abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 mei 2017 @ 19:08:49 #1
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_170637699
Hey people,

Zijn hier nog mensen die ervaring hebben met het vervangen van een wiellager welke voorzien is van een magnetische abs ring? (of gewoon mag natuurlijk ook!)
Wil beide wiellagers vervangen aan de achterzijde omdat het nogal een behoorlijk lawaai is. Het wordt mijn eerste keer en ga het samen met een maat doen, mogelijkheid tot hydraulische pers is geen probleem.
Het schijnt dat de magnetische ring ofwel daarmee het hele lager, wat gevoelig zijn. Iemand tips?

Lagers koop ik bij de Dealer, welke ik met korting kan aanschaffen. Is dan maar iets duurder dan een imitatie.

Groetjes!
Richard
Weet van alles een beetje maar net niets.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 19:11:50 #2
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170637797
W8, effe mijn glazen bol oppoetsen.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170645187
quote:
3s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 19:11 schreef Sounddragon het volgende:
W8, effe mijn glazen bol oppoetsen.
De TS vraagt gewoon naar iemand met ervaring, wat heeft een glazen bol daar nu mee te maken?
Of kun je het niet hebben dat jij niet weet waar het over gaat? :')

Maar om even op je vraag in te gaan.
Het ligt eraan vanaf welke kant je het lager erin moet persen. Meestal hoef je niet op de magneetring te persen maar je zult toch altijd met een iets kleinere ring op de buitenste ring van het lager moeten persen.
Als je laterna de naaf in het lager perst moet je de binnenring tegenhouden en dan juist oppassen dat je de magneetring niet vernaggelt.
  woensdag 3 mei 2017 @ 07:51:03 #4
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_170648657
Praten we over een bmw 507 of een z8?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  Moderator woensdag 3 mei 2017 @ 09:57:21 #5
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_170650857
Even snel voor je Gegoegeld en heb onderstaande filmpje gevonden (zelf niet het hele filmpje gekeken natuurlijk). Misschien heb je er wat aan, anders zelf even Youtuben. Succes!
IT'er in hart en nieren
  donderdag 4 mei 2017 @ 19:36:04 #7
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_170688518
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 23:03 schreef -niemand- het volgende:

[..]

De TS vraagt gewoon naar iemand met ervaring, wat heeft een glazen bol daar nu mee te maken?
Of kun je het niet hebben dat jij niet weet waar het over gaat? :')

Maar om even op je vraag in te gaan.
Het ligt eraan vanaf welke kant je het lager erin moet persen. Meestal hoef je niet op de magneetring te persen maar je zult toch altijd met een iets kleinere ring op de buitenste ring van het lager moeten persen.
Als je laterna de naaf in het lager perst moet je de binnenring tegenhouden en dan juist oppassen dat je de magneetring niet vernaggelt.
Ik zie wat TS vraagt.. iets over 'een BMW' dat is nogal een breed begrip dus vandaar dat ik mijn glazen bol even wilde raadplegen, misschien dat ik daar in kon achterhalen wat voor voertuig het betreft. Jouw algemene persinstructie 1.01 had TS met wat moeite zelf ook wel op kunnen duikelen, daar hoef je niet echt voor door te leren.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_170691138
quote:
7s.gif Op donderdag 4 mei 2017 19:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Ik zie wat TS vraagt.. iets over 'een BMW' dat is nogal een breed begrip dus vandaar dat ik mijn glazen bol even wilde raadplegen, misschien dat ik daar in kon achterhalen wat voor voertuig het betreft. Jouw algemene persinstructie 1.01 had TS met wat moeite zelf ook wel op kunnen duikelen, daar hoef je niet echt voor door te leren.
Een wiellager vervangen verschilt ook echt veel per model :') :')
Zelfs de meest hightech bmw heeft nogsteeds een normaal wiellager, het enige waar je op moet letten is dat je de magneetring niet kapot duwt, maar dat heb ik dus beschreven dat dat niet echt een probleem is als je gewoon goed oplet.
  dinsdag 9 mei 2017 @ 14:16:06 #9
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_170798229
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 09:57 schreef jitzzzze het volgende:
Is er geen complete set te koop waardoor je niets hoeft te persen?
Nope helaas. De achterzijde bestaat uit een fusee met daarin een 'normaal' wiellager.
De voorzijde is wel zoals je noemt één geheel. Die zijn natuurlijk een stuk duurder maar wel veel gemakkelijker. (4bouten)
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 10:41 schreef PascalDutch het volgende:
Even snel voor je Gegoegeld en heb onderstaande filmpje gevonden (zelf niet het hele filmpje gekeken natuurlijk). Misschien heb je er wat aan, anders zelf even Youtuben. Succes!
Bedankt voor de moeite! Had inderdaad zelf ook al even gezocht en een mooi filmpje van SKF gevonden, die eigenlijk precies beschrijft wat ik wil weten.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 20:57 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Een wiellager vervangen verschilt ook echt veel per model :') :')
Zelfs de meest hightech bmw heeft nogsteeds een normaal wiellager, het enige waar je op moet letten is dat je de magneetring niet kapot duwt, maar dat heb ik dus beschreven dat dat niet echt een probleem is als je gewoon goed oplet.
Ja.. dus zodoende heb ik er niet specifiek aan gedacht om m'n auto te vermelden. Bedankt voor je tips in je eerste reactie!

Ga er vanavond of morgen mee beginnen. Moest eerst al een stuk gereedschap maken om de aandrijfas te demonteren.. :')
Maar het is natuurlijk wel zo dat het wiellager per voertuig verschilt, ik denk dat ze steeds meer naar een complete unit toe gaan waarbij lagers vooraf gemonteerd zitten.
Weet van alles een beetje maar net niets.
  woensdag 10 mei 2017 @ 16:41:48 #10
438762 -Richard-
Een 21 jarige allrounder.
pi_170830685
Gisteren dus zoals gezegd de linker zijde. Lager was erg gaar en mega verschil met de nieuwe. Het ging allemaal als een zonnetje en voor een eerste keer prima, 1 uurtje en het was klaar. Vandaag de andere kant ook vervangen, al is dat lager nog wel goed.
Heb inmiddels als een hoop werk verzet dus dat lager kan er ook wel vanaf ;).

Mensen, bedankt allemaal!

Greotjes! :P
Weet van alles een beetje maar net niets.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')