abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 mei 2017 @ 09:53:56 #51
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_170845160
quote:
0s.gif Op maandag 1 mei 2017 20:27 schreef NeuNeu het volgende:

[..]

Pure interesse: wat dan? :P

Bijvoorbeeld de wielbasis. Ik meen mij te herinneren dat er een jaar of 2-3 terug een coureur was die beter ging presteren toen dit werd aangepast.

Of remmen. Bij Haas twijfelen ze nu tussen twee leveranciers waarbij beide coureurs voorkeur voor een andere leverancier hebben.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_170905982
Je hebt vlaggen in de f1. Als je de kleurpotloden er bij pakt heb je een hele set aan verschillende kleuren. Een van die kleuren is blauw. Als je wilt weten hoe blauw er uit ziet moet je naar de lucht kijken op een zonnige dag. Dat is trouwens maar een enkele tint van blauw want er zijn een hele boel tinten blauw. Laat nou een van die tinten op een van de vlaggen in de f1 zijn. En zo kan het zijn dat je tijdens een f1 wedstrijd een blauwe vlag ziet. Kijk dan maar eens naar het water, de lucht, of de brief van de belastingaangifte. Allemaal vertolken ze die kleur.
pi_170906023
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 16:02 schreef Deckard het volgende:
Je hebt vlaggen in de f1. Als je de kleurpotloden er bij pakt heb je een hele set aan verschillende kleuren. Een van die kleuren is blauw. Als je wilt weten hoe blauw er uit ziet moet je naar de lucht kijken op een zonnige dag. Dat is trouwens maar een enkele tint van blauw want er zijn een hele boel tinten blauw. Laat nou een van die tinten op een van de vlaggen in de f1 zijn. En zo kan het zijn dat je tijdens een f1 wedstrijd een blauwe vlag ziet. Kijk dan maar eens naar het water, de lucht, of de brief van de belastingaangifte. Allemaal vertolken ze die kleur.
Wat heb jij geslikt? :')
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 14 mei 2017 @ 10:51:01 #54
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_170931408
Hoelaat moeten ze vandaag??
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  zondag 14 mei 2017 @ 10:54:46 #55
356891 Abed
hooggeleid
pi_170931478
quote:
19s.gif Op zondag 14 mei 2017 10:51 schreef Paul het volgende:
Hoelaat moeten ze vandaag??
4 uur.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
  zondag 14 mei 2017 @ 11:00:52 #56
356028 Fopje
Het Stokbrood
pi_170931592
De start is om 14.00 uur.
"I tried to believe that there is a God, who created each of us in His own image and likeness, loves us very much, and keeps a close eye on things. I really tried to believe that, but I gotta tell you, the longer you live, the more you look around, the more you realize, something is fucked up." - George Carlin.
pi_170932087
quote:
19s.gif Op zondag 14 mei 2017 10:51 schreef Paul het volgende:
Hoelaat moeten ze vandaag??
Ze moeten niks, ze mogen. Het is een voorrecht om in dat autootje te zetten. Daarnaast wil ik bij deze de fans ook weer bedanken dat ze ook ditmaal weer in Jerez wilde gaan zitten. Ze zijn een van de beste fans die ik in mijn bank-formule-1-tv-kijk-carriere heb meegemaakt. Zonder hun had ik het niet kunnen volhouden.
  zondag 14 mei 2017 @ 11:59:38 #58
369251 Geralt
of Rivia
pi_170932535
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 11:27 schreef Deckard het volgende:
Daarnaast wil ik bij deze de fans ook weer bedanken dat ze ook ditmaal weer in Jerez wilde gaan zitten.
Ze zitten in Barcelona; niet in Jerez! :')
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_170936347
Hoe werkt de virtual safety car?
pi_170958723
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 14:56 schreef wcborstel het volgende:
Hoe werkt de virtual safety car?
Heel simpel. Wanneer er een auto op een plek langs de baan staat, of spullen/mensen op de baan liggen/lopen, waarbij het niet direct mogelijk is voor de marshalls om deze zonder gevaar weg te halen, dan drukt de wedstrijdleiding op een knop.

Met deze knop gaat er een signaal af bij alle teams op de pitmuur en in de auto, en gaan de lichtsignalen rond de baan op VSC en geel. De coureurs mogen dan slechts een bepaalde voorafbepaalde minimum tijd doen over een ronde (dit wordt echter ook gemeten op alle meetpunten langs de baan, dat zijn er ongeveer 40). Dus eigenlijk wordt er over de hele ronde een maximum snelheid ingesteld. Wanneer de rommel is opgeruimd, drukt de wedstrijdleiding weer op een knop, en krijgen de coureurs een signaal dat de VSC binnen X seconden weer verdwijnt. Na het verstrijken van die tijd gaan alle baansignalen weer uit, en de signalen op de pitmuur en in de auto's verdwijnen weer. Vanaf dat moment is het dus weer gasgeven.
pi_170963180
Wat is dan de maximumsnelheid?
pi_170963868
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 13:55 schreef TagForce het volgende:

[..]

Heel simpel. Wanneer er een auto op een plek langs de baan staat, of spullen/mensen op de baan liggen/lopen, waarbij het niet direct mogelijk is voor de marshalls om deze zonder gevaar weg te halen, dan drukt de wedstrijdleiding op een knop.

Met deze knop gaat er een signaal af bij alle teams op de pitmuur en in de auto, en gaan de lichtsignalen rond de baan op VSC en geel. De coureurs mogen dan slechts een bepaalde voorafbepaalde minimum tijd doen over een ronde (dit wordt echter ook gemeten op alle meetpunten langs de baan, dat zijn er ongeveer 40). Dus eigenlijk wordt er over de hele ronde een maximum snelheid ingesteld. Wanneer de rommel is opgeruimd, drukt de wedstrijdleiding weer op een knop, en krijgen de coureurs een signaal dat de VSC binnen X seconden weer verdwijnt. Na het verstrijken van die tijd gaan alle baansignalen weer uit, en de signalen op de pitmuur en in de auto's verdwijnen weer. Vanaf dat moment is het dus weer gasgeven.
Ahh oke... En op die manier verliezen coureurs niet hun voorsprong tov anderen. Terwijl met een fysieke safety car iedereen bij elkaar komt en je een nieuwe start krijgt...
  maandag 15 mei 2017 @ 18:55:33 #63
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_170964510
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 17:59 schreef NeuNeu het volgende:
Wat is dan de maximumsnelheid?
Dat verschilt. Het is van tevoren bepaald wat de tijd is per "marshalling sector". Dat is een sector tussen twee led-borden in.

UI Made bij VanilleKwark.
  maandag 15 mei 2017 @ 18:56:12 #64
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_170964535
quote:
1s.gif Op maandag 15 mei 2017 18:31 schreef wcborstel het volgende:

[..]

Ahh oke... En op die manier verliezen coureurs niet hun voorsprong tov anderen. Terwijl met een fysieke safety car iedereen bij elkaar komt en je een nieuwe start krijgt...
Juist, wel is het zo dat het interessanter wordt om te zien wie eventueel probeert een voordeel te halen met een pitsstop.
UI Made bij VanilleKwark.
  dinsdag 16 mei 2017 @ 18:58:59 #65
343196 RingBewoner
In het echt ben ik grappiger
pi_170987629
Het gaat geregeld over inhalen. Momenteel is het lastig je voorligger te volgen omdat je dan in 'dirty air' rijdt, en dat beperkt de werking van de voorvleugel. Kunnen ze dan niet simpelweg de reglementeren zo schrijven dat de aerodynamica weer simpel moet worden?

Gewoon een voorvleugel met hooguit één extra horizontale vleugel erboven. Op de wing-endplate hooguit nog één of twee flapjes en klaar.
UI Made bij VanilleKwark.
pi_171502246
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 mei 2017 18:58 schreef RingBewoner het volgende:
Het gaat geregeld over inhalen. Momenteel is het lastig je voorligger te volgen omdat je dan in 'dirty air' rijdt, en dat beperkt de werking van de voorvleugel. Kunnen ze dan niet simpelweg de reglementeren zo schrijven dat de aerodynamica weer simpel moet worden?

Gewoon een voorvleugel met hooguit één extra horizontale vleugel erboven. Op de wing-endplate hooguit nog één of twee flapjes en klaar.
Dat zou kunnen ja. Ze zijn altijd op zoek naar de perfecte balans tussen snelheid en spektakel denk ik. Als je de aerodynamica versimpeld wordt de bochtensnelheid veel lager (want: minder aerodynamica = minder snel door de bocht) en de rondetijden dus ook.

De reglementswijzigingen van 2009 waren er op gericht om inhalen makkelijker te maken. Dat deden ze door de voorvleugel breder te maken maar de achtervleugel veel smaller. Daarna klaagde elke coureur dat de auto's niet hard genoeg gingen en dat het te makkelijk werd om ze te besturen.
pi_171594250
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 16:49 schreef Ermen het volgende:

[..]

Dat zou kunnen ja. Ze zijn altijd op zoek naar de perfecte balans tussen snelheid en spektakel denk ik. Als je de aerodynamica versimpeld wordt de bochtensnelheid veel lager (want: minder aerodynamica = minder snel door de bocht) en de rondetijden dus ook.

De reglementswijzigingen van 2009 waren er op gericht om inhalen makkelijker te maken. Dat deden ze door de voorvleugel breder te maken maar de achtervleugel veel smaller. Daarna klaagde elke coureur dat de auto's niet hard genoeg gingen en dat het te makkelijk werd om ze te besturen.
Wat gewoon achtelijk was, want met die brede voorneus kwam je ook nergens tussen, danwel met je voorvleugel onder de band van die ander.
.
pi_171656962
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 juni 2017 16:49 schreef Ermen het volgende:

[..]

Dat zou kunnen ja. Ze zijn altijd op zoek naar de perfecte balans tussen snelheid en spektakel denk ik. Als je de aerodynamica versimpeld wordt de bochtensnelheid veel lager (want: minder aerodynamica = minder snel door de bocht) en de rondetijden dus ook.

Dit klopt dus niet, Het gaat niet om aero het gaat om grip. Er zijn 2 manieren om snel te gaan, Aero grip en Mechanical grip. Aero grip is dus vleugeltjes, hoe meer vleugels hoe meer downforce en hoe meer drag, Mechanical grip is banden en het geen wat jij vergeet, GROUND EFFECT.

Met skirts aan de zijkant van de wagen kan je met een simpele aero toch net zoveel grip hebben als dat je geen skirts en veel vleugels hebt. Dit heet ground effect. Door de skirts in combinatie met een vlakke vloer seal je de diffuser waardoor je een gigantische mechanische downforce/grip krijgt. Voordeel van GE is dat je hard door de bochten kan en toch "makkelijk" kan volgen en inhalen, nadeel is dat als de auto bottemed je gelijk alle druk kwijt bent en je dus eigenlijk passagier bent van de wagen.

Als je kijkt naar de auto's van eind jaren 70 begin jaren 80 valt het ook op dat de auto's kwa vorm veel weg hebben van een vleugel.
pi_171664014
quote:
0s.gif Op maandag 15 mei 2017 13:55 schreef TagForce het volgende:

[..]

Heel simpel. Wanneer er een auto op een plek langs de baan staat, of spullen/mensen op de baan liggen/lopen, waarbij het niet direct mogelijk is voor de marshalls om deze zonder gevaar weg te halen, dan drukt de wedstrijdleiding op een knop.

Met deze knop gaat er een signaal af bij alle teams op de pitmuur en in de auto, en gaan de lichtsignalen rond de baan op VSC en geel. De coureurs mogen dan slechts een bepaalde voorafbepaalde minimum tijd doen over een ronde (dit wordt echter ook gemeten op alle meetpunten langs de baan, dat zijn er ongeveer 40). Dus eigenlijk wordt er over de hele ronde een maximum snelheid ingesteld. Wanneer de rommel is opgeruimd, drukt de wedstrijdleiding weer op een knop, en krijgen de coureurs een signaal dat de VSC binnen X seconden weer verdwijnt. Na het verstrijken van die tijd gaan alle baansignalen weer uit, en de signalen op de pitmuur en in de auto's verdwijnen weer. Vanaf dat moment is het dus weer gasgeven.
Wat gebeurt er als de coureur 1 honderdste sec. Boven de tijdelijk vastgestelde limiet rijd? Wordt hij dan gediskwalificeerd?
pi_171664405
quote:
2s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 12:50 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als de coureur 1 honderdste sec. Boven de tijdelijk vastgestelde limiet rijd? Wordt hij dan gediskwalificeerd?
Bij 1 honderdste krijgt de coureur waarschijnlijk een 5 seconden straf bij de volgende pitstop (of bij de eindtijd opgeteld).

Maar dat is aan de stewards, en kan elke van de volgende straffen zijn:
- 5 seconden tijdstraf
- 10 seconden tijdstraf
- Drive Through Penalty
- 10 seconden Stop and Go Penalty.
pi_171665337
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:03 schreef TagForce het volgende:

[..]

Bij 1 honderdste krijgt de coureur waarschijnlijk een 5 seconden straf bij de volgende pitstop (of bij de eindtijd opgeteld).

Maar dat is aan de stewards, en kan elke van de volgende straffen zijn:
- 5 seconden tijdstraf
- 10 seconden tijdstraf
- Drive Through Penalty
- 10 seconden Stop and Go Penalty.
lijkt me erg vervelend, zo'n geel licht. Je mag niet hard maar wil ook geen tijd verliezen lijkt me..

Ik denk dat de beste coureurs zich hier kunnen onderscheiden door op het randje te rijden! ^O^

(stalen zenuwen)
pi_171665881
quote:
18s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:33 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

lijkt me erg vervelend, zo'n geel licht. Je mag niet hard maar wil ook geen tijd verliezen lijkt me..

Ik denk dat de beste coureurs zich hier kunnen onderscheiden door op het randje te rijden! ^O^

(stalen zenuwen)
In Canada liep Hamilton 2.2 seconden uit op Bottas tijdens de VSC, simpelweg omdat hij dichter tegen de limiet aan zat. Bottas reed dus te veilig.
pi_171666444
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:56 schreef TagForce het volgende:

[..]

In Canada liep Hamilton 2.2 seconden uit op Bottas tijdens de VSC, simpelweg omdat hij dichter tegen de limiet aan zat. Bottas reed dus te veilig.
2,2 seconden is niet te zuinig. :s) hoeveel rondes reden ze op safety?

Off-topic:Denk je dat bottas bij het juiste team zit, of zit hij daar enkel bij 'gebrek aan beter'?
pi_171668387
quote:
1s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 14:18 schreef Martin_marvellous het volgende:

[..]

2,2 seconden is niet te zuinig. :s) hoeveel rondes reden ze op safety?

Off-topic:Denk je dat bottas bij het juiste team zit, of zit hij daar enkel bij 'gebrek aan beter'?
Ik denk dat Bottas wel bij het juiste team zit. Ik weet alleen nog niet of ie een jaar te vroeg bij het juiste team zit. Hij heeft briljante races, maar ook kak-weekenden. Nog een beetje wisselvallig. Maar hij is echt wel goed genoeg voor een Mercedes-plekje. Volgend seizoen maakt ie gewoon dikke kans op het WK.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')