quote:eerder met stemmen
Op donderdag 12 december 2002 12:50 schreef _Etter_ het volgende:
hehe, wees niet bang, die dingen kunnen aardig wat hebben hoor(maar ik had het ook in het begin) met spelen kan je hem moeilijk slopen.
quote:Dat gaat wel over (ga maar eens wat optredens doen). Misschien dat je met een PRS bepaalde maatregeltjes treft (in een kluis bewaren) maar een Ibanez (niks mis mee hoor, heb er zelf ook een paar) moet GEBRUIKT worden
Op donderdag 12 december 2002 12:48 schreef Sneakie het volgende:
Wie heeft dat nog meer ? bang om op zijn gitaar te spelen omdat hij/zij bang is dat hij kapot gaat lol, ik ben sinds kort te trotse bezitten van een ibanez grx40 elektrische gitaar en dat is mijn allereerste elektrische gitaar, maar ben er echt heel erg voorzichtig mee en ben snel bang dat er iets stuk gaat
quote:nee dat niet echt maar meer dat er wat aan de elementen komen en de hals
Op donderdag 12 december 2002 12:54 schreef noid het volgende:
Ben je bang dat de snaren breken oid? Dan koop je gewoon een nieuw setje. Gebruik desnoods een zacht plectrum.
quote:Man, daar kan vrij weinig mee gebeuren. Ik ben niet echt zachtzinnig wat spelen betreft, dus ik kan het weten. Gewoon niet mee gaan gooien enzo. Ik heb vrij extreme muziek gespeeld en behalve af en toe een geknapte snaar zou ik niet kennen bedenken wat (en hoe) iets anders de geest zou moeten geven.
Op donderdag 12 december 2002 12:54 schreef Sneakie het volgende:[..]
nee dat niet echt maar meer dat er wat aan de elementen komen en de hals
Dus ehh raggen op dat ding daar is ze voor gemaakt.
Ik speel zelf basgitaar, een Music Man Sabre . Dat ding is nu 23 jaar oud, en heeft voor mij nog wel een paar andere eigenaren gehad. Het enige dat in die 23 jaar opnieuw gedaan moest worden is de frets op de hals vernieuwen en de hals is daarbij opnieuw gelakt (er zaten wat gaten in de lak, en zweet is niet zo goed voor het hout). Da's dus kwaliteit... Ik denk niet dat een dure Ibanez gitaar slechter van kwaliteit is
.
Oh ja. Het enige wat ECHT slecht is, is hem laten vallen waarbij de hals op een rand terecht komt. Dan heb je een deuk in de hals en is 'ie waarschijnlijk ook niet recht meer. NIET LATEN VALLEN! Koop een standaard.
Als je je gitaar niet in een standaard zet, maar tegen een tafeltje of muurtje ofzo: zet hem met de snaren tegen de tafel, niet met de achterkant van de hals. Niets is irritanter dan een deukje of een lakbeschadiging waar je steeds met je hand overheen schuift.
[Dit bericht is gewijzigd door RetepV op 12-12-2002 13:13]
Als de hals eraf valt en de elementen smelten hoef je overigens niet op de klantenservice van Ibanez te rekenen (probeer die namelijk maar eens te vinden/te pakken te krijgen)
Aan de elementen of de hals kun je echt amper wat slopen. En zelfs die onderdelen zijn te vervangen.
quote:Mja echt een dure gitaar was het niet 333 euro met versterker bij arons in heerlen wel helemaal nieuw enzo
Op donderdag 12 december 2002 13:10 schreef RetepV het volgende:
Als het een kwaliteitsding is: RAGGEN! Daar istie voor gemaakt. En Ibanez is wat mij betreft een kwaliteitsmerk.
Ik speel zelf basgitaar, een Music Man Sabre
. Dat ding is nu 23 jaar oud, en heeft voor mij nog wel een paar andere eigenaren gehad. Het enige dat in die 23 jaar opnieuw gedaan moest worden is de frets op de hals vernieuwen en de hals is daarbij opnieuw gelakt (er zaten wat gaten in de lak, en zweet is niet zo goed voor het hout). Da's dus kwaliteit... Ik denk niet dat een dure Ibanez gitaar slechter van kwaliteit is
.
Oh ja. Het enige wat ECHT slecht is, is hem laten vallen waarbij de hals op een rand terecht komt. Dan heb je een deuk in de hals en is 'ie waarschijnlijk ook niet recht meer. NIET LATEN VALLEN! Koop een standaard.
quote:Hahah, had ik ook toen ik mijn eerste gitaar kreeg en nog al naief nog was. ik had steeds de angst dat de snaren me om de oren zouden springen, maar ze bleken steviger dan ik zelf...(al heel wat nagels gebroken...)
Op donderdag 12 december 2002 12:48 schreef Sneakie het volgende:
Wie heeft dat nog meer ? bang om op zijn gitaar te spelen omdat hij/zij bang is dat hij kapot gaat lol, ik ben sinds kort te trotse bezitten van een ibanez grx40 elektrische gitaar en dat is mijn allereerste elektrische gitaar, maar ben er echt heel erg voorzichtig mee en ben snel bang dat er iets stuk gaat
quote:Aha, mijn basgitaar kostte 9 jaar geleden 725 euro
Op donderdag 12 december 2002 13:13 schreef Sneakie het volgende:
Mja echt een dure gitaar was het niet 333 euro met versterker bij arons in heerlen wel helemaal nieuw enzo
Maar de prijs maakt eigenlijk geen fuck uit, het gaat er om dat hij lekker speelt en goed klinkt. Ook goedkope gitaren kunnen soms erg lekker spelen en goed klinken. En je moet zuinig zijn op gitaren die je lekker vindt spelen, want als je pech hebt vindt je nooit meer een lekkerder gitaar.
Als mijn basgitaar een vrouw was, zou ik met haar , zo lekker voelt 'ie aan
.
quote:Uhm, toch is het wel frappant dat het altijd goede merken zijn die beschadigd zijn. Da's niet vanwege de slechte lak die ze gebruiken, maar vanwege het feit dat die gitaren gewoon veel langer mee gaan dan de lak.
Op donderdag 12 december 2002 13:12 schreef Tijn het volgende:
Gewoon raggen, hooguit beschadig je de lak wat... en guess what, das juist punk
Heeft weinig met punk te maken, sterker nog, ik denk dat een beetje punk net zo goed klinkt op een goede als op een slechte gitaar, hehehe .
Mijn basgitaar is van een bassist in een reggae bandje geweest. Maar ik speel funk, punk en rock en eigenlijk alles wat maar hard is . Een goeie gitaar is een veelzijdige gitaar.
quote:Ibanezjes zijn stevig
Ik heb dus een Ibanez RG 570EX en die stond op een standaard, totdat mijn moeder met haar voet in de strap bleef haken... en ja... hij kantelde zo'n 90 graden naar voren van de standaard af, volop de hals... *kloenk*... een geluid dat je nooit meer hoopt te horen, vertrouw me...
Dat ding heeft dus een iets dunnere hals en ik vreesde dat ik een nieuwe hals kon gaan bestellen... De schade viel mee.. wat putjes in het vinyl op de vloer vanwege het stemmechanisme, maar nix aan het handje met de gitaar... Niet eens ontstemd ofzo...
Ik moet dat ding toch nog voor een afstelbeurt brengen naar de gitarenboer, dus als er dan iets is hoor ik het wel...
Ga gewoon relaxed spelen op je gitaar zonder je druk te maken over dit soort dingen.
Was er ook niet echt voorzichtig mee, misschien omdat ik een maandag lang een gitaar van een maat van me had geleend
quote:%^&$! laat je eigen gitaar vallen
Op donderdag 12 december 2002 21:18 schreef Solomon het volgende:
Heb me gitaar al enkele keren laten kennismaken met de vloermaar doet het nog steeds
Was er ook niet echt voorzichtig mee, misschien omdat ik een maandag lang een gitaar van een maat van me had geleend
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |