abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7289096

Op donderdag 12 december 2002 12:41 schreef Patrique het volgende:
Ben zelf diehard fan van Plaid

Op donderdag 12 december 2002 12:44 schreef Rulin het volgende:

Plaid is ook top jaa..is gewoon nog geen topic over

___

Juist,

(iemand trouwens wel eens de clip van Eyen gezien, ik vind hem prachtig)

pi_7289112
Wie? Zit je daar zelf in ofzo?
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
  donderdag 12 december 2002 @ 14:58:03 #3
27648 Weakling
available in strong mint
pi_7291563
quote:
Op donderdag 12 december 2002 12:53 schreef Cynic het volgende:
Wie? Zit je daar zelf in ofzo?
Nog een fokker die alleen maar Frans Bauer kent waarschijnlijk ...

Anyweg ... schandalig inderdaad dat er blijkbaar nog geen topic van is ... goeie groep ... alleen recentelijk een beetje de weg kwijt heb ik het idee ... Rest Proof Clockwork vinnik wel okay ... en ouder spul nog beter ...

There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 12 december 2002 @ 15:07:17 #4
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7291778
quote:
Op donderdag 12 december 2002 12:52 schreef Rulin het volgende:
(iemand trouwens wel eens de clip van Eyen gezien, ik vind hem prachtig)
Erg mooie clip inderdaad. Jammer dat het programma dat die clip op prime time op MTV uitzond (MTV New) niet meer bestaat sinds die vermaledijde fusie met TMF.
  donderdag 12 december 2002 @ 15:09:14 #5
27648 Weakling
available in strong mint
pi_7291828
quote:
Op donderdag 12 december 2002 15:07 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Erg mooie clip inderdaad. Jammer dat het programma dat die clip op prime time op MTV uitzond (MTV New) niet meer bestaat sinds die vermaledijde fusie met TMF.

Heel jammer inderdaad ... gelukkig is er nog de CD waar de clip ook op staat ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_7291881
quote:
Op donderdag 12 december 2002 15:09 schreef Weakling het volgende:

[..]

Heel jammer inderdaad ... gelukkig is er nog de CD waar de clip ook op staat ...

pi_7291918
quote:
Op donderdag 12 december 2002 15:07 schreef Grobbel het volgende:

[..]
MTV uitzond (MTV New) niet meer bestaat sinds die vermaledijde fusie met TMF.

kan me daar zo boos over maken...
een programma's als the zone bijv. was ge-wel-dig..
heb mtv ook nooit meer aanstaan sinds de komst van romeo en de rest van de clan
  donderdag 12 december 2002 @ 15:17:55 #8
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_7292027
quote:
Op donderdag 12 december 2002 15:12 schreef Rulin het volgende:

heb mtv ook nooit meer aanstaan sinds de komst van romeo en de rest van de clan

Eigenlijk was Romeo degene die MTV New presenteerde voor de fusie tot stand gebracht werd.
Of hij ook werkelijk verstand had van de muziek die hij aankondigde weet ik niet, maar iemand die muziek van The Notwist, Skelf, Plaid, The Beta Band en nog veel meer van dat moois aankondigt is niet zo heel erg.
pi_7295496
http://downloads.warprecords.com/plaid/plaidnewfamily.mov
DIt is de Video van Plaid - New Family zoals je die misschien gezien zou kunnen hebben op een van de recente liveshows.
Hij is wel een beetje depressie-opwekkend, vooral als je eerlijk antwoord geeft op de vragen, bij mij waren de meeste antwoorden Ja, check ns voor jezelf zou ik zeggen. Ik denk echter dat het gewoon vragen zijn uit een of andere reclame voor prozac ofzo dus ik maak me niet zo druk

Je hebt trouwens wel een nieuwe versie van quicktime nodig anders doet t geluid het niet.

pi_7314939
Assault on precinct zero knalt weer lekker uit de boxxen
  vrijdag 13 december 2002 @ 15:50:36 #11
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_7315125
Ik zie net dat er een nieuwe cd van uitkomt.

Plaid have announced that they are underway with their 5th album which will be released accompanied by a full length DVD mixed in 5.1 surround sound with visual pieces by artist bob.

Wow een dvd erbij

Ik heb zo'n beetje alles van Plaid. Ook het oudere werk, nog toen opererend onder de The Black Dog. Dat is later uit mekaar gegaan en toen zijn twee van die artiesten verder gegaan onder de naam Plaid. Alhoewel ik dat laatste niet helemaal zeker weet, misschien dat iemand hier opheldering over kan geven?

Maar goed, het album Bytes van Black Dog is naar mijn mening het beste electronica (of intelligent-techno-ambient zoals het toen heette) ooit gemaakt.

Ik heb zowel The Black Dog live gezien (zo'n 9 jaar geleden in de Vrije Vloer in Utrecht) als Plaid. Momenten om nooit te vergeten

*splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
  vrijdag 13 december 2002 @ 17:32:26 #12
25947 flaphead
twisted shit.
pi_7317779
Plaid zit ook in mn rijtje favorieten ja.
lekkere lichtvoetige electronica met veel sfeer
heb 6 albums van ze (ook onder Black Dog dus), maar een favoriet album kiezen is moeilijk...
heb ze nu 2 keer live gezien en dan was wel anders dan op plaat, maar wel zeer ok
i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
pi_7318607
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 15:50 schreef IHOAKSISnoet het volgende:

Ik heb zo'n beetje alles van Plaid. Ook het oudere werk, nog toen opererend onder de The Black Dog. Dat is later uit mekaar gegaan en toen zijn twee van die artiesten verder gegaan onder de naam Plaid. Alhoewel ik dat laatste niet helemaal zeker weet, misschien dat iemand hier opheldering over kan geven?

komt ie, pseudoniemen:

Ken Downie: Xeper, Close Up Over, I.A.O.
Ed Hanley: Discordian Popes, Balil
Andy Turner: Atypic, Tura
Turner + Hanley: Plaid
Downie, Tuner & Hanley: The Black Dog

en allemaal fantastisch

quote:
Maar goed, het album Bytes van Black Dog is naar mijn mening het beste electronica (of intelligent-techno-ambient zoals het toen heette) ooit gemaakt.
het grappige van bytes is dat het eigenlijk een soort best of album is, dwars door alle bovengenoemde pseudoniemen heen. het album bevat nummers van Plaid, Balil, Xeper etc.
pi_7318669
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 18:23 schreef -Dalai- het volgende:

het grappige van bytes is dat het eigenlijk een soort best of album is, dwars door alle bovengenoemde pseudoniemen heen. het album bevat nummers van Plaid, Balil, Xeper etc.

Bytes is uitgebracht onder de naam Black Dog Productions (itt The Black Dog), om zodoende het overstijgende karakter boven alle soloprojecten aan te geven.
  vrijdag 13 december 2002 @ 18:32:02 #15
3878 Vork
Manisch creatief
pi_7318717
Oftewel, ik heb nog een hoop te downloaden, bij gebrek aan geld.

[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 13-12-2002 18:47]

zaterdag 14 december 2002 @ 00:10:30 #16
27648 Weakling
available in strong mint
pi_7325295
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 18:27 schreef -Dalai- het volgende:

[..]

Bytes is uitgebracht onder de naam Black Dog Productions (itt The Black Dog), om zodoende het overstijgende karakter boven alle soloprojecten aan te geven.

Een beetje te vergelijken met "Trainer" zo te horen ...
pi_7330448
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 18:32 schreef Vork het volgende:
Oftewel, ik heb nog een hoop te downloaden, bij gebrek aan geld.

psst, anders moet je me even mailen
pi_7332849
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 00:10 schreef Weakling het volgende:

[..]

Een beetje te vergelijken met "Trainer" zo te horen ...

Nee niet echt, bytes is veel beter en spanners ook. Trainer is een beetje b-materiaal, vooral iets voor de fan vind ik.
pi_7332874
*slingert katsaa aan*
Ben benieuwd!!
pi_7332901
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 16:14 schreef haaahaha het volgende:
*slingert katsaa aan*
Ben benieuwd!!

denkt dat peter het wel goeie muziek vindt
begin maar met assault on precinct zero
  zaterdag 14 december 2002 @ 16:58:25 #21
27648 Weakling
available in strong mint
pi_7333349
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 16:12 schreef Born_2B_Scorned het volgende:

[..]

Nee niet echt, bytes is veel beter en spanners ook. Trainer is een beetje b-materiaal, vooral iets voor de fan vind ik.

En wederom blijkt maar weer eens dat smaken verschillen ... ik persoonlijk vind het zo'n beetje het leukste wat Plaid heeft uitgebracht ... maar mijn interesse voor Bytes is nu wel gewekt ... zal er eens naar op zoek gaan ...
pi_7337309
r0x0rzzzzz
*meldt
pi_7402764
quote:
Op vrijdag 13 december 2002 18:23 schreef -Dalai- het volgende:
"Bytes" klinkt toch echt als een album IMHO. "Trainer" is een echte compilatie. Beiden overigens heel goed, hoewel ik al een aantal tracks van "Trainer" los heb liggen zoals "Balil - Nort route" . Op "Trainer" stonden dacht ik geen trax, die ze uitgebracht hebben op andere labels dan Warp, ik miste bijvoorbeeld de "Parasight EP".

Waar maak jij trouwens uit op dat "Bytes" een compilatie is

pi_7402783
Een album dat ik alleen als "Plaid-achtig" (dus on-topic) zou kunnen beschrijven is "John Tejada - Daydreams in cold weather" op Plug Research.

Iemand anders hier die deze CD kent

woensdag 18 december 2002 @ 10:58:44 #25
11119 IHOAKSISnoet
- Vet in je bek -
pi_7403993
quote:
Op woensdag 18 december 2002 09:06 schreef Circuitbreaker het volgende:
Een album dat ik alleen als "Plaid-achtig" (dus on-topic) zou kunnen beschrijven is "John Tejada - Daydreams in cold weather" op Plug Research.

Iemand anders hier die deze CD kent

Nee nooit van gehoord, maar toch eens gaat kijken of daar wat materiaal van valt te scoren.

Wat trouwens ook een beetje aan Plaid doet denken, is Global Goon. Die heeft laatst een nieuwe cd uitgebracht (op het label Rephlex, ja het label van Richard D. James) genaamd Vatican Nitez.
http://www.rephlex.com/

*splut*.. ahh..... alt+f4.... zo.. sigaretje © Dustman
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')