe er overigens met de auto niet veel korter over, beide ongeveer een uur reistijd.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_171027667
Je hebt een punt over dat warme weer: gister ongeveer 20km afgelegd, 10 heen en 10 terug en het was echt heel warm. Denk alleen dat ik in de auto in een soort sauna gezeten had: maar inderdaad, als het mooi en warm weer is zie je meer van die wielertoeristen.

Nouja gekke werk voor onervaren fietsers, want het is wel te doen uiteindelijk. Al zou ik dat in mij regio echt niet willen doen, het is hier namelijk berg op en af. Dat is een stuk intensiever, dan 20km fietsen over een voornamelijk plat landschap.
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:02:37 #65
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_171027725
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:00 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je hebt een punt over dat warme weer: gister ongeveer 20km afgelegd, 10 heen en 10 terug en het was echt heel warm. Denk alleen dat ik in de auto in een soort sauna gezeten had: maar inderdaad, als het mooi en warm weer is zie je meer van die wielertoeristen.

Nouja gekke werk voor onervaren fietsers, want het is wel te doen uiteindelijk. Al zou ik dat in mij regio echt niet willen doen, het is hier namelijk berg op en af. Dat is een stuk intensiever, dan 20km fietsen over een voornamelijk plat landschap.
Ik heb onderweg:

- Fietsersbrug
- Spijkenisserbrug
- Viaduct
- Nog een viaduct
- Heel eind een open stuk waar het altijd flink waait
- Beneluxtunnel

Allemaal niet bepaald lullig klimmetjes en dat 2 keer op een dag dus.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_171027832
Ook een echte helling? Want sorry hoor, het echte klimmen gebeurd in Limburg​ in Nederland ;)
  donderdag 18 mei 2017 @ 14:12:37 #67
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_171027989
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:06 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ook een echte helling? Want sorry hoor, het echte klimmen gebeurd in Limburg​ in Nederland ;)
Het zijn best stevige klimmetjes, en dat komt van iemand die de mont ventoux ook heeft gefietst (en uberhaupt in bergachtig gebied best veel km's heeft gemaakt) .
:)
Maargoed, 22km enkel vinden veel mensen al véél te ver om te fietsen :P Zelfs zonder klimmetjes erin.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_171028397
Ik hou zelf 10km max enkel rit aan voor bestemming ritjes, en anders pak ik de auto wel. Want als ik kijk naar het brandstofverbruik, dan is dat niet eens 8 cent per km!

Dus het is wel een overweging die ik maak, want 40km recreatief fietsen is leuk. Maar omdat voor woon-werkverkeer te doen, liever niet. Heeft natuurlijk ook met tijd te doen!!
  donderdag 18 mei 2017 @ 15:03:06 #69
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_171029104
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 14:26 schreef Diqiu-Long het volgende:
Ik hou zelf 10km max enkel rit aan voor bestemming ritjes, en anders pak ik de auto wel. Want als ik kijk naar het brandstofverbruik, dan is dat niet eens 8 cent per km!

Dus het is wel een overweging die ik maak, want 40km recreatief fietsen is leuk. Maar omdat voor woon-werkverkeer te doen, liever niet. Heeft natuurlijk ook met tijd te doen!!
Wat ik al zei, ik ben met de auto amper sneller. Files :r
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_171029136
Oh files : ( :( Dat komt trouwens eigenlijk omdat de gemiddelde Nederlander voor iedere wisse wasje de auto pakt, en omdat het openbaar vervoer natuurlijk te duur is.
pi_171030171
Het enige wat me tegenhoud om naar het werk te fietsen is dat de douche hier is verbouwd tot schoonmaakhok..

:'(
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
  donderdag 18 mei 2017 @ 16:22:45 #72
389307 1marcelfilms
(permanent verbannen)
pi_171030671
maar wrm ga je niet gewoon op de tomos ofzo?
vroeger was alles beter
ìk_vôél_më_èëñzâám_ën_ållêén_v­ándàâg_wïl_ìemånd_mêt_mê_präté­ñ
pi_171030810
quote:
3s.gif Op donderdag 18 mei 2017 16:22 schreef 1marcelfilms het volgende:
maar wrm ga je niet gewoon op de tomos ofzo?
Omdat ik dan alsnog brandstofverbruik, en vind een scooter/brommer als vervoersmiddel gewoon niet fijn. Je bent dan maar een stukje sneller dan op de fiets, maar vervuilt wel ontiegelijk het milieu met je uitstoot.

Dus ja fietsen vind ik beter: brommer of scooter rijden is voor mij hetzelfde als in de auto, sowieso moet je dat ding ook verzekeren.
pi_171033322
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:04 schreef Diqiu-Long het volgende:
Oh files : ( :( Dat komt trouwens eigenlijk omdat de gemiddelde Nederlander voor iedere wisse wasje de auto pakt [.. ] .
Ja, dat! We zijn allemaal schuldig.
Somebody that I used to know
pi_171033334
quote:
0s.gif Op donderdag 18 mei 2017 15:57 schreef Cultuur058 het volgende:
Het enige wat me tegenhoud om naar het werk te fietsen is dat de douche hier is verbouwd tot schoonmaakhok..

:'(
Met de elektrische fiets schijnt het zweten wel mee te vallen.
Somebody that I used to know
  donderdag 18 mei 2017 @ 20:28:43 #76
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_171036561
Mijn woon-werkafstand op de meeste dagen is 95 km enkele reis. Toch maar niet fietsen :').

Vandaag wel de auto laten staan... voor de laatste 3 km in Rotterdam. P&R + tram is daar beter te doen dan betaald parkeren.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_171039357
quote:
9s.gif Op donderdag 18 mei 2017 20:28 schreef JDude het volgende:
Mijn woon-werkafstand op de meeste dagen is 95 km enkele reis. Toch maar niet fietsen :').

Vandaag wel de auto laten staan... voor de laatste 3 km in Rotterdam. P&R + tram is daar beter te doen dan betaald parkeren.
Dat hebben wij in Utrecht gedaan: ideale oplossing die P+R, want de drukke binnenstad met je auto in is ook niet gezellig. In Düsseldorf parkeer ik ook geregeld op de P+R, vind dat echt ideaal en het is gratis.

Laatste stukje dan gewoon lopen of met de tram.
pi_171040849
Waarom brommer ipv elektrische fiets voor 30 km heen en terug.

Snelheid.

Brommer loopt harder dan 45 km.
Heeft geen nadeel van beperking qua km in de kou/winter.

Voordeel dat je niet over de drukke fietspaden moet in de spits.

Actieradius op 1 brommertank is stukken beter per dag dan de best 45 km elektrische fiets.
Tanken is 5 minuten werk. Ipv uren accu opladen.

Veiligheid. Motorpak en helm op.

Met 45 km en alleen fietshelm ligt je vel eraf als je onderuit gaat.

Nadeel. Brommer is niet zo groen als elektrische fiets.

Maar dat compenseer ik weer met mijn auto die hybride is. :-)
pi_171040959
Brommer mag niet eens 45km/u rijden, een fiets wel als je dat red ;) Oh dat is blijkbaar allang veranderd, vroeger was dat max 40km/u.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:17:11 #80
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_171049256
Een beetje scooter loopt makkelijk 70. Maar je doet geen Braddieritjes meer, 205?
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_171049379
Behalve dat een scooter niet zo snel mag rijden: maar ik heb een hele goede reden, waarom ik alleen een auto en fiets heb. En geen scooter daarnaast.

Dat ding moet je namelijk ook verplicht verzekeren, en in een auto is het toch een stuk comfortabeler dan op een scooter.
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:24:21 #82
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_171049435
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:22 schreef Diqiu-Long het volgende:
Behalve dat een scooter niet zo snel mag rijden: maar ik heb een hele goede reden, waarom ik alleen een auto en fiets heb. En geen scooter daarnaast.

Dat ding moet je namelijk ook verplicht verzekeren, en in een auto is het toch een stuk comfortabeler dan op een scooter.
Tsja, voor niets gaat de zon op. Met een scootertje kan je prachtig door de stad heen scheuren.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_171049602
quote:
1s.gif Op donderdag 18 mei 2017 18:29 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Met de elektrische fiets schijnt het zweten wel mee te vallen.
Maar er is verder niks mis met mijn benen ofzo, dus ik zie de meerwaarde van een electrische fiets niet.
Eenzame Cambuur fan op Fok! forum.
pi_171049896
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:24 schreef Geelman het volgende:

[..]

Tsja, voor niets gaat de zon op. Met een scootertje kan je prachtig door de stad heen scheuren.
Dat wel, maar om 20km met een scooter te rijden? Dan pak ik gewoon de auto en voor minder dan 10km de fiets, mits het niet regent. Want ik heb natuurlijk niet voor niets een auto.

Kan mij voorstellen dat in een stad als Amsterdam een scooter geweldig is, want met de auto zal het wel huilen zijn tijdens de spits :(
  vrijdag 19 mei 2017 @ 12:45:52 #85
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_171049945
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 mei 2017 12:43 schreef Diqiu-Long het volgende:

[..]

Dat wel, maar om 20km met een scooter te rijden? Dan pak ik gewoon de auto en voor minder dan 10km de fiets, mits het niet regent. Want ik heb natuurlijk niet voor niets een auto.

Kan mij voorstellen dat in een stad als Amsterdam een scooter geweldig is, want met de auto zal het wel huilen zijn tijdens de spits :(
Ik reed wel eens ritten van 100km+ op de scooter.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_171067272
Ligt aan de situatie.

Winter als er sneeuw ligt pak ik de auto naar werk.

De rest van het raar de scooter. Geen last van files. En bij regen geen last van extra drukte.
En de scooter id sneller door de binnrnstad van amsterdam dan auto.

Auto is alleen sneller om 05:30, wanneer er de snelweg redelijk leeg is en je kunt doortrappen. Maar niet veel sneller.

Scooter mag in parkeergarage kantoor.
Auto op 15 minuten lopen van werk qua parkeren.

Elektrische fiets gaat te langzaam, kost me rijstijd.
pi_171067351
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 04:58 schreef silenthill het volgende:

Elektrische fiets gaat te langzaam, kost me rijstijd.
Je werkt bij een bakkerij?
pi_171083168
Je hebt dus gewoon geen geld meer voor benzine :P
pi_171155393
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 mei 2017 22:11 schreef vaginabeheerder het volgende:
Je hebt dus gewoon geen geld meer voor benzine :P
Jawel hoor: maar ik zet de auto momenteel vooral in voor lange ritten, dan rij ik lekker zuinig en heb ik een laagverbruik.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')