abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_171634551
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 22:25 schreef hetzusjevan het volgende:
Gezocht: tips en tricks voor het bezighouden van een 1,5 jaar oude dreumes gedurende lange autorit? :s)
Karakter: pittige tante, geen rust in haar kont, zit absoluut niet graag vast en stil in dezelfde houding.
Reistijd: ca. 9 uur in de auto.
Ervaring v/d ouders: 0,0

Uiteraard gaan we voldoende pauzes inlassen zodat ze even lekker de beentjes kan strekken. En wie weet gaat het verder reuze goed, maar controlfreak as I am zou ik graag wat backup plannetjes hebben in het geval het tegenzit en ik haar even moet afleiden :).
Sjaak was ook 1,5 jaar toen ik alleen met hem reed, dat was ook 9 uur. Ik had heeeeel veel boekjes bij me, koekjes, drinken, knijpfruit, maisboogies, stickers, dat soort dingen. Zodra Sjaak sliep reed ik door, ook al had ik eigenlijk een stop gepland.
Mijn backup plan was de iPad met spelletjes van Jokie (app van de Efteling, kon Sjaak al goed toen) en filmpjes die ik had gedownload. Die heb ik alleen het laatste half uur hoeven te gebruiken.

De stops liet ik echt 30/45 minuten duren, zodat Sjaak goed kon rennen en ik gebruikte de auto om in te eten (toch even wat te doen voor Sjaak).
pi_171634703
En zorgen dat er niks op de grond kan vallen. Ik deed vaak de hoofdkussens of dekbed tussen en naast de stoelen..want uiteraard valt net datgene waar je tijdens het rijden niet bij kan (en wat ze wel willen).
pi_171638043
Ik lees mee :)
Ritten van 6u heen en 8u terug met 15maander... Maar ook met een bijna 7 jarige wie haar broertje graag entertaint. Dat scheelt waarschijnlijk de wereld.

Ik ga sowieso een soort voel/doe boek voor hem maken, boekjes met dierengeluiden gaan mee.

Hier wel ervaring met een 4jarige en 18u vliegen maar das toch anders als je​ erbij kunt zitten.

En terwijl ik dit typ besef ik dat onze grote vast soms even voorin wil zitten ;)
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_171638173
quote:
0s.gif Op zondag 11 juni 2017 22:25 schreef hetzusjevan het volgende:
Gezocht: tips en tricks voor het bezighouden van een 1,5 jaar oude dreumes gedurende lange autorit? :s)
Karakter: pittige tante, geen rust in haar kont, zit absoluut niet graag vast en stil in dezelfde houding.
Reistijd: ca. 9 uur in de auto.
Ervaring v/d ouders: 0,0

Uiteraard gaan we voldoende pauzes inlassen zodat ze even lekker de beentjes kan strekken. En wie weet gaat het verder reuze goed, maar controlfreak as I am zou ik graag wat backup plannetjes hebben in het geval het tegenzit en ik haar even moet afleiden :).
Tip nr 1: laat je regels van thuis even los. Doe niet moeilijk over speen, snoepjes/snacks/eten, teveel schermtijd etc. Als zij blij is zijn jullie dat ook, want zonder gejammer achterin rijdt het een stuk prettiger.

Verder:
- laat de plaats naast haar leeg zodat een van jullie bij haar achterin kan zitten (laad desnoods de bijrijdersplek wel vol). Wij begonnen allebei voorin, en als dan het lastiger werd gedurende de dag verplaatste degene die niet reed naar achteren (wel tijdens een stop, niet al rijdende :P). Dat hielp hier meestal voldoende. Kun je samen boekjes lezen, knuffelen en je kunt tenminste bij alles wat weggegooid wordt :+
- kleine cadeautjes (al vonden de onzen dat met die leeftijd nog niet zo boeiend)
- veel eten (maak van tevoren bijvoorbeeld bakjes en pakketjes met fruit, rozijntjes, rauwkost, brood etc klaar. Heel huishoudelijk maar zó fijn als je niet alles nog hoeft klaar te maken/verzamelen bij acute nood :+ )
- lang stoppen om te spelen/rennen en idd vooral doorrijden als ze slaapt ondanks geplande stop
- iPad of dvd speler (als ze dat leuk vindt)
- cd met kinderliedjes
- speen aan speenkoord vastmaken tegen op de grond gooien (en alsnog drie extra spenen binnen handbereik houden)
- magisch tekenbord
- 's nachts rijden?

Rij je in één dag? Je zou ook kunnen overwegen er twee niet te lange reisdagen van te maken onder het motto van 'de reis is deel van je vakantie'. Stop je begin van de middag bij een leuk stadje/kasteel/strand/whatever. Want 9 uur is je reistijd zonder files neem ik aan? Het hoeft maar even tegen te zitten en je dag wordt wel héél lang.

Oh ja: pinterest heeft heel veel creatieve ideeën voor onderweg, maar daar is ze meestal nog net iets te jong voor denk ik. Maar misschien vind je er toch wel iets geschikts?
  maandag 12 juni 2017 @ 11:49:23 #105
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_171638950
Ik lees ook weer mee want onze vakantie gaat toch door :). We gaan op dag 1 ongeveer 9 uur rijden. Daarvan ongeveer zo'n 4-5 uur terwijl de meisjes (hopelijk) slapen (we willen tussen 2 & 3 uur 's nachts vertrekken). We hebben dvd-spelers gekocht inderdaad, een aantal kleine cadeautjes, leuke cd'tjes en er gaat genoeg eten mee :+. Ik maak me voornamelijk druk om de wagenziekte van onze oudste... Die krijgt Primatour en we kunnen eventueel haar autostoel/zitverhoger in het midden plaatsen. Hopelijk is dat voldoende...
  maandag 12 juni 2017 @ 15:08:47 #106
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_171643465
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 08:11 schreef mrien het volgende:
En zorgen dat er niks op de grond kan vallen. Ik deed vaak de hoofdkussens of dekbed tussen en naast de stoelen..want uiteraard valt net datgene waar je tijdens het rijden niet bij kan (en wat ze wel willen).
Tip van de dag wat mij betreft ^O^
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_171652296
En speelgoed of een knuffel /speen aan een soort speenkoord / ringen/lussen aan de autostoel gordel bevestigen werkt ook erg goed ;)
pi_171652597
Wat een toptips! Zoveel dingen waar ik nog niet aan gedacht had. _O_. Ga meteen zo'n magisch tekenbord regelen. Voor veel goede ideeën via google zoektocht is ze nog te klein, vandaar dat ik hier specifiek om tips kwam vragen voor kleinere kindjes :). Hele goede adviezen hier iig, thanks allen!

Na ca. 9 uur rijden hebben we een slaapplek/stop, volgende dag weer verder. We gaan vroeg in de ochtend rijden zodat ze het eerste gedeelte van de rit nog lekker kan slapen :).
pi_171653251
Hetzusjevan, naast alle genoemde tips: al aan een autotafeltje gedacht? Vorig jaar 14 uur gereden met ons zoontje van toen 2,5 en dat tafeltje was best fijn.
pi_171653765
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 21:48 schreef exode het volgende:
Hetzusjevan, naast alle genoemde tips: al aan een autotafeltje gedacht? Vorig jaar 14 uur gereden met ons zoontje van toen 2,5 en dat tafeltje was best fijn.
Ja maar ik denk niet uitvoerbaar in praktische zin.. over d'r autostoel heenzetten gaat niet (erg lompe autostoel, 360 graden draaibaar ding) en aan de bestuurdersstoel/bijrijdersstoel bevestigen kan niet omdat onze auto sportstoelen heeft, dwz uit één geheel, dus geen opening tussen de hoofdsteun. DVDschermpje aan hoofdsteun hangen kan dus bv. ook niet. Helaasch.
pi_171654148
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 22:01 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

DVDschermpje aan hoofdsteun hangen kan dus bv. ook niet. Helaasch.
Daar heeft vast iemand al eens iets bedacht... Toch??

Mijn eerste keer met baby was ik zo gestresst. Zat heel de tijd achterstevoren. Met haar ging het prima. Ik was kapot toen we aankwamen. Met je voorbereidingen ben je al goed op weg. Komt vast prima in orde.

Wij hebben ook geen dvd dingen in de auto. Nooit gehad. Kan ook prima.
Met een meidenkwartet
pi_171655139
Hetzusjevan, wij hadden een speciale autotafel. Die zet je vast met een riempje om de stoel zelf. Zoiets: https://goo.gl/images/LMqxnt
pi_171655774
quote:
0s.gif Op maandag 12 juni 2017 22:01 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Ja maar ik denk niet uitvoerbaar in praktische zin.. over d'r autostoel heenzetten gaat niet (erg lompe autostoel, 360 graden draaibaar ding) en aan de bestuurdersstoel/bijrijdersstoel bevestigen kan niet omdat onze auto sportstoelen heeft, dwz uit één geheel, dus geen opening tussen de hoofdsteun. DVDschermpje aan hoofdsteun hangen kan dus bv. ook niet. Helaasch.
Wij hadden om de iPad zo'n rubberen houder gedaan waar je je hand achter in kan steken. Snap je wat ik bedoel? Die bonden we om de hoofdsteun van de voorstoel heen, kon het toch nog. Ik heb namelijk hetzelfde probleem als jij.
pi_171682254
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 08:11 schreef mrien het volgende:
En zorgen dat er niks op de grond kan vallen. Ik deed vaak de hoofdkussens of dekbed tussen en naast de stoelen..want uiteraard valt net datgene waar je tijdens het rijden niet bij kan (en wat ze wel willen).
Deze tip! O+ _O_
  woensdag 14 juni 2017 @ 17:06:58 #115
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_171693049
Voor de mensen die naar Frankrijk op vakantie gaan:
https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/informatie/milieuzones
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_171706876
Mja E is nog niet heel erg van de filmpjes kijken, en vriend is heel erg dol op z'n auto dus die wordt sowieso niet blij als ik van alles aan z'n stoel ga bevestigen ;). Heb zo'n kinderproof bumper om de iPad gekocht en ik ga gewoon achterin zitten met haar, of leg ons hoofdkussen over haar stoel en dan de iPad erop, komt goed :Y.

Kei bedankt voor alle tips iedereen, zeker veel aan gehad! Ik heb net de auto geladen dus houdoe! :7
  donderdag 15 juni 2017 @ 12:27:45 #117
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_171708348
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:23 schreef hetzusjevan het volgende:
Mja E is nog niet heel erg van de filmpjes kijken, en vriend is heel erg dol op z'n auto dus die wordt sowieso niet blij als ik van alles aan z'n stoel ga bevestigen ;). Heb zo'n kinderproof bumper om de iPad gekocht en ik ga gewoon achterin zitten met haar, of leg ons hoofdkussen over haar stoel en dan de iPad erop, komt goed :Y.

Kei bedankt voor alle tips iedereen, zeker veel aan gehad! Ik heb net de auto geladen dus houdoe! :7
Kan gewoon met klittenband dus de auto heeft niks blijvends aangepast.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 15 juni 2017 @ 14:21:04 #118
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_171710809
quote:
0s.gif Op donderdag 15 juni 2017 11:23 schreef hetzusjevan het volgende:
en vriend is heel erg dol op z'n auto
Dan wens ik hem de komende jaren nog veel sterkte :N
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:15:59 #119
409579 LuDann
All the way
pi_171863366
Wij gaan vliegen met Wolk (bijna 2 jaar)! 3,3 uur. Ik las al goede tips die ik zeker ga toepassen, zoals wat kleine cadeautjes inpakken.

Daarnaast heb ik mijn oude telefoon opgesnord en wil hier apps & filmpjes opzetten voor haar die geen data verbruiken. Heeft iemand tips? Het is een Android. Ik wil er best een paar euro aan uitgeven overigens.
pi_171863485
quote:
0s.gif Op donderdag 22 juni 2017 17:15 schreef LuDann het volgende:
Wij gaan vliegen met Wolk! 3,3 uur. Ik las al goede tips die ik zeker ga toepassen, zoals wat kleine cadeautjes inpakken.

Daarnaast heb ik mijn oude telefoon opgesnord en wil hier apps & filmpjes opzetten voor haar die geen data verbruiken. Heeft iemand tips? Het is een Android. Ik wil er best een paar euro aan uitgeven overigens.
Duplo! *O*
Verder lees ik mee voor andere tips over leuke peuterapps. ^O^
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:28:13 #121
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_171863705
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 22 juni 2017 @ 17:38:52 #122
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_171864058
Vergeet ook zeker niet om wat cadeautjes en lekkers mee te nemen voor de terugweg ;).
KuikenGuppy
pi_171864871
De 'Where's Mommy' app is hier een groot succes! Simpele gratis app met zoekplaatjes. Het toffe is dat je zelf de plaatjes toe kan voegen en "waar is X?" in kan spreken, waarmee het een heel persoonlijk spel wordt. Wij hebben bijvoorbeeld foto's van dieren gebruikt, maar ook van familieleden.
pi_171865904
Hier zijn de Jokie&Jet-app en de Thomas de trein-app erg populair. Ik las ergens dat je nu bij Zappelin filmpjes kunt downloaden, maar heb verder niet uitgezocht hoe en wat dan.
  donderdag 22 juni 2017 @ 18:55:11 #125
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_171866089
Onze oudste (4) zou zich als ik het toeliet uuuuren vermaken met HayDay :D, heeft ie ooit bij zn tante op de telefoon meegekeken en nu heeft ie het op de ipad, hij snapte het verbazend snel. Misschien ook wel iets voor een lange rit.
pi_171866307
Dr. Panda doet het hier goed!
  donderdag 22 juni 2017 @ 20:04:56 #127
327807 Mariposas
יה&#14
pi_171868175
Voor iPhone en iPad heb je documents 5, waarmee je filmpjes kan downloaden van YouTube en offline kan afspelen. Voor Android zal er vast ook zoiets zijn, TubeMate? Heeft ons vandaag weer uitstekend gered! ^O^

Dreumes speelt graag met Duplo animals (gratis). En Dikkie Dik zoekspel.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 23 juni 2017 @ 07:25:21 #128
409579 LuDann
All the way
pi_171877040
Bedankt voor alle tips en het linkje naar het andere topic! Ik heb er al een aantal op gezet, zal vandaag ergens de rest doen.

@Mariposas, voor Android heb je ook diverse opties, oa OGYouTube. Komt goed!
  zaterdag 24 juni 2017 @ 16:36:15 #129
171422 LadyBlack
paint it black
pi_171916600
Wat slim, een oude telefoon met alleen apps! Had ik dat geweten... :')

Al moet ik zeggen dat E (4) zich supergoed heeft gehouden op de heenreis! We hebben 1150 km gereden in 2 dagen (met overnachting in een Ibis hotel met familiekamer, perfect!! _O_ ), en dat ging zo goed! Ze heeft wat nieuw speelgoed gekregen, heeft naar de bergen met sneeuw gekeken, hele verhandelingen gehouden, en wat tukjes gedaan. Geen onvertogen woord. We deden 2 lange stops, op de geplande stukken ^O^

De rest van de vakantie (nog 3 dagen te gaan) was pittiger voor haar. Ze heeft bijna elke dag een enorme dip waarin ze zegt dat ze naar huis wil. Gelukkig helpt iets eten & drinken dan meestal wel, maar ze lijkt zonneallergie te hebben, dus dan is alles ook gewoon iets minder leuk denk ik :{

Broertje (16 mnd) had handmondvoetziekte toen we vertrokken en kreeg daar direct 6e ziekte achteraan... hartstikke sneu was ie. Maar die vindt nu alles best zolang hij maar eindeloos aan de hand mag lopen :')
pi_171927697
Wij gaan half augustus naar Denemarken (Billund/Lalandia/Legoland) maar ik zie het niet zitten om de trip in 1 keer te maken. Dus ik had gedacht om rond Hamburg de nacht te overbruggen.

Weet iemand misschien daar ergens een plekje met in ieder geval 2 kamers?
pi_171928088
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 08:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Wij gaan half augustus naar Denemarken (Billund/Lalandia/Legoland) maar ik zie het niet zitten om de trip in 1 keer te maken. Dus ik had gedacht om rond Hamburg de nacht te overbruggen.

Weet iemand misschien daar ergens een plekje met in ieder geval 2 kamers?
Ik lees mee! Wij gaan begin augustus ;)
pi_171973554
Wij gaan ook begin augustus naar Denemarken (is het een trend? :D) maar gaan de reis wel in één keer maken.
pi_171974440
Iedereen via socialdeal/groupon vouchers gekocht?
pi_172032700
Nou, toen was dus ons appartement weg...
Stomme baas van manlief :(

En nu kan ik niets meer vinden binnen budget :'(
pi_172043536
quote:
0s.gif Op zondag 25 juni 2017 08:34 schreef Twinkle20 het volgende:
Wij gaan half augustus naar Denemarken (Billund/Lalandia/Legoland) maar ik zie het niet zitten om de trip in 1 keer te maken. Dus ik had gedacht om rond Hamburg de nacht te overbruggen.

Weet iemand misschien daar ergens een plekje met in ieder geval 2 kamers?
Ik kan me niet meer herinneren waar wij toen overnacht hebben, maar de Ibis family rooms kan ik in elk geval aanraden. Is ons heel goed bevallen in zuid Duitsland. Denemarken zelf vonden we ook heel leuk, veel plezier alvast!
  donderdag 29 juni 2017 @ 15:42:37 #136
171422 LadyBlack
paint it black
pi_172045831
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 14:08 schreef Mineola het volgende:

[..]

Ik kan me niet meer herinneren waar wij toen overnacht hebben, maar de Ibis family rooms kan ik in elk geval aanraden. Is ons heel goed bevallen in zuid Duitsland. Denemarken zelf vonden we ook heel leuk, veel plezier alvast!
Ja wij zaten ook in een ibis hotel met familiekamer, i-de-aal. We hebben 2 varianten gezien: 1 entree met een badkamer en 2 kamers aan weerszijden, maar ook 2 kamers met aangrenzende badkamer en een tussendeur.
pi_172053036
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 15:42 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Ja wij zaten ook in een ibis hotel met familiekamer, i-de-aal. We hebben 2 varianten gezien: 1 entree met een badkamer en 2 kamers aan weerszijden, maar ook 2 kamers met aangrenzende badkamer en een tussendeur.
Ja daar heb ik inderdaad ook naar gezocht maar ik kon rondom Hamburg niets vinden. Komt misschien ook wel omdat ik niet helemaal in het hotelgebeuren zit en sites als booking.com echt reteonoverzichtelijk vind ofzo :@

We hebben nu een klein appartementje met 2 slaapkamers gevonden vlakbij Hamburg :Y
Het is maar voor de overnachting dus ik denk dat dit goed zat is zo ^O^
pi_172053885
He balen, Loj... wat voor iets zoek je, waar en wanneer?
pi_172054149
quote:
0s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:11 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ja daar heb ik inderdaad ook naar gezocht maar ik kon rondom Hamburg niets vinden. Komt misschien ook wel omdat ik niet helemaal in het hotelgebeuren zit en sites als booking.com echt reteonoverzichtelijk vind ofzo :@

We hebben nu een klein appartementje met 2 slaapkamers gevonden vlakbij Hamburg :Y
Het is maar voor de overnachting dus ik denk dat dit goed zat is zo ^O^
Google is your friend :D Er zitten er echt tien of zo in die regio. Ibis Styles Alster City bijvoorbeeld.
pi_172054444
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 21:44 schreef Mineola het volgende:

[..]

Google is your friend :D Er zitten er echt tien of zo in die regio. Ibis Styles Alster City bijvoorbeeld.
Dat bedoel ik dus met dat ik er niet helemaal in thuis ben :')

Volgend jaar nieuwe poging misschien :D _O-
pi_172056170
We gaan naar Bali en de Molukken. Met anderhalf jarige dreum die ineens onbeschoft wordt naar ons. De tiende al. Dat is nog maar een paar nachten. Paniek. :+

- Reisbed
- Klamboe erover
- Buggy komt deze week binnen
- Muggenspul met en zonder Deet
- Jeukspul in aantocht
- Malariatabletten (brrrrr iemand ervaring met bijwerkingen bij kinderen? Ben echt als de dood voor malaria en dengue)
-

Nog halen
- Drinkbekers extra
- Ehbokit
- Zwemvest
- Extra thermometers en desinfect
- Tablet lenen voor de reis
- Klamboe voor onszelf
- Muggen impregneerspul
- Waterschoenen voor de bae
- En misschien ook wat spullen voor mezelf :+

Iemand nog belangrijke tips?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2017 23:00:41 ]
pi_172084687
Tja....we hebben onze vakantie gewijzigd 8-) De voorspellingen blijven niet bepaald leuk voor Nederland (Zeeland) en wij hebben enorme behoefte aan een rustige maar vooral zonnige vakantie.

Dus...we gaan naar dezelfde camping als vorig jaar: Escaliers de la Combe. Vrijdag rijden, zaterdag komen we dan aan :D Gelukkig kunnen we alle routeplanningen etc van vorig jaar weer gebruiken ^O^
pi_172084837
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 23:00 schreef Myrr het volgende:
We gaan naar Bali en de Molukken. Met anderhalf jarige dreum die ineens onbeschoft wordt naar ons. De tiende al. Dat is nog maar een paar nachten. Paniek. :+

- Reisbed
- Klamboe erover
- Buggy komt deze week binnen
- Muggenspul met en zonder Deet
- Jeukspul in aantocht
- Malariatabletten (brrrrr iemand ervaring met bijwerkingen bij kinderen? Ben echt als de dood voor malaria en dengue)
-

Nog halen
- Drinkbekers extra
- Ehbokit
- Zwemvest
- Extra thermometers en desinfect
- Tablet lenen voor de reis
- Klamboe voor onszelf
- Muggen impregneerspul
- Waterschoenen voor de bae
- En misschien ook wat spullen voor mezelf :+

Iemand nog belangrijke tips?
ORS, voor het geval dat?
pi_172085240
quote:
0s.gif Op maandag 26 juni 2017 20:58 schreef Fannetje het volgende:
Wij gaan ook begin augustus naar Denemarken (is het een trend? :D) maar gaan de reis wel in één keer maken.
Wij ook 8-) Wij rijden zelfs in twee keer, een nachtje bij opa en oma in het noorden van het land en daarna vlak voor de veerboot. Geen zin in haast.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_172100061
Hulp gevraagd!
We zoeken een hotel/appartement/vakantiehuis in Gran Canaria, specifiek in Maspalomas of direct daarnaast gelegen. Geschikt voor een 4 jarige, liefste met 2 slaapkamers (of familiekamer in hotel).

Heeft iemand tips? :s)
  zaterdag 1 juli 2017 @ 22:13:29 #146
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_172100620
quote:
1s.gif Op donderdag 29 juni 2017 23:00 schreef Myrr het volgende:
We gaan naar Bali en de Molukken. Met anderhalf jarige dreum die ineens onbeschoft wordt naar ons. De tiende al. Dat is nog maar een paar nachten. Paniek. :+

- Reisbed
- Klamboe erover
- Buggy komt deze week binnen
- Muggenspul met en zonder Deet
- Jeukspul in aantocht
- Malariatabletten (brrrrr iemand ervaring met bijwerkingen bij kinderen? Ben echt als de dood voor malaria en dengue)
-

Nog halen
- Drinkbekers extra
- Ehbokit
- Zwemvest
- Extra thermometers en desinfect
- Tablet lenen voor de reis
- Klamboe voor onszelf
- Muggen impregneerspul
- Waterschoenen voor de bae
- En misschien ook wat spullen voor mezelf :+

Iemand nog belangrijke tips?
Weet niet waar je op Bali als eerste heen gaat maar dingen als zwemvesten waterschoenen drinkbekers en zo zijn daar natuurlijk lekker goedkoop. Ga je in hotels slapen?
Klamboes hangen er meestal wel dan. Mss alleen voor de kleine meenemen?
Mijn ouders gaan elk jaar en kopen eigenlijk alles daar en geven het dan weer weg.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_172101407
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2017 22:13 schreef oh-oh het volgende:

[..]

Weet niet waar je op Bali als eerste heen gaat maar dingen als zwemvesten waterschoenen drinkbekers en zo zijn daar natuurlijk lekker goedkoop. Ga je in hotels slapen?
Klamboes hangen er meestal wel dan. Mss alleen voor de kleine meenemen?
Mijn ouders gaan elk jaar en kopen eigenlijk alles daar en geven het dan weer weg.
Dat was eigenlijk ook mijn eerste idee, daar kopen en dan weggeven, maar m'n vriend deed wat panisch en dat heb ik denk ik onbewust overgenomen. Dingen als muggenspul met Deet hebben ze daar ook wel als we extra nodig hebben. :+

Voor Joa hebben we wel een klamboe idd.

We zitten ook twee weken op de Molukken en ik weet niet hoe het daar zit met klamboes e.d. en ik weet ook niet of we bij aankomst genoeg tijd hebben om echt alles te halen dus de echt belangrijke dingen wil ik zelf ook wel hier halen (al kost het tot nog toe een fortuin }:| ).

Zwemvest kopen we wel daar hebben we al besloten. Kinderveiligheid is wel iets bijna universeels dus dat kan daar wel idd.

Op zich hebben we dus alles wel, nu zelf nog iets kopen want heb echt . :')

We hebben wel een duur resort, op de foto's geen klamboe, alleen weet ik van kleine mugjes dat ze door gaatjes heen weten te vliegen op een of andere manier. :') Ben ontzettend bang voor Dengue. M'n tante is bijna opgegeven een paar jaar terug.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2017 22:44:44 ]
  zaterdag 1 juli 2017 @ 23:39:03 #148
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_172102920
Gaan jullie meteen door naar de Molukken of eerst naar Bali? Op de Molukken kun je ook wel alles krijgen hoor maar misschien iets minder makkelijk om de juiste winkels snel te vinden. Malariapillen hebben we op Bali zelf nooit genomen, geloof ook niet dat mijn ouders die op de Molukken pakken hoor. Ik zie mijn nichtje uit Ambon komende week, kan wel vragen of ze adressen van grote winkels voor je heeft, ik zie ze daar wel altijd in van die shoppingmails gaimen op facebook dus ik denk dat het wel net zoals op Bali is eigenlijk :D
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  zondag 2 juli 2017 @ 13:10:49 #149
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_172111029
Alleen voor Bali zou ik ook geen malariapillen doen. Ik weet trouwens niet beter dan dat je muggenspul het beste ter plekke kunt kopen omdat het dan toegespitst is op de juiste mug. Maar die info kan ook achterhaald zijn :D

Je zou je trouwens ook nog even kunnen verdiepen in extra vitamine B, dat helpt ook tegen muggen.

En ORS vind ik ook wel een goede tip :Y
pi_172112845
Ben je van het dragen? Draagzak is ook heel fijn!
En bij ons is de Stoelverhoger onmisbaar... vaak zijn er toch geen fijne kinderstoelen..

Nou wij zochten dus een appartement of bungalowhuisje/stacaravan op max een uur rijafstand van legoland. Maar voor een week en max ¤1000..
Is dus niet meer gelukt.

Nu dan toch maar weer Frankrijk... Normandië dit keer. Grote kindvriendelijke camping... prima voor de boys en genoeg voor ons in de omgeving te doen
pi_172357337
quote:
2s.gif Op maandag 15 mei 2017 13:35 schreef Mark het volgende:
Tot een jaar of 5-6 is Plopsa Indoor groot genoeg, zeker als je een paar keer eventjes gaat :Y

Voor wat grotere kinderen is Drouwenerzand een goedkope mogelijkheid: http://www.drouwenerzand.nl/

Is entree inclusief onbeperkt frites, diverse snacks, verse dagsoep, vers fruit, koffie, thee, limonade èn softijs.
Je moet soms wel even wachten op een attractie omdat de medewerker dan een andere bedient :')
Ietsje verder weg misschien, maar zelfde concept en in elk geval goedgekeurd bij mijn 2,5 jarige maar ik zag voornamelijk 4, 5, 6 7 en ouder ook nog wel, is Duinenzathe (appelscha). Aan te raden er vroeg te zijn (half 10, 10 uur) en vroeg te eten (half 12 ophalen) dan is het prima te doen. Helemaal als het bewolkt is. Ik ben er super enthousiast over.
Spuit11 trouwens ;)

Wij gaan ook voor het eerst echt een lang stuk rijden, wel Duitsland, maar heb al veel tips hier gehad. op Aliexpress veel kleine cadeautjes gekocht zoals vingerpoppetjes.

[ Bericht 9% gewijzigd door Hilmo op 13-07-2017 06:52:15 ]
pi_172489342
Wij gaan dit jaar ivm zolderverbouwing thuis niet al te lang weg, want er moet ook nog geklust worden. :') Omdat ik 1400km rijden voor 1.5 week echt niet zie zitten hebben we nu een camping in Nederland geboekt. De Veluwe it is. Ik vind het daar persoonlijk prachtig en heerlijk rustig, dus qua omgeving is het wel echt mijn ding. Nu zijn wij tot nu toe alleen maar naar zonnige oorden geweest om te kamperen, dus ik twijfel een beetje wat we moeten doen qua slapen. Is dan een gewone zomerslaapzak voldoende voor peuters? Of moet het een dikker exemplaar zijn? Volgens mij zitten hier wel een paar echte Nederland kampeerders die hierop een antwoord hebben, dus ik dacht ik gooi hem hier even in de groep. :)
pi_172491080
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 19:44 schreef _NIKKI_ het volgende:
Wij gaan dit jaar ivm zolderverbouwing thuis niet al te lang weg, want er moet ook nog geklust worden. :') Omdat ik 1400km rijden voor 1.5 week echt niet zie zitten hebben we nu een camping in Nederland geboekt. De Veluwe it is. Ik vind het daar persoonlijk prachtig en heerlijk rustig, dus qua omgeving is het wel echt mijn ding. Nu zijn wij tot nu toe alleen maar naar zonnige oorden geweest om te kamperen, dus ik twijfel een beetje wat we moeten doen qua slapen. Is dan een gewone zomerslaapzak voldoende voor peuters? Of moet het een dikker exemplaar zijn? Volgens mij zitten hier wel een paar echte Nederland kampeerders die hierop een antwoord hebben, dus ik dacht ik gooi hem hier even in de groep. :)
Daarop aanhakend (al gaan wij in Duitsland kamperen) wat zijn zaken die je niet mag vergeten als je gaat kamperen met een dreumes? We zitten nog te twijfelen waar T op gaat slapen. Of een gewoon matje, of de matras van z'n reiswieg...nog tips en aanraders?
  maandag 17 juli 2017 @ 21:04:46 #154
73386 Fazz
onderweg
pi_172491338
F sliep als dreumes in een camping bedje in de tent :)

Nikki, een zomerslaapzak lijkt me wel voldoende. Wel leggen wij altijd van die warmhouddekens op het tentzeil om zo de kou van de grond buiten te houden. Je kunt altijd nog wat extra dekens mee nemen als de voorspelling slecht zijn :)

Gaan ze slapen op luchtbedden? Ik ga voor F nu op zoek naar zo'n luchtbed met hoog opstaande randen. Hij draait nog alle kanten op dus ben benieuwd of dit hem binnenboord zal houden :+
pi_172492026
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 21:04 schreef Fazzoletti het volgende:
F sliep als dreumes in een camping bedje in de tent :)

Nikki, een zomerslaapzak lijkt me wel voldoende. Wel leggen wij altijd van die warmhouddekens op het tentzeil om zo de kou van de grond buiten te houden. Je kunt altijd nog wat extra dekens mee nemen als de voorspelling slecht zijn :)

Gaan ze slapen op luchtbedden? Ik ga voor F nu op zoek naar zo'n luchtbed met hoog opstaande randen. Hij draait nog alle kanten op dus ben benieuwd of dit hem binnenboord zal houden :+
Ze gaan samen op een groot 140x200 luchtbed slapen. Dat wordt vast één groot feest. :D

Jägar je kunt ook voor een Deryan bedje gaan, het is maar net wat dreumes en jullie fijn vinden.
Een Ikea kinderstoel vonden wij erg handig op de camping. In huis trouwens ook. ;) En als het mooi weer is zo'n klein zwembadje zodat mini ook bij de tent een beetje waterpret kan hebben.
pi_172492124
Wij hadden ook een deryan tentje. In de camper dus die lag nog op een bed.
pi_172500070
quote:
1s.gif Op maandag 17 juli 2017 20:55 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Daarop aanhakend (al gaan wij in Duitsland kamperen) wat zijn zaken die je niet mag vergeten als je gaat kamperen met een dreumes? We zitten nog te twijfelen waar T op gaat slapen. Of een gewoon matje, of de matras van z'n reiswieg...nog tips en aanraders?
Onze kinderen sliepen als baby/dreumes/peuter in een campingbedje in de tent. Kleuter slaapt nu op een luchtbed, dreumes in de Deryan. Ik ben benieuwd of dat de hele vakantie goed gaat, maar het campingbed en matras neemt zoveel ruimte in de auto in, die willen we nu thuis laten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder wat Nikki zegt, Ikea stoel en klein zwembadje. Die stoel is ook uitermate handig als je samen de tent op wil zetten en je kind niet in de buurt blijft. O-)

Nikki, slaapzakken vind ik zelf altijd lastig, 's nachts kan het best koud worden in een tent maar overdag weer heel heet. Dus ik sleep meestal maar de hele range mee. En zowel lange als korte pyjama's, mijne zijn niet van die warmbloedige types. En idd iets voor onder de luchtbedden. Heerlijk, kamperen op de Veluwe!

Wij hebben eindelijk bepaald waar we nou precies heen gaan, en Zweden it is. Zo'n zin in!
pi_172500714
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 10:39 schreef Mineola het volgende:

[..]

Onze kinderen sliepen als baby/dreumes/peuter in een campingbedje in de tent. Kleuter slaapt nu op een luchtbed, dreumes in de Deryan. Ik ben benieuwd of dat de hele vakantie goed gaat, maar het campingbed en matras neemt zoveel ruimte in de auto in, die willen we nu thuis laten.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Verder wat Nikki zegt, Ikea stoel en klein zwembadje. Die stoel is ook uitermate handig als je samen de tent op wil zetten en je kind niet in de buurt blijft. O-)

Nikki, slaapzakken vind ik zelf altijd lastig, 's nachts kan het best koud worden in een tent maar overdag weer heel heet. Dus ik sleep meestal maar de hele range mee. En zowel lange als korte pyjama's, mijne zijn niet van die warmbloedige types. En idd iets voor onder de luchtbedden. Heerlijk, kamperen op de Veluwe!

Wij hebben eindelijk bepaald waar we nou precies heen gaan, en Zweden it is. Zo'n zin in!
_O-

Zweden, wat leuk! Een geweldig land met kleine kinderen, lijkt me.

Ik denk dat we T op een gewoon matje laten slapen, en dat afbakenen met wat spullen. Campingbed is inderdaad enorm, en we moeten alles in onze golf pakken. En anders kan een van ons (lees, de duutser) op het matje en T bij mij op het luchtbed....
pi_172515110
Wij hadden de Deryan bij ons. En als deze op de grond stond, sliep Twix in een mouwloze romper, lange pyjama en zomerslaapzak. En hij heeft geen lakens of dekens over zich heen.
pi_172516359
Iemand ervaringen/tips voor een overnachting in de buurt van karlsruhe/stuttgart. We brengen een bezoekje aan Holidaypark in Soltau en willen in de buurt van Karlsruhe/Stuttgart overnachten om de volgende dag door te rijden naar Oostenrijk.
Campingbedjes hebben we zelf bij ons, dus die hoeven we niet perse te kunnen huren, een optie voor óf een ruime of een familiekamer zijn wel wenselijk.

Ik zie na een avond hotels kijken door de bomen het bos niet meer.

Oh, voor de terugweg zoek ik een hotel in Soltau, daar al eens ooit iemand geweest?
pi_172629326
Hoe krijgen jullie het voor elkaar om plek te hebben voor campingbedjes met vakantiebagage?
Wij hadden een Deryan tentje bij ons voor jeweetmaarnooit, maar gelukkig was er een prima campingbedje op locatie.

Voor de Denemarken gangers: mocht je in de buurt van Esbjerg zijn (Jutland): het maritiem museum heeft een aquarium en dat is erg leuk (veel leuker dan het klinkt). En in het 'onderzoekslab' kun je o.a. zeesterren aaien enzo, J vond dat erg leuk.
pi_172660488
Heeft iemand nog een leuk idee voor een klein cadeautje voor in de auto?
Ben een beetje inspiratieloos (echt max ¤5,-, liever goedkoper)

[ Bericht 1% gewijzigd door Loj op 25-07-2017 10:05:07 ]
  dinsdag 25 juli 2017 @ 10:31:27 #163
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_172661247
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 09:55 schreef Loj het volgende:
Heeft iemand nog een leuk idee voor een klein cadeautje voor in de auto?
Ben een beetje inspiratieloos (echt max ¤5,-, liever goedkoper)
Heb je al van die raamplakbeestjes?
En vorig jaar hier een groot succes: magisch tekenbord, mini flipperkast. Ik ben toen gewoon bij de Hema binnen gelopen en heb daar bij de kleine kadootjes gekeken. Zelfde kun je natuurlijk eens bij de action doen.
pi_172661285
Stickerplakboek? Stickers doen het altijd goed bij mijn kleintjes.
Met een meidenkwartet
pi_172664963
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 10:31 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Heb je al van die raamplakbeestjes?
En vorig jaar hier een groot succes: magisch tekenbord, mini flipperkast. Ik ben toen gewoon bij de Hema binnen gelopen en heb daar bij de kleine kadootjes gekeken. Zelfde kun je natuurlijk eens bij de action doen.
Nou, ik wil dus heel graag van die raamplakbeestjes...
Maar kan ze nergens vinden?
pi_172665104
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 juli 2017 22:49 schreef Ggirl het volgende:
Iemand ervaringen/tips voor een overnachting in de buurt van karlsruhe/stuttgart. We brengen een bezoekje aan Holidaypark in Soltau en willen in de buurt van Karlsruhe/Stuttgart overnachten om de volgende dag door te rijden naar Oostenrijk.
Campingbedjes hebben we zelf bij ons, dus die hoeven we niet perse te kunnen huren, een optie voor óf een ruime of een familiekamer zijn wel wenselijk.

Ik zie na een avond hotels kijken door de bomen het bos niet meer.

Oh, voor de terugweg zoek ik een hotel in Soltau, daar al eens ooit iemand geweest?
Hotel Adler in Aalen (rechts van Stuttgart aan de 7 ipv aan de 8). Geen speciale familiekamers (wellicht hebben ze die wel?) maar de standaard kamers zijn wel zo ontzettend ruim, daar passen wel 6 campingbedjes bij! Wij zijn er nu 3 keer geweest.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 13:44:19 #167
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_172665747
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:11 schreef Loj het volgende:

[..]

Nou, ik wil dus heel graag van die raamplakbeestjes...
Maar kan ze nergens vinden?
Ik ook niet, bij onze plaatselijke Intertoys worden ze al maanden niet geleverd.. Schaars goed geworden ;)
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_172666741
Ik vond het ook lastig, Loj, zeker omdat veel klein prut bij de action nog te gevaarlijk is voor dreumes. Dus nu een stapel kartonnen boekjes en zo'n magisch tekenpad (à ¤1) gescoord bij de action/Hema. Hoop dat het S. een beetje stilhoudt 2x 6 uur.

Bij onze kruidvat hadden ze trouwens ook veel speelgoed behoorlijk in de aanbieding. En zo'n nekkussen, speciaal voor kindjes. Leek me voor in de auto ook wel prettig.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_172674373
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:11 schreef Loj het volgende:

[..]

Nou, ik wil dus heel graag van die raamplakbeestjes...
Maar kan ze nergens vinden?
Ik vond ze vorig jaar na een hele zoektocht bij Intertoys! (of Bart Smit? Geloof dat dat tegenwoordig hetzelfde is? anyway, een speelgoedwinkel dus!). Waren alleen maar van een merk ook, geen budgetversie.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 20:43:17 #170
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_172675161
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 13:11 schreef Loj het volgende:

[..]

Nou, ik wil dus heel graag van die raamplakbeestjes...
Maar kan ze nergens vinden?
Ik heb ze vorig jaar online bij Hema besteld (en in de winkel opgehaald), in de winkel waren ze op.

Kruidvat is trouwens bij ons ook een goede plek voor goedkope kadootjes bedacht ik me net.

Hier autoraamplakkers (google op raamstickers auto)

http://www.bellatio.nl/pr(...)yEAQYBCABEgKRjvD_BwE

https://www.ilovespeelgoe(...)2EAkYASABEgJ6U_D_BwE

Van bovenstaande merk (Djeco) vind ik een hele hoop verschillende sets (Dino's, dieren, prinsesses, auto's, kun je kiezen wat je jongens het leukste vinden).

[ Bericht 19% gewijzigd door mousemicky op 25-07-2017 20:52:08 ]
  dinsdag 25 juli 2017 @ 20:58:28 #171
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_172675835
Action heeft raamplakauto's, robots en sterren. De jongste kon door de autostoel niet goed bij het raam en als de stickers dubbel klappen wordt het lastig. De ipads waren lifesavers, hoewel ik eerst zonder wilde gaan.

Wat wel leuk was, was van de action zo'n tekenblad met zwart, waar na krassen regenboogkleur onder vandaan kwam. VooR Ow hebben ze ook leukendoeboekjes met tegenstellingen, rekenen en schrijven. Luisterboeken vonden ze ook leuk, vond het wel jammer dat ze niet gingen slapen daardoor, wat wel mijn intentie was :') .

Nekkussen werken niet echt in een autostoel :D .

De mogelijkheid om er tussenin te gaan zitten en echt wat samen doen vonden ze wel heel fijn.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 21:12:45 #172
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_172676419
Bij ons zijn nekkussens juist heel populair! Niet die dikke met bolletjes, maar die wat dunnere van het Kruidvat.. VAN MINIONS EN FAWOZEN O+ LIEFDE O+, die wat harder zijn. Maar onze stoelen kunnen ook wel naar achter kantelen (inclusief kinderstoel :P) dus dat lijkt me wel een vereiste.

En ik gooi mn stokpaard autobingo er nog eens in :7
pi_172676614
Ja autobingo is top idd! Scheelt ook weer zooi mee terug nemen O-) (mijn stokpaard)

En hier vindt de kleuter strips ook leuk. Donald Duck van deze week of het bobo vakantieboek, dat soort dingen.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 21:58:40 #174
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_172677800
Autobingo, als in kleuren? Ik had nl ook iets leuks geknutseld waarbij V kleuren auto's af kon strepen.. alleen kwam hij dus met:' eigenlijk mam.. gaan wij dus zo de snelweg op en weet ik dat ik alle auto's wel ga zien' *kras kras* 'zo, ik ben alvast klaar'

:')

De nekkussens kwamen van lidl van man Sam en dinotrux, zijn alleen gebruikt om naar elkaar te gooien en af te pakken, maar ze hebben dus gewoon de hele weg niet geslapen, terwijl ze thuis geregeld in slaap vallen op een stuk van 10 min. Verwachtingsmanagement voor mama...
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  dinsdag 25 juli 2017 @ 22:04:39 #175
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_172677960
Nee deze van Bol!



Ok het bovenste kwart van mn telefoonscherm is vanochtend kapot gevallen :') en ongeveer elke menuknop of tekstvak blijkt in dat stuk te zitten dus ik ga even niet die link fiksen :+. Maar bol.com autobingo should do the trick.

Een linkje ipv plaatje kan natuurlijk ook: https://www.bol.com/nl/p/auto-bingo-tin-box/1004004006565099/

[ Bericht 34% gewijzigd door Spees_Eend op 25-07-2017 22:11:29 ]
pi_172683305
Oh er is echt een spel! Ik heb de homemade versie, even googlen op afbeeldingen en dan print x10.
pi_172683502
Zou dat spel ook nog kunnen voor een kleuter met plotselinge aanleg voor wagenziekte?

Zolang hij gewoon naar buiten kijkt gaat het prima, maar zodra hij op een tablet kijkt of boekje vast heeft, gaat het mis. We kijken nu naar luisterboeken voor onderweg, maar iets meer opties zouden welkom zijn :').
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 26 juli 2017 @ 09:47:48 #178
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_172683959
Poeh, op zich kijk je wel veel naar buiten, maar wagenziekte kan zo per persoon verschillen... Mijn dochter wordt erg snel misselijk (schommel, boekje lezen in de auto) en die doet wel vrolijk mee met de autobingo.
pi_172684477
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juli 2017 09:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Poeh, op zich kijk je wel veel naar buiten, maar wagenziekte kan zo per persoon verschillen... Mijn dochter wordt erg snel misselijk (schommel, boekje lezen in de auto) en die doet wel vrolijk mee met de autobingo.
Dat klinkt dan wel veelbelovend! Ik denk namelijk dat hij het wel leuk vindt om te doen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_172696753
Net weer terug uit France, zelfde kleine camping en wederom heerlijk!
Dit x alleen een luchtbed met opstaande randen meegenomen voor B en een echte slaapzak. Hij was zo trots en voelde zich zo groot :)

Wij hebben sinds het voorjaar een Bo Camp verhoogde regiseur stoel, echt een goede aankoop! Stabiel, hij klimt er zelf makkelijk op en af en het valt mee hoeveel ruimte hij inneemt.

We hadden ook een kartonnen garage van Hema gekocht, eerst kleuren en vervolgens in elkaar vouwen, was een hit. Is veel mee gespeeld.
  donderdag 27 juli 2017 @ 11:02:03 #181
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172709019
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 21:12 schreef Spees_Eend het volgende:
En ik gooi mn stokpaard autobingo er nog eens in :7
Net voor ¤0,80 gescoord bij de kringloop _O_.
Is het vanaf 5 jaar?
KuikenGuppy
pi_172711173
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juli 2017 09:55 schreef Loj het volgende:
Heeft iemand nog een leuk idee voor een klein cadeautje voor in de auto?
Ben een beetje inspiratieloos (echt max ¤5,-, liever goedkoper)
Een fidget spinner
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 27 juli 2017 @ 14:19:42 #183
73386 Fazz
onderweg
pi_172712955
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juli 2017 20:27 schreef exode het volgende:
Net weer terug uit France, zelfde kleine camping en wederom heerlijk!
Dit x alleen een luchtbed met opstaande randen meegenomen voor B en een echte slaapzak. Hij was zo trots en voelde zich zo groot :)

Wij hebben sinds het voorjaar een Bo Camp verhoogde regiseur stoel, echt een goede aankoop! Stabiel, hij klimt er zelf makkelijk op en af en het valt mee hoeveel ruimte hij inneemt.

We hadden ook een kartonnen garage van Hema gekocht, eerst kleuren en vervolgens in elkaar vouwen, was een hit. Is veel mee gespeeld.
Klinkt goed Exode!
Waar heb je dat luchtbed voor B gevonden? Ik ben ook op zoek naar zo'n ding maar kan het online nergens vinden...
pi_172713052
Luchtbed is van Intex, bij Bol uitverkocht zie ik.
https://www.bol.com/nl/p/(...)ed/9200000075305902/

Wij hadden hem online bij Olink besteld maar dat is al ruim een jaar geleden.

Hier hebben ze hem nog: https://www.luchtbedplaza.nl/intex-kinder-kampeerluchtbed
  donderdag 27 juli 2017 @ 15:40:05 #185
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_172714742
quote:
1s.gif Op donderdag 27 juli 2017 11:02 schreef Burdie het volgende:

[..]

Net voor ¤0,80 gescoord bij de kringloop _O_.
Is het vanaf 5 jaar?
Goeie! Nee hoor, Sillie is 4 en zelfs zn zusje van ruim 2.5 speelt het mee.
  maandag 31 juli 2017 @ 10:28:37 #186
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172802163
Wie weet er een leuk appartementje of huisje in Barcelona?
KuikenGuppy
pi_172802851
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 10:28 schreef Burdie het volgende:
Wie weet er een leuk appartementje of huisje in Barcelona?
Wat is je budget? :D Op https://www.kidandcoe.com(...)ination_id=barcelona staan hele coole. Wij willen ook naar een Spaanse stad met B en willen ook via deze site gaan boeken.

In 2013 hebben we met vrienden (dus zonder kind) in Castro Exclusive Residences SPA Provenza gezeten. Dat was een erg mooie appartement en een topplek.
  Moderator maandag 31 juli 2017 @ 11:15:06 #188
5428 crew  miss_sly
pi_172803001
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:04 schreef exode het volgende:

[..]

Wat is je budget? :D Op https://www.kidandcoe.com(...)ination_id=barcelona staan hele coole. Wij willen ook naar een Spaanse stad met B en willen ook via deze site gaan boeken.

In 2013 hebben we met vrienden (dus zonder kind) in Castro Exclusive Residences SPA Provenza gezeten. Dat was een erg mooie appartement en een topplek.
Ik checkte het even voor London, maar ik vind ze duur.

Wij zijn aan het kijken bij KLM packages-deals, dat levert best interessante prijzen op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_172803069
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik checkte het even voor London, maar ik vind ze duur.

Wij zijn aan het kijken bij KLM packages-deals, dat levert best interessante prijzen op.
Londen is sowieso duur maar inderdaad de website is best duur. Ik vind het wel een enorme pre dat ze berekent zijn op kinderen inclusief speelgoed etc. Het is een kleinere versie van AirBnB met een specifieke doelgroep.

Londen willen we ook nog doen dit jaar met B. Ik moet er de laatste maanden vrij vaak heen voor mijn werk en B is steeds boos dat ie niet mee mag. (hij is er nog nooit geweest overigens)
Ik denk erover om dan in de wijk Hammersmith te gaan zitten. Wat verder van het centrum maar ik vind het een leuke wijk en als je op Heathrow vliegt ideaal gelegen.
  Moderator maandag 31 juli 2017 @ 11:22:13 #190
5428 crew  miss_sly
pi_172803136
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:18 schreef exode het volgende:

[..]

Londen is sowieso duur maar inderdaad de website is best duur. Ik vind het wel een enorme pre dat ze berekent zijn op kinderen inclusief speelgoed etc. Het is een kleinere versie van AirBnB met een specifieke doelgroep.

Londen willen we ook nog doen dit jaar met B. Ik moet er de laatste maanden vrij vaak heen voor mijn werk en B is steeds boos dat ie niet mee mag. (hij is er nog nooit geweest overigens)
Ik denk erover om dan in de wijk Hammersmith te gaan zitten. Wat verder van het centrum maar ik vind het een leuke wijk en als je op Heathrow vliegt ideaal gelegen.
Met klm-packagesdeals ben je ook nog steeds 700 euro kwijt met drieen voor twee nachten, drie dagen, maar dat vind ik voor Londen wel te doen. Wij hoeven geen kindvriendelijk appartement meer, dat scheelt misschien. Een fatsoenlijke hotelkamer met drie slaapplaatsen is voor ons prima.

Hammersmith, die ken ik nog niet, zal die wijk eens bekijken. Als je dichtbij de metro zit, maakt het niet zoveel uit waar je zit. Hoewel ik graag op korte afstand van British Museum of Museum of Natural History zou zitten. Gewoon, omdat ik dat leuk vind :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_172803181
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Met klm-packagesdeals ben je ook nog steeds 700 euro kwijt met drieen voor twee nachten, drie dagen, maar dat vind ik voor Londen wel te doen. Wij hoeven geen kindvriendelijk appartement meer, dat scheelt misschien. Een fatsoenlijke hotelkamer met drie slaapplaatsen is voor ons prima.

Hammersmith, die ken ik nog niet, zal die wijk eens bekijken. Als je dichtbij de metro zit, maakt het niet zoveel uit waar je zit. Hoewel ik graag op korte afstand van British Museum of Museum of Natural History zou zitten. Gewoon, omdat ik dat leuk vind :)
Dat scheelt inderdaad een hoop! Wij gaan waarschijnlijk ook voor een hotel en niet te fancy. B wil gewoon heel graag in Londen zijn en in de rode bus. Dus het wordt geen lang tripje.
Ik vond Hammersmith verrassend levendig en de metro stop Hammersmith is aan de blauwe lijn zeg maar.
pi_172803407
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:22 schreef miss_sly het volgende:


Hoewel ik graag op korte afstand van British Museum of Museum of Natural History zou zitten. Gewoon, omdat ik dat leuk vind :)
Wij zijn al een paar keer in Kensington gaan zitten. Loop afstand van Science en History. Love it. Genoeg grote hotels daar. Voor leuk klein sfeervol in die buurt ook veel opties. En bv Gloucester station heeft Piccadilly, Circle en District Line. S is nog te jong voor op een fiets he? Dat is nl echt heerlijk van Kensington door Hyde park en dan naar St James park.


Kan niet wachten volgend jaar weer te gaan.
Met een meidenkwartet
  Moderator maandag 31 juli 2017 @ 11:42:07 #193
5428 crew  miss_sly
pi_172803510
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:36 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Wij zijn al een paar keer in Kensington gaan zitten. Loop afstand van Science en History. Love it. Genoeg grote hotels daar. Voor leuk klein sfeervol in die buurt ook veel opties. En bv Gloucester station heeft Piccadilly, Circle en District Line. S is nog te jong voor op een fiets he? Dat is nl echt heerlijk van Kensington door Hyde park en dan naar St James park.

Kan niet wachten volgend jaar weer te gaan.
Ze kan wel fietsen, maar ze is 8 en we nemen haar ook nog niet op de eigen fiets mee Amsterdam in. Hier in noord fietst ze alles zelf, maar dat is relatief rustig en veel fietspaden. Dat zal in Londen niet het geval zijn?
We gaan overigens ook in de herfstvakantie, dus is ook de vraag of het dan fietsweer is :)

Kensington zag ik ook een paar keer, inderdaad. Heb je ook nog een specifieke hoteltip?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 31 juli 2017 @ 12:05:34 #194
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172804058
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:04 schreef exode het volgende:

[..]

Wat is je budget? :D Op https://www.kidandcoe.com(...)ination_id=barcelona staan hele coole. Wij willen ook naar een Spaanse stad met B en willen ook via deze site gaan boeken.

In 2013 hebben we met vrienden (dus zonder kind) in Castro Exclusive Residences SPA Provenza gezeten. Dat was een erg mooie appartement en een topplek.
Nou. Liever niet ¤200 per nacht, we willen twee weken gaan :').
KuikenGuppy
pi_172804759
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 12:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou. Liever niet ¤200 per nacht, we willen twee weken gaan :').
Geen tips Burdie. Ben benieuwd waar je op uit komt! Heerlijk wel zeg.

Als je er met je budget niet uitkomt kun je ook Gerona overwegen. Fijne trein naar Barcelona. En je kunt in de omgeving mooie uitstapjes maken.
Met een meidenkwartet
pi_172805182
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 12:05 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou. Liever niet ¤200 per nacht, we willen twee weken gaan :').
Ah joh, wat is nou ¤ 2.400 op een mensenleven :D ;)
  maandag 31 juli 2017 @ 13:24:00 #197
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172805612
quote:
1s.gif Op maandag 31 juli 2017 12:42 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Geen tips Burdie. Ben benieuwd waar je op uit komt! Heerlijk wel zeg.

Als je er met je budget niet uitkomt kun je ook Gerona overwegen. Fijne trein naar Barcelona. En je kunt in de omgeving mooie uitstapjes maken.
We willen het combineren met een zakenreis van mijn man, maar als we er niet uitkomen doen we dat niet idd ;). We gaan anders altijd naar Griekenland, maar ik heb begrepen dat dat nu erg duur is, omdat niemand meer naar Turkije wil/durft/gaat.
KuikenGuppy
pi_172806789
quote:
0s.gif Op maandag 31 juli 2017 11:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ze kan wel fietsen, maar ze is 8 en we nemen haar ook nog niet op de eigen fiets mee Amsterdam in. Hier in noord fietst ze alles zelf, maar dat is relatief rustig en veel fietspaden. Dat zal in Londen niet het geval zijn?
We gaan overigens ook in de herfstvakantie, dus is ook de vraag of het dan fietsweer is :)

Kensington zag ik ook een paar keer, inderdaad. Heb je ook nog een specifieke hoteltip?
In het algemeen kan ik Travelodge aanraden. Die zitten op veel centrale plekken, zijn voordelig en echt dikke prima voor een city trip. Schoon, zachte bedden en ruime kamers. Ze hebben gratis upgrades naar familiekamers. Zo hadden wij een ruime kamer met slaapbank. Ideaal!
pi_172807034
Pffff, kunnen ze niet van ieder medicijn gewoon een kont ampul maken? Vermoeiend. Hij heeft iets met zijn longen en keel, diarree en wil niet eten. Vijf soorten medicatie waarvan er maar 1 in z'n kont gaat. ;( De rest is een uitdaging, maar we hebben in een middag tijd eindelijk vier van de vijf gedownd. _O_
  maandag 31 juli 2017 @ 15:17:04 #200
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_172807663
Verkeerde topic, Myrr? Sterkte iig ;) :*.
KuikenGuppy
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')