Hier hebben ze Aygo's als leenauto, das helemaal kutquote:Op maandag 22 mei 2017 15:08 schreef Hyperdude het volgende:
Vorige week Yaris leenauto.
Besturing is dood.
Start-stop moet dood
Stoel ga ik aan dood.
En rijdt voor geen meter.
Dan maar een "onverstandige" auto.
Ik was er in gestapt zonder verder te kijken. Rij ik op de snelweg, zag ik een Aygo, kreeg ik medelijden uit solidariteit. Kom ik thuis staat er Yaris op de achterkant.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 19:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hier hebben ze Aygo's als leenauto, das helemaal kut
Een keer in gelesd toen de lesauto naar de garage moest: wat vond ik dat toch een vreselijke auto, totaal niet te vergelijken met de Peugeot 205 en die is dan 20 jaar oud.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 19:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Hier hebben ze Aygo's als leenauto, das helemaal kut
Een Peugeot 205 was in die tijd een prima autootje, maar om nou te zeggen dat dat beter is dan een veel modernere Aygoquote:Op dinsdag 23 mei 2017 20:55 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Een keer in gelesd toen de lesauto naar de garage moest: wat vond ik dat toch een vreselijke auto, totaal niet te vergelijken met de Peugeot 205 en die is dan 20 jaar oud.
Naar mijn mening wel ja, net zoals de Peugeot 106 welke tot 2003 geproduceerd is. Alles is eigenlijk beter dan een Toyota Aygo, alleen een Trabant was vele malen ergerquote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Een Peugeot 205 was in die tijd een prima autootje, maar om nou te zeggen dat dat beter is dan een veel modernere Aygo
Peugeot 1 serie is eenzelfde soort kutgebakje als een Aygo.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:38 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Naar mijn mening wel ja, net zoals de Peugeot 106 welke tot 2003 geproduceerd is. Alles is eigenlijk beter dan een Toyota Aygo, alleen een Trabant was vele malen erger
Dat is niet waar: pas vanaf de 107 is dat zo, de 106 was nog echt een Franse auto. De 107 en 108 zijn dat niet, dat zijn gewoon Toyota's met een andere merkje erop.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:58 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Peugeot 1 serie is eenzelfde soort kutgebakje als een Aygo.
Alleen als je dood wilt rijd je in iets dat kleiner is dan een Golf. Je hebt amper aan kreukelzone km zo'n koektrommel.quote:Op dinsdag 23 mei 2017 23:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat is niet waar: pas vanaf de 107 is dat zo, de 106 was nog echt een Franse auto. De 107 en 108 zijn dat niet, dat zijn gewoon Toyota's met een andere merkje erop.
Die 4 km extra per liter toch wel aan op een volle tank toch?quote:Op maandag 22 mei 2017 11:12 schreef Leandra het volgende:
Daarbij vind ik dat verschil in brandstofverbruik vies tegenvallen.
Ik reed 1 op 11,6 met mijn Saab 9-3 Sport Sedan uit 2002 (2.0 turbo 175 pk), die viel uit en we kregen een Renault Captur mee (0.9 ltr motor, 90 pk), en dat was dus al geen momentje om even stoer te gaan rijden zeg maar, maar toen ik dat ding moest aftanken bleken we 1 op 15,6 te hebben gereden.
WTF? maar 4 km meer op een liter met zo'n zogenaamd "zuinig" hokje?
Echt, zoveel minder luxe, zoveel minder comfort, het wil met goed fatsoen geen snelheid maken en dan is je besparing per liter dat je maar 4 km extra kunt rijden?
En dan hadden we ook nog eigenlijk alleen maar buitenwegen gereden, en weinig snelweg, de meest optimale wegen zeg maar, terwijl m'n gemiddelde van de Saab over 67.000 km inclusief veel stadsritjes was.
Met andere woorden: als ik moest kiezen tussen een nieuwe (of tweedehands) Captur en een oudere (logisch ) Saab voor hetzelfde bedrag dan is er no way dat ik voor die Captur zou gaan.
Het verschil met de Auris van mijn vader vind ik dan wel weer dusdanig groot dat ik dat wel zou overwegen.
Ik vind het ook een groot verschil hoor, bespaart bij 20.000 km 400-500 liter, dus 600 tot 750 euro, per jaar.quote:Op zondag 28 mei 2017 18:51 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Die 4 km extra per liter toch wel aan op een volle tank toch?
Bij het verschil tussen relaxed rijden, fatsoenlijk vaart kunnen maken en een lamlendig hok dat niet lekker zit, niet lekker rijdt en niet fatsoenlijk vooruitkomt?quote:Op zondag 28 mei 2017 18:51 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Die 4 km extra per liter toch wel aan op een volle tank toch?
Ik wilde net zeggen, mijn 106 (en de Saxo) ook is een puur Frans productquote:Op dinsdag 23 mei 2017 23:02 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Dat is niet waar: pas vanaf de 107 is dat zo, de 106 was nog echt een Franse auto. De 107 en 108 zijn dat niet, dat zijn gewoon Toyota's met een andere merkje erop.
Overigens heb je gelijk hoor, ik vind mijn 106 ook lekkerder rijden dan de VW Up van m'n moeder en de C1 van m'n oma. Ten eerste zien ze er niet uit, zijn net hoge mini-mpv'tjes, daarnaast klinken ze als chagrijnige torretjes, en alles wat je bedient is gevoelloos en vaag. Veel te licht en indirect stuurgevoel, onduidelijke koppeling en bak, etcetera. Helaas wordt de vergelijking nooit gemaakt maar qua rij-eigenschappen en rijgevoel is zo'n 106/205 inderdaad prettiger dan de moderne a-segmenters (natuurlijk niet qua voorzieningen en comfort, maar dat vind ik minder belangrijk)_quote:Op dinsdag 23 mei 2017 22:38 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Naar mijn mening wel ja, net zoals de Peugeot 106 welke tot 2003 geproduceerd is. Alles is eigenlijk beter dan een Toyota Aygo, alleen een Trabant was vele malen erger
wordt vaak gebruikt als 'parkeerhulpje' he.. Scheelt je op termijn meestal wel wat schaafplekken op je bumpers.. Mensen kijken wel link uit om hem dan een duwtje te geven bij het parkerenquote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:30 schreef OxygeneFRL het volgende:
Gister maar effe de "afneembare" trekhaak eronder weggehaald. Gebruikt em toch nooit en het staat mooier zonder. Maar volgens mij heeft de vorige eigenaar dat ding er jaren op laten zitten.
Ik kreeg eerst niet het sleuteltje rond, daarna moeite met de draaiknop en uiteindelijk de haak met een hamer los moeten maken, en dat geheel in een bad van WD40. Nu nog effe een afdekplaatje scoren.
Nou dat heb ik nog nooit meegemaakt, weet niet hoe men parkeert waar jij woont? maar om die reden laat ik em niet zittenquote:Op dinsdag 13 juni 2017 14:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wordt vaak gebruikt als 'parkeerhulpje' he.. Scheelt je op termijn meestal wel wat schaafplekken op je bumpers.. Mensen kijken wel link uit om hem dan een duwtje te geven bij het parkeren
waar ik woon doen ze dat niet, maar in grote steden is elke cm er eentje.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 14:38 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou dat heb ik nog nooit meegemaakt, weet niet hoe men parkeert waar jij woont? maar om die reden laat ik em niet zitten
Daar woon ik nietquote:Op dinsdag 13 juni 2017 14:40 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
waar ik woon doen ze dat niet, maar in grote steden is elke cm er eentje.
Die dingen aan de voorkant en achterkant heten niet voor niks bumpers.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 14:36 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
wordt vaak gebruikt als 'parkeerhulpje' he.. Scheelt je op termijn meestal wel wat schaafplekken op je bumpers.. Mensen kijken wel link uit om hem dan een duwtje te geven bij het parkeren
Ach ja als met maar bumpers zijn mogen ze er best een gat in rijden op mijn trekhaak, als ik verder toch geen schade heb.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 16:02 schreef fathank het volgende:
[..]
Die dingen aan de voorkant en achterkant heten niet voor niks bumpers.
¤500 per keer. Parkeerschade. Bumpers zijn geen bumpers meer, maar omzetgeneratoren voor Focwabedrijven.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 16:02 schreef fathank het volgende:
[..]
Die dingen aan de voorkant en achterkant heten niet voor niks bumpers.
vroeger kon je er zelfs ook nog een tikkie mee geven zonder ellende, tegenwoordig kost zo'n meegespoten stuk plastic met tig sensoren erin je domweg 500- 1000¤ als één of andere debiel zijn trekhaak er effe in prakt.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 16:02 schreef fathank het volgende:
[..]
Die dingen aan de voorkant en achterkant heten niet voor niks bumpers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |