quote:Den Haag, 12 mei 2017
Geachte heer ...,
U heeft een klacht ingediend bij De Geschillencommissie. Met deze brief informeren wij u over uw dossier bij De Geschillencommissie.
De documenten die u ons heeft toegestuurd hebben wij ontvangen en doorgestuurd naar de andere partij. De andere partij kan hierop reageren. Dat moet zij binnen 1 maand doen.
De procedure
De procedure bestaat in hoofdlijnen uit de volgende stappen:
o Het indienen van een klacht;
o De reactie van de andere partij;
o Eventueel onderzoek door een deskundige;
o De zitting;
o De uitspraak.
Klacht samen oplossen
De andere partij kan u vragen de klacht samen op te lossen. U moet hierover zelf met de andere partij overleggen. Dit gaat niet via De Geschillencommissie. U kunt de klacht onderling oplossen met een door beide partijen ondertekende verklaring, die door de andere partij naar De Geschillencommissie opgestuurd wordt. U kunt hiervoor ook het schikkingsformulier gebruiken. Lost u de klacht samen op? Dan doet De Geschillencommissie geen uitspraak en sluiten wij het dossier. Het door u betaalde klachtengeld storten wij niet terug. Houd hiermee rekening bij het onderling oplossen van de klacht.
Verhinderdata
Wilt u bij de zitting aanwezig zijn, maar bent u in een bepaalde periode verhinderd? Dan vragen wij u ons schriftelijk een overzicht van uw verhinderdata toe te sturen. Wij proberen hiermee dan rekening te houden. U moet minimaal drie werkdagen per week beschikbaar zijn. U kunt eenmalig voor maximaal drie aaneengesloten weken aangeven dat u niet aanwezig kunt zijn. U moet gedurende de procedure steeds zelf uw verhinderdata aan ons schriftelijk doorgeven. Is uw zittingsdatum gepland? Dan kan deze niet meer verzet worden.
Zet in uw correspondentie alstublieft altijd het dossiernummer.
Kijk voor meer informatie op onze website www.degeschillencommissie.nl.
Met vriendelijke groet,
Geschillencommissie
De volhouden wint.quote:Op woensdag 17 mei 2017 16:49 schreef zarGon het volgende:
Net gesproken met Bol.com.
Uitkomst telefoongesprek:
- Ik krijg het product voor de afgesproken prijs (31 euro).
- Bol.com zal de kosten die ik heb gemaakt terugbetalen aan mij (klachtengeld/arbitragekosten Geschillencommissie).
.
Dus als ze het product uit hun eigen voorraad hadden verstuurd was er niks aan de hand geweest?quote:Op woensdag 17 mei 2017 17:28 schreef zarGon het volgende:
Kleine update:
- Aangegeven dat ik de klacht sluit bij de Geschillencommissie wanneer ik het bedrag op mijn bankrekening zie staan. Wanneer het zo ver is, open ik een topic over de donatie, zoals beloofd.
- De korting die Bol.com mij heeft gegeven is gebaseerd op de verkoper die het artikel het snelst naar mij zou sturen. Echter verkoopt Bol.com zelf het artikel ook (ik wil er geen externe partijen bij betrekken), waarbij het product 9,95 euro goedkoper is. Enige 'nadeel': 2-3 weken wachten (geen probleem voor mij).
TL;DR:
- Ik had bij het eerste keer bestellen 31 euro betaald voor het product.
- Ik heb net nogmaals besteld, en dit keer 21 euro betaald. ( ).
Ja.quote:Op woensdag 17 mei 2017 17:36 schreef Elvi het volgende:
[..]
Dus als ze het product uit hun eigen voorraad hadden verstuurd was er niks aan de hand geweest?
Nou lekker meedenken met de klant ditquote:Op woensdag 17 mei 2017 17:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja.
Als ze de bestelling niet hadden geannuleerd, hadden ze 20 euro korting gegeven. En was het klaar.
Dat is geworden:
- Cadeaubon van 29 euro.
- 52,50 euro aan klachtengeld/arbitragekosten
- Bedrag die ik nog op mijn account heb staan (34,05 euro) ga ik hoogstwaarschijnlijk omzetten naar Mediamarkt-bonnen.
- Moeite/tijd Bol.com-medewerkers.
Daar tegenover staan dan 9 andere mensen die zich wél laten afbluffen.quote:Op woensdag 17 mei 2017 17:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja.
Als ze de bestelling niet hadden geannuleerd, hadden ze 20 euro korting gegeven. En was het klaar.
Dat is geworden:
- Cadeaubon van 29 euro.
