abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170649822
Hoi,

Wij zijn voornemens een nieuwe woning te kopen. Of het allemaal gaat lukken is een ander verhaal (druk mee bezig), maar het staat redelijk vast dat het een jaren 30' (of ouder) woning wordt met waarschijnlijk een woonoppervlak van zo'n 90-120m2. Een uitbouw (eventueel dubbel) is dus gewenst (gezin + 2 jonge kinderen). In onze regio (Heuvelrug) staan binnen ons budget vooral veel opknappers te koop, waar je toch wel makkelijk nog zo'n ¤100.000/¤150.000 aan moet verspijkeren om het geheel te moderniseren en om het geheel meteen de juiste grootte te laten zijn.

Een architect is te kostbaar en zal waarschijnlijk niet lukken. Daarbij is het maar de vraag of dit wenselijk is bij 'alleen' een uitbouw.

Ik ben dus op zoek naar toffe interieurideën. Niet van het type VT-wonen, maar meer op het niveau van bouw/renovatie/architectuur. Pinterest geeft soms wel leuke foto's, maar dat is het eindresultaat terwijl ik niet kan achterhalen wat de voor- en nadelen van bepaalde keuzes zijn.

Ik ben wellicht wat voorbarig aangezien het huis nog helemaal niet gevonden is, maar bij ons vorige huis ging alles ineens zo snel (van koop, tot renovatie tot bewonen) dat ik nu niet een tweede keer te laat wil beseffen dat 'dit ook wel erg tof was' :).

Heeft iemand tips?
pi_170650082
Lees en bekijk de klus Topics van atmoz.
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
pi_170651254
Ja en Nee :). Leuke topics en inderdaad zeer leerzaam. Wel verschillen smaken en ben ik minder op zoek naar detailklusjes (meer naar grotere ontwerpkwesties). Bv wat voor soort ramen in de uitbouw zodat het er stijlvol etc uitziet ipv een paar standaardramen etc. Maargoed, ik ga de topics zeker even verder doorlopen :)
pi_170653858
Is het niet mogelijk om, als je toch nog op zoek bent naar een woning, meteen te zoeken naar een woning met voldoende woonoppervlakte?

Een woning kopen om meteen helemaal te verbouwen is meestal een erg dure optie. Tenzij je alles zelf kan.
pi_170654258
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 09:36 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:

Een architect is te kostbaar en zal waarschijnlijk niet lukken. Daarbij is het maar de vraag of dit wenselijk is bij 'alleen' een uitbouw.

Ik ben dus op zoek naar toffe interieurideën. Niet van het type VT-wonen, maar meer op het niveau van bouw/renovatie/architectuur. Pinterest geeft soms wel leuke foto's, maar dat is het eindresultaat terwijl ik niet kan achterhalen wat de voor- en nadelen van bepaalde keuzes zijn.

Is de bedoeling dat er een uitbouw zonder architect wordt gerealiseerd, of alleen het pand verbeteren zodat het aan de huidige woonwensen (-eisen) voldoet?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_170654855
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 12:56 schreef Ivo1985 het volgende:
Is het niet mogelijk om, als je toch nog op zoek bent naar een woning, meteen te zoeken naar een woning met voldoende woonoppervlakte?

Een woning kopen om meteen helemaal te verbouwen is meestal een erg dure optie. Tenzij je alles zelf kan.
Ik begrijp t sowieso niet, t is al twijfel of de aankoop van de woning gaat lukken, maar toch wordt er nagedacht over uitbouw.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_170655089
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 13:37 schreef Chinless het volgende:

[..]

Ik begrijp t sowieso niet, t is al twijfel of de aankoop van de woning gaat lukken, maar toch wordt er nagedacht over uitbouw.
Dat heet vooruit kijken......
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  woensdag 3 mei 2017 @ 14:08:26 #8
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_170655398
Ik moet wel wat vraagtekens bij je plan plaatsen.

• Is er genoeg budget voor een uitbouw, heb je een bedrag in gedachten?
• Hebben jij en je partner de kennis in huis om zelf een goede constructie te ontwerpen?
• Mag je eigenlijk wel uitbouwen, en zo ja, hoeveel meter?

Klik hier voor meer informatie over vergunningen in jouw toekomstige gemeente.

Wat betreft die architect... Een offerte opvragen is gratis, dan heb je meteen een idee hoeveel je aan dat gedeelte kwijt bent, wellicht past het gewoon in je budget.

Kijk sowieso even rond op internet voordat je het afschiet. We hebben het hier over een aanbouw, niet over een constructie van Rem Koolhaas, wellicht valt de prijs voor een tekening mee! Vraag ze sowieso om een budget, gemiddeld en fancypancy ontwerp. Heb je meteen een idee van wat er mogelijk is en kan je wellicht met elementen schuiven.

[ Bericht 18% gewijzigd door Redcoon op 03-05-2017 14:19:34 ]
pi_170657989
Dank voor alle input.

Even ter verduidelijking. We willen in het dorp blijven wonen waar we al wonen (ivm kinderen etc). Daar heb je een hoge vraag en weinig aanbod. Het aanbod dat er is begint bij 600k maar ook daar moet vaak wat aan gedaan worden. Alles tot 400k is simpelweg of aan drukke weg oid, of verouderd en moet ofwel gemoderniseerd of gemoderniseerd + uitgebouwd worden. Denk aan een jaren 30 woning met boven alleen 2 slaapkamers, waarbij op de begane grond een douche/badkamer is gebouwd in een mini-uitbouw (uit bv de jaren 80). Dat is de situatie. Kan ik weinig aan veranderen, tenzij we elders gaan zoeken.

Onze huidige woning levert een leuke cent op als alles meezit. De te kopen woning kan tot ongeveer 450k kosten incl. eventueel bouwdepot (wellicht hoger, wellicht net wat lager, hangt deels af van de verkoopwaarde huidige huis). Kopen we meteen een woning van 450k dan is er geen budget meer om te verbouwen en hier in deze regio is weinig dat voor die bedragen direct in te trekken is (natuurlijk, we kunnen een vergelijkbare woning kopen als we nu hebben - jaren 60 en gemoderniseerd - maar we willen dat juist weer achter ons laten en verder kijken. Hier zijn ook woningen van tussen 275k en 450k te koop die volledig achterhaald zijn. Ergens hier tussenin zit mogelijk een leuke woning voor ons die we door een volledige renovatie een beetje naar eigen wens en inzichten kunnen indelen (vandaar mijn uitzoekwerk nu vooraf) en afhankelijk van de koopprijs zit er dus nog een bouwdepot aan te komen. Hangt natuurlijk ook van de taxatierapporten voor/na af wat dit bedrag is, maar bij een woning van 275k binnen het segment waar we in zoeken is dit wrs hoger dan bij een woning van 450k :).

Voorbereiden van een uitbouw oid betekent niet dat ik nu al bezig ben met aannemers oid, wel om eens serieus te kijken naar wat er eigenlijk mogelijk is behalve het standaard aanbouwen van een vierkante bak met openslaande deuren. Beetje kijken of out of the box denken mogelijk is en kan (goeie tip van die vergunningen!!).

Wat betreft een architect wil ik daar uiteindelijk zeker wel mee in zee, tenzij we een goede aannemer vinden die dat ook op zich kan nemen. Neemt niet weg dat ik ergens tussen futuristisch miljoenenwoning design en het standaard gebeuren eens na wil denken over wat er allemaal binnen redelijke bedragen mogelijk is.

Of de aankoop verder gaat lukken is een simpel verhaal. Een beetje hypothetisch dat wel. Stel onze woning is nu 350k waard en ooit voor 225k gekocht op 1 inkomen en ik ben inmiddels jarenlang zzp-er met prima omzet/winst. Tel hierbij een kleine maar niet onverwaarloosbare aflossing op en daarbij zitten we nu nog met een flinke rente ten opzichte van wat het kan zijn...dan is het niet ondenkbaar dat 450k haalbaar is en hoewel we in een prima huis wonen denken we dat het niet kwaad kan verder te zoeken. Echter, in ons dorp is het of een klushuis voor 300/400k of een enorme villa voor 600k of meer (niet mogelijk in ons geval). Een volledig 'af' huis voor 350k is ons eigen huis of vergelijkbaar. Geen reden om het huis van de overburen te kopen :).

Zo, flink wat verduidelijkt hoop ik ;).

Input is nog steeds welkom :).
  woensdag 3 mei 2017 @ 16:07:36 #10
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_170658324
Poeh, dat zijn zoveel variabelen, daar is haast geen pindakaas van te maken! En als je nog niet weet hoe de woning eruitziet, is het haast ook onmogelijk een out-of-the-box oplossing of idee te geven. Je kan immers niet nu al een uitbouw ontwerpen en die aan een willekeurig huis plakken. Het moet wel kloppen.
  woensdag 3 mei 2017 @ 16:34:40 #11
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_170658790
Maar waarom wil je dan weg uit je huidige huis?
pi_170658882
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 16:34 schreef Fietsertje70 het volgende:
Maar waarom wil je dan weg uit je huidige huis?
We hebben een flink aantal jaar in het buitenland gewoond. Toen we terugkwamen kochten we dit huis. Prima woning, prima wijk, maar we wisten toen al dat we zodra ik genoeg verdiende (en lang genoeg als zzp-er actief was) wel verder zouden kijken. Nogmaals, prima wijk maar net niet wat we eigenlijk willen. Dat verder zoeken hadden we na bv 10/15 bedacht, maar nu de waarde zo is toegenomen, ik sneller dan verwacht meer ben gaan verdienen en de rente van 4.1 naar 2.x kan werd het ineens een ander verhaal. Daarbij; we zouden nu in 30 jaar 225k aflossen + overwaarde en we vinden het geen probleem als dit bv 450k + overwaarde (wel relatief minder) wordt...
pi_170658935
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 16:07 schreef Redcoon het volgende:
Poeh, dat zijn zoveel variabelen, daar is haast geen pindakaas van te maken! En als je nog niet weet hoe de woning eruitziet, is het haast ook onmogelijk een out-of-the-box oplossing of idee te geven. Je kan immers niet nu al een uitbouw ontwerpen en die aan een willekeurig huis plakken. Het moet wel kloppen.
Wat ik vooral wil vermijden - en zo ging bij onze huidige woning - is dat we na de koop ineens maar een paar maanden hebben om alles uit te zoeken, terwijl we in die relatief korte tijd wellicht niet alles kunnen bedenken. Zonde om er dan toevallig na een paar jaar achter te komen hoe we het ook hadden kunnen doen, dat kunnen we nu nog op ons gemak overwegen/uitzoeken etc. We willen van de komende woning geen jarenlang klusproject maken (werkt ook niet echt met 2 kleine kinderen) en zoveel mogelijk direct na de koop doen.

Zou ik het toch maar gewoon voorlopig met een Pinterest moeten doen?
pi_170659519
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 16:43 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:
Zou ik het toch maar gewoon voorlopig met een Pinterest moeten doen?
Ik zie niet hoe je van een internet fotoalbum, verbouwingsideeën kunt opdoen voor een woning waarvan je nu nog niet eens het bestaan, laat staan het bezit, af weet.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_170660350
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 17:10 schreef blomke het volgende:

[..]

Ik zie niet hoe je van een internet fotoalbum, verbouwingsideeën kunt opdoen voor een woning waarvan je nu nog niet eens het bestaan, laat staan het bezit, af weet.
:). Ik weet niet wat er precies toe heeft geleid dat dit allemaal vreemd overkomt. Als je een huis koopt dat je niet verbouwd is dat waar je het mee moet doen. Als je een huis volledig from scratch bouwt op een kavel dan heb je een architect die het allemaal voor je regelt en waarbij de klant mee mag denken of input mag leveren op het ontwerp. Als je een huis koopt dat door een projectbureau wordt gebouwd krijg je een zooitje opties waar tussen je mag kiezen. Als je echter zelf wilt verbouwen lijkt iedereen zich vrij gemakkelijk neer te leggen bij het recht toe rechtaan principe dat alles vooral maar op 1 manier kan. Ik probeer input te krijgen of een beter beeld te krijgen bij wat mogelijk als je een uitbouw (van 1 of 2 verdiepingen) wilt en wat kan, mag, beter niet kan of niet mag etc.

Het heeft feitelijk niks te maken met of ik het huis al gekocht heb, maar op zich heb ik natuurlijk al wel een beeld bij het soort huis dat wij graag willen en met dat idee is de uitbouw (en het soort uitbouw) ook redelijk voor de hand liggend. De specifieke details en wat mogelijk is niet. Hier zijn alle woningen die binnen onze scope vallen van hetzelfde type, namelijk 2-onder-1-kap en uit de jaren 30 of eerder. Allemaal met een kleine bovenverdieping en vaak geen zolder. Huizen die al zijn uitgebouwd kosten makkelijk 5 ton of meer, huizen die nooit zijn uitgebouwd en vaak ook niet zijn gemoderniseerd vanaf 2,5 ton. Zouden deze huizen wel zijn uitgebouwd en wel zijn gemoderniseerd dan leveren ze vaak ook makkelijk 5 ton of meer op, vandaar dat een bouwdepot geen vreemde keuze is. Tot nu toe komen we weinig leuke huizen van 5 ton tegen, anders was dat wellicht een optie (en was een uitbouw oid niet nodig).

Wat ik met een internetalbum bedoel is dat ik dan bv inspiratie krijg hoe je de keuken tov de woonkamer kan plaatsen, of bijvoorbeeld een groot, breed raam dat langs de zijkant van het huis loopt en vervolgens de bocht om gaat naar de achterzijde. Of bijvoorbeeld een soort naar buiten stekende raampartij. In elk geval kwesties die ik vooraf in elk geval nog prima mee kan nemen in bepaalde keuzes of overwegingen, maar wat als het eenmaal gekocht is ineens allemaal vergeten wordt aangezien het dan vrij snel gaat is onze eerdere ervaring....
  woensdag 3 mei 2017 @ 19:02:36 #16
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_170661831
Heb net even zitten googelen op jaren 30 uitbouw en daar kom ik al wel wat variatie tegen. Van beton met grote glazen puien, tot volledig zinken bekledingen aan de zijkant. Zit nu effe op mijn mobiel maar zal later vanaaf effe wat knippen en plakken. Nog wel een beetje Pinterest achtig natuurlijk.

Zodra je eenmaal weet hoeveel meter je mag aanbouwen in jouw gemeente heb je in ieder geval een grof idee wat voor oppervlakte je tot je beschikking hebt, in ieder geval in de diepte.
  woensdag 3 mei 2017 @ 19:39:30 #17
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_170663201
Onderstaande is onderhevig aan smaak...

Zwart alluminium en veel beglazing:
http://www.bouwen-in-stij(...)jaren-30-woning-ede/

Modern zoals men dat in de jaren 30 voor ogen had, aparte vorm:
https://www.kraalarchitec(...)ren-30-woning-zeist/

Baksteen VS beton en glas
http://www.zwijsen.net/project/verbouw-bilthoven/


Alles kan wel mits je een duidelijke stijl voor ogen heb.
pi_170663425
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 17:53 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:

[..]

Als je echter zelf wilt verbouwen lijkt iedereen zich vrij gemakkelijk neer te leggen bij het recht toe rechtaan principe dat alles vooral maar op 1 manier kan. Ik probeer input te krijgen of een beter beeld te krijgen bij wat mogelijk als je een uitbouw (van 1 of 2 verdiepingen) wilt en wat kan, mag, beter niet kan of niet mag etc.

Dit is geheel onjuist. Het probleem is dat elk huis en elke locatie andere mogelijkheden biedt. Nog los van in hoeverre de mogelijkheden eventueel in het budget passen.

Zolang het huis met bijbehorende mogelijkheden en randvoorwaarden niet bekend is, valt er weinig anders te doen voor ons dan verwijzen naar algemene regels. Over kosten is ook vrij weinig te zeggen.

De reden dat in Nederland de meeste aanbouwsels uit 1 bouwlaag bestaan, komt simpelweg vanwege regels voor vergunningvrij bouwen. Voor 2 bouwlagen is een vergunning nodig en die wordt lang niet altijd gegeven. Zeker niet bij aaneengesloten bebouwing, omdat een hoge uitbouw nogal wat invloed heeft op de buren (privacy in de tuin, uitzicht, lichtinval). In lager gelegen delen van Nederland speelt ook de ondergrond mee. Een lichte bouw van 1 laag kan meestal zonder heiwerkzaamheden nog wel op een betonnen vloerplaat gezet worden. Voor een groter bouwvolume is de belasting per m2 op een slappe ondergrond al snel veel te hoog voor twee bouwlagen. Dan moet er dus (zwaarder) gefundeerd worden en dat kost best wel wat extra.
pi_170667537
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:46 schreef Ivo1985 het volgende:
Een lichte bouw van 1 laag kan meestal zonder heiwerkzaamheden nog wel op een betonnen vloerplaat gezet worden. Voor een groter bouwvolume is de belasting per m2 op een slappe ondergrond al snel veel te hoog voor twee bouwlagen. Dan moet er dus (zwaarder) gefundeerd worden en dat kost best wel wat extra.
Bij nieuwbouw in het veen, zoals hier in Noord Holland bij Zaandam, Assendelft en Uitgeest (dus meerdere verdiepingen), zit circa 20 - 30% van de bouwkosten, onder het maaiveld. Nl. het heien en de beton(strook)fundering.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_170674733
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:46 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dit is geheel onjuist. Het probleem is dat elk huis en elke locatie andere mogelijkheden biedt. Nog los van in hoeverre de mogelijkheden eventueel in het budget passen.

Zolang het huis met bijbehorende mogelijkheden en randvoorwaarden niet bekend is, valt er weinig anders te doen voor ons dan verwijzen naar algemene regels. Over kosten is ook vrij weinig te zeggen.

De reden dat in Nederland de meeste aanbouwsels uit 1 bouwlaag bestaan, komt simpelweg vanwege regels voor vergunningvrij bouwen. Voor 2 bouwlagen is een vergunning nodig en die wordt lang niet altijd gegeven. Zeker niet bij aaneengesloten bebouwing, omdat een hoge uitbouw nogal wat invloed heeft op de buren (privacy in de tuin, uitzicht, lichtinval). In lager gelegen delen van Nederland speelt ook de ondergrond mee. Een lichte bouw van 1 laag kan meestal zonder heiwerkzaamheden nog wel op een betonnen vloerplaat gezet worden. Voor een groter bouwvolume is de belasting per m2 op een slappe ondergrond al snel veel te hoog voor twee bouwlagen. Dan moet er dus (zwaarder) gefundeerd worden en dat kost best wel wat extra.
Ik vraag op zich ook niet om input rond kosten of technische details. Simpelweg wat er uberhaupt allemaal mogelijk is. Ik krijg in elk geval goede input en ik weet nu inmiddels dat ik hier tot 4 meter mag uitbouwen, maar dat voor een eventuele 2e laag een vergunning nodig is die niet iedereen zomaar krijgt (ga er even vanuit dat dit ook voor ons zal gelden kijkende naar de regels en het soort woning/wijk).

Wat betreft huis en locatie. Tot nu toe zijn alle interessante woningen van dezelfde stijl en opbouw. Dwz 2-onder-1-kap, oprit tot aan een garage die in de achtertuin ligt. Kleine voortuin, diepe achtertuin en vaak woningen die al zijn uitgebouwd, maar onvoldoende diep en ook boven te weinig ruimte (voor gezin met 2 kinderen). Vaak wel beneden wc/badkamer, waar niet zo vrolijk van worden. Huizen hebben allemaal potentie en liggen in prima wijken. Huizen waar dit allemaal al goed geregeld is zijn hier te duur. Ook dat zijn echter vaak huizen die middels in een uitbouw vergroot zijn.
pi_170674799
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:39 schreef Redcoon het volgende:
Onderstaande is onderhevig aan smaak...

Zwart alluminium en veel beglazing:
http://www.bouwen-in-stij(...)jaren-30-woning-ede/

Modern zoals men dat in de jaren 30 voor ogen had, aparte vorm:
https://www.kraalarchitec(...)ren-30-woning-zeist/

Baksteen VS beton en glas
http://www.zwijsen.net/project/verbouw-bilthoven/

Alles kan wel mits je een duidelijke stijl voor ogen heb.
Dit is precies wat ik eigenlijk de hele tijd al zocht :). En idd, die stijl....nog onvoldoende kennis van wat kan en mogelijk is en daarbij de wens dit zelf vorm te geven.....super :)

Zeker kwestie van smaak. Die eerste in Ede komt meteen overeen met waar we aan denken. Tof gedaan met die raampartij. Andere ook leuk gedaan, hoewel minder ons ding.

Zijn er online plekken of misschien magazines waar ik meer van dit soort input kan vinden?
  donderdag 4 mei 2017 @ 09:41:48 #22
173997 Redcoon
Verdomd heet!
pi_170675123
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 09:22 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik eigenlijk de hele tijd al zocht :). En idd, die stijl....nog onvoldoende kennis van wat kan en mogelijk is en daarbij de wens dit zelf vorm te geven.....super :)

Zeker kwestie van smaak. Die eerste in Ede komt meteen overeen met waar we aan denken. Tof gedaan met die raampartij. Andere ook leuk gedaan, hoewel minder ons ding.

Zijn er online plekken of misschien magazines waar ik meer van dit soort input kan vinden?
Als je googled op 'aanbouw jaren 30 architect' en je kijkt bij Afbeeldingen dan vind je heel veel beeldmateriaal dat van architecten websites is geplukt.

Als er iets tussen zit wat je bevalt kan je op 'Pagina bekijken' klikken, dan krijg je er vaak een verslag of korte samenvatting over het project bij.

Wel veel handmatig speurwerk... Maar ik vind dat zelf altijd wel een leuke aangelegenheid. :P
  donderdag 4 mei 2017 @ 10:37:30 #23
85962 ioko
I Appear Missing
pi_170676178
Als je wellicht op een wat meer standaard uitbouw uitkomt (4 meter diep, met aluminium pui, daklicht, inclusief keuken), die zijn we nu aan het bouwen. Dus daar heb ik wel wat tips voor.
Coincidence
Makes sense
Only with you
pi_171394442
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 09:41 schreef Redcoon het volgende:

[..]

Als je googled op 'aanbouw jaren 30 architect' en je kijkt bij Afbeeldingen dan vind je heel veel beeldmateriaal dat van architecten websites is geplukt.

Als er iets tussen zit wat je bevalt kan je op 'Pagina bekijken' klikken, dan krijg je er vaak een verslag of korte samenvatting over het project bij.

Wel veel handmatig speurwerk... Maar ik vind dat zelf altijd wel een leuke aangelegenheid. :P
Ja. Hier zit wel wat leuks tussen. Zijn er nog andere plekken (websites of bv magazines) met focus op moderne/unieke bouwstijlen? Ik vind het vooral leuk om vooraf inspiratie op te doen m.b.t. leuke aanvullingen. De standaard jaren 30 woningen zijn vaak redelijk saai en als we dan toch gaan renoveren/verbeteren/aanbouwen, dan meteen goed (en mooi, hoewel dat persoonlijk is).

Ik heb hier zelf nog wat toffe input gevonden: https://www.pinterest.com(...)complete%7Cundefined
pi_171438907
Omdat het kan nog ff een late reply met link naar mijn eigen topic. Wij hebben een jaren 30 huis verbouwd en zijn zelf erg enthousiast over hoe het geworden is.
K&W / Eerste eigen huis en verbouwing
pi_171496902
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 09:12 schreef Loopfiets het volgende:
Omdat het kan nog ff een late reply met link naar mijn eigen topic. Wij hebben een jaren 30 huis verbouwd en zijn zelf erg enthousiast over hoe het geworden is.
K&W / Eerste eigen huis en verbouwing
Heb afgelopen dagen je topic helemaal doorgenomen. Leuke woning en tof ook dat je de kans (hebt gepakt) om alles from scratch te doen. Hopen wij ook zo te doen, maar helaas weinig beschikbaar in onze regio (het meeste is al halfbakken uitgebouwd met daarom hoge prijzen).

Ik ben benieuwd waar je die pui hebt gevonden hoe/waar die precies opengaat?
  dinsdag 13 juni 2017 @ 23:13:11 #27
8333 Metzie
-Nyaano !
pi_171679893
Mischien een optie. Vrienden van mij hebben ook een 3,5 meter uitbouw gemaakt aan hun jaren 30 huis. In de oorspronkelijke achtergevel zat al een keukendeur en openslaande tuindeuren van hout. Ze hebben gewoon deze voorzichtig losgehaald en in de nieuwe uitbouw gebruikt. Scheelde hun weer bijna 6000 euro aan nieuwe kozijnen en glas.
When spashed with cold water, poor Ranma turns into a girl!
pi_171927755
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 13:17 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:

[..]

Heb afgelopen dagen je topic helemaal doorgenomen. Leuke woning en tof ook dat je de kans (hebt gepakt) om alles from scratch te doen. Hopen wij ook zo te doen, maar helaas weinig beschikbaar in onze regio (het meeste is al halfbakken uitgebouwd met daarom hoge prijzen).

Ik ben benieuwd waar je die pui hebt gevonden hoe/waar die precies opengaat?
Sorry, weinig online geweest met deze account.
De pui is van Tudor, aluminium met zo dun mogelijk profiel. Beide delen gaan vanaf de stenen kolom naar de zijkant van het huis open. De tweedelige heeft 1 bewegend deel, de driedelige heeft er 2. Samen ongeveer 4 meter open.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')