abonnement Unibet Coolblue
pi_170674153
Hey iedereen,

Sinds ik opgroeide heb ik meestal voor de makkelijke weg gekozen tot 3 jaar geleden. Ik had echt een hekel aan wiskunde en cijfers omdat ik het nut er niet van inzag. Nu heb ik stage gelopen bij een bank waarbij ik bij de beleggers gewerkt heb. Hier heb ik dus (ironie den top) mijn passie voor cijfers ontdekt. Toch heb ik het volgende probleem...

Ik ga bijna mijn laatste jaar in van de studie HBO Small Business & Retailmanagement (3e studie ondertussen), waarbij ik me verplicht voel dit af te maken om in ieder geval iets te hebben. Om naar de kern van mijn verhaal te gaan wil ik eigenlijk na mijn studie mijn droom achterna gaan en econometrie studeren. Ik heb vroeger VWO gedaan maar afgezakt naar HAVO, waardoor ik van plan ben na mijn studie in 1 jaar alle kennis bij te spijkeren op gebied van wiskunde. Om daarna geen master maar een WO bachelor econometrie te volgen...

Mijn vraag aan jullie: Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Momenteel doe ik in mijn vrije tijd wiskunde oefeningen om beter te worden, aangezien ik geen leraar heb ben ik afhankelijk van Youtube en het internet, wat soms lastig is. Het is erg frustrerend om te weten dat ik al deze jaren heb vergooid om nu pas te weten wat ik wil, maar je bent nooit te oud om te leren denk ik dan.

Bedankt voor het lezen!!
Passie voor beleggen
  donderdag 4 mei 2017 @ 17:29:22 #2
441812 KetchupFTW
Klassenstrijd der snacksauzen
pi_170685983
Je zal je moeten inschrijven voor wiskunde-B op een deeltijdschool. Er zal vast wel een mogelijkheid zijn wiskunde B in één jaar te doen op vwo-niveau. Je zou ook een niet-staatsexamen cursus kunnen volgen, maar dit moet je wel eerst met de relevante studiebegeleider van de universiteit bespreken.

En vergis je niet: economentrie is niet voor de poes. Pure wiskunde met een beetje economie. Volgens mij moet je ook het instellingstarief i.p.v. het wettelijk tarief betalen na de afronding van je hbo-studie, maar dat weet ik niet zeker.
“As everybody knows, but the haters & losers refuse to acknowledge, I do not wear a “wig.” My hair may not be perfect but it’s mine.” - Donald Trump, 45th president of the United States.
pi_170691359
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 08:29 schreef TraderDude93 het volgende:
Hey iedereen,

Sinds ik opgroeide heb ik meestal voor de makkelijke weg gekozen tot 3 jaar geleden. Ik had echt een hekel aan wiskunde en cijfers omdat ik het nut er niet van inzag. Nu heb ik stage gelopen bij een bank waarbij ik bij de beleggers gewerkt heb. Hier heb ik dus (ironie den top) mijn passie voor cijfers ontdekt. Toch heb ik het volgende probleem...

Ik ga bijna mijn laatste jaar in van de studie HBO Small Business & Retailmanagement (3e studie ondertussen), waarbij ik me verplicht voel dit af te maken om in ieder geval iets te hebben. Om naar de kern van mijn verhaal te gaan wil ik eigenlijk na mijn studie mijn droom achterna gaan en econometrie studeren. Ik heb vroeger VWO gedaan maar afgezakt naar HAVO, waardoor ik van plan ben na mijn studie in 1 jaar alle kennis bij te spijkeren op gebied van wiskunde. Om daarna geen master maar een WO bachelor econometrie te volgen...

Mijn vraag aan jullie: Hoe zou ik dit het beste kunnen aanpakken? Momenteel doe ik in mijn vrije tijd wiskunde oefeningen om beter te worden, aangezien ik geen leraar heb ben ik afhankelijk van Youtube en het internet, wat soms lastig is. Het is erg frustrerend om te weten dat ik al deze jaren heb vergooid om nu pas te weten wat ik wil, maar je bent nooit te oud om te leren denk ik dan.

Bedankt voor het lezen!!
Econometrie is één van de zwaarste studies die er is he.
pi_170708936
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 21:04 schreef -Wereld- het volgende:
Econometrie is één van de zwaarste studies die er is he.
Ja, en dus zal TS heel goed gemotiveerd moeten zijn. Volgens mij is-ie dat.

En laten we het nou ook weer niet overdrijven. Half Nederland loopt met een wiskundetrauma rond waardoor alles met ook maar een beetje wiskunde al gelijk als "moeilijk" wordt bestempeld. Stap daar es over heen en er gaat een wereld voor je open.

Een mogelijkheid voor TS is om eerst een HBO-opleiding Toegepaste Wiskunde te doen. Daar kun je ook financiële rekenkunde volgen en vakken van het Actuarieel Insituut. Vervolgens kun je werk en studie combineren om uiteindelijk actuaris te worden.

Om toegelaten te worden tot de opleiding, zul je dan een toelatingstoets moeten maken. Dan heb je ook gelijk een idee van wat er van je gevraagd wordt. :)
-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')