Hoe zit het met de belasting als je voor een ander uitzendbureau gaat werken? Gaat er dan extra geld vanaf bij je tweede baantje?
ik zelf werk bij een supermarkt als bijbaantje, en moest vorig jaar voor mn afronding van mn MBO opleiding stage lopen, en dat deed ik toevallig bij een uitzendbureau, daar hoorde ik dat t zo geregeld moest worden.
Ik zou maar eens gaan uitzoeken of het dan wel de moeite waard is.
quote:Het uitzendbureau kan je heffingskortingen verrekenen in het loon dat je uitbetaald krijgt. Het loon dat je uitbetaald krijgt over een periode wordt dan iets als: bruto loon - 33% belasting + deel van heffingskorting. Als je dit nu ook bij een tweede uitzendbureau doet, zou je gedurende het jaar teveel heffingskorting krijgen. Voor de belastingdienst zelf zal dat geen grote ramp zijn, want die vragen dat geld het volgende belastingjaar gewoon terug. Maar jij zal het vast wel minder leuk vinden als je opeens moet gaan betalen aan de belastingdienst. Vandaar dat het tweede uitzendbureau die heffingskorting niet gebruikt en dan krijg je dus telkens iets 67% van je bruto loon uitbetaald.
Op donderdag 12 december 2002 14:26 schreef xman het volgende:
Ik ben student en werk een keer per week vast bij een bibliotheek via een studentenuitzendbureau.Hoe zit het met de belasting als je voor een ander uitzendbureau gaat werken? Gaat er dan extra geld vanaf bij je tweede baantje?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |