Ik ga niet harder dan 180 a 190 ongeveer.quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:50 schreef -AMG- het volgende:
Je moet een goede verzekering hebben voor als je op hoge snelheid een ongeluk veroorzaakt.
Dank je, maar ik wil toch vrijdag, na werk om 12:00 uur..quote:
Dus je wil in de avondspits gaan racen. Veel plezier!quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:51 schreef mondurinoir het volgende:
[..]
Dank je, maar ik wil toch vrijdag, na werk om 12:00 uur..
Diesel is diesel.quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:51 schreef mondurinoir het volgende:
[..]
Ik ga niet harder dan 180 a 190 ongeveer.
Omdat ik diesel heb getankt bij Makro.
Las ergens op forum dat het verstandig is om gewoon bij A-merk pomp te tanken.
Zal wel meevallen toch ? Als je een kwartier tegen de top hebt gereden en een paar keer lekker geaccelereerd, dan heb je het ook wel weer gezien zo heeeeeel spannend is het niet meer dan,quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:54 schreef XL het volgende:
[..]
Dus je wil in de avondspits gaan racen. Veel plezier!
Avondspits? Het is 12:00 middag.quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:54 schreef XL het volgende:
[..]
Dus je wil in de avondspits gaan racen. Veel plezier!
In DE zijn wel veel mensen vrijdagmiddag vrij, maar linkerbaan kan altijd wel op een driebaans autobahn.quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:59 schreef mondurinoir het volgende:
[..]
Avondspits? Het is 12:00 middag.
Is het dan druk? Dan werkt toch iedereen???
12:00 weg vanuit Hilversum, dan ben je 14:00 aan de grens. Rijd vrijdagmiddag om 14:00 maar eens een rondje over de a10quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:59 schreef mondurinoir het volgende:
[..]
Avondspits? Het is 12:00 middag.
Is het dan druk? Dan werkt toch iedereen???
Welke driebaanse autosnelweg ligt er aan de Nederlandse grens? Vrijdagmiddag is 140 snel in de linkerbaan.quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:59 schreef Gutz het volgende:
[..]
In DE zijn wel veel mensen vrijdagmiddag vrij, maar linkerbaan kan altijd wel op een driebaans autobahn.
Ok, je moet oppassen want op sommige stukken mogen specifiek die Turbo TDI sports niet harder dan 130. Je kunt herkennen aan een bord langs de weg met rode rand en hele grote zwarte as wolk erin.quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:47 schreef mondurinoir het volgende:
Hallo allen,
Ik ga voor het eerst in mijn leven naar Duitsland met mijn Audi 3.0 Turbo TDISport.
Ik ben wel naar België, FR en ES gegaan, maar nooit naar DE dus.
Zijn er zaken waaraan ik moet letten?
Ik wil gewoon puur even de paardekrachten los laten. Ik ga niet specifiek ergens naar toe ofzo
Ik heb zomerbanden. Gele hestje etc.
Welke richting pak ik het beste vanaf Hilversum?
En hoe weet ik hoe hard ik waar mag rijden?
Is het met elke grens gelijk knallen?
Dank jullie wel
Vanuit het zuiden gezien voor Keulen? Op de a3, dat is echt een zeer bekende flitsplek met vaste flitsers. Zoals een nederlander zich niet door de trajectcontrole op de a2 laat pakken weet een duitser dan je op de a3 richting keulen even terug naar 100 moetquote:Op donderdag 4 mei 2017 22:07 schreef SecretPret het volgende:
Wel erop letten dat er nog steeds veel stukjes snelwegen zijn in west duitsland waarbij je alsnog snelheidslimieten hebt. Mijn ouders hebben bijvoorbeeld een boete gekregen voor Köln
Ja dat bedoel ikquote:Op donderdag 4 mei 2017 22:10 schreef XL het volgende:
[..]
Vanuit het zuiden gezien voor Keulen? Op de a3, dat is echt een zeer bekende flitsplek met vaste flitsers. Zoals een nederlander zich niet door de trajectcontrole op de a2 laat pakken weet een duitser dan je op de a3 richting keulen even terug naar 100 moet
Boven de 130 rijden in Duitsland mag, maar afaik is dat dan wel op eigen risico. Aan een verzekering heb je dan niets...quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:50 schreef -AMG- het volgende:
Je moet een goede verzekering hebben voor als je op hoge snelheid een ongeluk veroorzaakt.
Gewoon naar rechts met dat hok, met die "snelheden" komen ze je nog gewoon voorbij.quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:58 schreef Geerd het volgende:
180/190 is bijna cruise snelheid op de linkerbaan....
Ja dat is een broodje aap.quote:Op donderdag 4 mei 2017 22:16 schreef embedguy het volgende:
[..]
Boven de 130 rijden in Duitsland mag, maar afaik is dat dan wel op eigen risico. Aan een verzekering heb je dan niets...
Of is me dan een broodje aap verteld?
In Duitsland geld dat als je harder als de adviessnelheid rijdt, je mede aansprakelijkheid bent igv een ongeval. Dit wil niet zeggen dat de verzekering helemaal niet uitkeert, maar dus ook niet dat je (bij vol casco) de waarde van je auto terug krijgt. Dit is overigens een afspraak tussen verzekeringen.quote:Op donderdag 4 mei 2017 22:49 schreef Geerd het volgende:
[..]
Hoe zit het dan ? Brokken is dokken dacht ik ook altijd...
En niet zo'n beetje ook. Met 180 rij je niet hard voor Duitse begrippen. Je moet er echt rekening mee houden dat 250 niet abnormaal isquote:Op donderdag 4 mei 2017 22:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gewoon naar rechts met dat hok, met die "snelheden" komen ze je nog gewoon voorbij.
Daar zijn verkeersborden voor. Wellicht is een heer-examen voor theorie een goed plan voor je naar Duitsland toeft.quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:47 schreef mondurinoir het volgende:
En hoe weet ik hoe hard ik waar mag rijden?
Dank jullie wel
Ik ben met mijn vakantie door zuid Duitsland gekomen en op momenten dat ik 190 op de teller had kwamen er nog auto's voorbij gevlogen...quote:Op donderdag 4 mei 2017 23:55 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
Valt wel mee toch? De keren dat ik er rijd zijn ze op 1 hand te tellen die met een gangetje van 180/200km/h voorbij komen. Meestal zijn het er 2 of meer, die elkaar even opnaaien Zelfs met m'n bus haal ik veel in. Vooral opletten dat ze niet voor je komen met 130km/h als je met 200km/h aankomt.
Dat had ik inderdaad als cruise snelheid met mijn ranault Laguna 1.9 diesel.. voor een 3 liter nauwelijks het omrijden waard. trap het hok dan gewoon de begrenzer in.quote:Op donderdag 4 mei 2017 21:58 schreef Geerd het volgende:
180/190 is bijna cruise snelheid op de linkerbaan....
Ja natuurlijk zijn er ook wel hardrijders, maar met 150km/u hoor je toch al wel bij de snelste 10 procent op een normale doordeweekse dag.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 08:17 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik ben met mijn vakantie door zuid Duitsland gekomen en op momenten dat ik 190 op de teller had kwamen er nog auto's voorbij gevlogen...
Zeg nou niet.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 09:13 schreef jitzzzze het volgende:
Maar wordt ie al snel genoeg warm? En zit er genoeg olie in?
Zeg ook niet dat het niet gebeurt. Maar zoals Ivo al zegt zijn het er tegenwoordig niet veel meer. 3 weken terug reed ik nog van Litouwen terug en denk dat er in Duitsland 3 groepjes met 170+ voorbij zijn gekomen. Heb de afgelopen jaren ook heeeeeel wat km's in Duitsland gemaakt en dat valt mij gewoon op. Maar als je je auto even wilt uitlaten kan dat daar goed natuurlijk.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 08:17 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik ben met mijn vakantie door zuid Duitsland gekomen en op momenten dat ik 190 op de teller had kwamen er nog auto's voorbij gevlogen...
Het ligt heel sterk aan de autobahn en het tijdstip van de dag. Het is ook echt niet zo dat hardrijden in groepjes gebeurd, eerder dat hardrijden mogelijk is en de voorste hardrijder de rest ophoudt. In Nederland ken ik het wel dat je met een 'marker' rijdt, dat wil zeggen... zo hard als je hardrijdende voorganger en dan bij *flits* in de ankers. Dat hoeft in Duitsland niet.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:04 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Zeg ook niet dat het niet gebeurt. Maar zoals Ivo al zegt zijn het er tegenwoordig niet veel meer. 3 weken terug reed ik nog van Litouwen terug en denk dat er in Duitsland 3 groepjes met 170+ voorbij zijn gekomen. Heb de afgelopen jaren ook heeeeeel wat km's in Duitsland gemaakt en dat valt mij gewoon op. Maar als je je auto even wilt uitlaten kan dat daar goed natuurlijk.
Gemiddelde middenklasser 1.6 rijdt al comfortabel 200, maar ook ik heb het gevoel dat er steeds minder hard wordt gereden. Laatst nog Leipzig Hannover, rustige weg, goed asfalt, maar met 160-180 was ik toch vrijwel de snelste.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 10:13 schreef XL het volgende:
Bovendien zou ik zeggen dat hardrijden veel meer gemeengoed is tegenwoordig, omdat snelle auto's veel bereikbaarder zijn. Als je kijkt wat Duitse bedrijven je voor leasebudget geven!!!
Weet ik. En ondanks dat ik geen fan ben van VAG is het ook niet nodig dat TS nog een wagen in stukken rijdt.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 09:47 schreef Hyperdude het volgende:
aub. niet op zondagochtend op de A31. Dan is ie van mij
[..]
Zeg nou niet.
Dat soort acties levert de beste topics op.
on-topic: go for it.
Ik ging er gemakshalve vanuit dat dit in orde is. Maar er hebt gelijk, het blijft fokquote:Op vrijdag 5 mei 2017 11:35 schreef Zolderkamer het volgende:
Twee pagina's en niemand die over bandenspanning en staat van de remmen begint...
Dat dus..
Nee als je dan betrokken raakt bij een ongeluk dan ben je voor minimaal 50% schuld, ongeacht of het jouw schuld was of niet. Dus het is niet helemaal een broodje aap.quote:Op donderdag 4 mei 2017 22:16 schreef embedguy het volgende:
[..]
Boven de 130 rijden in Duitsland mag, maar afaik is dat dan wel op eigen risico. Aan een verzekering heb je dan niets...
Of is me dan een broodje aap verteld?
Het is niet altijd dat je voor minimaal 50% medeschuldig bent.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 16:53 schreef Diqiu-Long het volgende:
Nee als je dan betrokken raakt bij een ongeluk dan ben je voor minimaal 50% schuld, ongeacht of het jouw schuld was of niet. Dus het is niet helemaal een broodje aap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |