tong80 | zaterdag 29 april 2017 @ 08:10 |
Fangio Jackie Stewart John Surtees Emerson Fittipaldi James Hunt Niki Lauda Ayrton Senna Alain Prost Michael Schumacher Sebastiaan Vettel | |
Geralt | zaterdag 29 april 2017 @ 08:11 |
Ik mis Villeneuve. | |
Geralt | zaterdag 29 april 2017 @ 08:11 |
En Vettel is de vreemde eend in de bijt, of was dat de vraag niet? | |
Fir3fly | zaterdag 29 april 2017 @ 08:42 |
Ricardo Rosset. | |
Leandra | zaterdag 29 april 2017 @ 08:47 |
Senna | |
_Administr8or_ | zaterdag 29 april 2017 @ 08:53 |
Schumi De rest (m.u.v. Vettel natuurlijk) is van voor mijn tijd. Ik ben de F1 gaan kijken toen Schumacher naar Ferrari ging en sindsdien altijd "fan" geweest van hem. De 7 wereldtitels en alle records die op zijn naam staan zeggen eigenlijk genoeg
| |
#ANONIEM | zaterdag 29 april 2017 @ 08:53 |
Eddie Irvine | |
tong80 | zaterdag 29 april 2017 @ 08:54 |
De oude of de jonge ? | |
Falco | zaterdag 29 april 2017 @ 09:28 |
Jos Verstappen | |
heywoodu | zaterdag 29 april 2017 @ 09:37 |
Vooral die records over het aantal overwinningen e.d. zeggen juist niet genoeg | |
tong80 | zaterdag 29 april 2017 @ 09:39 |
Alain Prost heeft dacht ik een record aantal Poles. | |
heywoodu | zaterdag 29 april 2017 @ 09:41 |
En in de jaren van Fangio en Ascari reed men (heel) veel minder races. Logisch dat records als meeste overwinningen uit een tijd komen waar er meer races zijn. | |
tong80 | zaterdag 29 april 2017 @ 09:44 |
Klopt. | |
Tijn | zaterdag 29 april 2017 @ 09:46 |
Precies. Fangio heeft maar aan 52 grand prixes mee gedaan. Hij heeft er daar wel 24 van gewonnen, een indrukwekkende 46%. Dat kan geen moderne coureur zeggen. | |
Wombcat | zaterdag 29 april 2017 @ 09:47 |
Percentages zeggen meer. Fangio won bijna de helft van de races waarin hij startte (24 van de 52). Maar in de jaren 50 waren er maar 6 of 7 per jaar. Overigens had je toen ook nog races die niet meetelden voor het WK, maar bijna net zoveel aanzien hadden. En daar won Fangio er ook nog een stuk of 20 van. Ik heb eens uitgerekend dat als Fangio net zo veel races had willen rijden als Schumacher, hij had moeten doorgaan tot 1981 of zo. | |
Cherna | zaterdag 29 april 2017 @ 09:51 |
Ik mis Mario Andretti in het rijtje. Won F1 kampioenschap, de indy 500, indycar kampioenschap en diverse Nascar races. | |
Mexicanobakker | zaterdag 29 april 2017 @ 09:52 |
Nelson piquet. | |
tong80 | zaterdag 29 april 2017 @ 10:02 |
En zich goed voortgepland. | |
Cherna | zaterdag 29 april 2017 @ 10:06 |
Ook dat Alleen kon Michael Andretti niet aan zijn vader tippen. Maar de complete familie was wel coureur. Ook dat is uniek. [ Bericht 7% gewijzigd door Cherna op 29-04-2017 10:14:46 ] | |
BadderHaring | zaterdag 29 april 2017 @ 10:35 |
Alonso. Waar is Alonso? | |
Hyperdude | zaterdag 29 april 2017 @ 10:50 |
Surtees natuurlijk. WK F1 en brommers. NB. Die oude gasten in van die Kuifje racewagens; dat waren pas helden. Hou dit maar eens op de weg. | |
tong80 | zaterdag 29 april 2017 @ 10:57 |
Die rijdt achteraan. | |
heywoodu | zaterdag 29 april 2017 @ 11:00 |
Rudolf Caracciola en Tazio Nuvolari dan | |
Hyperdude | zaterdag 29 april 2017 @ 11:04 |
Nuvolari 1935 GP Deutschland | |
Weltschmerz | zaterdag 29 april 2017 @ 12:05 |
Klopt. Het bijzondere van Schumacher zit hem vooral in die jaren dat hij geen WK werd, maar het wel spannend maakte met een inferieure auto. Alsof er voorgaande jaren een coureur in de Ferrari of RB zat die zich daarmee tussen de Mercedessen had geworsteld. | |
#ANONIEM | zaterdag 29 april 2017 @ 12:30 |
Cruijff, alleen wist ie het zelf nog niet. | |
Zorro | zaterdag 29 april 2017 @ 12:46 |
Wat is dit voor lijst? Jim Clark staat er niet eens bij. | |
Bluurgh | zaterdag 29 april 2017 @ 15:03 |
Jim Clark is op eigen kracht in maar 8% van zijn races 4e of lager geëindigd. Alle andere races stond hij, of op het podium, of hij was uitgevallen/teruggevallen door mechanische problemen. | |
Mexicanobakker | zaterdag 29 april 2017 @ 15:50 |
Raymond Sommer wordt altijd vergeten. | |
tong80 | zaterdag 29 april 2017 @ 16:23 |
Poging tot humor | |
tong80 | zaterdag 29 april 2017 @ 16:24 |
Wat let je om hem te nomineren | |
#ANONIEM | zaterdag 29 april 2017 @ 17:05 |
Is dat strafbaar? | |
tong80 | zaterdag 29 april 2017 @ 17:06 |
Ga vooral door. Ik hou wel van zelfspot. | |
bijstandboy | zaterdag 29 april 2017 @ 17:07 |
Kluivert | |
#ANONIEM | zaterdag 29 april 2017 @ 17:08 |
Zolang ik er zelf maar hard om kan lachen, egoïstisch I know. | |
potjecreme | zaterdag 29 april 2017 @ 18:18 |
Deze baas | |
tong80 | zaterdag 29 april 2017 @ 20:30 |
Ongelooflijk dat ie het destijds overleefde. | |
4-elements | zaterdag 29 april 2017 @ 21:08 |
Blijft een eeuwige (maar leuke) discussie. Je kunt coureurs van nu niet vergelijken met die van de jaren vijftig. Je kunt alleen coureurs die tegen elkaar reden vergelijken en zelfs dan is het moeilijk omdat ze vaak met verschillende wagens reden. Een naam die nog niet is genoemd: Alberto Ascari. Domineerde twee jaar lang de Formule 1 en is de laatste Italiaanse wereldkampioen. Wist 7 overwinningen achter elkaar te halen, iets wat alleen Schumacher wist te evenaren. | |
heywoodu | zaterdag 29 april 2017 @ 21:11 |
| |
tong80 | zaterdag 29 april 2017 @ 21:11 |
Onderscheiden regenrijders zich van de rest ? | |
heywoodu | zaterdag 29 april 2017 @ 21:11 |
Rosberg evenaarde het ook. Vettel evenaarde het niet alleen, hij won er nog eens twee meer | |
PSVCL | zaterdag 29 april 2017 @ 21:12 |
Senna natuurlijk | |
4-elements | zaterdag 29 april 2017 @ 21:17 |
Je nomineerde hem in je post niet als een potentiële kandidaat voor beste coureur allertijden. | |
Ingolstadt | zaterdag 29 april 2017 @ 22:18 |
De stig | |
Haags | zondag 30 april 2017 @ 07:58 |
Irvine | |
raptorix | zondag 30 april 2017 @ 13:39 |
Film Rush gezien? Als sportliefhebber een must | |
tong80 | zondag 30 april 2017 @ 13:54 |
Ken ik niet. | |
Nober | zondag 30 april 2017 @ 15:05 |
Oh jij denkt dat hij vooraan kan rijden in z'n McLaren? Het gaat allemaal om de beste auto, topic kan dicht. | |
Curiosity | zondag 30 april 2017 @ 15:27 |
Hakkinen. | |
Ghost_Nappa | zondag 30 april 2017 @ 19:53 |
Rijden? Die loopt vooral veel... :`( Voor mij staat Jim Clark fier boven aan, in alles wat 4 wielen had reed ie vooraan, maakte zelden fouten en werd geroemd Door al z,n collega,s en z,n race in Italië 67 is legendarisch | |
BadderHaring | zondag 30 april 2017 @ 20:30 |
Het is 80-90% auto inderdaad. Maar je kunt wel degelijk compenseren voor een iets mindere auto. Anders zouden elke race de teammaatjes achter elkaar eindigen en dat is gewoon niet zo. Het huidige auto van Alonso is gewoon kut, maar hij haalt het maximale er uit. Het is gewoon één van de beste coureurs van dit moment, maar over de hele tijdlijn van het racen is hij natuurlijk middelmaat. | |
hafcfan | zondag 30 april 2017 @ 20:33 |
