abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 1 mei 2017 @ 14:35:11 #26
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170608482
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:27 schreef vaduz het volgende:

[..]

Heb jij daar zelf ook last van? :?
Ja, we kunnen toch ook gewoon niet rijden.
pi_170608513
quote:
10s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:35 schreef Voszje het volgende:

[..]

Ja, we kunnen toch ook gewoon niet rijden.
Hoezo, komen jullie dan aan een rijbewijs? :7
  maandag 1 mei 2017 @ 14:38:08 #28
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170608541
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:36 schreef vaduz het volgende:

[..]

Hoezo, komen jullie dan aan een rijbewijs? :7
We nemen het risico om zonder rijbewijs te rijden. 8-)
pi_170608574
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:38 schreef Voszje het volgende:

[..]

We nemen het risico om zonder rijbewijs te rijden. 8-)
Echt? Jij bent wel een stout meisje, hoor. :7 Eerst op vieze sites zitten :N en dan ook nog rijden zonder rijbewijs.
  maandag 1 mei 2017 @ 14:41:48 #30
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170608618
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:39 schreef vaduz het volgende:

[..]

Echt? Jij bent wel een stout meisje, hoor. :7 Eerst op vieze sites zitten :N en dan ook nog rijden zonder rijbewijs.
Ja sorry. :@
pi_170608932
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:31 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Dat ben ik niet 100% met je eens. Er is genoeg waar je echt niets aan kan doen.

Overigens vind ik jaren van rijbewijs ook altijd zo'n vaag criterium... Iemand die in 1 jaar tijd 100.000 km rijdt, heeft echt meer ervaring dan iemand die gedurende 5 jaar 5.000 km per jaar rijdt. Toch wordt die tweede als meer betrouwbaar/ervaren gezien. 8)7
Dat vind ik dus ook, daarnaast heb je ook nog mensen die al 30 jaar de gemeente niet uit zijn geweest met de auto.
Mensen die alleen de bekende weg rijden.
Mensen die alleen snelweg rijden.
Mensen die overal en nergens komen, elke stad in en uit, buitenland in en uit.

Je kan jaren en kilometers niet gebruiken om ervaring uit te drukken.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_170609101
Wat is nu precies de stelling?
quote:
7s.gif Op maandag 1 mei 2017 13:37 schreef Sloggi het volgende:
Mijn motorinstructeur zei eens: ongeveer 99,99% van de ongelukken kan je zelf voorkomen, ook al zit je zelf formeel niet fout.

Daar ben ik het 100% mee eens.
Dit?
  maandag 1 mei 2017 @ 15:09:37 #33
85962 ioko
I Appear Missing
pi_170609312
Ik vind bij mezelf altijd een mooi voorbeeld dat ik goed kan voorspellen of een vrachtwagen gaat uitwijken/inhalen. Als je goed oplet, kun je dat vaak zien aankomen. Dat heeft me al een aantal keer flink gered, want een vrachtwagen die klem komt te zitten gooit vaak zijn vrachtwagen zo opzij.
Coincidence
Makes sense
Only with you
  FOK!fotograaf maandag 1 mei 2017 @ 15:37:29 #34
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170609892
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 14:53 schreef boegschroef het volgende:
Je kan jaren en kilometers niet gebruiken om ervaring uit te drukken.
Kilometers in combinatie met jaren is een redelijke graadmeter.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170610865
Ik heb zo'n 17 jaar mn rijbewijs, rij 30-40K per jaar en nog nooit een ongeluk gehad. Durf dus wel te zeggen dat ik redelijk kan rijden. Komt oa. door anticiperen, wat ik ook erg belangrijk vind. Heb daardoor ook praktisch nooit bijna-ongeluk-achtige situaties e.d., omdat ik het meestal allang aan zie komen. Toch ben ik soms wel een beetje bang dat het autorijden op deze manier een soort gemakzucht wordt en dat het wel een keer wel gigantisch verkeerd gaat. En dan met name dat het je eigen fout is met letsel bij de ander.
pi_170611020
Maar er zijn ook gewoon mensen die geen inzicht hebben, ondanks de ervaring.
pi_170612514
Ik anticipeer door het gat dicht te rijden dat ik als veilige marge hou maar een ander dat ziet als prop m ertussen ruimte. Dat zie je vaak gebeuren door een handje wat stilletjes aan naar de richtingaanwijzer gaat en een neiging richting de streep. Dat gat is weg voordat die joker zn richtingaanwijzer kan activeren.
  Moderator maandag 1 mei 2017 @ 20:30:19 #38
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_170617262
Toverwoord: vooruitkijken en inschatten. Logisch...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_170631447
quote:
15s.gif Op maandag 1 mei 2017 20:30 schreef Renesite het volgende:
Toverwoord: vooruitkijken en inschatten. Logisch...
En voor mij geld: afwachtend zijn. Ik wacht liever even wat langer op een ander of anderen, dan dat ik denk: dat red ik wel. En de ander sneller is dan ingeschat. Bijvoorbeeld bij wegversmallingen zonder bordje wie voorrang heeft.
pi_170634250
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:56 schreef Krollie het volgende:

[..]

En voor mij geld: afwachtend zijn. Ik wacht liever even wat langer op een ander of anderen, dan dat ik denk: dat red ik wel. En de ander sneller is dan ingeschat. Bijvoorbeeld bij wegversmallingen zonder bordje wie voorrang heeft.
hehe, ik had van de week op een gelijkwaardige kruising dat vanuit alle 4 de richtingen auto's stonden. Tja, wie heeft er dan voorrang :P Iedereen bleef wachten. Toen ben ik maar als eerste gaan rijden :+
  Moderator dinsdag 2 mei 2017 @ 19:29:17 #41
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_170638257
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:56 schreef Krollie het volgende:

[..]

En voor mij geld: afwachtend zijn. Ik wacht liever even wat langer op een ander of anderen, dan dat ik denk: dat red ik wel. En de ander sneller is dan ingeschat. Bijvoorbeeld bij wegversmallingen zonder bordje wie voorrang heeft.
Dan gooi je je knipperlicht alvast uit. Dat doe ik ook altijd. Ik moet elke dag door zo'n versmalling. Als ik aanrijd knipper naar links om duidelijk te maken dat ik ga.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_170668646
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:25 schreef Palomar het volgende:
Ik heb zo'n 17 jaar mn rijbewijs, rij 30-40K per jaar en nog nooit een ongeluk gehad. Durf dus wel te zeggen dat ik redelijk kan rijden. Komt oa. door anticiperen, wat ik ook erg belangrijk vind. Heb daardoor ook praktisch nooit bijna-ongeluk-achtige situaties e.d., omdat ik het meestal allang aan zie komen. Toch ben ik soms wel een beetje bang dat het autorijden op deze manier een soort gemakzucht wordt en dat het wel een keer wel gigantisch verkeerd gaat. En dan met name dat het je eigen fout is met letsel bij de ander.
Kan ook gewoon zijn dat je als een mongool rijdt en de rest anticipeert heel goed. Ken mensen met 30 jaar rijbewijs en nooit een ongeluk en toch schijt ik als ik bij ze in de auto zit.
Facts don't care about your feelings
pi_170742500
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 21:49 schreef Krollie het volgende:
Ik zag laatst een fietser die nog fietste op het deel wat bij een winkel hoorde, niet de stoep, maar hij reed ook nog niet op de weg. Hij had geen voorrang. Toch hield ik rekening met hem, anticipeerde ik op hem en maar goed ook want hij kwam zo de weg op rijden. Als ik niet geanticipeerd had, had hij onder mijn wielen gelegen.

In hoeverre anticipeer jij en heb je ongelukken voorkomen door goed te anticiperen?
Goed dat je dat doet! Gebruik je in dat soort situaties echter ook even je toeter? Het is namelijk heel goed dat jij anticipeert en zo een ongeluk voorkomt (waarbij jij waarschijnlijk nog de schuldige zou zijn ook), maar zo iemand moet ook leren dat ie niet zomaar de weg op kan rijden.

Ik denk dat ik wel kan anticiperen en daardoor met enig regelmaat een ongeluk(je) voorkom.
Ik durf zelfs te zeggen dat dit meerdere keren per week voorkomt.

Je kunt trouwens, naar mijn mening, ook een soort van te ver vooruit anticiperen.
Zo ben ik juist eens op een auto voor mij geklapt, die opreed, maar toen toch ineens weer niet.
Ik keek dus mee naar het overige verkeer en zag ook niemand aankomen en wilde dus meteen mee de weg oprijden en had daardoor weer niet in de gaten dat zij juist ineens, eigenlijk zonder reden, op de rem stond. Ik keek dus té ver vooruit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 07-05-2017 18:35:14 ]
pi_170751134
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 13:18 schreef Anne het volgende:

[..]

Goed dat je dat doet! Gebruik je in dat soort situaties echter ook even je toeter? Het is namelijk heel goed dat jij anticipeert en zo een ongeluk voorkomt (waarbij jij waarschijnlijk nog de schuldige zou zijn ook), maar zo iemand moet ook leren dat ie niet zomaar de weg op kan rijden.

Ik denk dat ik wel kan anticiperen en daardoor met enig regelmaat een ongeluk(je) voorkomen.
Ik durf zelfs te zeggen dat dit meerdere keren per week voorkomt.

Je kunt trouwens, naar mijn mening, ook een soort van te ver vooruit anticiperen.
Zo ben ik juist eens op een auto voor mij geklapt, die opreed, maar toen toch ineens weer niet.
Ik keek dus mee naar het overige verkeer en zag ook niemand aankomen en wilde dus meteen mee de weg oprijden en had daardoor weer niet in de gaten dat zij juist ineens, eigenlijk zonder reden, op de rem stond. Ik keek dus té ver vooruit.
Ik gebruik zo goed als nooit de toeter. Dat is ook niet iets wat in zo'n situatie in mij opkomt om te doen, automatisch dus.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')