abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170712627
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:25 schreef yats het volgende:

Oh, ik ben ook pissig op de KNVB, begrijp me niet verkeerd. Ik vind het vooral hypocriet dat nu ineens de regels veranderen. Dat dit een enorm nadeel is voor mijn club hoef ik niet uit te leggen toch? En ja, voor ons is zo'n prijs WEL belangrijk, in tegenstelling tot met name Ajax en PSV. Feyenoord zal het ook iets serieuzer nemen gezien de komende landstitel de eerste in bijna 20 jaar is. Voor hen is het dus ook een mooie symbolische prijs. En ja, het is een prijs en dat hoor je op neutraal terrein met gelijke omstandigheden te spelen, dus niet in het stadion van de tegenstander met slechts 1200 kaarten voor de uitspelende club...
Ga dan niet hier roepen dat je boos op Feyenoord bent en hun de titel niet meer gunt...
Daarnaast wanneer moet de KNVB dan deze beslissing gaan nemen?
Volgend jaar is de volgende bekerwinnaar misschien wel boos.

Het gaat mij er verder ook niet om of ik het logisch zou vinden hoor. Ik vind ook dat je het aantal kaarten evenredig moet verdelen (een eventuele Feyenoord-Ajax wat je in de toekomst ook wel eens krijgt wil ik nog in het midden laten).
Voor dit soort toernooien is neutraal terrein idd veel beter, maar ja de Arena werd totaal niet bezocht en is ook een stadion van niets.
Alles maar naar de Kuip zullen vele clubs ook niet willen.
De meeste stadions zullen te klein zijn om het daar vast te laten komen.

Dit was gewoon de oplossing om de animo voor de JC schaal op te schroeven, helaas voor Vitesse in de Kuip met niet veel kaarten. Maar in eigen huis was het sowieso al niet geweest.

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:28 schreef Caland het volgende:

Stadion van de bekerwinnaar en 50/50 kaartverdeling is toch zoveel logischer.
50/50 mee eens.
Stadion bekerwinnaar? Waarom is dat nou weer beter dan in stadion van de kampioen?
Ik denk dat juist deze keus gemaakt is omdat de kampioen een groter stadion heeft en er daarom meer clubs voor die keus zullen zijn, moet het wel even evenredig zijn.

Beker gaat nog wel eens naar kleinere clubs, waaronder Vitesse.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 20:39:43 #53
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170712704
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Ga dan niet hier roepen dat je boos op Feyenoord bent en hun de titel niet meer gunt...
Daarnaast wanneer moet de KNVB dan deze beslissing gaan nemen?
Volgend jaar is de volgende bekerwinnaar misschien wel boos.

Het gaat mij er verder ook niet om of ik het logisch zou vinden hoor. Ik vind ook dat je het aantal kaarten evenredig moet verdelen (een eventuele Feyenoord-Ajax wat je in de toekomst ook wel eens krijgt wil ik nog in het midden laten).
Voor dit soort toernooien is neutraal terrein idd veel beter, maar ja de Arena werd totaal niet bezocht en is ook een stadion van niets.
Alles maar naar de Kuip zullen vele clubs ook niet willen.
De meeste stadions zullen te klein zijn om het daar vast te laten komen.

Dit was gewoon de oplossing om de animo voor de JC schaal op te schroeven, helaas voor Vitesse in de Kuip met niet veel kaarten. Maar in eigen huis was het sowieso al niet geweest.
Arnhem had best gekund toch? Iedereen 8000 kaarten ofzo, de rest naar genodigden. Al had de burgemeester aldaar het dan vast weer verboden, ze zijn in dat dorp nogal panisch.

Volgens mij doen ze het in Duitsland ook zo.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 5 mei 2017 @ 20:41:50 #54
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170712764
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:37 schreef bianconeri het volgende:

[..]

50/50 mee eens.
Stadion bekerwinnaar? Waarom is dat nou weer beter dan in stadion van de kampioen?
Ik denk dat juist deze keus gemaakt is omdat de kampioen een groter stadion heeft en er daarom meer clubs voor die keus zullen zijn, moet het wel even evenredig zijn.

Beker gaat nog wel eens naar kleinere clubs, waaronder Vitesse.
Omdat de bekerwinnaar vaak de mindere club is als ze tegen de landskampioen spelen. Dus dan geef je hen een soort thuisvoordeel.

En dan speel je maar een keer in een stadionnetje van 13000 man ofzo, dat is toch niet zo'n ramp. Maarja, KNVB en absurde keuzes.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 5 mei 2017 @ 20:47:33 #55
416931 yats
(non) Average Joe
pi_170712905
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:28 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik las zelfs dat het niet eens meer een neutrale wedstrijd is maar je dus gewoon een thuisclub hebt (de landskampioen) met dito voordelen (alle kaarten)

Dan kan je het eigenlijk gewoon beter per direct opheffen.

Stadion van de bekerwinnaar en 50/50 kaartverdeling is toch zoveel logischer.
Dank je! Dat is dus ook mijn punt. En daarnaast is het gewoon vreemd om tijdens het spel de spelregels (locatie, verdeling) te veranderen. Doe dat dan voor het nieuwe seizoen begint. Dat hele argument van de KNVB dat er meer belang aan deze prijs moet worden gehecht gaat zeker niet bereikt worden op deze manier.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  vrijdag 5 mei 2017 @ 20:48:57 #56
438851 Oldground
El Poderoso
pi_170712930
Echt een belachelijke beslissing en dit maakt het (voor zover het dat niet was) een waardeloze prijs, die elk jaar naar de landskampioen zal gaan.

Je kunt ook gewoon elk jaar een (neutraal) stadion aanwijzen met uiteraard een 50/50 verhouding. Dan kun je een beetje inspelen op het verwachte animo.
Van alles is weer waardeloos.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 20:50:51 #57
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170712980
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:47 schreef yats het volgende:

[..]

Dank je! Dat is dus ook mijn punt. En daarnaast is het gewoon vreemd om tijdens het spel de spelregels (locatie, verdeling) te veranderen. Doe dat dan voor het nieuwe seizoen begint. Dat hele argument van de KNVB dat er meer belang aan deze prijs moet worden gehecht gaat zeker niet bereikt worden op deze manier.
Dat je echt een thuisspelende club hebt was mij bij het openen van dit topic niet bekend, las het net pas. Volgens mij wordt dat ook echt nergens ter wereld zo gedaan :')

Dat schaaltje had al nauwelijks waarde maar nu kan je er inderdaad beter gewoon mee ophouden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_170713051
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:50 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat je echt een thuisspelende club hebt was mij bij het openen van dit topic niet bekend, las het net pas. Volgens mij wordt dat ook echt nergens ter wereld zo gedaan :')

Dat schaaltje had al nauwelijks waarde maar nu kan je er inderdaad beter gewoon mee ophouden.
valt me nog mee dat je niet sneert dat die vent zelf nooit komt
  vrijdag 5 mei 2017 @ 20:54:27 #59
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170713071
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:53 schreef Adames het volgende:

[..]

valt me nog mee dat je niet sneert dat die vent zelf nooit komt
Wie?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_170713084
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:48 schreef Oldground het volgende:
Echt een belachelijke beslissing en dit maakt het (voor zover het dat niet was) een waardeloze prijs, die elk jaar naar de landskampioen zal gaan.

Je kunt ook gewoon elk jaar een (neutraal) stadion aanwijzen met uiteraard een 50/50 verhouding. Dan kun je een beetje inspelen op het verwachte animo.
Afgezien van volgend jaar kan het dan de komende 20 jaar prima in de kuip gespeeld worden.
pi_170713120
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:54 schreef Caland het volgende:

[..]

Wie?
johan
  vrijdag 5 mei 2017 @ 20:56:50 #62
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170713147
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:55 schreef Adames het volgende:

[..]

johan
Oh ja dat gaat nu een beetje lastig. Maar dat hij zelf nooit kwam opdagen heb ik altijd wel absurd gevonden ja.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 5 mei 2017 @ 20:58:30 #63
416931 yats
(non) Average Joe
pi_170713198
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:50 schreef Caland het volgende:

[..]

Dank je! Dan snap je ook waarom ik zo pissig hierover ben en dat ik niet zomaar 'zeik'. Dit is iets wat zogenaamd in het belang van alle clubs is maar is feitelijk alleen overlegd met de top 3 en enkel in hun belang.

De KNVB had het belang van deze prijs op genoeg andere manieren op kunnen hogen, maar dit is gewoon de top 3 subsidiëren en een prijs cadeau doen...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
pi_170713204
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:56 schreef Caland het volgende:

[..]

Oh ja dat gaat nu een beetje lastig. Maar dat hij zelf nooit kwam opdagen heb ik altijd wel absurd gevonden ja.
wel tamelijk briljante timing met die naamswijziging

verder wel met je eens dat stadion bekerwinnaar leuker zou zijn
pi_170713218
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:58 schreef yats het volgende:

[..]

Dank je! Dan snap je ook waarom ik zo pissig hierover ben en dat ik niet zomaar 'zeik'. Dit is iets wat zogenaamd in het belang van alle clubs is maar is feitelijk alleen overlegd met de top 3 en enkel in hun belang.

De KNVB had het belang van deze prijs op genoeg andere manieren op kunnen hogen, maar dit is gewoon de top 3 subsidiëren en een prijs cadeau doen...
juist de clubs die geen neuk geven om die schaal
  vrijdag 5 mei 2017 @ 21:02:47 #66
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170713337
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:58 schreef yats het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk niet eens dat dit in overleg is gegaan met de top 3.

De KNVB hecht er bijzonder veel waarde aan om hun bobo's en andere genodigden voor dit soort wedstrijden een plaatsje te geven en dat is op deze manier wel veilig. Stel dat het andersom is en een Heracles wint de beker wordt dat al een stuk moeilijker.

Maar waarom ze dan niet alsnog gewoon voor een 50/50 regeling gaan is mij een raadsel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 5 mei 2017 @ 21:24:32 #67
416931 yats
(non) Average Joe
pi_170713863
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 21:02 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik denk eigenlijk niet eens dat dit in overleg is gegaan met de top 3.

De KNVB hecht er bijzonder veel waarde aan om hun bobo's en andere genodigden voor dit soort wedstrijden een plaatsje te geven en dat is op deze manier wel veilig. Stel dat het andersom is en een Heracles wint de beker wordt dat al een stuk moeilijker.

Maar waarom ze dan niet alsnog gewoon voor een 50/50 regeling gaan is mij een raadsel.
Volgens de KNVB en Vitesse is er overlegd met de clubs die het vaakst deze wedstrijd spelen. Ze noemden daarbij de top 3 plus Az. Vitesse is hier van op de hoogte gesteld en heeft voor de vorm aan kunnen geven hoe zij er over dachten maar de KNVB heeft niets met hun opmerkingen gedaan. Vitesse heeft overigens enkel aangegeven dat er een groot animo is in Arnhem en dat ze verwachten 10000 tot 15000 kaarten te kunnen verkopen, wat ook wel klopt gezien de animo voor de bekerfinale, en toch krijgen ze nu waarschijnlijk slechts 1200 kaarten.
pi_170715155
Yats, we willen best wat kaarten voor je regelen. Moet je alleen niet meer zo zeuren als we Arnhem zitten, ok?
#12 is not for sale!
pi_170715219
Het moment is wel uitzonderlijk slecht gekozen, nu de bekerwinnaar al bekend is en de landkampioen ook wel voor 90% zeker is. Was beter geweest om nu bekend te maken dat het vanaf 2018 zou gaan gelden, dus ruim voordat bekend is wie er voordeel van gaan hebben en wie juist niet. Alhoewel naar verwachting natuurlijk vooral PSV hier garen bij spint: Ajax raakt zijn vaste thuisvoordeel kwijt en de enige andere ploeg die recentelijk met achtenswaardige frequentie kampioen is geworden is PSV.

Afgezien van het moment vind ik het wél een goede beslissing (inclusief dat dan de landskampioen thuis speelt). Er zullen vast meer mensen op afkomen als het voor één van beide teams een thuiswedstrijd is. Maar zo niet, dan mogen ze van mij over een paar jaar de beslissing terugdraaien. Of eens kijken of er meer mensen komen als de wedstrijd juist bij de bekerwinnaar thuis is.
  vrijdag 5 mei 2017 @ 23:08:12 #70
416931 yats
(non) Average Joe
pi_170716153
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 22:24 schreef Haringkop het volgende:
Yats, we willen best wat kaarten voor je regelen. Moet je alleen niet meer zo zeuren als we Arnhem zitten, ok?
Dat hoeft niet, maar toch bedankt. Ik heb meerdere kanalen om bij andere clubs aan kaarten te komen bij onzinnige combi's, ook bij Feyenoord. Ik gebruik het echter zelden omdat ik liever geen misbruik maak van de gastvrijheid van anderen, laat staan dat ik ga juichen in een thuisvak. Dat is ook waar ik me tegen feyenoord vooral aan ergerde. En dat juichrisico is groot als er een echte prijs op het spel staat.

Daarnaast, als het zo blijft dat wij maar 1200 kaarten krijgen zal de wedstrijd waarschijnlijk geboycot gaan worden en ik sluit me daar volledig bij aan. Dat zou immers onacceptabel en oneerlijk zijn. Een 50-50 is eerlijk, een 96-4 niet...
pi_170720684
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 23:08 schreef yats het volgende:

[..]

Dat hoeft niet, maar toch bedankt. Ik heb meerdere kanalen om bij andere clubs aan kaarten te komen bij onzinnige combi's, ook bij Feyenoord. Ik gebruik het echter zelden omdat ik liever geen misbruik maak van de gastvrijheid van anderen, laat staan dat ik ga juichen in een thuisvak. Dat is ook waar ik me tegen feyenoord vooral aan ergerde. En dat juichrisico is groot als er een echte prijs op het spel staat.

Daarnaast, als het zo blijft dat wij maar 1200 kaarten krijgen zal de wedstrijd waarschijnlijk geboycot gaan worden en ik sluit me daar volledig bij aan. Dat zou immers onacceptabel en oneerlijk zijn. Een 50-50 is eerlijk, een 96-4 niet...
Een 50-50 is het toch ook nooit geweest in de Arena als Ajax speelde om die JC schaal?
pi_170721046
Misschien was het trouwens een beter idee geweest om de wedstrijd wel op neutraal terrein te blijven spelen, maar dan pas een stadion uit te kiezen als al bekend is tussen welke twee teams het zal gaan. Niet alleen kun je dan een stadion kiezen op een locatie die voor beide teams en hun supporters goed te bereizen is, hetgeen vast helpt om het stadion te vullen, maar het is ook een goede methode om neutraal terrein te kiezen; of ten minste eerlijker dan tevoren een stadion aanwijzen met het risico dat de thuisploeg zich plaatst, en véél eerlijker dan gewoon aan één van beide teams thuisvoordeel toekennen.
  zaterdag 6 mei 2017 @ 08:59:07 #73
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_170721318
Je kunt het ook over 2 wedstrijden doen zoals in Spanje. Is altijd eerlijk....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 6 mei 2017 @ 11:58:56 #74
438851 Oldground
El Poderoso
pi_170723542
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:54 schreef Craptacular het volgende:

[..]

Afgezien van volgend jaar kan het dan de komende 20 jaar prima in de kuip gespeeld worden.
:D
Van alles is weer waardeloos.
pi_170776718
Welke idioot bedenkt dit? Wordt de ArenA eindelijk omgedoopt tot Johan Cruijff ArenA, gaan ze de wedstrijd om de Johan Cruijff-schaal er niet meer standaard spelen...
pi_170778546
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 16:40 schreef Elfletterig het volgende:
Welke idioot bedenkt dit? Wordt de ArenA eindelijk omgedoopt tot Johan Cruijff ArenA, gaan ze de wedstrijd om de Johan Cruijff-schaal er niet meer standaard spelen...
Ach het scheelt wel. Dan wordt het alleen echt relevant als Ajax kampioen wordt en de wedstrijd kan spelen. Elk andere wedstrijd is dan een formaliteit.

Anders dan 2 "andere" clubs die in het huis van Johan Cruijff/Ajax een prijs pakken. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')