Bijvoorbeeld de wielbasis. Ik meen mij te herinneren dat er een jaar of 2-3 terug een coureur was die beter ging presteren toen dit werd aangepast.quote:
Wat heb jij geslikt?quote:Op zaterdag 13 mei 2017 16:02 schreef Deckard het volgende:
Je hebt vlaggen in de f1. Als je de kleurpotloden er bij pakt heb je een hele set aan verschillende kleuren. Een van die kleuren is blauw. Als je wilt weten hoe blauw er uit ziet moet je naar de lucht kijken op een zonnige dag. Dat is trouwens maar een enkele tint van blauw want er zijn een hele boel tinten blauw. Laat nou een van die tinten op een van de vlaggen in de f1 zijn. En zo kan het zijn dat je tijdens een f1 wedstrijd een blauwe vlag ziet. Kijk dan maar eens naar het water, de lucht, of de brief van de belastingaangifte. Allemaal vertolken ze die kleur.
4 uur.quote:
Ze moeten niks, ze mogen. Het is een voorrecht om in dat autootje te zetten. Daarnaast wil ik bij deze de fans ook weer bedanken dat ze ook ditmaal weer in Jerez wilde gaan zitten. Ze zijn een van de beste fans die ik in mijn bank-formule-1-tv-kijk-carriere heb meegemaakt. Zonder hun had ik het niet kunnen volhouden.quote:
Ze zitten in Barcelona; niet in Jerez!quote:Op zondag 14 mei 2017 11:27 schreef Deckard het volgende:
Daarnaast wil ik bij deze de fans ook weer bedanken dat ze ook ditmaal weer in Jerez wilde gaan zitten.
Heel simpel. Wanneer er een auto op een plek langs de baan staat, of spullen/mensen op de baan liggen/lopen, waarbij het niet direct mogelijk is voor de marshalls om deze zonder gevaar weg te halen, dan drukt de wedstrijdleiding op een knop.quote:
Ahh oke... En op die manier verliezen coureurs niet hun voorsprong tov anderen. Terwijl met een fysieke safety car iedereen bij elkaar komt en je een nieuwe start krijgt...quote:Op maandag 15 mei 2017 13:55 schreef TagForce het volgende:
[..]
Heel simpel. Wanneer er een auto op een plek langs de baan staat, of spullen/mensen op de baan liggen/lopen, waarbij het niet direct mogelijk is voor de marshalls om deze zonder gevaar weg te halen, dan drukt de wedstrijdleiding op een knop.
Met deze knop gaat er een signaal af bij alle teams op de pitmuur en in de auto, en gaan de lichtsignalen rond de baan op VSC en geel. De coureurs mogen dan slechts een bepaalde voorafbepaalde minimum tijd doen over een ronde (dit wordt echter ook gemeten op alle meetpunten langs de baan, dat zijn er ongeveer 40). Dus eigenlijk wordt er over de hele ronde een maximum snelheid ingesteld. Wanneer de rommel is opgeruimd, drukt de wedstrijdleiding weer op een knop, en krijgen de coureurs een signaal dat de VSC binnen X seconden weer verdwijnt. Na het verstrijken van die tijd gaan alle baansignalen weer uit, en de signalen op de pitmuur en in de auto's verdwijnen weer. Vanaf dat moment is het dus weer gasgeven.
Dat verschilt. Het is van tevoren bepaald wat de tijd is per "marshalling sector". Dat is een sector tussen twee led-borden in.quote:
Juist, wel is het zo dat het interessanter wordt om te zien wie eventueel probeert een voordeel te halen met een pitsstop.quote:Op maandag 15 mei 2017 18:31 schreef wcborstel het volgende:
[..]
Ahh oke... En op die manier verliezen coureurs niet hun voorsprong tov anderen. Terwijl met een fysieke safety car iedereen bij elkaar komt en je een nieuwe start krijgt...
Dat zou kunnen ja. Ze zijn altijd op zoek naar de perfecte balans tussen snelheid en spektakel denk ik. Als je de aerodynamica versimpeld wordt de bochtensnelheid veel lager (want: minder aerodynamica = minder snel door de bocht) en de rondetijden dus ook.quote:Op dinsdag 16 mei 2017 18:58 schreef RingBewoner het volgende:
Het gaat geregeld over inhalen. Momenteel is het lastig je voorligger te volgen omdat je dan in 'dirty air' rijdt, en dat beperkt de werking van de voorvleugel. Kunnen ze dan niet simpelweg de reglementeren zo schrijven dat de aerodynamica weer simpel moet worden?
Gewoon een voorvleugel met hooguit één extra horizontale vleugel erboven. Op de wing-endplate hooguit nog één of twee flapjes en klaar.
Wat gewoon achtelijk was, want met die brede voorneus kwam je ook nergens tussen, danwel met je voorvleugel onder de band van die ander.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:49 schreef Ermen het volgende:
[..]
Dat zou kunnen ja. Ze zijn altijd op zoek naar de perfecte balans tussen snelheid en spektakel denk ik. Als je de aerodynamica versimpeld wordt de bochtensnelheid veel lager (want: minder aerodynamica = minder snel door de bocht) en de rondetijden dus ook.
De reglementswijzigingen van 2009 waren er op gericht om inhalen makkelijker te maken. Dat deden ze door de voorvleugel breder te maken maar de achtervleugel veel smaller. Daarna klaagde elke coureur dat de auto's niet hard genoeg gingen en dat het te makkelijk werd om ze te besturen.
Dit klopt dus niet, Het gaat niet om aero het gaat om grip. Er zijn 2 manieren om snel te gaan, Aero grip en Mechanical grip. Aero grip is dus vleugeltjes, hoe meer vleugels hoe meer downforce en hoe meer drag, Mechanical grip is banden en het geen wat jij vergeet, GROUND EFFECT.quote:Op dinsdag 6 juni 2017 16:49 schreef Ermen het volgende:
[..]
Dat zou kunnen ja. Ze zijn altijd op zoek naar de perfecte balans tussen snelheid en spektakel denk ik. Als je de aerodynamica versimpeld wordt de bochtensnelheid veel lager (want: minder aerodynamica = minder snel door de bocht) en de rondetijden dus ook.
Wat gebeurt er als de coureur 1 honderdste sec. Boven de tijdelijk vastgestelde limiet rijd? Wordt hij dan gediskwalificeerd?quote:Op maandag 15 mei 2017 13:55 schreef TagForce het volgende:
[..]
Heel simpel. Wanneer er een auto op een plek langs de baan staat, of spullen/mensen op de baan liggen/lopen, waarbij het niet direct mogelijk is voor de marshalls om deze zonder gevaar weg te halen, dan drukt de wedstrijdleiding op een knop.
Met deze knop gaat er een signaal af bij alle teams op de pitmuur en in de auto, en gaan de lichtsignalen rond de baan op VSC en geel. De coureurs mogen dan slechts een bepaalde voorafbepaalde minimum tijd doen over een ronde (dit wordt echter ook gemeten op alle meetpunten langs de baan, dat zijn er ongeveer 40). Dus eigenlijk wordt er over de hele ronde een maximum snelheid ingesteld. Wanneer de rommel is opgeruimd, drukt de wedstrijdleiding weer op een knop, en krijgen de coureurs een signaal dat de VSC binnen X seconden weer verdwijnt. Na het verstrijken van die tijd gaan alle baansignalen weer uit, en de signalen op de pitmuur en in de auto's verdwijnen weer. Vanaf dat moment is het dus weer gasgeven.
Bij 1 honderdste krijgt de coureur waarschijnlijk een 5 seconden straf bij de volgende pitstop (of bij de eindtijd opgeteld).quote:Op dinsdag 13 juni 2017 12:50 schreef Martin_marvellous het volgende:
[..]
Wat gebeurt er als de coureur 1 honderdste sec. Boven de tijdelijk vastgestelde limiet rijd? Wordt hij dan gediskwalificeerd?
lijkt me erg vervelend, zo'n geel licht. Je mag niet hard maar wil ook geen tijd verliezen lijkt me..quote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:03 schreef TagForce het volgende:
[..]
Bij 1 honderdste krijgt de coureur waarschijnlijk een 5 seconden straf bij de volgende pitstop (of bij de eindtijd opgeteld).
Maar dat is aan de stewards, en kan elke van de volgende straffen zijn:
- 5 seconden tijdstraf
- 10 seconden tijdstraf
- Drive Through Penalty
- 10 seconden Stop and Go Penalty.
In Canada liep Hamilton 2.2 seconden uit op Bottas tijdens de VSC, simpelweg omdat hij dichter tegen de limiet aan zat. Bottas reed dus te veilig.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:33 schreef Martin_marvellous het volgende:
[..]
lijkt me erg vervelend, zo'n geel licht. Je mag niet hard maar wil ook geen tijd verliezen lijkt me..
Ik denk dat de beste coureurs zich hier kunnen onderscheiden door op het randje te rijden!
(stalen zenuwen)
2,2 seconden is niet te zuinig. hoeveel rondes reden ze op safety?quote:Op dinsdag 13 juni 2017 13:56 schreef TagForce het volgende:
[..]
In Canada liep Hamilton 2.2 seconden uit op Bottas tijdens de VSC, simpelweg omdat hij dichter tegen de limiet aan zat. Bottas reed dus te veilig.
Ik denk dat Bottas wel bij het juiste team zit. Ik weet alleen nog niet of ie een jaar te vroeg bij het juiste team zit. Hij heeft briljante races, maar ook kak-weekenden. Nog een beetje wisselvallig. Maar hij is echt wel goed genoeg voor een Mercedes-plekje. Volgend seizoen maakt ie gewoon dikke kans op het WK.quote:Op dinsdag 13 juni 2017 14:18 schreef Martin_marvellous het volgende:
[..]
2,2 seconden is niet te zuinig. hoeveel rondes reden ze op safety?
Off-topic:Denk je dat bottas bij het juiste team zit, of zit hij daar enkel bij 'gebrek aan beter'?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |