Het lijkt erop dat ze een twin-aisle aircraft willen bouwen voor dat segmentquote:Op woensdag 10 mei 2017 22:49 schreef derLudolf het volgende:
Oh, nu wil Boeing weer een widebody maken dus? Ik dacht dat ze bezig waren de 757 opnieuw te ontwerpen voor deze markt.
Het geklapper van de wieken die je in je maag kunt voelen.quote:Op woensdag 10 mei 2017 17:15 schreef zlotka het volgende:
Blijft gaaf als die chinooks/hercules over komen
MD-11quote:
Nee, Boeing had ooit de 757 en 767 die mooi tussen de 737 en 787 vielen.quote:Op woensdag 10 mei 2017 22:49 schreef derLudolf het volgende:
Oh, nu wil Boeing weer een widebody maken dus? Ik dacht dat ze bezig waren de 757 opnieuw te ontwerpen voor deze markt.
Ook Ryanair had interesse toch? In een narrow body geschikt voor intercontinentaal Dat is dus meer dan een leuk fantaseren op fora?quote:Op donderdag 11 mei 2017 00:44 schreef Iemand91 het volgende:
[.
Dit speelt overigens al jaren en is geliefd onderwerp bij (o.a.) luchtvaartfora ("Boeing moet weer de 757 gaan bouwen")
De 787 vonden ze nog te duur; een A320neo of beter nog; de 737 MAX zou voor Ryanair beter materieel zijn zich op de lange vluchten te richten.quote:Op donderdag 11 mei 2017 09:30 schreef derLudolf het volgende:
Ook Ryanair had interesse toch? In een narrow body geschikt voor intercontinentaal Dat is dus meer dan een leuk fantaseren op fora?
Las ergens anders dat het zo'n $60.000 per uur kost om deze te huren/charteren. Of dit realistisch is laat ik even in het middenquote:Op donderdag 11 mei 2017 23:32 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
- De luchthaven van Rotterdam had vandaag een bijzondere bezoeker; de Deerjet; een Boeing 787-8 BBJ 2-DEER.
Het is de eerst gebouwde 787 VIP:
[ link | afbeelding ]RTM 11-05-2017 2-DEER (1) by nulzes24, on Flickr
[ afbeelding ]
Ik kan drie dingen bedenken:quote:Op vrijdag 12 mei 2017 22:32 schreef Sunri5e het volgende:
https://www.flightradar24.com/TFL365/d5f2990
Van Punta Cana naar Curacao? Nog niet eerder voorbij zien komen deze route.
Edit: Uitwijker.... Wat is loos?
WFT? Is dit KGB taal? Aanslag in de maak?quote:Op zaterdag 13 mei 2017 01:02 schreef PluggieOD het volgende:
Er waren ooit 4 NL mensen die in de landing stonden op Engels ooit. Het zijn er nu 6 geworden met WST. 3 Blackjacks vliegend zondag 900 km onder Moskou. Ik zit op 3 ofzo van de 42 ooit gebouwt. De 19 van Prikuki heb ik gezien in 1998.12 gesloopt door het smerige westen. 6 Zhukovskiye bakken in 1995.. Engels pakt er ook 6. Afgelopen zondag 7 op de lijn en 3 vliegend.
Byela Lebed.
Optie 1 lijkt mij geen mogelijkheid. Hij is namelijk uitgeweken. Als dat zo zou zijn geweest zou het geen uitwijker zijn. Ben erg benieuwd naar de oorzaak.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 00:13 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Ik kan drie dingen bedenken:
of ze hebben bewust extra passagiers meegenomen die naar Punta Cana moesten. Wellicht hebben ze wat Poolse toeristen op gepikt, de PH-OYI lijkt namelijk donderdag mét passagiers uit Warschau te zijn gekomen en was het niet moeite waard om een heel toestel vanaf warschau direct naar Punta Cana te sturen.
of iemand heeft het voor elkaar gekregen om in het vliegtuig naar Curaçao te stappen ipv Punta Cana. de PH-TFM (PUJ) en PH-TFK (CUR) stonden tegelijk aan de G-pier met een ongeveer gelijke vertrektijd.
of een ander (medisch) noodgeval.
Uiteindelijk heeft het toestel net een half uur aan de grond gestaan. Ze hebben het dus iig snel kunnen afhandelen op PUJ.
Optie 4: Doordat er iets mis is gegaan met de clearance om de oceaan over te gaan heeft het toestel bij Ierland moeten cirkelen. Grote kans dat op Punta Cana getankt is.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 07:52 schreef Sunri5e het volgende:
[..]
Optie 1 lijkt mij geen mogelijkheid. Hij is namelijk uitgeweken. Als dat zo zou zijn geweest zou het geen uitwijker zijn. Ben erg benieuwd naar de oorzaak.
twitter:NikPhillips666 twitterde op vrijdag 12-05-2017 om 13:32:05 TUI fly #OR365 from Amsterdam to Willemstad has turned back over the North Atlantic - cause unknown https://t.co/hdY5r2HeWA reageer retweet
twitter:NikPhillips666 twitterde op vrijdag 12-05-2017 om 13:37:29 or maybe just told he's on the wrong track #OR365 https://t.co/fsUZS0bbuh reageer retweet
twitter:NikPhillips666 twitterde op vrijdag 12-05-2017 om 13:47:35 TUI Fly #OR365 required a new clearance for the oceanic crossing - now continues - listen to Shannon Control at... https://t.co/CwKFocYGFl reageer retweet
Ik denk dat het stof waar meneer Nijhuis vorige week doorheen is gekropen, mijn betoog ruim genoeg ondersteunt.quote:Op vrijdag 5 mei 2017 20:38 schreef FredvZ het volgende:
Kortom, er kan nog veel verbeterd worden door helder en duidelijk te communiceren wanneer een reiziger zich waar moet melden op de luchthaven. Bijna alle airlines blijven hangen in het ouderwetse "we willen de klant alles bieden, maar blijven zo vaag mogelijk om vrijuit te gaan als we het niet waar kunnen maken"-modus hangen.
Wat dan? Hij is net vertrokken vanaf AMS.quote:Op zaterdag 13 mei 2017 12:14 schreef inkjet het volgende:
De geruchten over het lot van PH-BHF na een incident bij de grondafhandeling springen de band uit. Wie weet echt hoe het zit?
Er stond elders op internet dat het toestel niet reparabel zou zijn. Dat klopte kennelijk niet, bleek een paar uur later. Het heeft wel lang geduurd (vanaf 5 april).quote:Op zaterdag 13 mei 2017 15:02 schreef Sunri5e het volgende:
Wat dan? Hij is net vertrokken vanaf AMS.
Voortaan of minder of andere drugs gebruiken...quote:Op zaterdag 13 mei 2017 01:02 schreef PluggieOD het volgende:
Er waren ooit 4 NL mensen die in de landing stonden op Engels ooit. Het zijn er nu 6 geworden met WST. 3 Blackjacks vliegend zondag 900 km onder Moskou. Ik zit op 3 ofzo van de 42 ooit gebouwt. De 19 van Prikuki heb ik gezien in 1998.12 gesloopt door het smerige westen. 6 Zhukovskiye bakken in 1995.. Engels pakt er ook 6. Afgelopen zondag 7 op de lijn en 3 vliegend.
Byela Lebed.
quote:AMSTELVEEN - KLM gaat vliegen op Mumbai. Per 29 oktober vliegt de maatschappij drie keer per week vanaf Amsterdam naar het belangrijkste economische centrum van India. Op de route wordt al dagelijks gevlogen door Jet Airways, een codeshare-partner van KLM.
Voor KLM is Mumbai na Delhi de tweede bestemming in India. In Mumbai kan worden overgestapt op aansluitende vluchten van Jet Airways naar 48 bestemmingen in India zelf. Daarbij gaat het onder meer om steden als Hyderabad, Ahmedabad, Chennai en Pune.
Partnermaatschappij Jet Airways vliegt sinds vorig jaar vanaf Schiphol onder meer dagelijks naar Mumbai en Delhi. Onlangs kondigde de maatschappij aan om ook een route van Amsterdam naar Bangalore te openen. Dat betekent nog meer vluchten tussen Nederland en India.
'Grote stimulans'
KLM-topman Pieter Elbers noemt de extra vluchten een grote stimulans voor de samenwerking tussen de beide landen. “Met deze laatste toevoeging zullen er in het winterseizoen in totaal 31 directe vluchten per week worden uitgevoerd tussen Nederland en India.”
De nieuwe KLM-vlucht naar Mumbai vindt komend winterseizoen plaats op maandag, donderdag en zondag. De vluchten worden uitgevoerd met een Boeing 787-9 Dreamliner met 294 stoelen. De vlucht vertrekt om 13.00 uur vanaf Schiphol en landt om 01.55 uur lokale tijd in Mumbai. De retourvlucht vertrekt om 04.00 uur lokale tijd en landt om 08.45 uur in Amsterdam.
KLM vloog tot 2001 ook al naar Mumbai. Daarna werd de route vanaf Schiphol overgenomen door de Amerikaanse partner Northwest Airlines en later Delta Air Lines. Die maatschappij staakte de vluchten twee jaar geleden.
Mumbai is komend winterseizoen niet de enige nieuwe bestemming in het KLM-routenetwerk. Eerder kondigde KLM nieuwe lijndiensten aan naar San Jose (Costa Rica) en Mauritius.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |