abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7335429
Ik denk dat ik maar ns wat EP van ze moet gaan kopen, EP7 is beswel goed eigenlijk (thx flappy , en garbage/envane schijnen ook bij Æ's betere werk te behoren
pi_7342043
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 19:25 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
Ik denk dat ik maar ns wat EP van ze moet gaan kopen, EP7 is beswel goed eigenlijk (thx flappy , en garbage/envane schijnen ook bij Æ's betere werk te behoren
Ja man, EP7 vind ik zelf ook werelds!!!
ik heb met deze cd continu draaiend mn scriptie geschreven...
  maandag 16 december 2002 @ 14:53:59 #28
25947 flaphead
twisted shit.
pi_7367145
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 19:25 schreef Born_2B_Scorned het volgende:
ik heb garbage en envane samen op 1 cd gebrand
inderdaad wat van het betere werk!
i wish i had no feelings. they suck. they keep throwing you from side to side. they knock you down. they wear you down...
pi_8359911
net nu toen ik mijn verzameling vrijwel compleet had, zijn er 3 autechre cd's gestolen op een feest
pi_8404270
quote:
Op zondag 9 februari 2003 00:23 schreef Rulin het volgende:
net nu toen ik mijn verzameling vrijwel compleet had, zijn er 3 autechre cd's gestolen op een feest
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_8418536
autechre heeft hele mooie dingen uitgebracht, maar helaas (vind ik) zijn dat maar sporadische nummers op de CDs. in tegenstelling tot aphex twin die echt nix onder geniaal zit. van de eerste tot de laatste release. en muslimgauze, idem dito

http://www.pretentious.net/Muslimgauze
http://home.student.uva.n/rogier.visser

pi_8618592
quote:
Op dinsdag 11 februari 2003 19:06 schreef anadyr het volgende:
autechre heeft hele mooie dingen uitgebracht, maar helaas (vind ik) zijn dat maar sporadische nummers op de CDs.
wat ik opvallend vind, is dat het ene album prachtig is..en gewoon blijft gaan, maar bijv. het blanco album weer wat minder is na 40x luisteren..maar dat is ook wel een andere stijl
pi_8849457
Je kunt zeggen wat je wilt maar nummer 2 3 en 4 doen het erg goed in de morgen
rrp
pi_9863606
Wat vinden we van Draft 7:30, mensen?

In ieder geval wel ietsje toegankelijker dan het 'way-out' gedoe van Confield.

vrijdag 18 april 2003 @ 18:48:10 #35
27648 Weakling
available in strong mint
pi_9865304
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 17:08 schreef zodiakk het volgende:
Wat vinden we van Draft 7:30, mensen?

In ieder geval wel ietsje toegankelijker dan het 'way-out' gedoe van Confield.

Net in huis en voor het eerst beluisterd en ik was niet erg onder de indruk ... maar dat wil bij meerdere keren beluisteren nog weleens veranderen ... dus wellicht over een paar dagen een iets meer gefundeerde mening ...
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_9865810
autechre is vette poep

de clip van gantz graf is gewoonweg geniaal

http://www.sputnik7.com/vod/vodartist.jsp?section=music&key=graf

pi_9866044
Ik heb laatst een livesetje gedownload van ze. Een mix voor het 'Breezeblock' programma op BBC Radio 1. Aanradertje

(tip: Soulseek)

pi_9870031
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 18:48 schreef Weakling het volgende:

[..]

Net in huis en voor het eerst beluisterd en ik was niet erg onder de indruk ... maar dat wil bij meerdere keren beluisteren nog weleens veranderen ... dus wellicht over een paar dagen een iets meer gefundeerde mening ...

