abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 december 2002 @ 22:55:07 #1
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_7281321
ik had vandaag verkeerd gezien.
2 jongen lui van een jaar of 12 a 14 waren goed half uur aan het rond lopen en nix pakken.

het is rustig en leg de spullen terug zo als dvd en speelgoed die klanten terug gebracht hebben of dvd gekocht hebben.
tijdens het terug leggen schrik een van die jongens dat ik lang komt lopen en staat zo snel mogelijk op en zo stijf mogelijk.

ik dacht die heeft wat te verbergen dus die heb ik een tijd je in de gaten gehouden naar een tijd je zie ik ze weer bij speelgoed waar ze makkelijk iets mee kunnen pakken.

een van die jongens die heel langzaam zijn arm van zijn rug naar zijn zak in zijn jas net dat hij iets beet had.
ik ging naar beneden en gaf het door aan mijn colega's

toen die jongens dat door hadden en mij zagen beneden liepen ze angstig op een pad heen en weer. en toen liepen ze naar voren toe en mijn baas had de deur dicht gedaan en vroeg aan hun om de zakken te legen.

zonder resultaat voor mij.

hoe kan je dus nou zien dat ze echt iets hebben of dat ze je voor de gek houden?
graag tips

pi_7281411
Naar ze toe lopen en zeggen :"Als je het nu teruglegt bel ik de politie niet" .
dan leggen ze het terug en dan bel je de politie , lullig maar wel enorm effectief.
Soldaat bij de verbindingsdienst
  woensdag 11 december 2002 @ 22:59:09 #3
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_7281429
ook als je het niet 100% zeker van de zaak ben?
  woensdag 11 december 2002 @ 22:59:19 #4
33206 MrReaL
Mooi weer, mooi werk
pi_7281434
Al door, terug gelegd?
pi_7281718
euhmz
als je met beetje slim dieven te maken hebt dan doen ze nix,
je mag volgens de wet er alleen wat van zeggen, je mag hem niet aanraken nix... dus waar bemoei je je mee? tis je eigen zaak ook vast niet ofwel?
als ik wat ZOU jatten zou ik het gewoon pakken ook al ziet iedreen het... wat wouden ze doen dan? als zij slaan mag ik het ook, kans 1 op 10 dat ik het verlies... en als ik het verlies heb ik een rechtszaak die ik kan winnen....!!! of er moet toevallig een wout bij in de buurt staan, dan ben ik op heterdaad gepakt....
  woensdag 11 december 2002 @ 23:12:18 #6
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_7281775
hart voor de zaak mag dat ook ?
pi_7281818
Als iemand heel schichtig om zich heen kijkt, ondertussen zo nonchalant mogelijk probeert over te komen.
pi_7281840
quote:
Op woensdag 11 december 2002 23:10 schreef RedVisioN het volgende:

je mag volgens de wet er alleen wat van zeggen, je mag hem niet aanraken nix...

Je mag iemand die een strafbaar feit pleegt aanhouden, je moet er dan bij vertellen dat het gaat om een burgeraanhouding, je mag geen geweld gebruiken maar iemand wel tegenhouden tijdens het wachten op de pliessie

(was eens bij Peter R de Vries)

woensdag 11 december 2002 @ 23:14:33 #9
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_7281849
wat ik dus vertel
hij zag mij en stond zo stijf en een beet je geschroken keek hij
pi_7281862
Burgers mogen ook iemand staande houden als ze op heterdaad betrappen. Daar hoef je echt geen wout voor te zijn. Je moet alleen wel zo snel mogelijk de politie laten komen.
pi_7281864
quote:
Op woensdag 11 december 2002 23:12 schreef bumberklevers het volgende:
hart voor de zaak mag dat ook ?
zelfs met een hard voor de zaak mag je in ons linkse nederlandje nog geen klap uitdelen aan dieven
je mag vriendelijk vragen of die mee wil lopen naar kantoor, maar de kans is klein dat die dat doet... hij is vast niet links...
  woensdag 11 december 2002 @ 23:15:46 #12
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_7281880
quote:
Op woensdag 11 december 2002 23:15 schreef ZsoundOfMetal het volgende:
Burgers mogen ook iemand staande houden als ze op heterdaad betrappen. Daar hoef je echt geen wout voor te zijn. Je moet alleen wel zo snel mogelijk de politie laten komen.
hoe wil je dat doen bij een ongeluk duurt het al bijna 1 uur voor ze kwamen
pi_7281908
quote:
Op woensdag 11 december 2002 23:14 schreef bumberklevers het volgende:
wat ik dus vertel
hij zag mij en stond zo stijf en een beet je geschroken keek hij
Ik denk dat hij zich aan het aftrekken was op een barbie. Nogal beschamend jah..
-=** You're about to witness to power of fucking VDR **=-
pi_7281916
quote:
Op woensdag 11 december 2002 23:15 schreef bumberklevers het volgende:

[..]

Nou 2 mannetjes van 12 a 14 hou ik wel een uurtje in bedwang als het moet hoor
pi_7282029
quote:
Op woensdag 11 december 2002 23:15 schreef bumberklevers het volgende:

[..]

Als je de politie belt, even vragen of je de 'verdachte' vast mag zetten. Setje handboeien klaar hebben liggen...klaar is kees. Zullen ze overigens alleen goed vinden als hij echt al iets in z'n zak had en bezig was de winkel te verlaten. Anders is het een poging en daar doen ze zowiezo niet veel mee (niet te bewijzen dat hij niet had willen betalen).
pi_7282337
quote:
Op woensdag 11 december 2002 23:21 schreef ZsoundOfMetal het volgende:

[..]

Als je de politie belt, even vragen of je de 'verdachte' vast mag zetten. Setje handboeien klaar hebben liggen...klaar is kees. Zullen ze overigens alleen goed vinden als hij echt al iets in z'n zak had en bezig was de winkel te verlaten. Anders is het een poging en daar doen ze zowiezo niet veel mee (niet te bewijzen dat hij niet had willen betalen).

jij denkt dat je iemand mag boeien met de toestemming van de politie?!?! hahahahaha... nog nooit een advocaat gesproken of zelf in een kutsituatie gezeten?
je bent zo de bak uit hier in NL hoor
je kan het beste nix doen, je doet er meer moeite voor iemand erin te krijgen dan dat die daadwerkelijk moet zitten...

we leven in NL niet in de USA

woensdag 11 december 2002 @ 23:37:18 #17
19597 Skull
Stay hungry!
pi_7282413
Een zonnebril op doen en net doen alsof je blind bent
I don't even know what I'm doing here.
pi_7282957
Heb je geen beveiliging in de winkel dan? Of in het winkelcentrum waar je werkt... Bel hun op en die weten wat er wel en niet mag. Slaan mag natuurlijk niet, je mag ze ook niet aanraken en je moet altijd netjes vragen of ze hun zakken willen leeghalen, maar je kan ze wel in de winkel houden (gewoon de deuren dicht doen) totdat er iemand is.
  donderdag 12 december 2002 @ 00:06:17 #19
34411 bumberklevers
www.reclamepunt.nl
pi_7283192
je bedoel statstoezichters

die de heledag lopen in de stad of op de fiets.
die zie ik maar zelden bij onze winkel in de buurt, wij hebben nog geen poortjes dat het af gaat als iemand iets mee heeft genomen.

pi_7286285
quote:
Op woensdag 11 december 2002 22:55 schreef bumberklevers het volgende:
ik had vandaag verkeerd gezien.
2 jongen lui van een jaar of 12 a 14 waren goed half uur aan het rond lopen en nix pakken.

het is rustig en leg de spullen terug zo als dvd en speelgoed die klanten terug gebracht hebben of dvd gekocht hebben.
tijdens het terug leggen schrik een van die jongens dat ik lang komt lopen en staat zo snel mogelijk op en zo stijf mogelijk.

ik dacht die heeft wat te verbergen dus die heb ik een tijd je in de gaten gehouden naar een tijd je zie ik ze weer bij speelgoed waar ze makkelijk iets mee kunnen pakken.

een van die jongens die heel langzaam zijn arm van zijn rug naar zijn zak in zijn jas net dat hij iets beet had.
ik ging naar beneden en gaf het door aan mijn colega's

toen die jongens dat door hadden en mij zagen beneden liepen ze angstig op een pad heen en weer. en toen liepen ze naar voren toe en mijn baas had de deur dicht gedaan en vroeg aan hun om de zakken te legen.

zonder resultaat voor mij.

hoe kan je dus nou zien dat ze echt iets hebben of dat ze je voor de gek houden?
graag tips

Dit mag je baas pas doen als ze al buiten de winkel waren dus je baas zat zowiezo al fout.

Hoe ik dit weet... het is mij nl ook een keer overkomen (ik was toen 8 jaar...) bij de Bart Smit.
Ik liep toen "raar" volgens degene die van mij in de winkel eiste dat ik mijn zakken leeg haalde, tis niet zo vreemd dat ik raar liep want ik zat toen met mijn rechterbeen van heup tot enkel in het gips...
Ik had nix gejat en heb dus braaf mijn zakken leeg gehaald maar ik ben later wel met mijn moeder nog naar de politie toe geweest en die hebben mij toen verteld dat dit helemaal niet mocht.

Verder kun je nooit helemaal 100% zeker weten of iemand iets gejat heeft of niet. Alleen als je zeker weet dat je gezien hebt dat iemand iets in zijn jaszak heeft gestoken (of ergens anders in) en dat zeker weten niet heeft betaald als ie de winkel uit is (of de kassa voorbij is). Dan is het een zaak van aanhouden op "verdenking van" en de politie bellen.

donderdag 12 december 2002 @ 21:30:39 #21
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_7300208
quote:
Op woensdag 11 december 2002 23:15 schreef ZsoundOfMetal het volgende:
En jij denkt dat die winkeldief gaat meewerken? Met staande houden doe je in de praktijk nauwelijks iets.
Tsja .....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')