abonnement Unibet Coolblue
pi_170622542
Ik ga dit zo kort mogelijk proberen te houden en ik zal alle vragen wat betreft de informatie over het gebruiken van deze glitch/bug negeren.

Ongeveer 13 maanden geleden ontdekte ik een bug/glitch in het systeem van een bepaalde telecomprovider.

Dit stelde mij in staat om elk nummer op de wereld te bellen zonder ervoor te betalen.

Als ik zeg elk nummer, dan bedoel ik ook echt elk nummer. Ook de pay per call nummers.

Inmiddels heb ik een zooi aan nieuwe kleren gekocht, een nieuwe computer, een nieuw beeldscherm, ik been een weekje op vakantie geweest naar Parijs en nog steeds is de bug/glitch niet ontdekt en heb ik geen enkele waarschuwing of vraag van de bepaalde telecom provider ontvangen.

Met deze glitch/bug kan ik in 24 uur tijd rond de 4000¤ uit cashen zonder getraceerd te worden.

Dat zeg ik niet om op te scheppen, maar om een beeld te geven van hoe ongelofelijk winstgevend deze bug/glitch zou kunnen zijn.

Voor mij is het dat zeker geweest het afgelopen jaar.

Ik heb alle nieuwe kleren kunnen kopen die ik wou, nieuwe schoenen, een laptop, een nieuwe computer, weer een nieuwe computer omdat de oude niet beviel, etc, etc.

Nu de twist.

Vandaag heb ik besloten om contact op te nemen met bepaalde telecom provider om hen op de hoogte te stellen van de glitch/bug in het systeem.

Na een paar berichtjes heen en weer, (waarin ik ze ook op de hoogte heb gesteld van het feit dat Facebook een beloningsprogramma heeft voor mensen die een bug of glitch ontdekken en dat melden bij een medewerker van Facebook) heb ik te horen gekregen dat ze dit intern gaan aankaarten.

Ik type deze blog omdat het op dit moment alle kanten op kan gaan.

Ik heb het afgelopen jaar praktisch alles wat ik gekocht heb betaald met geld dat ik door deze glitch/bug ontvangen heb.

Uiteraard heb ik er lang niet zoveel uitgehaald als dat het bepaalde telecom bedrijf gekost heeft en ik schat dat de kosten voor het bepaalde telecom bedrijf over de afgelopen 13 maanden ongeveer is opgelopen tot 800,000¤.

Aangezien dit al zo'n 13 maanden aan de gang is heb ik over de afgelopen 13 maanden makkelijk meer dan 100 foto's en screenshots verzameld als bewijs.

De reden dat ik dit schrijf is als volgt;

Of de bepaalde telecom provider waardeert het feit dat ik deze bug/glitch aan hun bekend maak en er bewust voor heb gekozen om deze bug/glitch niet publiek te maken.

Of de bepaalde telecom provider klaagt mij aan voor de 800,000¤ die ik door de glitch/bug heb kunnen uitgeven.

Mocht dat laatste het geval zijn, dan zal dit een van mijn laatste topic's zijn.

Wat ik verder nog wil toevoegen is het volgende;

Hoe vreemd het ook mag klinken, wat ik gedaan heb is niet illegaal.

Ik heb de terms of service niet gebroken en ik heb gebruik gemaakt van scripts of dergelijke materialen.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik op dit moment twijfel of het de juiste keuze was om de bepaalde telecom provider hiervan op de hoogte te brengen.

En toch ben ik blij dat ik het gedaan heb.

Ik zie het leven als een avontuur.

En dit is slechts een hoofdstuk in dat avontuurlijke boek.

Op het moment voelt het alsof er een muntstuk op z'n kant staat dat elk moment om kan vallen.

De ene kant is winst in de vorm van een deal met of een beloning van bepaalde telecom provider.
De andere kant is verlies, een rechtszaak, een gevangenisstraf, maar wel avontuurlijk.

Ik denk dat ik dit met jullie deel omdat het contrast tussen beide opties zo groot is.
Of ik win, ik krijg een deal aangeboden en ik kom er goed vanaf.

Of ik verlies, en ik zit binnenkort vast.

En ik denk dat een bedrag van 800,000¤ iets meer dan 2 weken gevangenisstraf oplevert.
(Het feit dat de rechter bij mijn laatste rechtszaak aangaf dat ik nog 1 kans kreeg zal daar mee te maken hebben)

Hoe dan ook, het hek is van de dam, zoals ze in het Engels mooi zeggen;

There's no going back now

Het hek is van de dam.

