abonnement Unibet Coolblue
pi_170857196
quote:
1s.gif Op donderdag 11 mei 2017 18:31 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Weet niet of je het nu over de Rasputin of Speedway hebt, maar de laatste is iig een halve liter...
De blikjes van de Molen zijn 0,33l. Alleen ze lijken op de foto's groter, omdat ze vrij smal en hoog zijn. Het is dus niet het "frisdrankblikjes" formaat.
  donderdag 11 mei 2017 @ 19:07:20 #152
438851 Oldground
El Poderoso
pi_170858116
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 18:32 schreef drexciya het volgende:

[..]

De blikjes van de Molen zijn 0,33l. Alleen ze lijken op de foto's groter, omdat ze vrij smal en hoog zijn. Het is dus niet het "frisdrankblikjes" formaat.
Meer energy-drink formaat?
Van alles is weer waardeloos.
pi_170858293
quote:
0s.gif Op donderdag 11 mei 2017 18:18 schreef drexciya het volgende:
Het is volgens mij 0,33l, want het is een "smal" blikje.
Heb het niet in m'n handen gehad, dus kan wel... Prijs was ook iets van een 2.35¤ dus wss heb je gelijk...
pi_170875261
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 mei 2017 10:13 schreef Oldground het volgende:
Was gisteren bij Burg Bieren in Ermelo, wat een topzaak. Enorme selectie nationale en internationale brouwerijen en ook specialere edities (Schijnen 2300 verschillende bieren te verkopen).

Heb daar wel even een tijdje rongelopen.
Gisteren kwam ik er langs dus ook weer een keer binnen gelopen. Groot assortiment inderdaad maar ik "schrok" een beetje van de prijzen voor bijvoorbeeld Pohjala e.d. Gewoon bijna dubbel zo duur als bij de Caigny waar ik met regelmaat kom. Ook de Nederlandse/Belgische bieren zijn hier een slag duurder als onze vrienden in België. Dus als je de keus hebt......
pi_170875491
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:07 schreef Rvhkd het volgende:

[..]

Gisteren kwam ik er langs dus ook weer een keer binnen gelopen. Groot assortiment inderdaad maar ik "schrok" een beetje van de prijzen voor bijvoorbeeld Pohjala e.d. Gewoon bijna dubbel zo duur als bij de Caigny waar ik met regelmaat kom. Ook de Nederlandse/Belgische bieren zijn hier een slag duurder als onze vrienden in België. Dus als je de keus hebt......
Goed dat ik dat weet. Dure zaken :r
  vrijdag 12 mei 2017 @ 08:54:28 #156
438851 Oldground
El Poderoso
pi_170875625
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 08:07 schreef Rvhkd het volgende:

[..]

Gisteren kwam ik er langs dus ook weer een keer binnen gelopen. Groot assortiment inderdaad maar ik "schrok" een beetje van de prijzen voor bijvoorbeeld Pohjala e.d. Gewoon bijna dubbel zo duur als bij de Caigny waar ik met regelmaat kom. Ook de Nederlandse/Belgische bieren zijn hier een slag duurder als onze vrienden in België. Dus als je de keus hebt......
Daar ben ik nooit geweest, maar dat klinkt dan wel een stuk beter.

Heb nu ook veel 'over datum' spul meegenomen voor 50%.
Van alles is weer waardeloos.
  vrijdag 12 mei 2017 @ 09:42:32 #157
25470 SoSolid
Danke danke
pi_170876121
Ja die prijzen bij Burg bieren... sommige bieren zijn weer wel normaal geprijsd hoor maar inderdaad een dure zaak. Maar heb het gevoel dat ze niet overal de beste importeur voor hebben of dat zelf doen ofzo. Veel Amerikaanse bieren zijn daar ook extreem duur.

Neem ook wel eens dat 50% korting bier mee, bij sommige bieren is dat niet erg maar met een ipa twijfel ik dan wel eens een beetje.
xxx
pi_170876653
Struise Capsoul 2014. Lekker.

pi_170877151
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 09:42 schreef SoSolid het volgende:
Ja die prijzen bij Burg bieren... sommige bieren zijn weer wel normaal geprijsd hoor maar inderdaad een dure zaak. Maar heb het gevoel dat ze niet overal de beste importeur voor hebben of dat zelf doen ofzo. Veel Amerikaanse bieren zijn daar ook extreem duur.

Neem ook wel eens dat 50% korting bier mee, bij sommige bieren is dat niet erg maar met een ipa twijfel ik dan wel eens een beetje.
IPA over de datum kun je beter laten liggen. Niet dat het slecht voor je is, maar er is vaak maar weinig over van de oorspronkelijk bedoelde smaak.
pi_170877514
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 10:38 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

IPA over de datum kun je beter laten liggen. Niet dat het slecht voor je is, maar er is vaak maar weinig over van de oorspronkelijk bedoelde smaak.
Ja inderdaad die zijn vaak niet meer echt lekker. Regelmatig gehad met Amerikaanse IPAs, die smaken gewoon niet vers meer.
Semi0n is dead, long live Stress Techniques. New project: LLB - JG
http://http://llbinc.bandcamp.com/
  vrijdag 12 mei 2017 @ 11:10:10 #161
25470 SoSolid
Danke danke
pi_170877722
Ja inderdaad, daarom, heb er wel eens een 50% korting ipa in blik meegenomen die wel weer prima was. Smaak wordt minder door licht toch? (misschien zeg ik iets stoms), misschien dat zo'n blik langer houdbaar is.
xxx
pi_170881080
Licht en warmte zijn twee factoren, yep... IPAs in de koelkast bewaren vertraagt de afbraak van de hopsmaak, en sommige IPAs zijn zelfs op hun best 3-4 weken oud, maar ouder dan enkele maanden en het smaakprofiel zal sterk weggeëbt zijn...

En ben ik nou de enige die helemaal gek wordt van het feit dat "vers binnengekomen" APAs en IPAs hier (Belgïe) soms al een jaar oud zijn??? Laatst in Geers Westbrook IPA, gebotteld in December 2016... Tsja...

Weet iemand trouwens hoe lang APAs houden (in koelkast)?.. Is nou wel een stijl die 'k lekker vind, maar drink het alleen bij warm weer... Dus ze blijven soms wel even staan (zelfs al koop ik ze alleen na de winter)...
pi_170881190
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:00 schreef Seul het volgende:
Licht en warmte zijn twee factoren, yep... IPAs in de koelkast bewaren vertraagt de afbraak van de hopsmaak, en sommige IPAs zijn zelfs op hun best 3-4 weken oud, maar ouder dan enkele maanden en het smaakprofiel zal sterk weggeëbt zijn...

En ben ik nou de enige die helemaal gek wordt van het feit dat "vers binnengekomen" APAs en IPAs hier (Belgïe) soms al een jaar oud zijn??? Laatst in Geers Westbrook IPA, gebotteld in December 2016... Tsja...

Weet iemand trouwens hoe lang APAs houden (in koelkast)?.. Is nou wel een stijl die 'k lekker vind, maar drink het alleen bij warm weer... Dus ze blijven soms wel even staan (zelfs al koop ik ze alleen na de winter)...
Vuistregel is 3. Drie dagen is goddelijk. Drie weken goed en drie maanden acceptabel.
pi_170882212
Morgen naar BierOost festival, hopelijk beetje redelijk weer.
Weinige spannende brouwers helaas, ga wel even naar Stone Brewing want heb die IPA van ze nog nooit gehad :+
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_170882565
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 mei 2017 14:00 schreef Seul het volgende:
Licht en warmte zijn twee factoren, yep... IPAs in de koelkast bewaren vertraagt de afbraak van de hopsmaak, en sommige IPAs zijn zelfs op hun best 3-4 weken oud, maar ouder dan enkele maanden en het smaakprofiel zal sterk weggeëbt zijn...

En ben ik nou de enige die helemaal gek wordt van het feit dat "vers binnengekomen" APAs en IPAs hier (Belgïe) soms al een jaar oud zijn??? Laatst in Geers Westbrook IPA, gebotteld in December 2016... Tsja...

Weet iemand trouwens hoe lang APAs houden (in koelkast)?.. Is nou wel een stijl die 'k lekker vind, maar drink het alleen bij warm weer... Dus ze blijven soms wel even staan (zelfs al koop ik ze alleen na de winter)...
Ik heb dat het omgekeerde; nieuwe biertjes uit Europa waar al bijna een jaar op zit. De laatste keer dat ik een To Øl IPA kocht was er niks meer van over. Met als top punt dat ik een Amarillo van De Molen van 4 jaar na de best by datum op heb :'). Het is altijd een beetje een gok bij die stijl van een ander continent, zeker als er geen datum te vinden is.

Is het voor APAs niet redelijk hetzelfde als IPAs? Zombie Dust is een APA, maar niet echt lang houdbaar buiten de koelkast, met een maand merk je al verschil, in de koelkast gaat het langer mee.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_170883958
Ok - bedankt voor de intel OMG. Ik ging er inderdaad vanuit dat het jammer genoeg hetzelfde was voor ¤uro bieren in andere continenten...
pi_170883970
En geen botteldatum of vervaldatum = ZO irritant...
pi_170890259
Amerikaantjes waar geen data op staat laat ik vaak ook links liggen tenzij ik weet dat ze net binnen zijn gekomen. Ook geen garantie maar toch. En stouts koop ik natuurlijk wel.
  zaterdag 13 mei 2017 @ 13:33:37 #169
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_170902750
Beste BA Kees die ik tot bu toe heb mogen drinken. Supervolle RIS en die (niet te overheersende) smaak van de Warhead-vaten maakt het helemaal af.

NAC Breda
Rèsbaarge
  zaterdag 13 mei 2017 @ 14:05:48 #170
438851 Oldground
El Poderoso
pi_170903590
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 mei 2017 13:33 schreef PrideoftheSouth het volgende:
Beste BA Kees die ik tot bu toe heb mogen drinken. Supervolle RIS en die (niet te overheersende) smaak van de Warhead-vaten maakt het helemaal af.

[ afbeelding ]
Altijd fijn als het een beetje subtiel blijft.
Van alles is weer waardeloos.
pi_170907651
Biertje d'rbij.

  zaterdag 13 mei 2017 @ 17:27:38 #172
266972 govie
#Gio en VanGeel Oprotten!
pi_170908080
Leuke glasjes, eikelvorm en als je hard schud, dan spuit het bier er zo uit! :+ geintje, leuke glasjes serieus, zie je nie vaak.
When game is going full retard, you can only go with it. If you start going against it, if you start going half retard, you're done for!
pi_170909046
't Is dat Omnipollo "Beer Cup" dingetje... Best leuk, maar jammergenoeg maar 25cls inhoud mogelijk... :o
  zaterdag 13 mei 2017 @ 18:35:04 #174
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_170909407
Blij met m'n vangst vandaag. :)

NAC Breda
Rèsbaarge
  zaterdag 13 mei 2017 @ 18:50:11 #175
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_170909662
Wel een geinig glas trouwens Seul. En elk nadeel heeft z'n voordeel: zo kan je'm dus twee keer volschenken met één flesje. ;)
NAC Breda
Rèsbaarge
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')