Ach, de dagen van Amber en Tri Repetae zijn voorbij (tenminste als je dat als vergelijkingsmateriaal gebruikt). Het is idd geen simpel cd'tje, maar het staat wel weer vol ongehoord geniaal produceerwerk. Ook hier weer het karakteristieke 'help mijn drumcomputer slaat op hol'-werk van bijvoorbeeld Surripere, maar ook de zachte tonen aan de achterkant van IV VV IV VV VIII en het 'unheimliche' Theme Of Sudden Roundabout met de elektronische slurry die de verloren synthklanken langzaam vegeteert en tot zich neemt in amorfe percussies. Zelfs is er een funky beat op V-Proc, natuurlijk compleet gedigitaliseerd en met ernstig dikke compressie.

Het is weer een moeilijke, lastige, maar toch ergens ook bevredigende Autechre-reis.

[Dit bericht is gewijzigd door zodiakk op 18-04-2003 22:35]

vrijdag 18 april 2003 @ 22:28:40 #39
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_9870064
quote:
Op vrijdag 18 april 2003 22:27 schreef zodiakk het volgende:
Het is weer een moeilijke, lastige, maar toch ergens ook bevredigende Autechre-reis.
een typerende quote als je het over Autechre praat
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_10424201
Kom op, is er werkelijk zo weinig aandacht voor 'Draft 7:30'? Overigens heb ik sinds kort LP5 in mijn bezit en hoewel dat niet algemeen wordt gezien als hun beste werk, vind ik het wel een sterk album (op een enkele uitglijer na zoals Fold4,Wrap5 oid). Het is wel vrij energiek en de ritmes zitten echt ijzersterk in elkaar, juist een track als 'Under BOAC', die in de reviews nooit een eervolle vermelding krijgt, vind ik echt geweldig.

Maar goed, Draft 7:30 mensen. Wat mij betreft een van de beste albums die ze gemaakt hebben.

pi_10424262
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 14:36 schreef zodiakk het volgende:
Kom op, is er werkelijk zo weinig aandacht voor 'Draft 7:30'? Overigens heb ik sinds kort LP5 in mijn bezit en hoewel dat niet algemeen wordt gezien als hun beste werk, vind ik het wel een sterk album (op een enkele uitglijer na zoals Fold4,Wrap5 oid). Het is wel vrij energiek en de ritmes zitten echt ijzersterk in elkaar, juist een track als 'Under BOAC', die in de reviews nooit een eervolle vermelding krijgt, vind ik echt geweldig.

Maar goed, Draft 7:30 mensen. Wat mij betreft een van de beste albums die ze gemaakt hebben.

Under BOAC is geweldig
Ook Econbondage vind ik erg sterk.
.
pi_10477458
quote:
Op woensdag 14 mei 2003 14:38 schreef Poog het volgende:

[..]

Under BOAC is geweldig
Ook Econbondage vind ik erg sterk.

input
borderline
pi_10480867
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 17:14 schreef slapstick het volgende:

[..]

input

out
.
pi_10481698
Ik heb confield gekocht, ik snap geen kloot van dat hele album.
Misschien dat ik het over een aantal jaartjes begin te waarderen?
444 vind ik goed
pi_10488026
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:43 schreef haaahaha het volgende:
444 vind ik goed

Confield
Vooral 2/3
.
pi_10515499
quote:
Op vrijdag 16 mei 2003 20:43 schreef haaahaha het volgende:
444 vind ik goed

Dat is niet echt een simpel begin. Confield is het album wat het meest 'way out' is van Autechre. Je had beter Chiastic Slide kunnen halen, of nog beter, Amber of Tri Repetae. Dat zijn eerdere albums die ietwat toegankelijker zijn en bovendien ook stukken beter.

Persoonlijk vind ik Confield het slapste wat ze gemaakt hebben.

zondag 18 mei 2003 @ 18:13:02 #47
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_10515514
ik kan er weinig mee...
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
pi_10515577
quote:
Op zondag 18 mei 2003 18:13 schreef Arma_Angelus het volgende:
ik kan er weinig mee...
Ik heb nog wel wat 'waarommetjes' in de aanbieding.
pi_10515632
quote:
Persoonlijk vind ik Confield het slapste wat ze gemaakt hebben.
Slapste
.
pi_10515662
Denk dat Tri wel het meest toegankelijk is.
Incunabula1 trouwens ook.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')