Jos Verstappen | |
Captain_Jack_Sparrow | maandag 1 mei 2017 @ 12:18 |
Schumacher. Het is natuurlijk wel leuk dat Fangio er steeds bij wordt gehaald, maar de beste man reed 52 gp's in 8 seizoenen. Da's 6 per seizoen. Toen was F1 nog een spelletje voor hobbyisten. In het heden is Formule 1 gewoon topsport. Schumacher deed gemiddeld 17 gp's per jaar in 18 seizoenen. Als je 14 jaar daarvan de rijder bent waar iedereen rekening mee houdt en als benchmark gebruikt, dan is dat toch echt wel even andere kuche. | |
Klopkoek | maandag 1 mei 2017 @ 15:43 |
Qua talent absoluut Senna. | |
Klopkoek | maandag 1 mei 2017 @ 16:24 |
Hamilton is wel van een niveautje hoger dan Hill en Villeneuve. Hakkinen was dat ook, maar daarmee kon Irvine eveneens wedijveren. Was die het hele seizoen eerste rijder van Ferrari geweest, dan had die het kampioenschap gewonnen. | |
Klopkoek | dinsdag 2 mei 2017 @ 12:21 |
Elegantie en klasse | |
Geralt | dinsdag 2 mei 2017 @ 12:23 |
Laat me niet lachen. Schumacher was een arrogante lul als geen ander | |
Weltschmerz | dinsdag 2 mei 2017 @ 12:37 |
Het niveau van het veld gaat elk jaar iets omhoog, coureurs moeten tegenwoordig completer en sneller zijn om het in de F1 te maken. Irvine zit gewoon in het best lange rijtje coureurs die Schumacher wel even moeilijk zouden maken, maar in dezelfde auto toch aanzienlijk tekort bleken te komen. Dat Irvine nog bijna kampioen werd toen Schumacher zijn been had gebroken was vooral te danken aan het briljante knechtenwerk van Schumacher dat Irvine nooit zou kunnen. Sinds de jaren 70 heeft er maar één coureur in zijn eigen tijd op eenzame hoogte gestaan en dat was Schumacher. De anderen waren allemaal één van de twee of één van de drie toppers. | |
Klopkoek | dinsdag 2 mei 2017 @ 13:02 |
Niveau was tussen 2000 en 2003 niet denderend. Laten we eerlijk zijn. Irvine was net zo goed als Barrichello toen die twee samen twee seizoenen lang in één team reden. Het rijtje teamgenoten dat Barrichello opzij zette is ook best wel lang. Maar natuurlijk, Jenson Button zijn talent is door de lieve heer zelf ter aarde gebracht. Schumacher kwam even voor de laatste twee races terug. Irvine stond twee punten achter en na die twee races eveneens twee. Joepie. Dat is waar en een goed punt. Hakkinen en Alonso kwamen er in de buurt maar net niet helemaal. Dit is ook wat Pelé en Messi onderscheidt van de rest. De nummer één in hun tijd met niemand naast zich. Acht tot tien jaar lang. | |
Achterhoker | dinsdag 2 mei 2017 @ 13:08 |
Schumacher natuurlijk. | |
potjecreme | dinsdag 2 mei 2017 @ 13:08 |
| |
Weltschmerz | dinsdag 2 mei 2017 @ 13:52 |
Qua technisch inzicht, teamgeest en fitheid was Schumacher natuurlijk trendsetter, maar zo'n prutser in de regen als Coulthard zie je tegenwoordig niet meer in een topauto. Over een periode van 10-20 jaar gaat het gewoon tellen dat elk jaar de zwaksten worden uitgeselecteerd terwijl er nieuwe talenten uit een steeds grotere poel worden binnengehaald. Het was dan ook wishful thinking van met name de Britse pers, maar er zat wel een patroon in van telkens een aanstormend talent wat Schumacher wel eventjes bij zou kunnen houden, niet dus. Ik herinner het me nog wel, ik hoef niet naar de punten te kijken. Cruijff en Maradona bedoel je. Ik vind Messi ook niet op die eenzame hoogte staan. Voor Pele moet ik op andermans woord afgaan. Maar net als bij Senna leert de ervaring dat de Brazilianen een vervelend chauvinistisch zeurvolkje zijn waar het om sport gaat, die drammen net zo lang door tot de rest van de wereld ze maar gelijk geeft dat hun sporter de beste is. Die zijn nog erger dan de Britten. Bij een Braziliaanse voetballer kun je er altijd minstens 25% van aftrekken, of dat nou Robinho, Hulk, Fredj of Neymar is, ze komen altijd met veel meer bombarie dan ze waarmaken. | |
Mexicanobakker | dinsdag 2 mei 2017 @ 13:57 |
Ik schat prost, Senna, mansell, alesi en Nannini wel hoger in dan DC of Irvine. Barrichello is wel twee niveaus beter dan Irvine trouwens | |
BadderHaring | dinsdag 2 mei 2017 @ 14:05 |
Misschien moet je het maar bij F1 houden, voetbal is duidelijk minder je ding. Messi is minimaal van het niveau Maradonna. Steekt ook net zo ver boven de rest uit dan Maradonna deed, alleen doet Messi het al langer en constanter en in een tijd waarin dat veel moeilijker is. Overigens geldt wat je beweert voor Braziliaanse voetballers minstens even sterk voor Engelse spelers. Als je ziet wat voor bedragen daar voor homegrown 'talenten' worden betaald die het steevast niet waarmaken, dan is dat nog wel een paar graadjes erger dan in Brazilië. Bij Braziliaanse voetballers geldt vaak nog de verlichtende omstandigheid dat ze zich in een andere wereld/cultuur moeten waarmaken, waar de Engelse spelers gewoon in hun eigen omgeving al falen. | |
Geralt | dinsdag 2 mei 2017 @ 14:06 |
Ga lekker in VBL over die domme sport babbelen ja; hier gaat het gewoon over een echte sport. | |
Weltschmerz | dinsdag 2 mei 2017 @ 14:18 |
VBL is niet mijn ding, dat is wat anders, er zijn grenzen aan hoeveel domheid ik kan verdragen. Maradona was waarschijnlijk voor jouw tijd, en heb je sowieso geen echte grootsheid meer meegemaakt. Dat is namelijk wat anders dan alleen maar extreem goed kunnen dribbelen. Ze doen altijd alsof het supervoetballers zijn terwijl ze niet eens een bijzonder balgevoel hebben. Dat de Engelsen vergelijkbare neigingen hebben had ik in mijn vorige post al vastgesteld. We mogen blij zijn met een Hamilton, anders werd Palmer nog in een topauto geschreven. | |
Klopkoek | dinsdag 2 mei 2017 @ 14:19 |
Dat is Verstappen (beide versies) ook. Arrogante geldwolf met debiele uitspraken, zeker voor een newbie. Maar bij de één zegt Olav Mol 'het is en blijft een Duitser'. Bij de ander moet hij na elke race een schone spijkerbroek en onderbreuk aantrekken en verontschuldigen bij de buren. | |
ShaoliN | dinsdag 2 mei 2017 @ 14:37 |
Stroll heeft geen regen nodig om te prutsen. Zit in een subtop auto maar komt de top 10 consequent niet binnen. | |
ShaoliN | dinsdag 2 mei 2017 @ 14:38 |
Ik vind junior tot op heden meevallen in zijn arrogantie. | |
FireFox1 | dinsdag 2 mei 2017 @ 15:37 |
Klopkoek | dinsdag 2 mei 2017 @ 16:09 |
Daar lijkt het buitenland, in bijzonder de gevestigde autosportnaties zoals Duitsland, Groot-Brittanië en Brazilië, anders over te denken. Zeker wel dubieus met zijn uitspraken en mediabeleid. | |
Klopkoek | dinsdag 2 mei 2017 @ 16:10 |
Je herinnert je ook dat Irvine twee races op rij won voordat Schumacher terug kwam? Had het momentum mee. Was hij het hele seizoen eerste rijder geweest, dan had hij waarschijnlijk gewonnen. Geldt uiteraard ook voor Schumacher. Die had er dan acht gehad. | |
tong80 | dinsdag 2 mei 2017 @ 16:28 |
Ha ha ha. | |
tong80 | dinsdag 2 mei 2017 @ 16:29 |
Wat een onzin. Er zijn grenzen aan domheid idd. | |
Mexicanobakker | dinsdag 2 mei 2017 @ 18:06 |
Die Ferrari was tenminste betrouwbaar. Die McLaren hoefde je maar tegenaan te blazen en hij werkte niet meer | |
Klopkoek | woensdag 3 mei 2017 @ 14:01 |
Weltschmerz | woensdag 3 mei 2017 @ 16:40 |
Tja, goede coureur hoor, maar stijl en sportiviteit zijn hem vreemd. Op en naast de baan. | |
Tango5Romeo | woensdag 3 mei 2017 @ 17:49 |
Arrogantie is perceptie. Als je iemand arrogant vindt ligt dat voor 50% aan jezelf. Ik heb Schumacher nooit arrogant gevonden. | |
Mexicanobakker | woensdag 3 mei 2017 @ 17:50 |
Schumacher was niet arrogant maar speelde soms wel vuile spelletjes | |
BadderHaring | woensdag 3 mei 2017 @ 19:13 |
Hij was gewoon ontzettend onsportief. | |
Mexicanobakker | woensdag 3 mei 2017 @ 19:19 |
Dat was Senna overigens ook. | |
BadderHaring | woensdag 3 mei 2017 @ 19:22 |
Topsporters zijn vaak winnaars en het lijntje tussen winnaar zijn en onsportief is erg dun. | |
Mexicanobakker | woensdag 3 mei 2017 @ 19:24 |
Klopt. Zeker in de F1 zie je dat best snel | |
Zorro | woensdag 3 mei 2017 @ 19:32 |
Fangio (want veel moeilijker en gevaarlijker toen om die auto's te besturen), Jim Clark en Senna. En omdat ik hem niet heb gezien en omdat hij te vroeg is overleden kan ik het niet met zekerheid zeggen, maar ik denk Clark daarvan de beste. Fangio en Clark uiteraard vanwege wat ik erover lees (ja echt ) en Senna wat ik ervan heb gezien. Schumacher had het net als nu Hamilton heeft, ook vooral aan de auto te danken dat hij zoveel won. Dat is gewoon een goede coureur niveau Hakkinen, Hamilton en Prost. En nee, Senna moest ik ook niet, dus het is geen voorkeur maar daaraan zie je gewoon dat hij echt kon rijden. | |
Mexicanobakker | woensdag 3 mei 2017 @ 20:55 |
Schumacher een klasse lager dan Senna noemen is echt belachelijk, die gast bracht echt auto's op plaatsen waar ze niet hoorden.. 1995 en 1996 waren wel exxemplarisch voor zijn talent. | |
Klopkoek | woensdag 3 mei 2017 @ 23:50 |
M.Melandri | donderdag 4 mei 2017 @ 01:10 |
Als Senna nog zou leven waren een hoop meningen bijgesteld vermoed ik. | |
Bluurgh | donderdag 4 mei 2017 @ 08:49 |
Niet om het een of ander, maar sowieso was 1994 een heel raar jaar en qua regelgeving redelijk bizar. Komende stukjes komen uit https://en.wikipedia.org/(...)cheating_controversy. Dat gedoe in Engeland was behoorlijk amateuristisch: Het gedoe met de brandstoffilter: Het is een beetje vreemd dat Larrousse (en andere teams dan) geen straf kregen; misschien konden ze wel laten zien dat ze die toestemming hadden; maar dan is het vreemd dat Benneton dat niet kon overleggen. En als ze die toestemming niet hadden, dan hadden ze dus ook gewoon bestraft moeten worden. Ook geen straf: En dan de disqualificatie in Spa:
Daar hoor je de commentatoren ook al over de plank ouwehoeren. Je ziet ook duidelijk dat hij met de plank over de kerbs schuift; er was/is een regel dat de plank meer mag slijten door 'exeptional circumstances'. De kerbs waren toen een stuk hoger dan nu. En dan hou je de traction control over. Dat zat in de auto en dat zal ook gewoon gebruikt zijn. Maar aangezien dat niet te bewijzen viel, zo zie je nu ook nog teams met redelijk wat dingen wegkomen. Uiteindelijk kom je dan uit in Australië; waar Schumacher met 1 punt voorsprong Hill van de baan beukt. Waarbij ik zelf ook nog eens denk dat het meer een paniekreactie was (in tegenstelling tot zijn actie op Villeneuve in 1997). Als Hill een bocht (of twee) geduld had, had hij gewoon gewonnen. Maar had de FIA in Engeland binnen 15 minuten gereageerd, dan had Schumacher gewoon zes punten bij elkaar gereden. In België had hij 10 punten gescoord en in de twee races waar hij gebanned was had hij waarschijnlijk minimaal 2e geworden (en Hill eerste). Dus had Schumacher in theorie de laatste race kunnen beginnen met 33 punten voorsprong op Hill. | |
Klopkoek | donderdag 4 mei 2017 @ 09:36 |
Wat is hiervan waar?http://www.independent.co(...)-trauma-1446564.html | |
Weltschmerz | donderdag 4 mei 2017 @ 14:26 |
Feitelijk beukte Hill Schumacher en was het Hill die gestraft had moeten worden voor een manoeuvre die niet is toegestaan. Heel begrijpelijk allemaal, maar hier was het verschil tussen een coureur die zich liet meeslepen door het moment en een coureur die het hoofd koel en analytisch houdt na zijn eigen fout de wereldtitel. Schumacher was een harde en een sluwe, maar zijn actie op Villeneuve was de enige echt foute. Daarbuiten waren het vooral de slechte Britse verliezers die een boek kabaal maakten. Mede daardoor is hij nog een aantal keer flink genaaid door de stewards. | |
VEM2012 | donderdag 4 mei 2017 @ 23:14 |
Ik hou het op Schumacher. De meest complete coureur ooit. Zonder enige twijfel. Senna wordt vaak genoemd, maar van die generatie schat ik Prost hoger in. Die was completer. Van de huidige generatie vind ik Vettel de beste. Al heeft hij wel zijn zwakte, ik vermoed dat hij nog wat records van Schumacher af gaat pakken. Al zeggen die records mij ook weer weinig. | |
Tjacka | zaterdag 6 mei 2017 @ 03:10 |
Dat was eigenlijk echt wereldtop in zijn tijd. Maja het materiaal hé. | |
VEM2012 | zaterdag 6 mei 2017 @ 07:52 |
Hij was zo'n beetje de minste 2e rijder die Michael ooit gehad heeft. | |
Bluurgh | zaterdag 6 mei 2017 @ 08:20 |
Toch kan ik me herinneren dat hij het beter deed als de andere twee teamgenoten die Michael dat jaar had. | |
Cherna | zaterdag 6 mei 2017 @ 10:05 |
Het gaat er niet altijd om hoe compleet je bent. Senna had ook bepaalde karakter eigenschappen die hem zo populair maakte. Hij had een uitstraling die is ongekend. Ondanks dat Schumacher en Prost natuurlijk completer was vond ik Senna een winnaar. Zeker Prost was saai😃.Het is ook een kwestie van gevoel. Zo vond ik Jack Villeneuve geweldig. Jammer dat juist hij nu zo een zeur is geworden dit terwijl hij zelf enorme risico's nam. | |
Cherna | zaterdag 6 mei 2017 @ 10:15 |
Dan heb je nog Zanardi. Hij heeft helaas niets in de F1 gepresteerd maar wel in de indycar. Maar een geweldige coureur en gevoelsmens. Die nam ook de tijd voor zijn fans. Het is de enige coureur die ik even gesproken heb. Maar ja, in de Indycar nemen ze sowieso meer tijd voor fans. Wat dat betreft kunnen we wat van die Yanks leren. Was even off topic maar wilde toch even Zanardi benoemen. Daar was ik echt fan van. Juist vanwege zijn eigenschappen en vriendelijkheid. [ Bericht 9% gewijzigd door Cherna op 06-05-2017 10:31:03 ] | |
VEM2012 | zaterdag 6 mei 2017 @ 11:31 |
Hij was hoe dan ook geen topper. Hij heeft het aardig gedaan, maar dan heb je het ook wel gehad. | |
VEM2012 | zaterdag 6 mei 2017 @ 11:33 |
Juist die compleetheid maakt je top. Een F1 coureur moet meer kunnen dan snel zijn. Dat senna kleurrijk was, is een feit. Maar ja, dat was Irvine ook wel. | |
Bluurgh | zaterdag 6 mei 2017 @ 11:43 |
Klopt . | |
Beach | zaterdag 6 mei 2017 @ 15:48 |
Heb je gekeken wat Willem Toet hierover schreef? | |
#ANONIEM | woensdag 10 mei 2017 @ 09:51 |
Gilles natuurlijk! Alain Prost: "Gilles was the last great driver. The rest of us are just a bunch of good professionals." Jody Scheckter: "I scared myself rigid that day. I thought I had to be quickest. Then I saw Gilles’s time and – I still don’t really understand how it was possible. Eleven seconds!" Jacques Laffite: "I know that no human being can do a miracle. Nobody commands magical properties, but Gilles made you wonder. He was that quick." Frank Williams: "I was very proud of Alan that day. We had the best car at the time, without a doubt, and the only driver on the track we feared was that little French Canadian ..." Niki Lauda: "Gilles was the perfect racing driver who knew where to take which advantage where ..." "Villeneuve had the best talent of all of us. Whatever car that you put him in he would have been quick." Jackie Stewart: "Oh, I think he's superb, and I believe he'll get better and better. At the moment he still makes mistakes, misses the odd apex, gets up on a curb, uses a little too much road on the way out sometimes, but i'm being hypercritical here. His level of natural talent is phenomenal - there's real genius in his car control." Walter Wolf: "Gilles is a super, super, super talented driver with the ability which happen very seldom. A man gets so much ability, so much feeling for a car". Enzo Ferrari: " ...and when they presented me with this tiny Canadian, this miniscule bundle of nerves, I instantly recognized in him the physique of the great Nuvolari and I said to myself, `let's give him a try." Rene Arnoux: "It was terrible when Gilles died. I cried that day and the next one, too, even though I had to race ...and I remember the feeling that we were all starting equal, from now on. Villeneuve was gone. We all knew he had a talent beyond our reach." Alain Prost: " ...with me and my competitors it's battle for pole position as that's important but with Gilles you will see a battle for everything ...[including] 10th place ..." "He made the fastest start of anybody here. I thought he must know a trick ...all season he had quicker starts, no one could compare" Juan Manuel Fangio: "He will remain as a member of the family of the truly great drivers in auto racing history. Mr Enzo Ferrari, who is an authority on these matters, has compared Villeneuve to Tazio Nuvolari. Nuvolari in my younger days was the great idol. All drivers wanted to equal the great Nuvolari. They struggled to match but could only imitate him. To be compared to Nuvolari is to receive the highest praise. Villeneuve did not race to finish, he did not race for points. He raced to win. Although small in stature he was a giant." Keke Rosberg: "To Gilles, racing truly was a sport, which is why he would never chop you. Something like that he'd look on with contempt. You didn't have to be a good driver to do that, let alone a great one. Anyone could do that. Gilles was the hardest ******* I ever raced against, but completely fair. If you'd beaten him to a corner, he accepted it and gave you room. Then he'd be right back at you at the next one! Sure, he took unbelievable risks - but only with himself - and that's why I get ****ed off now when people compare Senna with him. Gilles was a giant of a driver, yes, but he was also a great man." | |
tong80 | woensdag 10 mei 2017 @ 11:00 |
Mooi post Techno | |
Deckard | zaterdag 13 mei 2017 @ 16:16 |
Ohja het belletje of Schumacher Irvine maar weer eens WK wilde maken terwijl hij deed dat er nog steeds iets aan zijn been mankeerde terwijl een balletje aan het trappen was met zijn kinderen ;') | |
#ANONIEM | zondag 14 mei 2017 @ 09:13 |
Senna Zat deze race thuis op de bank te kijken en heb gehuild, hard gehuild. Formule 1 was daarna voor mij niet meer hetzelfde tot Jacques Villeneuve er bij kwam. Maar helaas verdween die redelijk snel van het toneel. Nu met Max is het (tja, toch Nederlander) wel weer leuk, maar de tijd met Senna, Damon Hill, Rubens Barrichello e.a. waren voor mij het mooist. De zomer na zijn overlijden in Spa Francorchamps naar het museum geweest. Daar stond zijn JPS en er lagen veel bloemen. Indrukwekkend. Voor mij blijft Senna de beste coureur. | |
Klopkoek | zondag 14 mei 2017 @ 12:41 |
https://www.theguardian.c(...)macher-f1-retirement http://www.bbc.co.uk/blog(...)s_over_mediocre.html | |
Weltschmerz | zondag 14 mei 2017 @ 13:16 |
Bittere, kleingeestige, slechte verliezertjes gequote door een bitter, kleingeestig, slecht verliezertje. Damon Hill, Murray Walker en Eddie Irvine zijn voorbeelden van wel grote jongens, die hun trots weg kunnen slikken en gewoon zien en erkennen dat een sportman de beste is. Het hoeft echt niet zo kinderachtig, je hebt een persoonlijke voorkeur maar die is niet per se de beste, dat hoort bij sport. | |
TheFreshPrince | zondag 14 mei 2017 @ 13:25 |
Gezien de vele veranderingen in auto's en regels zou ik "de beste F1 coureur" opdelen per decennium. Dat maakt een eerlijke vergelijking mogelijk. Een Fangio zou in een huidige auto geen race kunnen uitrijden op lichamelijke conditie. | |
Klopkoek | zondag 14 mei 2017 @ 13:47 |
Gelijk weer op de man spelen bij een meningsverschil en terwijl er niet eens echt stelling wordt genomen, dat is pas bitter en kleingeestig ten top. Zat in het panel dat Schumacher uiteindelijk vierde plaatste http://www.bbc.com/sport/formula1/20258984 Even wat opportunistisch braaksel uitkramen na iemands pensioen in 2006 of het tragische ongeluk kan iedereen. Dat willen de studiobazen en FOM graag horen.
Goh, Schumacher was de beste na Senna's dood (met Prost, Mansell en Piquet met pensioen) en voor Alonso in de Renault op kwam. Met Hakkinen als 'best of the rest'. Wat een schokkend inzicht. Laat dit nu net vaak een vertrekpunt zijn bij wat kritischere kanttekeningen. "He found himself in the position to exploit them, though, because he was the greatest driver of his era. That era spanned the gap between the end of the Senna/Prost years and the dawning of a new age with a depth of talent and opposition far richer than Schumacher had to face. Through the late 1990s and into 2000, only Mika Hakkinen was in his league - the Finn had the speed but not the same discipline and consistency. Then, when Fernando Alonso and Kimi Raikkonen arrived in the early 21st century, they only rarely had cars that could challenge Schumacher and Ferrari. Regardless, Schumacher at his peak would have been a challenge for the best of any era. His combination of blistering pace, metronomic consistency and dubious morality was a potent mix indeed. " http://www.bbc.com/sport/formula1/19998444 Gerhard Berger - ook een slecht verliezer natuurlijk met wrok richting Schumi wegens de Ferrari-Benetton swap. |