- 52,50 euro aan klachtengeld/arbitragekosten
- Bedrag die ik nog op mijn account heb staan (34,05 euro) ga ik hoogstwaarschijnlijk omzetten naar Mediamarkt-bonnen.
- Moeite/tijd Bol.com-medewerkers.
Hebben ze nog gezegd waarom ze het nu opeens wel kunnen regelen? Want eerst zeiden ze nog dat het absoluut niet mogelijk is om het product voor die prijs te versturen Ben benieuwd naar hun excuus.quote:Op woensdag 17 mei 2017 16:49 schreef zarGon het volgende:
Net gesproken met Bol.com.
Uitkomst telefoongesprek:
- Ik krijg het product voor de afgesproken prijs (31 euro).
- Bol.com zal de kosten die ik heb gemaakt terugbetalen aan mij (klachtengeld/arbitragekosten Geschillencommissie).
.
Zou maar zo door dit topic gekomen kunnen zijn. Naam zuiveren enz.quote:Op woensdag 17 mei 2017 21:13 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Hebben ze nog gezegd waarom ze het nu opeens wel kunnen regelen? Want eerst zeiden ze nog dat het absoluut niet mogelijk is om het product voor die prijs te versturen Ben benieuwd naar hun excuus.
Dat denk ik niet, dan waren ze al wel eerder over de brug gekomen want het topic loopt al eventjes.quote:Op woensdag 17 mei 2017 21:45 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Zou maar zo door dit topic gekomen kunnen zijn. Naam zuiveren enz.
quote:Op woensdag 17 mei 2017 16:49 schreef zarGon het volgende:
Net gesproken met Bol.com.
Uitkomst telefoongesprek:
- Ik krijg het product voor de afgesproken prijs (31 euro).
- Bol.com zal de kosten die ik heb gemaakt terugbetalen aan mij (klachtengeld/arbitragekosten Geschillencommissie).
.
Omdat geschillencommissie.quote:Op woensdag 17 mei 2017 21:13 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Hebben ze nog gezegd waarom ze het nu opeens wel kunnen regelen? Want eerst zeiden ze nog dat het absoluut niet mogelijk is om het product voor die prijs te versturen Ben benieuwd naar hun excuus.
Inschatten is vaak niet het sterkste punt van veel bedrijvenquote:Op woensdag 17 mei 2017 17:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ja.
Als ze de bestelling niet hadden geannuleerd, hadden ze 20 euro korting gegeven. En was het klaar.
Dat is geworden:
- Cadeaubon van 29 euro.
- 52,50 euro aan klachtengeld/arbitragekosten
- Bedrag die ik nog op mijn account heb staan (34,05 euro) ga ik hoogstwaarschijnlijk omzetten naar Mediamarkt-bonnen.
- Moeite/tijd Bol.com-medewerkers.
Dan had 'ie dezelfde uitkomst gehad, gok ik zo.quote:Op donderdag 18 mei 2017 08:51 schreef baskick het volgende:
TS nog overwogen om de klacht uit principe nog wel door te zetten? Dat ze deze route graag willen geeft wel aan dat ze niet veel vertrouwen hebben in de uitkomst.
Nog bedankt dat je met de Geschillencommissie noemde!quote:Op woensdag 17 mei 2017 18:32 schreef r_one het volgende:
[..]
Daar tegenover staan dan 9 andere mensen die zich wél laten afbluffen.
Nee, kreeg meteen te horen dat ze het artikel wilden leveren voor de afgesproken prijs. Heb er helaas tijdens het gesprek niet aan gedacht, het kwam pas in me op nadat het gesprek al afgelopen was.quote:Op woensdag 17 mei 2017 21:13 schreef tomatenrood het volgende:
[..]
Hebben ze nog gezegd waarom ze het nu opeens wel kunnen regelen? Want eerst zeiden ze nog dat het absoluut niet mogelijk is om het product voor die prijs te versturen Ben benieuwd naar hun excuus.
Uit principe doorzetten? Ik heb gekregen wat ik wilde, en Bol.com gaat de overeenkomst nu wel uitvoeren. Nog extra stappen ondernemen zou eerder 'wrok' zijn dan 'principe'.quote:Op donderdag 18 mei 2017 08:51 schreef baskick het volgende:
TS nog overwogen om de klacht uit principe nog wel door te zetten? Dat ze deze route graag willen geeft wel aan dat ze niet veel vertrouwen hebben in de uitkomst.
Ik hoop dat ze 52,50 euro overmaken en niet 52,20 euro...quote:Beste heer ...,
Bedankt voor uw e-mail. Goed dat u dit aangeeft. Ik ga vandaag het verzoek neerleggen bij onze financiële afdeling om het bedrag van 52.20 euro op rekeningnummer NL47 ... ... ... . Ik ga er vanuit dat het bedrag binnen uiterlijk 3 werkdagen op uw rekening staat.
Ik ga dit verder voor u in de gaten houden. Zodra het geld is teruggestort zie ik graag nog, zoals afgesproken, de schriftelijke bevestiging voor het sluiten van de klacht bij de Geschillencommissie.
Mocht er verder nog iets zijn wat ik voor u kan doen, dan hoor ik dit graag. Ik wens u nog een fijne dag verder.
Met vriendelijke groet,
A
Nee. Wellicht vreemd, maar ik geen mail of brief ontvangen van de Geschillencommissie. De stukken die ik in dit topic heb gepost, zijn afkomstig van de documenten die bij mijn dossier zijn geplaatst.quote:Op donderdag 18 mei 2017 10:57 schreef Rewimo het volgende:
Je had eerder toch een mail gekregen die je hierboven gepost hebt? Of was dat een brief? Anders zou ik die mail beantwoorden dat je het onderling hebt opgelost. Nadat je je geld en artikel hebt gekregen natuurlijk
SPOILER: ScreenshotOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kan het contactformulier op https://www.degeschillencommissie.nl/contact/ invullen, of bellen, voor zover ik zie.
Bol.com moet indienen wat overeengekomen is met je, dus alles op een rijtje qua bedragen terug/vergoeding en verdere levering. En dan kan jij het bevestigen. (andersom kan ook uiteraard dat je het zelf indient en bol het bevestigd)quote:Op donderdag 18 mei 2017 10:54 schreef zarGon het volgende:
Even een vraagje over het sluiten van een klacht bij de Geschillencommissie...
[..]
Ik hoop dat ze 52,50 euro overmaken en niet 52,20 euro...
Ik heb gekeken of ik online een klacht kan (laten) sluiten, maar voor zover ik het zie kan dat niet. Kan alleen documenten uploaden, of bellen...
Dus, iemand een idee hoe je een geschil kan laten afsluiten? Anders ga ik maar even bellen...
My pleasure!quote:Op donderdag 18 mei 2017 09:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nog bedankt dat je met de Geschillencommissie noemde!
Klopt, zelfde resultaat wellicht, maar dan omdat je gelijkt hebt op basis van inhoud, nu wellicht om (voor hen) van het gedoe af te zijn. Er is dan een een uitspraak waar anderen in de toekomst uit kunnen putten. Wrok, principe, tja.quote:Op donderdag 18 mei 2017 09:50 schreef zarGon het volgende:
[..]
Nog bedankt dat je met de Geschillencommissie noemde!
[..]
Nee, kreeg meteen te horen dat ze het artikel wilden leveren voor de afgesproken prijs. Heb er helaas tijdens het gesprek niet aan gedacht, het kwam pas in me op nadat het gesprek al afgelopen was.
[..]
Uit principe doorzetten? Ik heb gekregen wat ik wilde, en Bol.com gaat de overeenkomst nu wel uitvoeren. Nog extra stappen ondernemen zou eerder 'wrok' zijn dan 'principe'.
Dat was toen een heel ding ja, is dat al weer zo lang geleden ookquote:Op vrijdag 5 mei 2017 17:47 schreef hugecooll het volgende:
Dat is, lijkt mij, gelet op de overige kortingen, geen kennelijke vergissing (waarbij met 'kennelijk' dus 'goed waarneembaar' wordt bedoeld) Bol.com beroept zich trouwens op dit standaardarrest over OTTO
ik begrijp de frustratie, maar het gevoel is slecht voor je hart, laat het beter gaanquote:Op woensdag 3 mei 2017 15:51 schreef zarGon het volgende:
[..]
Mwah... Geen leven.
Ik wil best elke week (of elke twee weken) een uurtje reserveren om naar postkantoor heen en weer te lopen. Is nog gezond ook. Dat kan ik lang volhouden.
Weet je wat het is? Als ik gewoon snel een antwoord kreeg, was het al opgelost. Maar de manier waarop ze met mij zijn omgegaan zorgt ervoor dat ik ook kennelijke vergissingen wil maken.
En zo'n groot bedrijf pak je daar toch niet mee. Hooguit de toch al onderbetaalde medewerkers, die extra werk hebben.quote:Op zondag 21 mei 2017 11:51 schreef Marrije het volgende:
[..]
ik begrijp de frustratie, maar het gevoel is slecht voor je hart, laat het beter gaan
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |