FOK!forum / Formule 1 / Wie is de beste coureur allertijden ?
tong80zaterdag 29 april 2017 @ 08:10
images?q=tbn:ANd9GcRBhEpCWa41B0g5Nrw53zIRey5x40H-8ONDbB6Rf-9O6nccHSTR
Fangio

2dc9b68a798fb97ecf00461c5dab0daa.jpg
Jackie Stewart

john-surtees-front.jpg
John Surtees

landscape-1459803270-emmo.jpg
Emerson Fittipaldi

f1-monaco-gp-1976-james-hunt.jpg
James Hunt

1426162733363.jpg
Niki Lauda

ayrton-senna-1429434094.jpg
Ayrton Senna

60d1d44fb71508078fd19fd62b9c1554.jpg
Alain Prost

img.jpg
Michael Schumacher

promo269021972
Sebastiaan Vettel

:P
Geraltzaterdag 29 april 2017 @ 08:11
Ik mis Villeneuve. :@
Geraltzaterdag 29 april 2017 @ 08:11
En Vettel is de vreemde eend in de bijt, of was dat de vraag niet? :')
Fir3flyzaterdag 29 april 2017 @ 08:42
Ricardo Rosset.
Leandrazaterdag 29 april 2017 @ 08:47
Senna O+
_Administr8or_zaterdag 29 april 2017 @ 08:53
Schumi O+

De rest (m.u.v. Vettel natuurlijk) is van voor mijn tijd.
Ik ben de F1 gaan kijken toen Schumacher naar Ferrari ging en sindsdien altijd "fan" geweest van hem. De 7 wereldtitels en alle records die op zijn naam staan zeggen eigenlijk genoeg ^O^

SPOILER
Ik hoop dat over een paar jaar de volgende Schumacher bij Ferrari rijdt (Mick)
#ANONIEMzaterdag 29 april 2017 @ 08:53
Eddie Irvine
tong80zaterdag 29 april 2017 @ 08:54
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 08:11 schreef Geralt het volgende:
Ik mis Villeneuve. :@
De oude of de jonge ?

:P
Falcozaterdag 29 april 2017 @ 09:28
Jos Verstappen
heywooduzaterdag 29 april 2017 @ 09:37
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 april 2017 08:53 schreef _Administr8or_ het volgende:
Schumi O+

De rest (m.u.v. Vettel natuurlijk) is van voor mijn tijd.
Ik ben de F1 gaan kijken toen Schumacher naar Ferrari ging en sindsdien altijd "fan" geweest van hem. De 7 wereldtitels en alle records die op zijn naam staan zeggen eigenlijk genoeg ^O^

SPOILER
Ik hoop dat over een paar jaar de volgende Schumacher bij Ferrari rijdt (Mick)
Vooral die records over het aantal overwinningen e.d. zeggen juist niet genoeg :+
tong80zaterdag 29 april 2017 @ 09:39
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 09:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Vooral die records over het aantal overwinningen e.d. zeggen juist niet genoeg :+
Alain Prost heeft dacht ik een record aantal Poles.

:P
heywooduzaterdag 29 april 2017 @ 09:41
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 09:39 schreef tong80 het volgende:

[..]

Alain Prost heeft dacht ik een record aantal Poles.

:P
En in de jaren van Fangio en Ascari reed men (heel) veel minder races. Logisch dat records als meeste overwinningen uit een tijd komen waar er meer races zijn.
tong80zaterdag 29 april 2017 @ 09:44
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 09:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En in de jaren van Fangio en Ascari reed men (heel) veel minder races. Logisch dat records als meeste overwinningen uit een tijd komen waar er meer races zijn.
Klopt.

:P
Tijnzaterdag 29 april 2017 @ 09:46
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 09:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

En in de jaren van Fangio en Ascari reed men (heel) veel minder races. Logisch dat records als meeste overwinningen uit een tijd komen waar er meer races zijn.
Precies. Fangio heeft maar aan 52 grand prixes mee gedaan. Hij heeft er daar wel 24 van gewonnen, een indrukwekkende 46%. Dat kan geen moderne coureur zeggen.
Wombcatzaterdag 29 april 2017 @ 09:47
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 09:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Vooral die records over het aantal overwinningen e.d. zeggen juist niet genoeg :+
Percentages zeggen meer. Fangio won bijna de helft van de races waarin hij startte (24 van de 52). Maar in de jaren 50 waren er maar 6 of 7 per jaar. Overigens had je toen ook nog races die niet meetelden voor het WK, maar bijna net zoveel aanzien hadden. En daar won Fangio er ook nog een stuk of 20 van.

Ik heb eens uitgerekend dat als Fangio net zo veel races had willen rijden als Schumacher, hij had moeten doorgaan tot 1981 of zo.
Chernazaterdag 29 april 2017 @ 09:51
Ik mis Mario Andretti in het rijtje.

Won F1 kampioenschap, de indy 500, indycar kampioenschap en diverse Nascar races.
Mexicanobakkerzaterdag 29 april 2017 @ 09:52
Nelson piquet.
tong80zaterdag 29 april 2017 @ 10:02
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 09:51 schreef Cherna het volgende:
Ik mis Mario Andretti in het rijtje.

Won F1 kampioenschap, de indy 500, indycar kampioenschap en diverse Nascar races.
En zich goed voortgepland. ;)

:P
Chernazaterdag 29 april 2017 @ 10:06
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 10:02 schreef tong80 het volgende:

[..]

En zich goed voortgepland. ;)

:P
Ook dat :) Alleen kon Michael Andretti niet aan zijn vader tippen. Maar de complete familie was wel coureur. Ook dat is uniek.

[ Bericht 7% gewijzigd door Cherna op 29-04-2017 10:14:46 ]
BadderHaringzaterdag 29 april 2017 @ 10:35
Alonso. Waar is Alonso?
Hyperdudezaterdag 29 april 2017 @ 10:50
Surtees natuurlijk.
WK F1 en brommers.

NB.

Die oude gasten in van die Kuifje racewagens; dat waren pas helden.
Hou dit maar eens op de weg.
a97baf4a.jpg
tong80zaterdag 29 april 2017 @ 10:57
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 10:35 schreef BadderHaring het volgende:
Alonso. Waar is Alonso?
Die rijdt achteraan.

:P
heywooduzaterdag 29 april 2017 @ 11:00
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 10:50 schreef Hyperdude het volgende:
Surtees natuurlijk.
WK F1 en brommers.

NB.

Die oude gasten in van die Kuifje racewagens; dat waren pas helden.
Hou dit maar eens op de weg.
[ afbeelding ]
Rudolf Caracciola en Tazio Nuvolari dan :Y
Hyperdudezaterdag 29 april 2017 @ 11:04
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 11:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Rudolf Caracciola en Tazio Nuvolari dan :Y
Nuvolari 1935 GP Deutschland :)
66597eab3aea95813693474bb99d8325.jpg

Weltschmerzzaterdag 29 april 2017 @ 12:05
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 09:37 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Vooral die records over het aantal overwinningen e.d. zeggen juist niet genoeg :+
Klopt. Het bijzondere van Schumacher zit hem vooral in die jaren dat hij geen WK werd, maar het wel spannend maakte met een inferieure auto. Alsof er voorgaande jaren een coureur in de Ferrari of RB zat die zich daarmee tussen de Mercedessen had geworsteld.
#ANONIEMzaterdag 29 april 2017 @ 12:30
Cruijff, alleen wist ie het zelf nog niet.
Zorrozaterdag 29 april 2017 @ 12:46
Wat is dit voor lijst? Jim Clark staat er niet eens bij.
Bluurghzaterdag 29 april 2017 @ 15:03
Jim Clark is op eigen kracht in maar 8% van zijn races 4e of lager geëindigd.

Alle andere races stond hij, of op het podium, of hij was uitgevallen/teruggevallen door mechanische problemen.
Mexicanobakkerzaterdag 29 april 2017 @ 15:50
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 11:00 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Rudolf Caracciola en Tazio Nuvolari dan :Y
Raymond Sommer wordt altijd vergeten.
tong80zaterdag 29 april 2017 @ 16:23
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 april 2017 12:30 schreef Doublepain het volgende:
Cruijff, alleen wist ie het zelf nog niet.
Poging tot humor :?

:P
tong80zaterdag 29 april 2017 @ 16:24
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 april 2017 12:46 schreef Zorro het volgende:
Wat is dit voor lijst? Jim Clark staat er niet eens bij.
Wat let je om hem te nomineren :?

:P
#ANONIEMzaterdag 29 april 2017 @ 17:05
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 16:23 schreef tong80 het volgende:

[..]

Poging tot humor :?

:P
Is dat strafbaar?
tong80zaterdag 29 april 2017 @ 17:06
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 april 2017 17:05 schreef Doublepain het volgende:

[..]

Is dat strafbaar?
Ga vooral door. Ik hou wel van zelfspot.

:P
bijstandboyzaterdag 29 april 2017 @ 17:07
Kluivert
#ANONIEMzaterdag 29 april 2017 @ 17:08
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 17:06 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ga vooral door. Ik hou wel van zelfspot.

:P
Zolang ik er zelf maar hard om kan lachen, egoïstisch I know. ;)
potjecremezaterdag 29 april 2017 @ 18:18
Deze baas
agqhxe7ypt6f6fiblu3j.jpg
tong80zaterdag 29 april 2017 @ 20:30
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 18:18 schreef potjecreme het volgende:
Deze baas
[ afbeelding ]
Ongelooflijk dat ie het destijds overleefde.

:P
4-elementszaterdag 29 april 2017 @ 21:08
Blijft een eeuwige (maar leuke) discussie. Je kunt coureurs van nu niet vergelijken met die van de jaren vijftig. Je kunt alleen coureurs die tegen elkaar reden vergelijken en zelfs dan is het moeilijk omdat ze vaak met verschillende wagens reden.

Een naam die nog niet is genoemd: Alberto Ascari. Domineerde twee jaar lang de Formule 1 en is de laatste Italiaanse wereldkampioen. Wist 7 overwinningen achter elkaar te halen, iets wat alleen Schumacher wist te evenaren.
heywooduzaterdag 29 april 2017 @ 21:11
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 21:08 schreef 4-elements het volgende:

Een naam die nog niet is genoemd: Alberto Ascari. Domineerde twee jaar lang de Formule 1 en is de laatste Italiaanse wereldkampioen. Wist 7 overwinningen achter elkaar te halen, iets wat alleen Schumacher wist te evenaren.
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 09:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]

Ascari
*)
tong80zaterdag 29 april 2017 @ 21:11
Onderscheiden regenrijders zich van de rest ?

:P
heywooduzaterdag 29 april 2017 @ 21:11
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 21:08 schreef 4-elements het volgende:

Wist 7 overwinningen achter elkaar te halen, iets wat alleen Schumacher wist te evenaren.
Rosberg evenaarde het ook. Vettel evenaarde het niet alleen, hij won er nog eens twee meer :+
PSVCLzaterdag 29 april 2017 @ 21:12
Senna natuurlijk
4-elementszaterdag 29 april 2017 @ 21:17
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 21:11 schreef heywoodu het volgende:

[..]


[..]

*)
Je nomineerde hem in je post niet als een potentiële kandidaat voor beste coureur allertijden. :{w
Ingolstadtzaterdag 29 april 2017 @ 22:18
De stig
Haagszondag 30 april 2017 @ 07:58
Irvine
raptorixzondag 30 april 2017 @ 13:39
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 20:30 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ongelooflijk dat ie het destijds overleefde.

:P
Film Rush gezien? Als sportliefhebber een must :)
tong80zondag 30 april 2017 @ 13:54
quote:
0s.gif Op zondag 30 april 2017 13:39 schreef raptorix het volgende:

[..]

Film Rush gezien? Als sportliefhebber een must :)
Ken ik niet.

:P
Noberzondag 30 april 2017 @ 15:05
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 10:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

Die rijdt achteraan.

:P
Oh jij denkt dat hij vooraan kan rijden in z'n McLaren?

Het gaat allemaal om de beste auto, topic kan dicht.
Curiosityzondag 30 april 2017 @ 15:27
Hakkinen.
Ghost_Nappazondag 30 april 2017 @ 19:53
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 10:57 schreef tong80 het volgende:

[..]

Die rijdt achteraan.

:P
Rijden? Die loopt vooral veel... :`(

Voor mij staat Jim Clark fier boven aan, in alles wat 4 wielen had reed ie vooraan, maakte zelden fouten en werd geroemd Door al z,n collega,s en z,n race in Italië 67 is legendarisch
BadderHaringzondag 30 april 2017 @ 20:30
quote:
1s.gif Op zondag 30 april 2017 15:05 schreef Nober het volgende:

[..]

Oh jij denkt dat hij vooraan kan rijden in z'n McLaren?

Het gaat allemaal om de beste auto, topic kan dicht.
Het is 80-90% auto inderdaad. Maar je kunt wel degelijk compenseren voor een iets mindere auto. Anders zouden elke race de teammaatjes achter elkaar eindigen en dat is gewoon niet zo.

Het huidige auto van Alonso is gewoon kut, maar hij haalt het maximale er uit. Het is gewoon één van de beste coureurs van dit moment, maar over de hele tijdlijn van het racen is hij natuurlijk middelmaat.
hafcfanzondag 30 april 2017 @ 20:33
Jos Verstappen
Captain_Jack_Sparrowmaandag 1 mei 2017 @ 12:18
Schumacher.

Het is natuurlijk wel leuk dat Fangio er steeds bij wordt gehaald, maar de beste man reed 52 gp's in 8 seizoenen. Da's 6 per seizoen. Toen was F1 nog een spelletje voor hobbyisten.
In het heden is Formule 1 gewoon topsport. Schumacher deed gemiddeld 17 gp's per jaar in 18 seizoenen. Als je 14 jaar daarvan de rijder bent waar iedereen rekening mee houdt en als benchmark gebruikt, dan is dat toch echt wel even andere kuche.
Klopkoekmaandag 1 mei 2017 @ 15:43
Qua talent absoluut Senna.
Klopkoekmaandag 1 mei 2017 @ 16:24
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 april 2017 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Klopt. Het bijzondere van Schumacher zit hem vooral in die jaren dat hij geen WK werd, maar het wel spannend maakte met een inferieure auto. Alsof er voorgaande jaren een coureur in de Ferrari of RB zat die zich daarmee tussen de Mercedessen had geworsteld.
Hamilton is wel van een niveautje hoger dan Hill en Villeneuve. Hakkinen was dat ook, maar daarmee kon Irvine eveneens wedijveren. Was die het hele seizoen eerste rijder van Ferrari geweest, dan had die het kampioenschap gewonnen.
Klopkoekdinsdag 2 mei 2017 @ 12:21

Elegantie en klasse
Geraltdinsdag 2 mei 2017 @ 12:23
quote:
Laat me niet lachen. Schumacher was een arrogante lul als geen ander :D
Weltschmerzdinsdag 2 mei 2017 @ 12:37
quote:
1s.gif Op maandag 1 mei 2017 16:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Hamilton is wel van een niveautje hoger dan Hill en Villeneuve. Hakkinen was dat ook, maar daarmee kon Irvine eveneens wedijveren. Was die het hele seizoen eerste rijder van Ferrari geweest, dan had die het kampioenschap gewonnen.
Het niveau van het veld gaat elk jaar iets omhoog, coureurs moeten tegenwoordig completer en sneller zijn om het in de F1 te maken. Irvine zit gewoon in het best lange rijtje coureurs die Schumacher wel even moeilijk zouden maken, maar in dezelfde auto toch aanzienlijk tekort bleken te komen. Dat Irvine nog bijna kampioen werd toen Schumacher zijn been had gebroken was vooral te danken aan het briljante knechtenwerk van Schumacher dat Irvine nooit zou kunnen.

Sinds de jaren 70 heeft er maar één coureur in zijn eigen tijd op eenzame hoogte gestaan en dat was Schumacher. De anderen waren allemaal één van de twee of één van de drie toppers.
Klopkoekdinsdag 2 mei 2017 @ 13:02
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het niveau van het veld gaat elk jaar iets omhoog, coureurs moeten tegenwoordig completer en sneller zijn om het in de F1 te maken.
Niveau was tussen 2000 en 2003 niet denderend. Laten we eerlijk zijn.

quote:
Irvine zit gewoon in het best lange rijtje coureurs die Schumacher wel even moeilijk zouden maken, maar in dezelfde auto toch aanzienlijk tekort bleken te komen.
Irvine was net zo goed als Barrichello toen die twee samen twee seizoenen lang in één team reden.

Het rijtje teamgenoten dat Barrichello opzij zette is ook best wel lang. Maar natuurlijk, Jenson Button zijn talent is door de lieve heer zelf ter aarde gebracht.

quote:
Dat Irvine nog bijna kampioen werd toen Schumacher zijn been had gebroken was vooral te danken aan het briljante knechtenwerk van Schumacher dat Irvine nooit zou kunnen.
Schumacher kwam even voor de laatste twee races terug. Irvine stond twee punten achter en na die twee races eveneens twee. Joepie.

quote:
Sinds de jaren 70 heeft er maar één coureur in zijn eigen tijd op eenzame hoogte gestaan en dat was Schumacher. De anderen waren allemaal één van de twee of één van de drie toppers.
Dat is waar en een goed punt. Hakkinen en Alonso kwamen er in de buurt maar net niet helemaal.

Dit is ook wat Pelé en Messi onderscheidt van de rest. De nummer één in hun tijd met niemand naast zich. Acht tot tien jaar lang.
Achterhokerdinsdag 2 mei 2017 @ 13:08
Schumacher natuurlijk.
potjecremedinsdag 2 mei 2017 @ 13:08
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:23 schreef Geralt het volgende:

[..]

Laat me niet lachen. Schumacher was een arrogante lul als geen ander :D
giphy.gif
Weltschmerzdinsdag 2 mei 2017 @ 13:52
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:02 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Niveau was tussen 2000 en 2003 niet denderend. Laten we eerlijk zijn.
Qua technisch inzicht, teamgeest en fitheid was Schumacher natuurlijk trendsetter, maar zo'n prutser in de regen als Coulthard zie je tegenwoordig niet meer in een topauto. Over een periode van 10-20 jaar gaat het gewoon tellen dat elk jaar de zwaksten worden uitgeselecteerd terwijl er nieuwe talenten uit een steeds grotere poel worden binnengehaald.

quote:
Irvine was net zo goed als Barrichello toen die twee samen twee seizoenen lang in één team reden.

Het rijtje teamgenoten dat Barrichello opzij zette is ook best wel lang. Maar natuurlijk, Jenson Button zijn talent is door de lieve heer zelf ter aarde gebracht.
Het was dan ook wishful thinking van met name de Britse pers, maar er zat wel een patroon in van telkens een aanstormend talent wat Schumacher wel eventjes bij zou kunnen houden, niet dus.

quote:
Schumacher kwam even voor de laatste twee races terug. Irvine stond twee punten achter en na die twee races eveneens twee. Joepie.
Ik herinner het me nog wel, ik hoef niet naar de punten te kijken.

quote:
Dat is waar en een goed punt. Hakkinen en Alonso kwamen er in de buurt maar net niet helemaal.

Dit is ook wat Pelé en Messi onderscheidt van de rest. De nummer één in hun tijd met niemand naast zich. Acht tot tien jaar lang.
Cruijff en Maradona bedoel je. Ik vind Messi ook niet op die eenzame hoogte staan. Voor Pele moet ik op andermans woord afgaan. Maar net als bij Senna leert de ervaring dat de Brazilianen een vervelend chauvinistisch zeurvolkje zijn waar het om sport gaat, die drammen net zo lang door tot de rest van de wereld ze maar gelijk geeft dat hun sporter de beste is. Die zijn nog erger dan de Britten. Bij een Braziliaanse voetballer kun je er altijd minstens 25% van aftrekken, of dat nou Robinho, Hulk, Fredj of Neymar is, ze komen altijd met veel meer bombarie dan ze waarmaken.
Mexicanobakkerdinsdag 2 mei 2017 @ 13:57
Ik schat prost, Senna, mansell, alesi en Nannini wel hoger in dan DC of Irvine. Barrichello is wel twee niveaus beter dan Irvine trouwens
BadderHaringdinsdag 2 mei 2017 @ 14:05
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[

Cruijff en Maradona bedoel je. Ik vind Messi ook niet op die eenzame hoogte staan. Voor Pele moet ik op andermans woord afgaan. Maar net als bij Senna leert de ervaring dat de Brazilianen een vervelend chauvinistisch zeurvolkje zijn waar het om sport gaat, die drammen net zo lang door tot de rest van de wereld ze maar gelijk geeft dat hun sporter de beste is. Die zijn nog erger dan de Britten. Bij een Braziliaanse voetballer kun je er altijd minstens 25% van aftrekken, of dat nou Robinho, Hulk, Fredj of Neymar is, ze komen altijd met veel meer bombarie dan ze waarmaken.
Misschien moet je het maar bij F1 houden, voetbal is duidelijk minder je ding. Messi is minimaal van het niveau Maradonna. Steekt ook net zo ver boven de rest uit dan Maradonna deed, alleen doet Messi het al langer en constanter en in een tijd waarin dat veel moeilijker is.

Overigens geldt wat je beweert voor Braziliaanse voetballers minstens even sterk voor Engelse spelers. Als je ziet wat voor bedragen daar voor homegrown 'talenten' worden betaald die het steevast niet waarmaken, dan is dat nog wel een paar graadjes erger dan in Brazilië. Bij Braziliaanse voetballers geldt vaak nog de verlichtende omstandigheid dat ze zich in een andere wereld/cultuur moeten waarmaken, waar de Engelse spelers gewoon in hun eigen omgeving al falen.
Geraltdinsdag 2 mei 2017 @ 14:06
Ga lekker in VBL over die domme sport babbelen ja; hier gaat het gewoon over een echte sport.
Weltschmerzdinsdag 2 mei 2017 @ 14:18
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:05 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Misschien moet je het maar bij F1 houden, voetbal is duidelijk minder je ding. Messi is minimaal van het niveau Maradonna. Steekt ook net zo ver boven de rest uit dan Maradonna deed, alleen doet Messi het al langer en constanter en in een tijd waarin dat veel moeilijker is.
VBL is niet mijn ding, dat is wat anders, er zijn grenzen aan hoeveel domheid ik kan verdragen. Maradona was waarschijnlijk voor jouw tijd, en heb je sowieso geen echte grootsheid meer meegemaakt. Dat is namelijk wat anders dan alleen maar extreem goed kunnen dribbelen.

quote:
Overigens geldt wat je beweert voor Braziliaanse voetballers minstens even sterk voor Engelse spelers. Als je ziet wat voor bedragen daar voor homegrown 'talenten' worden betaald die het steevast niet waarmaken, dan is dat nog wel een paar graadjes erger dan in Brazilië. Bij Braziliaanse voetballers geldt vaak nog de verlichtende omstandigheid dat ze zich in een andere wereld/cultuur moeten waarmaken, waar de Engelse spelers gewoon in hun eigen omgeving al falen.
Ze doen altijd alsof het supervoetballers zijn terwijl ze niet eens een bijzonder balgevoel hebben. Dat de Engelsen vergelijkbare neigingen hebben had ik in mijn vorige post al vastgesteld. We mogen blij zijn met een Hamilton, anders werd Palmer nog in een topauto geschreven.
Klopkoekdinsdag 2 mei 2017 @ 14:19
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:23 schreef Geralt het volgende:

[..]

Laat me niet lachen. Schumacher was een arrogante lul als geen ander :D
Dat is Verstappen (beide versies) ook. Arrogante geldwolf met debiele uitspraken, zeker voor een newbie.

Maar bij de één zegt Olav Mol 'het is en blijft een Duitser'. Bij de ander moet hij na elke race een schone spijkerbroek en onderbreuk aantrekken en verontschuldigen bij de buren.
ShaoliNdinsdag 2 mei 2017 @ 14:37
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Qua technisch inzicht, teamgeest en fitheid was Schumacher natuurlijk trendsetter, maar zo'n prutser in de regen als Coulthard zie je tegenwoordig niet meer in een topauto. Over een periode van 10-20 jaar gaat het gewoon tellen dat elk jaar de zwaksten worden uitgeselecteerd terwijl er nieuwe talenten uit een steeds grotere poel worden binnengehaald.

Stroll heeft geen regen nodig om te prutsen. Zit in een subtop auto maar komt de top 10 consequent niet binnen.
ShaoliNdinsdag 2 mei 2017 @ 14:38
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:19 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat is Verstappen (beide versies) ook. Arrogante geldwolf met debiele uitspraken, zeker voor een newbie.

Maar bij de één zegt Olav Mol 'het is en blijft een Duitser'. Bij de ander moet hij na elke race een schone spijkerbroek en onderbreuk aantrekken en verontschuldigen bij de buren.
Ik vind junior tot op heden meevallen in zijn arrogantie.
FireFox1dinsdag 2 mei 2017 @ 15:37
ayrton-senna-3.jpg
Klopkoekdinsdag 2 mei 2017 @ 16:09
quote:
2s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:38 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik vind junior tot op heden meevallen in zijn arrogantie.
Daar lijkt het buitenland, in bijzonder de gevestigde autosportnaties zoals Duitsland, Groot-Brittanië en Brazilië, anders over te denken.

Zeker wel dubieus met zijn uitspraken en mediabeleid.
Klopkoekdinsdag 2 mei 2017 @ 16:10
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]

Ik herinner het me nog wel, ik hoef niet naar de punten te kijken.
Je herinnert je ook dat Irvine twee races op rij won voordat Schumacher terug kwam? Had het momentum mee.

Was hij het hele seizoen eerste rijder geweest, dan had hij waarschijnlijk gewonnen. Geldt uiteraard ook voor Schumacher. Die had er dan acht gehad.
tong80dinsdag 2 mei 2017 @ 16:28
quote:
6s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:06 schreef Geralt het volgende:
Ga lekker in VBL over die domme sport babbelen ja; hier gaat het gewoon over een echte sport.
Ha ha ha. :D

:P
tong80dinsdag 2 mei 2017 @ 16:29
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:18 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

VBL is niet mijn ding, dat is wat anders, er zijn grenzen aan hoeveel domheid ik kan verdragen. Maradona was waarschijnlijk voor jouw tijd, en heb je sowieso geen echte grootsheid meer meegemaakt. Dat is namelijk wat anders dan alleen maar extreem goed kunnen dribbelen.

[..]

Ze doen altijd alsof het supervoetballers zijn terwijl ze niet eens een bijzonder balgevoel hebben. Dat de Engelsen vergelijkbare neigingen hebben had ik in mijn vorige post al vastgesteld. We mogen blij zijn met een Hamilton, anders werd Palmer nog in een topauto geschreven.
Wat een onzin. Er zijn grenzen aan domheid idd. :D

:P
Mexicanobakkerdinsdag 2 mei 2017 @ 18:06
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 16:10 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je herinnert je ook dat Irvine twee races op rij won voordat Schumacher terug kwam? Had het momentum mee.

Was hij het hele seizoen eerste rijder geweest, dan had hij waarschijnlijk gewonnen. Geldt uiteraard ook voor Schumacher. Die had er dan acht gehad.
Die Ferrari was tenminste betrouwbaar. Die McLaren hoefde je maar tegenaan te blazen en hij werkte niet meer
Klopkoekwoensdag 3 mei 2017 @ 14:01
Weltschmerzwoensdag 3 mei 2017 @ 16:40
quote:
Tja, goede coureur hoor, maar stijl en sportiviteit zijn hem vreemd. Op en naast de baan.
Tango5Romeowoensdag 3 mei 2017 @ 17:49
quote:
7s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:23 schreef Geralt het volgende:

Laat me niet lachen. Schumacher was een arrogante lul als geen ander :D
Arrogantie is perceptie. Als je iemand arrogant vindt ligt dat voor 50% aan jezelf. Ik heb Schumacher nooit arrogant gevonden.
Mexicanobakkerwoensdag 3 mei 2017 @ 17:50
Schumacher was niet arrogant maar speelde soms wel vuile spelletjes
BadderHaringwoensdag 3 mei 2017 @ 19:13
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 17:50 schreef Mexicanobakker het volgende:
Schumacher was niet arrogant maar speelde soms wel vuile spelletjes
Hij was gewoon ontzettend onsportief.
Mexicanobakkerwoensdag 3 mei 2017 @ 19:19
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:13 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Hij was gewoon ontzettend onsportief.
Dat was Senna overigens ook.
BadderHaringwoensdag 3 mei 2017 @ 19:22
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:19 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Dat was Senna overigens ook.
Topsporters zijn vaak winnaars en het lijntje tussen winnaar zijn en onsportief is erg dun.
Mexicanobakkerwoensdag 3 mei 2017 @ 19:24
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 19:22 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Topsporters zijn vaak winnaars en het lijntje tussen winnaar zijn en onsportief is erg dun.
Klopt. Zeker in de F1 zie je dat best snel
Zorrowoensdag 3 mei 2017 @ 19:32
Fangio (want veel moeilijker en gevaarlijker toen om die auto's te besturen), Jim Clark en Senna.
En omdat ik hem niet heb gezien en omdat hij te vroeg is overleden kan ik het niet met zekerheid zeggen, maar ik denk Clark daarvan de beste.

Fangio en Clark uiteraard vanwege wat ik erover lees (ja echt :( ) en Senna wat ik ervan heb gezien. Schumacher had het net als nu Hamilton heeft, ook vooral aan de auto te danken dat hij zoveel won. Dat is gewoon een goede coureur niveau Hakkinen, Hamilton en Prost.
En nee, Senna moest ik ook niet, dus het is geen voorkeur maar daaraan zie je gewoon dat hij echt kon rijden.
Mexicanobakkerwoensdag 3 mei 2017 @ 20:55
Schumacher een klasse lager dan Senna noemen is echt belachelijk, die gast bracht echt auto's op plaatsen waar ze niet hoorden.. 1995 en 1996 waren wel exxemplarisch voor zijn talent.
Klopkoekwoensdag 3 mei 2017 @ 23:50
M.Melandridonderdag 4 mei 2017 @ 01:10
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 20:55 schreef Mexicanobakker het volgende:
Schumacher een klasse lager dan Senna noemen is echt belachelijk, die gast bracht echt auto's op plaatsen waar ze niet hoorden.. 1995 en 1996 waren wel exxemplarisch voor zijn talent.
Als Senna nog zou leven waren een hoop meningen bijgesteld vermoed ik.
Bluurghdonderdag 4 mei 2017 @ 08:49
quote:
Niet om het een of ander, maar sowieso was 1994 een heel raar jaar en qua regelgeving redelijk bizar. Komende stukjes komen uit https://en.wikipedia.org/(...)cheating_controversy. Dat gedoe in Engeland was behoorlijk amateuristisch:

quote:
During the parade lap on the way to the starting grid, Schumacher, starting second, illegally overtook Hill.[22] As a result of his illegal maneuver, Schumacher was given a five-second penalty at 14:27 local time, 27 minutes after the original incident.[1][22] Schumacher never came into the pit lane to serve the penalty when originally given the penalty, and on lap 21, Schumacher was given the black flag. Schumacher stayed out on the circuit while Benetton team boss Briatore, along with Benetton technical director Tom Walkinshaw went to discuss it with Race Director Roland Bruynseraede, arguing that they had not been properly informed of the punishment given.[22][24] Schumacher eventually served the time penalty on lap 27, finishing the race in second position behind Hill.[1][22][25]

After the British Grand Prix, Schumacher and Benetton were fined $25,000 for breaching the sporting regulations, with the FIA choosing to open an investigation surrounding the events at the race.[1][22] Joan Villadelprat, Benetton's team manager, stated that although they made a mistake at the race, the race stewards also made a mistake as Benetton were not notified within 15 minutes of the offence as specified by the regulations. It took 27 minutes for the decision of the stewards to reach Benetton.[22]
Het gedoe met de brandstoffilter:

quote:
The World Motor Sport Council hearing surrounding Benetton and the fuel fire at Hockenheim was brought forward to September 7, with the disqualification of Schumacher at the Belgian Grand Prix also moved to the same day.[28] The night before the hearing, however, the FIA were informed by Larrousse, one of the other teams competing in the championship, that they were informed by Intertechnique in May to remove the filter from the refuelling rig, a point Flavio Briatore made in prior meetings that all but four teams had removed the filter. The FIA in the hearing judged that Benetton had not tried to cheat by removing the filter from the refuelling rig, but the governing body did say that the team removed it without authorisation from Intertechnique to try to gain an advantage.
Het is een beetje vreemd dat Larrousse (en andere teams dan) geen straf kregen; misschien konden ze wel laten zien dat ze die toestemming hadden; maar dan is het vreemd dat Benneton dat niet kon overleggen. En als ze die toestemming niet hadden, dan hadden ze dus ook gewoon bestraft moeten worden.

Ook geen straf:

quote:
At the same hearing, the McLaren team was found to be in breach of the technical regulations, specifically over a fully automated gearbox upchange device in the transmission system that was confirmed to have been run in Mika Häkkinen's car during the San Marino Grand Prix.[32] The FIA's discovery of this device occurred when McLaren test driver Philippe Alliot, who had taken a race seat at Larrousse mid-season, commented on the fact that the cars of his new team did not possess such a facility.[33] The system was found to contravene the regulations and was duly banned—as was the potential of an automated downchange facility—but McLaren went unpunished, as the FIA was satisfied that the team believed it to be legal when fitting it to the car under its interpretation of the regulations.[32]
En dan de disqualificatie in Spa:

quote:
Before Schumacher's appeal from his disqualification at the British Grand Prix, he was disqualified from the Belgian Grand Prix as his Benetton had excessive wear of the plank.[1] The FIA allowed the plank to be ten millimetres deep, with an allowance of one millimetre meaning that the plank must be a minimum of nine millimetres to be deemed legal. A majority of the plank on Schumacher's car measured 7.4 millimetres, 1.6 under the legal tolerance.[1][22] Benetton, along with Schumacher, claimed that the plank had excessive wear due to a spin by Schumacher during the race

Daar hoor je de commentatoren ook al over de plank ouwehoeren. Je ziet ook duidelijk dat hij met de plank over de kerbs schuift; er was/is een regel dat de plank meer mag slijten door 'exeptional circumstances'. De kerbs waren toen een stuk hoger dan nu.

En dan hou je de traction control over. Dat zat in de auto en dat zal ook gewoon gebruikt zijn. Maar aangezien dat niet te bewijzen viel, zo zie je nu ook nog teams met redelijk wat dingen wegkomen.

Uiteindelijk kom je dan uit in Australië; waar Schumacher met 1 punt voorsprong Hill van de baan beukt. Waarbij ik zelf ook nog eens denk dat het meer een paniekreactie was (in tegenstelling tot zijn actie op Villeneuve in 1997). Als Hill een bocht (of twee) geduld had, had hij gewoon gewonnen.

Maar had de FIA in Engeland binnen 15 minuten gereageerd, dan had Schumacher gewoon zes punten bij elkaar gereden. In België had hij 10 punten gescoord en in de twee races waar hij gebanned was had hij waarschijnlijk minimaal 2e geworden (en Hill eerste).

Dus had Schumacher in theorie de laatste race kunnen beginnen met 33 punten voorsprong op Hill.
Klopkoekdonderdag 4 mei 2017 @ 09:36
Wat is hiervan waar?

quote:
“When the inspectors got into the Benetton computers, they discovered a hidden programme, and it was dynamite: a programme called Launch Control, which allowed Schumacher to make perfect starts merely by flooring the throttle, the computer then taking over to ensure that the car reached the first corner with no wasteful wheelspin.”

Legal in 1993 but outlawed by the new regulations, the programme was still there – although now it had been concealed. To find it you had to call up the software’s menu of programmes, scroll down beyond the bottom line, select an apparently blank line, press a secret key – and, hey presto, without anything showing on the screen, Launch Control was ready for action. Brawn’s claim that the system had not been used during the 1994 season could neither be proved nor disproved. The FIA’s decision to publicise their findings suggested that they had their suspicions. After all, if Launch Control was now redundant, why had it had been left sitting in the software?

Because, the Benetton people said, the task of isolating and removing it was one of impossible complexity. The concealment, they added, was simply to prevent somebody switching it on by mistake.

“That’s enough to make me believe they were cheating,” a computer specialist with another F1 team told the author at the time. “Look, we purged our own software of all the illegal systems during the winter. I did it myself. It took me two days. That’s all. Perfectly straightforward. And the fact that they disguised it was very suspicious.”

Also that year, after an investigation by Intertechnique at Benetton’s team factory, the FIA revealed that the team had been using an illegal fuel valve, without a fuel filter, that pumped fuel into the car 12.5% faster than a normal, legal fuel valve that had a filter.
http://www.independent.co(...)-trauma-1446564.html
Weltschmerzdonderdag 4 mei 2017 @ 14:26
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 08:49 schreef Bluurgh het volgende:

Uiteindelijk kom je dan uit in Australië; waar Schumacher met 1 punt voorsprong Hill van de baan beukt. Waarbij ik zelf ook nog eens denk dat het meer een paniekreactie was (in tegenstelling tot zijn actie op Villeneuve in 1997). Als Hill een bocht (of twee) geduld had, had hij gewoon gewonnen.
Feitelijk beukte Hill Schumacher en was het Hill die gestraft had moeten worden voor een manoeuvre die niet is toegestaan. Heel begrijpelijk allemaal, maar hier was het verschil tussen een coureur die zich liet meeslepen door het moment en een coureur die het hoofd koel en analytisch houdt na zijn eigen fout de wereldtitel.

Schumacher was een harde en een sluwe, maar zijn actie op Villeneuve was de enige echt foute. Daarbuiten waren het vooral de slechte Britse verliezers die een boek kabaal maakten. Mede daardoor is hij nog een aantal keer flink genaaid door de stewards.
VEM2012donderdag 4 mei 2017 @ 23:14
Ik hou het op Schumacher. De meest complete coureur ooit. Zonder enige twijfel.

Senna wordt vaak genoemd, maar van die generatie schat ik Prost hoger in. Die was completer.

Van de huidige generatie vind ik Vettel de beste. Al heeft hij wel zijn zwakte, ik vermoed dat hij nog wat records van Schumacher af gaat pakken. Al zeggen die records mij ook weer weinig.
Tjackazaterdag 6 mei 2017 @ 03:10
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 april 2017 09:28 schreef Falco het volgende:
Jos Verstappen
Dat was eigenlijk echt wereldtop in zijn tijd. Maja het materiaal hé.
VEM2012zaterdag 6 mei 2017 @ 07:52
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 03:10 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Dat was eigenlijk echt wereldtop in zijn tijd. Maja het materiaal hé.
Hij was zo'n beetje de minste 2e rijder die Michael ooit gehad heeft.
Bluurghzaterdag 6 mei 2017 @ 08:20
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 07:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hij was zo'n beetje de minste 2e rijder die Michael ooit gehad heeft.
Toch kan ik me herinneren dat hij het beter deed als de andere twee teamgenoten die Michael dat jaar had.
Chernazaterdag 6 mei 2017 @ 10:05
quote:
0s.gif Op donderdag 4 mei 2017 23:14 schreef VEM2012 het volgende:
Ik hou het op Schumacher. De meest complete coureur ooit. Zonder enige twijfel.

Senna wordt vaak genoemd, maar van die generatie schat ik Prost hoger in. Die was completer.

Van de huidige generatie vind ik Vettel de beste. Al heeft hij wel zijn zwakte, ik vermoed dat hij nog wat records van Schumacher af gaat pakken. Al zeggen die records mij ook weer weinig.
Het gaat er niet altijd om hoe compleet je bent. Senna had ook bepaalde karakter eigenschappen die hem zo populair maakte. Hij had een uitstraling die is ongekend. Ondanks dat Schumacher en Prost natuurlijk completer was vond ik Senna een winnaar. Zeker Prost was saai😃.Het is ook een kwestie van gevoel. Zo vond ik Jack Villeneuve geweldig. Jammer dat juist hij nu zo een zeur is geworden dit terwijl hij zelf enorme risico's nam.
Chernazaterdag 6 mei 2017 @ 10:15
Dan heb je nog Zanardi. Hij heeft helaas niets in de F1 gepresteerd maar wel in de indycar. Maar een geweldige coureur en gevoelsmens. Die nam ook de tijd voor zijn fans.

Het is de enige coureur die ik even gesproken heb. Maar ja, in de Indycar nemen ze sowieso meer tijd voor fans. Wat dat betreft kunnen we wat van die Yanks leren.

Was even off topic maar wilde toch even Zanardi benoemen. Daar was ik echt fan van. Juist vanwege zijn eigenschappen en vriendelijkheid.

[ Bericht 9% gewijzigd door Cherna op 06-05-2017 10:31:03 ]
VEM2012zaterdag 6 mei 2017 @ 11:31
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 08:20 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Toch kan ik me herinneren dat hij het beter deed als de andere twee teamgenoten die Michael dat jaar had.
Hij was hoe dan ook geen topper. Hij heeft het aardig gedaan, maar dan heb je het ook wel gehad.
VEM2012zaterdag 6 mei 2017 @ 11:33
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 10:05 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het gaat er niet altijd om hoe compleet je bent. Senna had ook bepaalde karakter eigenschappen die hem zo populair maakte. Hij had een uitstraling die is ongekend. Ondanks dat Schumacher en Prost natuurlijk completer was vond ik Senna een winnaar. Zeker Prost was saai😃.Het is ook een kwestie van gevoel. Zo vond ik Jack Villeneuve geweldig. Jammer dat juist hij nu zo een zeur is geworden dit terwijl hij zelf enorme risico's nam.
Juist die compleetheid maakt je top. Een F1 coureur moet meer kunnen dan snel zijn.

Dat senna kleurrijk was, is een feit. Maar ja, dat was Irvine ook wel.
Bluurghzaterdag 6 mei 2017 @ 11:43
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 11:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hij was hoe dan ook geen topper. Hij heeft het aardig gedaan, maar dan heb je het ook wel gehad.
Klopt :).
Beachzaterdag 6 mei 2017 @ 15:48
quote:
Heb je gekeken wat Willem Toet hierover schreef?
#ANONIEMwoensdag 10 mei 2017 @ 09:51
Gilles natuurlijk!


Alain Prost:
"Gilles was the last great driver. The rest of us are just a bunch of good professionals."

Jody Scheckter:
"I scared myself rigid that day. I thought I had to be quickest. Then I saw Gilles’s time and – I still don’t really understand how it was possible. Eleven seconds!"

Jacques Laffite:
"I know that no human being can do a miracle. Nobody commands magical properties, but Gilles made you wonder. He was that quick."

Frank Williams:
"I was very proud of Alan that day. We had the best car at the time, without a doubt, and the only driver on the track we feared was that little French Canadian ..."

Niki Lauda:
"Gilles was the perfect racing driver who knew where to take which advantage where ..." "Villeneuve had the best talent of all of us. Whatever car that you put him in he would have been quick."

Jackie Stewart:
"Oh, I think he's superb, and I believe he'll get better and better. At the moment he still makes mistakes, misses the odd apex, gets up on a curb, uses a little too much road on the way out sometimes, but i'm being hypercritical here. His level of natural talent is phenomenal - there's real genius in his car control."

Walter Wolf:
"Gilles is a super, super, super talented driver with the ability which happen very seldom. A man gets so much ability, so much feeling for a car".

Enzo Ferrari:
" ...and when they presented me with this tiny Canadian, this miniscule bundle of nerves, I instantly recognized in him the physique of the great Nuvolari and I said to myself, `let's give him a try."

Rene Arnoux:
"It was terrible when Gilles died. I cried that day and the next one, too, even though I had to race ...and I remember the feeling that we were all starting equal, from now on. Villeneuve was gone. We all knew he had a talent beyond our reach."

Alain Prost:
" ...with me and my competitors it's battle for pole position as that's important but with Gilles you will see a battle for everything ...[including] 10th place ..."
"He made the fastest start of anybody here. I thought he must know a trick ...all season he had quicker starts, no one could compare"

Juan Manuel Fangio:
"He will remain as a member of the family of the truly great drivers in auto racing history. Mr Enzo Ferrari, who is an authority on these matters, has compared Villeneuve to Tazio Nuvolari. Nuvolari in my younger days was the great idol. All drivers wanted to equal the great Nuvolari. They struggled to match but could only imitate him. To be compared to Nuvolari is to receive the highest praise. Villeneuve did not race to finish, he did not race for points. He raced to win. Although small in stature he was a giant."

Keke Rosberg:
"To Gilles, racing truly was a sport, which is why he would never chop you. Something like that he'd look on with contempt. You didn't have to be a good driver to do that, let alone a great one. Anyone could do that.
Gilles was the hardest ******* I ever raced against, but completely fair. If you'd beaten him to a corner, he accepted it and gave you room. Then he'd be right back at you at the next one! Sure, he took unbelievable risks - but only with himself - and that's why I get ****ed off now when people compare Senna with him. Gilles was a giant of a driver, yes, but he was also a great man."

tong80woensdag 10 mei 2017 @ 11:00
Mooi post Techno :)

:P
Deckardzaterdag 13 mei 2017 @ 16:16
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:37 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het niveau van het veld gaat elk jaar iets omhoog, coureurs moeten tegenwoordig completer en sneller zijn om het in de F1 te maken. Irvine zit gewoon in het best lange rijtje coureurs die Schumacher wel even moeilijk zouden maken, maar in dezelfde auto toch aanzienlijk tekort bleken te komen. Dat Irvine nog bijna kampioen werd toen Schumacher zijn been had gebroken was vooral te danken aan het briljante knechtenwerk van Schumacher dat Irvine nooit zou kunnen.

Sinds de jaren 70 heeft er maar één coureur in zijn eigen tijd op eenzame hoogte gestaan en dat was Schumacher. De anderen waren allemaal één van de twee of één van de drie toppers.
Ohja het belletje of Schumacher Irvine maar weer eens WK wilde maken terwijl hij deed dat er nog steeds iets aan zijn been mankeerde terwijl een balletje aan het trappen was met zijn kinderen ;')
#ANONIEMzondag 14 mei 2017 @ 09:13

Senna O+

Zat deze race thuis op de bank te kijken en heb gehuild, hard gehuild.
Formule 1 was daarna voor mij niet meer hetzelfde tot Jacques Villeneuve er bij kwam.
Maar helaas verdween die redelijk snel van het toneel.
Nu met Max is het (tja, toch Nederlander) wel weer leuk, maar de tijd met Senna, Damon Hill, Rubens Barrichello e.a. waren voor mij het mooist.
De zomer na zijn overlijden in Spa Francorchamps naar het museum geweest. Daar stond zijn JPS en er lagen veel bloemen. Indrukwekkend.
Voor mij blijft Senna de beste coureur.
Klopkoekzondag 14 mei 2017 @ 12:41

https://www.theguardian.c(...)macher-f1-retirement
http://www.bbc.co.uk/blog(...)s_over_mediocre.html
Weltschmerzzondag 14 mei 2017 @ 13:16
quote:
Bittere, kleingeestige, slechte verliezertjes gequote door een bitter, kleingeestig, slecht verliezertje.

Damon Hill, Murray Walker en Eddie Irvine zijn voorbeelden van wel grote jongens, die hun trots weg kunnen slikken en gewoon zien en erkennen dat een sportman de beste is. Het hoeft echt niet zo kinderachtig, je hebt een persoonlijke voorkeur maar die is niet per se de beste, dat hoort bij sport.

TheFreshPrincezondag 14 mei 2017 @ 13:25
Gezien de vele veranderingen in auto's en regels zou ik "de beste F1 coureur" opdelen per decennium. Dat maakt een eerlijke vergelijking mogelijk.

Een Fangio zou in een huidige auto geen race kunnen uitrijden op lichamelijke conditie.
Klopkoekzondag 14 mei 2017 @ 13:47
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 13:16 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Bittere, kleingeestige, slechte verliezertjes gequote door een bitter, kleingeestig, slecht verliezertje.
Gelijk weer op de man spelen bij een meningsverschil en terwijl er niet eens echt stelling wordt genomen, dat is pas bitter en kleingeestig ten top.

quote:
Murray Walker
Zat in het panel dat Schumacher uiteindelijk vierde plaatste
http://www.bbc.com/sport/formula1/20258984

Even wat opportunistisch braaksel uitkramen na iemands pensioen in 2006 of het tragische ongeluk kan iedereen. Dat willen de studiobazen en FOM graag horen.

quote:
Eddie Irvine

Goh, Schumacher was de beste na Senna's dood (met Prost, Mansell en Piquet met pensioen) en voor Alonso in de Renault op kwam. Met Hakkinen als 'best of the rest'. Wat een schokkend inzicht. Laat dit nu net vaak een vertrekpunt zijn bij wat kritischere kanttekeningen.

"He found himself in the position to exploit them, though, because he was the greatest driver of his era.

That era spanned the gap between the end of the Senna/Prost years and the dawning of a new age with a depth of talent and opposition far richer than Schumacher had to face.

Through the late 1990s and into 2000, only Mika Hakkinen was in his league - the Finn had the speed but not the same discipline and consistency. Then, when Fernando Alonso and Kimi Raikkonen arrived in the early 21st century, they only rarely had cars that could challenge Schumacher and Ferrari.

Regardless, Schumacher at his peak would have been a challenge for the best of any era. His combination of blistering pace, metronomic consistency and dubious morality was a potent mix indeed.
"
http://www.bbc.com/sport/formula1/19998444


Gerhard Berger - ook een slecht verliezer natuurlijk met wrok richting Schumi wegens de Ferrari-Benetton swap.