Of aan de hond geven.quote:Op maandag 1 mei 2017 11:14 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik hou zelf een half uur aan. Deze kun je weg flikkeren
Een half uur is onzin. Zo lang leg je een biefstuk buiten de koelkast zodat je hem niet koud in een pan gooit.quote:Op maandag 1 mei 2017 11:14 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik hou zelf een half uur aan. Deze kun je weg flikkeren
Precies, in het ergste geval ben je een keer goed aan de schijt.quote:Op maandag 1 mei 2017 12:49 schreef spierbal het volgende:
Ik zou hem eten. Gerijpt vlees is het beste en daarbij, hoe bruiner het vlees wordt hoe beter de smaak. Daarbij is de essentie bij eten, smaakt het goed? Proeft het niet goed of bedorven dan merk je dat.
Helaas zijn mensen te veel geneigd naar cijfertjes op een verpakking.
Vertrouw je t niet gooi je t weg, ik zou het een kans geven.
Nee. Maar ik kan er een beetje zout opgedaan.quote:Op maandag 1 mei 2017 11:08 schreef Fokker89 het volgende:
Is het vacuüm verpakt? Dan zou het nog kunnen.
Maar gebruik je neus.
Ik eet hem zelf ook een beetje rauw. Maar zelfs als ik hem helemaal door bak dan is het ook niet verstandig om het te eten.quote:Op maandag 1 mei 2017 11:20 schreef Spanky78 het volgende:
Dat lijkt me wel ietsje lang.
Maar een paar uur kan zeker. Sterker nog: als je biefstuk bakt, zorg je dat het op kamertemperatuur is zodra het in de pan gaat. Dus een uur of twee vooraf uit de koeling.
Een nacht is wel heel lang, zeker omdat je het vlees deels rauw eet.
uhu je zou eens weten wat ze in de winkels doen met dat soort vlees.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:06 schreef Stompzinnig het volgende:
Ik zou het gewoon eten, maar ik ben dan ook een ransbak. Wat spierbal zegt is onzin. Voedsel kan prima kapot gaan zonder dat je het ruikt of ziet of proeft.
Het vlees ruikt nog goed. Er is ook niks aan op te merken aan de textuur van het product. In principe is het wel te eten denk ik maar ik ga geen risico's nemen.quote:Op maandag 1 mei 2017 12:49 schreef spierbal het volgende:
Ik zou hem eten. Gerijpt vlees is het beste en daarbij, hoe bruiner het vlees wordt hoe beter de smaak. Daarbij is de essentie bij eten, smaakt het goed? Proeft het niet goed of bedorven dan merk je dat.
Helaas zijn mensen te veel geneigd naar cijfertjes op een verpakking.
Vertrouw je t niet gooi je t weg, ik zou het een kans geven.
Je kan ook maden of wormen krijgen door rot eten. Of nog erger voedselvergiftiging. Voor mij is het niet waard.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:37 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Precies, in het ergste geval ben je een keer goed aan de schijt.
Je hoort er niemand over omdat die tandori of kant-en-klare maaltijden door niemand gekocht wordt.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:49 schreef spierbal het volgende:
[..]
uhu je zou eens weten wat ze in de winkels doen met dat soort vlees.
Kip over de datum? Tandori marinade er overheen mag het weer 3 dagen langer verkocht. Of even afgrillen mag het ook weer 3 dagen langer verkocht worden.
En raad eens, nooit geen zieken mensen aan de balie gehad.
Maar goed, hou het maar voor als onzin. Mij heb je er niet mee.
op de slagerij afdeling was het niet zo zeer kant en klaar en het werd gewoon verkocht hoor.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:53 schreef Atak het volgende:
[..]
Je hoort er niemand over omdat die tandori of kant-en-klare maaltijden door niemand gekocht wordt.
Gast.quote:Op maandag 1 mei 2017 15:00 schreef spierbal het volgende:
[..]
op de slagerij afdeling was het niet zo zeer kant en klaar en het werd gewoon verkocht hoor.
Maar je leest wat je wil horen, hoef je verder niet popiejopie te gaan doen.
Dat ze niet aan de balie staan wil niet zeggen dat ze niet aan de schijterij zijn gegaan. Als jij zo makkelijk met hygiëne omgaat zullen er zeker mensen ziek zijn geworden. De meesten weten echter nooit waarvan. Pas als er 5 bejaarden dood gaan wordt er gezocht.quote:Op maandag 1 mei 2017 13:49 schreef spierbal het volgende:
[..]
uhu je zou eens weten wat ze in de winkels doen met dat soort vlees.
Kip over de datum? Tandori marinade er overheen mag het weer 3 dagen langer verkocht. Of even afgrillen mag het ook weer 3 dagen langer verkocht worden.
En raad eens, nooit geen zieken mensen aan de balie gehad.
Maar goed, hou het maar voor als onzin. Mij heb je er niet mee.
je hebt gelijk.quote:Op maandag 1 mei 2017 21:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dat ze niet aan de balie staan wil niet zeggen dat ze niet aan de schijterij zijn gegaan. Als jij zo makkelijk met hygiëne omgaat zullen er zeker mensen ziek zijn geworden. De meesten weten echter nooit waarvan. Pas als er 5 bejaarden dood gaan wordt er gezocht.
Bovendien zit marinade uit een emmer ramvol met zuren, benzoe en. Sorbaat. Daarmee voorkom je iig het snel uitbreiden van eventuele besmetting. Daarnaast is kamertemperatuur echt iets anders dan de kip op de dag van uiterste verkoopdatum (dan is hij in theorie dus nog goed) wat langer houdbaar maken met al die chemische meuk.
Bij het garen net voor de einddatum dood je de bacteriën en kun je het daarna dus weer 3 dagen bewaren.
Dit is dus echt niet te vergelijken met het eten van een biefstuk die een nacht buiten de koeling heeft gelegen. Weet je hoeveel sneller salmonella zich per uur vermeerdert tov in de koelkast?
Schrikbarender vind ik eigenlijk dat je een slager bent zonder vakkennis. Schaam je.
Zie hier wat serieuzere informatie over de groei van salmonella in kippenvlees als. Functie van tijd en temperatuur. Kijk maar even wat 8 uur op 20 graden betekent tov 3 dagen in de koeling.
https://www.google.nl/url(...)ndETE1eq4Qfpn7gavRDQ
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop