abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170644100
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik wil met een aantal vrienden op vakantie, maar dan geen zuipvakantie. Wij willen naar een mooie bestemming, mooie natuurgebieden, stranden, en misschien een leuke club/bar om savonds wat te drinken. wij zijn al naar Spanje (Blanes, Lloret) geweest maar we willen nu iets anders. het liefste zo ver weg van huis. Wij willen op onze vakantie leuke activiteiten doen, en s`avonds wat drinken in de club. heeft iemand een super bestemming die niet al te duur is, en dat het land niet te duur is (boodschappen & activiteiten).

Alvast bedankt!

[ Bericht 3% gewijzigd door leonw050 op 03-05-2017 00:07:05 ]
pi_170644324
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 22:29 schreef leonw050 het volgende:
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik wil met een aantal vrienden op vakantie, maar dan geen zuipvakantie. Wij willen naar een mooie bestemming, mooie natuurgebieden, stranden, en leuke clubs. wij zijn als naar Spanje (Blanes, Lloret) geweest maar we willen nu iets anders. het liefste zo ver weg van huis. Wij willen op onze vakantie leuke activiteiten doen, en s`avonds wat drinken in de club. heeft iemand een super bestemming die niet al te duur is, en dat het land niet te duur is (boodschappen & activiteiten).

Alvast bedankt!
Budget, hoe lang, welk vervoersmiddel, wanneer, hoeveel personen?
pi_170644439
Hallo,

Het liefste vlucht en hotel 500/600 pp.

hoelang: 2 tot 2,5 week.

vervoersmiddel: bus of vliegtuig.(geen eigen vervoer)

Wanneer: Juni/Juli

Aantal personen: 4/5

Bedankt!
  dinsdag 2 mei 2017 @ 23:30:19 #4
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_170645919
Blanes.
pi_170649366
Albufeira, Portugal. Daar heb je het "oude" gedeelte en het "nieuwe" gedeelte. In jouw geval zou ik in het oude gedeelte gaan zitten. Dan zit je in/bij het centrum. Druk, maar gezellig. En persoonlijk zou ik een dag (of 2) een auto huren om de algarva mee af te rijden. Afstanden zijn goed te doen.

In het nieuwe gedeelte ligt de strip. Ben ik destijds 1 avond geweest, verschrikkelijk. Ik zoek over het algemeen ook net zulke vakanties als jij nu doet.
pi_170649899
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 09:02 schreef Heulnie het volgende:
Albufeira, Portugal. Daar heb je het "oude" gedeelte en het "nieuwe" gedeelte. In jouw geval zou ik in het oude gedeelte gaan zitten. Dan zit je in/bij het centrum. Druk, maar gezellig. En persoonlijk zou ik een dag (of 2) een auto huren om de algarva mee af te rijden. Afstanden zijn goed te doen.

In het nieuwe gedeelte ligt de strip. Ben ik destijds 1 avond geweest, verschrikkelijk. Ik zoek over het algemeen ook net zulke vakanties als jij nu doet.
Bedankt voor je reactie.

Wij zoeken inderdaad een vakantie om wat van de wereld te zien, bergen beklimmen quads huren etc. Wij willen geen vakantie met alleen maar drinken en opstap te gaan. Eerst viel ons oog op Montenegro, maar we wouden kijken wat er nog meer voor locaties waren.
pi_170649940
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 09:42 schreef leonw050 het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie.

Wij zoeken inderdaad een vakantie om wat van de wereld te zien, bergen beklimmen quads huren etc. Wij willen geen vakantie met alleen maar drinken en opstap te gaan. Eerst viel ons oog op Montenegro, maar we wouden kijken wat er nog meer voor locaties waren.
Ik heb destijds een jeepsafari gedaan, grottentocht (met de boot) en met de auto een dag naar Lissabon, het "einde van de wereld" en andere dorpen bezocht, en veel gewandeld. En aan het einde van de dag lekker een biertje in de kroeg.
pi_170650683
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 09:45 schreef Heulnie het volgende:

[..]

Ik heb destijds een jeepsafari gedaan, grottentocht (met de boot) en met de auto een dag naar Lissabon, het "einde van de wereld" en andere dorpen bezocht, en veel gewandeld. En aan het einde van de dag lekker een biertje in de kroeg.
Ik dacht dat Albufeira echt een jongerenbestemming was, maar dat valt in het oude gedeelte dus wel mee?
pi_170650970
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:31 schreef leonw050 het volgende:

[..]

Ik dacht dat Albufeira echt een jongerenbestemming was, maar dat valt in het oude gedeelte dus wel mee?
Albufeira is ook een jongerenbestemming. Mits je in het nieuwe gedeelte zit. Daar stikt het van de kroegen, discotheken en jongerenhotels.

Het oude gedeelte is druk, maar gezellig. Veel meer stelletjes, gezinnen en ouderen. En ik zat in een prima hotel zonder jongeren.

Ik vind het prettig om na een dag aan het zwembad te hebben gelegen/excursie/rondrijden/wandelen etc etc in de avond wel een beetje de gezelligheid op te zoeken. Als je naar zo'n klein rustig dorpje in een willekeurig land gaat, is er in de avond vrij weinig te doen. In Albufeira zoek ik een leuk restaurantje op, drink daarna een drankje in een kroeg met een live-band en duik daarna in mn bedje. Voor mij ideaal.

En overdag was ik weinig in Albufeira, want de omgeving biedt wat dat betreft veel meer.
pi_170651561
K
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:47 schreef Heulnie het volgende:

[..]

Albufeira is ook een jongerenbestemming. Mits je in het nieuwe gedeelte zit. Daar stikt het van de kroegen, discotheken en jongerenhotels.

Het oude gedeelte is druk, maar gezellig. Veel meer stelletjes, gezinnen en ouderen. En ik zat in een prima hotel zonder jongeren.

Ik vind het prettig om na een dag aan het zwembad te hebben gelegen/excursie/rondrijden/wandelen etc etc in de avond wel een beetje de gezelligheid op te zoeken. Als je naar zo'n klein rustig dorpje in een willekeurig land gaat, is er in de avond vrij weinig te doen. In Albufeira zoek ik een leuk restaurantje op, drink daarna een drankje in een kroeg met een live-band en duik daarna in mn bedje. Voor mij ideaal.

En overdag was ik weinig in Albufeira, want de omgeving biedt wat dat betreft veel meer.
k

linkt super!

Hoe zit het eigenlijk met auto/scooter huren. Ik ben 18 en heb m'n rijbewijs maar sommige landen moet je 21+ zijn voordat je een auto mag huren. Hoe zit dat in Albufeira?

[ Bericht 38% gewijzigd door leonw050 op 03-05-2017 11:47:30 ]
pi_170652985
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:11 schreef leonw050 het volgende:
K

[..]

k

linkt super!

Hoe zit het eigenlijk met auto/scooter huren. Ik ben 18 en heb m'n rijbewijs maar sommige landen moet je 21+ zijn voordat je een auto mag huren. Hoe zit dat in Albufeira?
Minimaal 18 jaar. Officieel. Maar elk verhuurbedrijf heeft zijn eigen regels. Bij sommigen moet je 21 zijn en bij anderen weer minimaal 1 jaar je rijbewijs hebben. Google dat even. Je kunt de auto eventueel vanuit Nederland huren, heb ik ook gedaan. Vond ik makkelijker, maar dat is aan jezelf.

Voor scooters geen flauw idee, ook dat moet je zelf maar ff googelen.
  woensdag 3 mei 2017 @ 13:08:08 #12
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_170654124
Ik zou de streek tussen Granada en Malaga aanraden. Naar mijn bescheiden mening één van de mooiste stukken Europa. Je hebt genoeg cultuur, met bijvoorbeeld het Alhambra, natuur met de Sierra Nevada en verwoestijnde gebieden en uitgaansgelegenheden. Iets in Velez Malaga bijvoorbeeld?

Overigens: Je kan als 18jarige het waarschijnlijk wel vergeten om een auto te huren. Heb je niet een vriend die al 21 is?
pi_170654551
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 13:08 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik zou de streek tussen Granada en Malaga aanraden. Naar mijn bescheiden mening één van de mooiste stukken Europa. Je hebt genoeg cultuur, met bijvoorbeeld het Alhambra, natuur met de Sierra Nevada en verwoestijnde gebieden en uitgaansgelegenheden. Iets in Velez Malaga bijvoorbeeld?

Overigens: Je kan als 18jarige het waarschijnlijk wel vergeten om een auto te huren. Heb je niet een vriend die al 21 is?
Bedankt voor je reactie,

Ik ben tot nu toe de enige die zn rijbewijs heeft. 1 van ons is bijna klaar en is 20.
Ik zal wel ff wat info opzoeken.
pi_170671227
Zijn er nog meer mensen met leuke bestemmingen?
  Moderator woensdag 10 mei 2017 @ 16:36:33 #15
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_170830576
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 23:32 schreef leonw050 het volgende:
Zijn er nog meer mensen met leuke bestemmingen?
Is iets heel anders zoals een actieve vakantie een optie? Zoiets als een meerdaagse kanotocht langs de Dordogne?
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 10 mei 2017 @ 20:47:49 #16
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_170836318
Een fietsvakantie? Genoeg uitdaging, problemen die je met elkaar overwint, en 's avonds een pint.
pi_170836601
Draai het om, waar kan je goedkoop heen vliegen...
pi_170840572
Bedankt voor jullie reactie. Wat wij voor een vakantie zoeken is een mooi Land en eigenlijk zo ver weg van hier. Wij zijn jong en hebben niet super veel geld over voor een vakantie. Wij hoeven ook geen vakantie om elke dag dorpjes te gaan bezoeken etc. Wij zoeken gewoon een vakantie waar je een mooi deel van de wereld kan zien, waar je kan duiken ,zwemmen, scooters huren, bergen beklimmen etc, voor een niet al te dure prijs.
pi_170844631
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 13:08 schreef Hi_flyer het volgende:
Ik zou de streek tussen Granada en Malaga aanraden. Naar mijn bescheiden mening één van de mooiste stukken Europa. Je hebt genoeg cultuur, met bijvoorbeeld het Alhambra, natuur met de Sierra Nevada en verwoestijnde gebieden en uitgaansgelegenheden. Iets in Velez Malaga bijvoorbeeld?

Overigens: Je kan als 18jarige het waarschijnlijk wel vergeten om een auto te huren. Heb je niet een vriend die al 21 is?
Idd, verblijven in Malaga of Nerja!
Hey
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')