[ Bericht 0% gewijzigd door Swabimodo op 01-05-2017 23:29:25 ]
  maandag 1 mei 2017 @ 23:10:09 #2
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_170622791
Ik gok dat ze die 8 ton op jou gaan proberen te verhalen omdat je bewust een fout in een systeem hebt misbruikt om jezelf te verrijken, succes
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 1 mei 2017 @ 23:13:22 #3
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_170622868
Sterkte de komende tijd, TS.
pi_170623148
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:10 schreef mstx het volgende:
Ik gok dat ze die 8 ton op jou gaan proberen te verhalen omdat je bewust een fout in een systeem hebt misbruikt om jezelf te verrijken, succes
Dat zou inderdaad kunnen. Aan de andere kant had ik de informatie ook op internet kunnen plaatsen en in dat geval had de schade voor hen op kunnen lopen tot een paar honderd miljoen euro.

Ik heb er bewust voor gekozen omdat niet te doen.

Daarnaast het feit dat ik er voor gekozen heb om zelf een melding te maken van deze bug/glitch in plaats van doorgaan met het gebruik maken van deze bug/glitch.

Ik had de informatie ook bekend kunnen maken of delen met andere mensen en ik heb er bewust voor gekozen om dat niet te doen.

Ook heb ik er bewust voor gekozen om geen gebruik meer te maken van de bug/glitch, maar om in plaats daarvan een melding te maken zodat de bepaalde telecom provider dit probleem kan oplossen.

Ik denk dat mijn kansen een stuk minder waren geweest als ik door was gegaan tot ik gepakt zou zijn; wat overigens nooit zou gebeuren, omdat de methode die ik gebruik niet te traceren is.

Ik denk dat er genoeg mensen in de wereld zouden zijn die maar al te graag hun handen om zo'n mogelijkheid zouden willen slaan en het uitmelken tot er niks meer viel te halen.

Ik heb er voor gekozen om het tegenovergestelde te doen.

En ik realiseer me dat er een kan is dat de bepaalde telecom provider kosten op mij gaat proberen te verhalen, maar zoals ik eerder aangaf zijn de kosten die zij voor mij betaald hebben niet te traceren.

Mocht het tot een rechtszaak komen zijn ze niet in staat om enige vorm van bewijs te leveren.
pi_170623194
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:10 schreef mstx het volgende:
Ik gok dat ze die 8 ton op jou gaan proberen te verhalen omdat je bewust een fout in een systeem hebt misbruikt om jezelf te verrijken, succes
Providers waar ik voor werk pakken dat in ieder geval aan. Je staat natuurlijk ook niet bijzonder sterk aangezien je het issue voor een langere periode gebruikt hebt voor eigen gewin.
pi_170623219
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2017 22:59 schreef Swabimodo het volgende:
Ik ga dit zo kort mogelijk proberen te houden en ik zal alle vragen wat betreft de informatie over het gebruiken van deze glitch/bug negeren.

Ongeveer 13 maanden geleden ontdekte ik een bug/glitch in het systeem van een bepaalde telecomprovider.

Dit stelde mij in staat om elk nummer op de wereld te bellen zonder ervoor te betalen.

Als ik zeg elk nummer, dan bedoel ik ook echt elk nummer. Ook de pay per call nummers.

Inmiddels heb ik een zooi aan nieuwe kleren gekocht, een nieuwe computer, een nieuw beeldscherm, ik been een weekje op vakantie geweest naar Parijs en nog steeds is de bug/glitch niet ontdekt en heb ik geen enkele waarschuwing of vraag van de bepaalde telecom provider ontvangen.

Met deze glitch/bug kan ik in 24 uur tijd rond de 4000¤ uit cashen zonder getraceerd te worden.

Dat zeg ik niet om op te scheppen, maar om een beeld te geven van hoe ongelofelijk winstgevend deze bug/glitch zou kunnen zijn.

Voor mij is het dat zeker geweest het afgelopen jaar.

Ik heb alle nieuwe kleren kunnen kopen die ik wou, nieuwe schoenen, een laptop, een nieuwe computer, weer een nieuwe computer omdat de oude niet beviel, etc, etc.

Nu de twist.

Vandaag heb ik besloten om contact op te nemen met bepaalde telecom provider om hen op de hoogte te stellen van de glitch/bug in het systeem.

Na een paar berichtjes heen en weer, (waarin ik ze ook op de hoogte heb gesteld van het feit dat Facebook een beloningsprogramma heeft voor mensen die een bug of glitch ontdekken en dat melden bij een medewerker van Facebook) heb ik te horen gekregen dat ze dit intern gaan aankaarten.

Ik type deze blog omdat het op dit moment alle kanten op kan gaan.

Ik heb het afgelopen jaar praktisch alles wat ik gekocht heb betaald met geld dat ik door deze glitch/bug ontvangen heb.

Uiteraard heb ik er lang niet zoveel uitgehaald als dat het bepaalde telecom bedrijf gekost heeft en ik schat dat de kosten voor het bepaalde telecom bedrijf over de afgelopen 13 maanden ongeveer is opgelopen tot 800,000¤.

Aangezien dit al zo'n 13 maanden aan de gang is heb ik over de afgelopen 13 maanden makkelijk meer dan 100 foto's en screenshots verzameld als bewijs.

De reden dat ik dit schrijf is als volgt;

Of de bepaalde telecom provider waardeert het feit dat ik deze bug/glitch aan hun bekend maak en er bewust voor heb gekozen om deze bug/glitch niet publiek te maken.

Of de bepaalde telecom provider klaagt mij aan voor de 800,000¤ die ik door de glitch/bug heb kunnen uitgeven.

Mocht dat laatste het geval zijn, dan zal dit een van mijn laatste topic's zijn.

Wat ik verder nog wil toevoegen is het volgende;

Hoe vreemd het ook mag klinken, wat ik gedaan heb is niet illegaal.

Ik heb de terms of service niet gebroken en ik heb gebruik gemaakt van scripts of dergelijke materialen.

Ik moet eerlijk toegeven dat ik op dit moment twijfel of het de juiste keuze was om de bepaalde telecom provider hiervan op de hoogte te brengen.

En toch ben ik blij dat ik het gedaan heb.

Ik zie het leven als een avontuur.

En dit is slechts een hoofdstuk in dat avontuurlijke boek.

Op het moment voelt het alsof er een muntstuk op z'n kant staat dat elk moment om kan vallen.

De ene kant is winst in de vorm van een deal of beloningen met bepaalde telecom provider.
De andere kant is verlies, een rechtszaak, een gevangenisstraf, maar wel avontuurlijk.

Ik denk dat ik dit met jullie deel omdat het contrast tussen beide opties zo groot is.
Of ik win, ik krijg een deal aangeboden en ik kom er goed vanaf.

Of ik verlies, en ik zit binnenkort vast.

En ik denk dat een bedrag van 800,000¤ iets meer dan 2 weken gevangenisstraf oplevert.
(Het feit dat de rechter bij mijn laatste rechtszaak aangaf dat ik nog 1 kans kreeg zal daar mee te maken hebben)

Hoe dan ook, het hek is van de dam, zoals ze in het Engels mooi zeggen;

There's no going back now

Het hek is van de dam.
Voordat ie het hier ook verwijderd.
U MAD?
pi_170623220
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:25 schreef Swabimodo het volgende:

[..]
. Mocht het tot een rechtszaak komen zijn ze niet in staat om enige vorm van bewijs te leveren.
Bekentenis op een publiek forum wil in dat geval wel helpen.

Afhankelijk van de manier waarop je "glitch" opgezet is kunnen ze best nog wel wat traceren.
pi_170623275
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:28 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Voordat ie het hier ook verwijderd.
Geen zorgen, ik dacht dat dit forum niet meer actief was, vandaar dat ik een kopie in het drugsforum had geplaatst. Aangezien er 2 versies waren en er toch gereageerd werd in dit forum heb ik de versie op het drugsforum verwijderd.

Als ik bang was om gepakt te worden via FOK had ik zelf geen contact opgenomen met bepaalde telecom provider. :')


En even serieus je laatste post was; "Komt een Turk bij de kassa"

Dat vond ik in groep 6 ook grappig. Ik denk dat we hier kunnen spreken van een redelijk niveau verschil.

[ Bericht 5% gewijzigd door Swabimodo op 01-05-2017 23:42:56 ]
pi_170623334
quote:
2s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:28 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Bekentenis op een publiek forum wil in dat geval wel helpen.

Afhankelijk van de manier waarop je "glitch" opgezet is kunnen ze best nog wel wat traceren.
Dat zou kunnen. En ik zou in de rechtszaak kunnen claimen dat ik gewoon aandacht wou.

Een post op een forum zal in een rechtszaak niet veel betekenen.

Zoals ik in het begin van de OP heb gezegd zal ik niet ingaan op de werking van de glitch/bug.
  Boks-Chick maandag 1 mei 2017 @ 23:38:02 #10
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_170623443
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:25 schreef Swabimodo het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad kunnen. Aan de andere kant had ik de informatie ook op internet kunnen plaatsen en in dat geval had de schade voor hen op kunnen lopen tot een paar honderd miljoen euro.

Ik heb er bewust voor gekozen omdat niet te doen.

Daarnaast het feit dat ik er voor gekozen heb om zelf een melding te maken van deze bug/glitch in plaats van doorgaan met het gebruik maken van deze bug/glitch.

Ik had de informatie ook bekend kunnen maken of delen met andere mensen en ik heb er bewust voor gekozen om dat niet te doen.

Ook heb ik er bewust voor gekozen om geen gebruik meer te maken van de bug/glitch, maar om in plaats daarvan een melding te maken zodat de bepaalde telecom provider dit probleem kan oplossen.

Ik denk dat mijn kansen een stuk minder waren geweest als ik door was gegaan tot ik gepakt zou zijn; wat overigens nooit zou gebeuren, omdat de methode die ik gebruik niet te traceren is.

Ik denk dat er genoeg mensen in de wereld zouden zijn die maar al te graag hun handen om zo'n mogelijkheid zouden willen slaan en het uitmelken tot er niks meer viel te halen.

Ik heb er voor gekozen om het tegenovergestelde te doen.

En ik realiseer me dat er een kan is dat de bepaalde telecom provider kosten op mij gaat proberen te verhalen, maar zoals ik eerder aangaf zijn de kosten die zij voor mij betaald hebben niet te traceren.

Mocht het tot een rechtszaak komen zijn ze niet in staat om enige vorm van bewijs te leveren.
Dat je de info elders had kunnen plaatsen wat deze provider nog veel meer zou hebben geschaad, praat niet goed dat jij hun moedwillig 800k afhandig hebt gemaakt natuurlijk
lolwut
pi_170623587
quote:
19s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:38 schreef BrandX het volgende:

[..]

Dat je de info elders had kunnen plaatsen wat deze provider nog veel meer zou hebben geschaad, praat niet goed dat jij hun moedwillig 800k afhandig hebt gemaakt natuurlijk
Ben ik met je eens.
pi_170623680
Fijn om om dit even te kunnen delen en hier over te kunnen praten.

Bedankt voor de reacties en de feedback mensen, fijne avond allemaal. :)
pi_170623771
Goed topic
pi_170623824
Dus je misbruikt het lek eerst om er bakken met geld mee te graaien voor jezelf voordat je het meldt aan de provider, en dan denk je dat je er mee weg zal komen? "Oh dank u wel meneer, hier is een lintje en een levenslang abo, en die 800.000 mag u houden hoor! Zand erover!"

Ik hoop dat je nog genoeg geld over hebt voor een goede advocaat.
pi_170624004
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:51 schreef Farenji het volgende:
Dus je misbruikt het lek eerst om er bakken met geld mee te graaien voor jezelf voordat je het meldt aan de provider, en dan denk je dat je er mee weg zal komen? "Oh dank u wel meneer, hier is een lintje en een levenslang abo, en die 800.000 mag u houden hoor! Zand erover!"

Ik hoop dat je nog genoeg geld over hebt voor een goede advocaat.
Ik dacht eigenlijk aan 100,000,000¤ cash. In een koffertje, maar naar het lezen van jou onmisbare bijdrage heb ik een handboek zelfreflectie erbij gepakt en ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn verwachting niet realistisch is.

Bedankt voor je bijdrage :')
pi_170624022
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 23:59 schreef Swabimodo het volgende:

[..]

Ik dacht eigenlijk aan 100,000,000¤ cash. In een koffertje, maar naar het lezen van jou onmisbare bijdrage heb ik een handboek zelfreflectie erbij gepakt en ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn verwachting niet realistisch is.

Bedankt voor je bijdrage :')
  dinsdag 2 mei 2017 @ 00:01:03 #17
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_170624044
Gast!
Wat een held ben jij. _O_

Maar ik snap die glitch niet helemaal, je kunt gratis bellen zeg je? Hoe kom je dan door dat bellen aan geld om spullen te kopen? :')

Hou ons op de hoogte, hopelijk ga je vrijuit, of kom je er met een klein strafje vanaf.

Waarvoor ben je eerder veroordeelt dan?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_170624062
Ik vind het eerlijk gezegd nogal dom dat je contact met ze heb gezocht. Waarom ? Ze gaan je keihard naaien en daarna dichten ze dat gat alsnog.

[ Bericht 17% gewijzigd door Sjemmert op 02-05-2017 00:12:22 ]
pi_170624156
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 00:01 schreef Harvest89 het volgende:
Gast!
Wat een held ben jij. _O_

Maar ik snap die glitch niet helemaal, je kunt gratis bellen zeg je? Hoe kom je dan door dat bellen aan geld om spullen te kopen? :')

Hou ons op de hoogte, hopelijk ga je vrijuit, of kom je er met een klein strafje vanaf.

Waarvoor ben je eerder veroordeelt dan?
Als je zelf een pay nummer opzet en daar de hele dag naar gaat bellen op kosten van de provider ?
  dinsdag 2 mei 2017 @ 00:08:34 #20
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_170624185
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 00:06 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Als je zelf een pay nummer opzet en daar de hele dag naar gaat bellen op kosten van de provider ?
Ah, dat verklaart een hele hoop. :P
Ik heb er echt geen verstand van.

Maar ik vind het nog steeds een toffe actie. Je moet er maar op komen, en het lef hebben om zoiets te doen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_170624276
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 00:01 schreef Harvest89 het volgende:
Gast!
Wat een held ben jij. _O_

Maar ik snap die glitch niet helemaal, je kunt gratis bellen zeg je? Hoe kom je dan door dat bellen aan geld om spullen te kopen? :')

Hou ons op de hoogte, hopelijk ga je vrijuit, of kom je er met een klein strafje vanaf.

Waarvoor ben je eerder veroordeelt dan?
Snoep stelen bij de Kruidvat. :')

Mochten zich er interessante ontwikkeling voordoen dan houd ik jullie uiteraard op de hoogte.

Het bellen in geld om zetten is kinderspel.

"Dear *******,

You have requested the payout (transaction ********) from your player account (*********) for the amount of ¤3078.0.

Feel free to contact us at any time if you have any questions or need any help.

Sincerely,

Customer Services

********** "
pi_170624368
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 00:06 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Als je zelf een pay nummer opzet en daar de hele dag naar gaat bellen op kosten van de provider ?
"Om te beginnen staat u bij een eigen nummer zelf als nummerhouder geregistreerd bij de Opta."

"OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit) houdt onafhankelijk toezicht op de naleving van de wet- en regelgeving op het gebied van post en elektronische communicatiediensten. Deze wet- en regelgeving is erop gericht concurrentie op deze markten te bevorderen. Hierdoor ontstaan meer keuzemogelijkheden en eerlijke prijzen voor consumenten.

OPTA is een overheidsinstantie en opereert als Zelfstandig Bestuursorgaan (ZBO) op afstand van het ministerie van Economische Zaken."

Hoe snel wil je gepakt worden? :s)
pi_170624419
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 00:18 schreef Swabimodo het volgende:

[..]

"Om te beginnen staat u bij een eigen nummer zelf als nummerhouder geregistreerd bij de Opta."

"OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit) houdt onafhankelijk toezicht op de naleving van de wet- en regelgeving op het gebied van post en elektronische communicatiediensten. Deze wet- en regelgeving is erop gericht concurrentie op deze markten te bevorderen. Hierdoor ontstaan meer keuzemogelijkheden en eerlijke prijzen voor consumenten.

OPTA is een overheidsinstantie en opereert als Zelfstandig Bestuursorgaan (ZBO) op afstand van het ministerie van Economische Zaken."

Hoe snel wil je gepakt worden? :s)
Was ook maar een gokje he ik heb ook geen idee. Vind het wel een interresant verhaal. Zou het ook bij andere providers kunnen of was deze glitch alleen daar mogelijk ?
pi_170624487
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 00:21 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Was ook maar een gokje he ik heb ook geen idee. Vind het wel een interresant verhaal. Zou het ook bij andere providers kunnen of was deze glitch alleen daar mogelijk ?
Het zou kunnen dat het bij andere telecom providers ook mogelijk is, daar heb ik niet naar gekeken omdat er geen noodzaak voor was.

Trusten :W
pi_170624526
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 00:26 schreef Swabimodo het volgende:

[..]

Het zou kunnen dat het bij andere telecom providers ook mogelijk is, daar heb ik niet naar gekeken omdat er geen noodzaak voor was.

Trusten :W
Oke.

Toch stom om jezelf aan te geven. Als je dat nou na een week gedaan had ofzo was het waarschijnlijk geen probleem geweest. Nu je 13 maanden en bijna een miljoen verder bent zullen ze daar natuurlijk wel anders over denken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')