abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 10 mei 2017 @ 22:49:39 #151
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170840719
Oh, nu wil Boeing weer een widebody maken dus? :? Ik dacht dat ze bezig waren de 757 opnieuw te ontwerpen voor deze markt.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 10 mei 2017 @ 22:55:30 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_170840881
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:49 schreef derLudolf het volgende:
Oh, nu wil Boeing weer een widebody maken dus? :? Ik dacht dat ze bezig waren de 757 opnieuw te ontwerpen voor deze markt.
Het lijkt erop dat ze een twin-aisle aircraft willen bouwen voor dat segment
http://www.traveller.com.(...)d-continental-guulcn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_170842475
quote:
0s.gif Op woensdag 10 mei 2017 17:15 schreef zlotka het volgende:
Blijft gaaf als die chinooks/hercules over komen _O_
Het geklapper van de wieken die je in je maag kunt voelen. :9
quote:
MD-11 ;(
quote:
1s.gif Op woensdag 10 mei 2017 22:49 schreef derLudolf het volgende:
Oh, nu wil Boeing weer een widebody maken dus? :? Ik dacht dat ze bezig waren de 757 opnieuw te ontwerpen voor deze markt.
Nee, Boeing had ooit de 757 en 767 die mooi tussen de 737 en 787 vielen.
Maar nu die niet meer gebouwd worden/niet meer als pax-kisten worden gebouwd; moet Boeing met iets komen dat die gat kan opvangen; ofwel Middle of the market "MoM".
Dit speelt overigens al jaren en is geliefd onderwerp bij (o.a.) luchtvaartfora ("Boeing moet weer de 757 gaan bouwen")

Vandaag kwam dit beest weer naar Amsterdam:

A6-EHJ Etihad Airways Airbus A340-600 - cn 933 10-05-2017 Schiphol (L) by JvR Spotter, on Flickr

Catch them while you can; t/m zaterdag 20 mei komt ze nog elke dag naar Amsterdam.
Daarna zal het - zeer waarschijnlijk - niet meer voorkomen...
pi_170843642
Ik ga trouwens morgen bij de Boeing fabriek in Seattle langs. *O*

Heel irritant alleen, je mag geen camera meenemen... :'(
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator donderdag 11 mei 2017 @ 09:30:24 #155
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_170844761
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 00:44 schreef Iemand91 het volgende:

[.
Dit speelt overigens al jaren en is geliefd onderwerp bij (o.a.) luchtvaartfora ("Boeing moet weer de 757 gaan bouwen")
Ook Ryanair had interesse toch? In een narrow body geschikt voor intercontinentaal :) Dat is dus meer dan een leuk fantaseren op fora?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_170871281
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 09:30 schreef derLudolf het volgende:
Ook Ryanair had interesse toch? In een narrow body geschikt voor intercontinentaal :) Dat is dus meer dan een leuk fantaseren op fora?
De 787 vonden ze nog te duur; een A320neo of beter nog; de 737 MAX zou voor Ryanair beter materieel zijn zich op de lange vluchten te richten.
Overigens gaat Ryanair een deal aan met Norwegian om die laatste te feeden van/naar Gatwick waarna Norwegian de trans-atlantische vluchten zal doen.
En Ryanair gaat tickets verkopen voor vluchten op van andere maatschappijen.

Random nieuws/opmerkingen/whatever:

170510 PH-MPS B744 MPH by mzunguwamap, on Flickr

- Vanavond is de Martinair 747-400BCF PH-MPS vertrokken naar Xiamen voor een D-check.
Eind juni komt ze weer terug. Daarom wordt nu Atlas Air N419MC 747-400F ingehuurd (wet-lease).
Deze is afgelopen maandag binnengekomen op Schiphol.
De KLM 747-400ERF"s PH-CKA en -CKC ondergaan hierna kleiner onderhoud op Schiphol.

PH-MPS hangt nu nog in de lucht; hier zelfs een foto van de huidige vlucht :P :

Amsterdam - by Pablo Hoving, on Flickr

- De luchthaven van Rotterdam had vandaag een bijzondere bezoeker; de Deerjet; een Boeing 787-8 BBJ 2-DEER.
Het is de eerst gebouwde 787 VIP:


RTM 11-05-2017 2-DEER (1) by nulzes24, on Flickr

pi_170877029
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 23:32 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

- De luchthaven van Rotterdam had vandaag een bijzondere bezoeker; de Deerjet; een Boeing 787-8 BBJ 2-DEER.
Het is de eerst gebouwde 787 VIP:


[ link | afbeelding ]RTM 11-05-2017 2-DEER (1) by nulzes24, on Flickr

[ afbeelding ]
Las ergens anders dat het zo'n $60.000 per uur kost om deze te huren/charteren. Of dit realistisch is laat ik even in het midden ;)
Trotse Twentenaar
  vrijdag 12 mei 2017 @ 10:31:42 #158
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170877030
Van de week ben ik op en neer gevlogen naar Madrid en daarbij is me iets bijzonders opgevallen:

Het personeel in Madrid is in staat om met minder mensen en middelen de security check sneller uit te voeren. Hoe dit kan? Minder stress onder de reiziger.
Op Schiphol wordt alles gedirigeerd, in welke rij je moet wachten, naar welke band je moet lopen. Waarbij, heel onhandig, mensen uit hetzelfde reisgezelschap naar verschillende banden wordt gestuurd en vervolgens vraagt er zo'n vent of je Engels of Nederlands spreekt en die gaat dan in complete volzinnen vertellen wat je moet doen.
Je ziet gewoon dat mensen die geen van beide talen machtig zijn gestresst raken en hun reisgenoot, die het misschien wel weet staat bij een andere band. Het gevolg: ze weten niet goed wat ze moeten doen en wat ze doen, doen ze ook nog eens langzaam uit twijfel.

Heel anders is het in Madrid, daar staat één persoon die je na het scannen van je ticket globaal een kant op stuurt, je kiest zelf (met je hele gezelschap) de kortste rij en je kan met je eigen gezelschap je spullen op de band neerleggen. Er loopt dan alleen nog een vent langs de band om te kijken of je je laptop en vloeistoffen wel apart hebt gedaan. Je merkt dat reizigers veel minder gestresst zijn en sneller de spullen op de band neerleggen.

imho valt hier voor Schiphol (of eigenlijk G4S) nog veel te behalen door de sfeer bij de security check wat gemoedelijker te maken. Het zou ook al een stuk helpen als ze het licht aan zouden passen: nu is dat fel wit op Schiphol. Daar worden mensen actief van, in Madrid is dat gelig. Daar worden mensen juist relaxter van. En dat is precies wat je wat je wil: makke schapen laten zich nou eenmaal makkelijker leiden dan hitsige stieren.

Dus als Schiphol de security check optimaliseert (in uitvoering, niet aantal mensen), de airlines helder communiceren waar en wanneer je moet zijn als reiziger (en dus geen mensen meer laten inchecken die door de wachtrij bij security hun vlucht toch niet meer halen) dan zou het zomaar eens goed kunnen gaan deze zomer.
So we just called him Fred
pi_170881963
KLM's 747-400 PH-BFN keert momenteel huiswaarts na haar D-check in Xiamen.
https://www.flightradar24.com/KLM9866/d5cf905

Ze heeft - lijkt me- de nieuwe livery en zal hiermee de 4e 747-400 zijn met de nieuwe livery (na PH-BFT, -BFV en -BFW)

EDIT: mét nieuwe livery: https://flic.kr/p/UF6B29

[ Bericht 18% gewijzigd door Iemand91 op 12-05-2017 22:45:23 ]
  vrijdag 12 mei 2017 @ 22:32:51 #160
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_170892963
https://www.flightradar24.com/TFL365/d5f2990

Van Punta Cana naar Curacao? Nog niet eerder voorbij zien komen deze route.

Edit: Uitwijker.... Wat is loos?
  zaterdag 13 mei 2017 @ 00:13:48 #161
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170895305
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 22:32 schreef Sunri5e het volgende:
https://www.flightradar24.com/TFL365/d5f2990

Van Punta Cana naar Curacao? Nog niet eerder voorbij zien komen deze route.

Edit: Uitwijker.... Wat is loos?
Ik kan drie dingen bedenken:

of ze hebben bewust extra passagiers meegenomen die naar Punta Cana moesten. Wellicht hebben ze wat Poolse toeristen op gepikt, de PH-OYI lijkt namelijk donderdag mét passagiers uit Warschau te zijn gekomen en was het niet moeite waard om een heel toestel vanaf warschau direct naar Punta Cana te sturen.

of iemand heeft het voor elkaar gekregen om in het vliegtuig naar Curaçao te stappen ipv Punta Cana. de PH-TFM (PUJ) en PH-TFK (CUR) stonden tegelijk aan de G-pier met een ongeveer gelijke vertrektijd.

of een ander (medisch) noodgeval.

Uiteindelijk heeft het toestel net een half uur aan de grond gestaan. Ze hebben het dus iig snel kunnen afhandelen op PUJ.
So we just called him Fred
  zaterdag 13 mei 2017 @ 01:02:02 #162
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_170896254
Er waren ooit 4 NL mensen die in de landing stonden op Engels ooit. Het zijn er nu 6 geworden met WST. 3 Blackjacks vliegend zondag 900 km onder Moskou. Ik zit op 3 ofzo van de 42 ooit gebouwt. De 19 van Prikuki heb ik gezien in 1998.12 gesloopt door het smerige westen. 6 Zhukovskiye bakken in 1995.. Engels pakt er ook 6. Afgelopen zondag 7 op de lijn en 3 vliegend.

Byela Lebed.

[ Bericht 3% gewijzigd door PluggieOD op 13-05-2017 01:08:36 ]
pi_170896461
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 01:02 schreef PluggieOD het volgende:
Er waren ooit 4 NL mensen die in de landing stonden op Engels ooit. Het zijn er nu 6 geworden met WST. 3 Blackjacks vliegend zondag 900 km onder Moskou. Ik zit op 3 ofzo van de 42 ooit gebouwt. De 19 van Prikuki heb ik gezien in 1998.12 gesloopt door het smerige westen. 6 Zhukovskiye bakken in 1995.. Engels pakt er ook 6. Afgelopen zondag 7 op de lijn en 3 vliegend.

Byela Lebed.
WFT? Is dit KGB taal? Aanslag in de maak?
Ik noem een henkie spanky, tinny treus en natuurlijk willy wortel. Allemaal helden uit de brouwerij.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 07:52:04 #164
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_170897930
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 00:13 schreef FredvZ het volgende:

[..]

Ik kan drie dingen bedenken:

of ze hebben bewust extra passagiers meegenomen die naar Punta Cana moesten. Wellicht hebben ze wat Poolse toeristen op gepikt, de PH-OYI lijkt namelijk donderdag mét passagiers uit Warschau te zijn gekomen en was het niet moeite waard om een heel toestel vanaf warschau direct naar Punta Cana te sturen.

of iemand heeft het voor elkaar gekregen om in het vliegtuig naar Curaçao te stappen ipv Punta Cana. de PH-TFM (PUJ) en PH-TFK (CUR) stonden tegelijk aan de G-pier met een ongeveer gelijke vertrektijd.

of een ander (medisch) noodgeval.

Uiteindelijk heeft het toestel net een half uur aan de grond gestaan. Ze hebben het dus iig snel kunnen afhandelen op PUJ.
Optie 1 lijkt mij geen mogelijkheid. Hij is namelijk uitgeweken. Als dat zo zou zijn geweest zou het geen uitwijker zijn. Ben erg benieuwd naar de oorzaak.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 08:21:25 #165
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170898027
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 07:52 schreef Sunri5e het volgende:

[..]

Optie 1 lijkt mij geen mogelijkheid. Hij is namelijk uitgeweken. Als dat zo zou zijn geweest zou het geen uitwijker zijn. Ben erg benieuwd naar de oorzaak.
Optie 4: Doordat er iets mis is gegaan met de clearance om de oceaan over te gaan heeft het toestel bij Ierland moeten cirkelen. Grote kans dat op Punta Cana getankt is.

NikPhillips666 twitterde op vrijdag 12-05-2017 om 13:32:05 TUI fly #OR365 from Amsterdam to Willemstad has turned back over the North Atlantic - cause unknown https://t.co/hdY5r2HeWA reageer retweet
NikPhillips666 twitterde op vrijdag 12-05-2017 om 13:37:29 or maybe just told he's on the wrong track #OR365 https://t.co/fsUZS0bbuh reageer retweet
NikPhillips666 twitterde op vrijdag 12-05-2017 om 13:47:35 TUI Fly #OR365 required a new clearance for the oceanic crossing - now continues - listen to Shannon Control at... https://t.co/CwKFocYGFl reageer retweet


[ Bericht 13% gewijzigd door Fred op 13-05-2017 11:02:11 ]
So we just called him Fred
  zaterdag 13 mei 2017 @ 09:19:08 #166
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_170898369
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 mei 2017 20:38 schreef FredvZ het volgende:

Kortom, er kan nog veel verbeterd worden door helder en duidelijk te communiceren wanneer een reiziger zich waar moet melden op de luchthaven. Bijna alle airlines blijven hangen in het ouderwetse "we willen de klant alles bieden, maar blijven zo vaag mogelijk om vrijuit te gaan als we het niet waar kunnen maken"-modus hangen.
Ik denk dat het stof waar meneer Nijhuis vorige week doorheen is gekropen, mijn betoog ruim genoeg ondersteunt.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_170901218
De geruchten over het lot van PH-BHF na een incident bij de grondafhandeling springen de band uit. Wie weet echt hoe het zit?
--
pi_170904645
PH-BHF is even geleden vertrokken naar Delhi.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 15:02:38 #169
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_170904866
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 12:14 schreef inkjet het volgende:
De geruchten over het lot van PH-BHF na een incident bij de grondafhandeling springen de band uit. Wie weet echt hoe het zit?
Wat dan? Hij is net vertrokken vanaf AMS.
pi_170905728
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 15:02 schreef Sunri5e het volgende:

Wat dan? Hij is net vertrokken vanaf AMS.
Er stond elders op internet dat het toestel niet reparabel zou zijn. Dat klopte kennelijk niet, bleek een paar uur later. Het heeft wel lang geduurd (vanaf 5 april).
--
pi_170910253
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 01:02 schreef PluggieOD het volgende:
Er waren ooit 4 NL mensen die in de landing stonden op Engels ooit. Het zijn er nu 6 geworden met WST. 3 Blackjacks vliegend zondag 900 km onder Moskou. Ik zit op 3 ofzo van de 42 ooit gebouwt. De 19 van Prikuki heb ik gezien in 1998.12 gesloopt door het smerige westen. 6 Zhukovskiye bakken in 1995.. Engels pakt er ook 6. Afgelopen zondag 7 op de lijn en 3 vliegend.

Byela Lebed.
Voortaan of minder of andere drugs gebruiken...
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  zondag 14 mei 2017 @ 19:00:47 #172
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_170943139
Betere uitzicht voor een hotel:

So we just called him Fred
pi_170959815
Op de dag dat KLM 3 nieuwe routes start (Gdańsk met E190, Graz met E175 en Porto met 737, alle dagelijks) kondigt het ook een nieuwe route aan: Mumbai.

KLM BREIDT NETWERK IN INDIA UIT MET MUMBAI
quote:
AMSTELVEEN - KLM gaat vliegen op Mumbai. Per 29 oktober vliegt de maatschappij drie keer per week vanaf Amsterdam naar het belangrijkste economische centrum van India. Op de route wordt al dagelijks gevlogen door Jet Airways, een codeshare-partner van KLM.

Voor KLM is Mumbai na Delhi de tweede bestemming in India. In Mumbai kan worden overgestapt op aansluitende vluchten van Jet Airways naar 48 bestemmingen in India zelf. Daarbij gaat het onder meer om steden als Hyderabad, Ahmedabad, Chennai en Pune.

Partnermaatschappij Jet Airways vliegt sinds vorig jaar vanaf Schiphol onder meer dagelijks naar Mumbai en Delhi. Onlangs kondigde de maatschappij aan om ook een route van Amsterdam naar Bangalore te openen. Dat betekent nog meer vluchten tussen Nederland en India.

'Grote stimulans'
KLM-topman Pieter Elbers noemt de extra vluchten een grote stimulans voor de samenwerking tussen de beide landen. “Met deze laatste toevoeging zullen er in het winterseizoen in totaal 31 directe vluchten per week worden uitgevoerd tussen Nederland en India.”

De nieuwe KLM-vlucht naar Mumbai vindt komend winterseizoen plaats op maandag, donderdag en zondag. De vluchten worden uitgevoerd met een Boeing 787-9 Dreamliner met 294 stoelen. De vlucht vertrekt om 13.00 uur vanaf Schiphol en landt om 01.55 uur lokale tijd in Mumbai. De retourvlucht vertrekt om 04.00 uur lokale tijd en landt om 08.45 uur in Amsterdam.

KLM vloog tot 2001 ook al naar Mumbai. Daarna werd de route vanaf Schiphol overgenomen door de Amerikaanse partner Northwest Airlines en later Delta Air Lines. Die maatschappij staakte de vluchten twee jaar geleden.

Mumbai is komend winterseizoen niet de enige nieuwe bestemming in het KLM-routenetwerk. Eerder kondigde KLM nieuwe lijndiensten aan naar San Jose (Costa Rica) en Mauritius.
pi_170965006
quote:
0s.gif Op zondag 14 mei 2017 19:00 schreef FredvZ het volgende:
Betere uitzicht voor een hotel:
CitizenM. Wel een hoge verdieping nemen :-)
--
pi_170985861
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')