Ik werk al meer dan een jaar in een winkel. Ik ben 19, en heb het wel naar mijn zin. Ik haal de meeste omzet binnen, ik werk goed, mijn filiaalmanager is tevreden over mij, dus verder loopt het wel goed met de winkel.
Laatst (2 weken terug) had ik een gesprek met de Rayon Manager. Ik vroeg of het misschien mogelijk was om een salarisverhoging te krijgen. Ik gaf hierbij redenen aan waarom en had alles uitgelegd. Hij had mij verteld dat het niet mogelijk was binnen de organisatie van schaal te veranderen, omdat het niet zo goed gaat met de hele organisatie (wat dus zware bullshit is).
Ik verdien, laten we zeggen rond de 600 euro. Tsja, niet echt veel voor als je op jezelf woont. Hou maandelijks maar ongeveer 150 euro over. Yup, is weinig, ik weet het. Je zult waarschijnlijk denken "Zoek ander werk!", nou dat gaat ook niet makkelijk. Waarom? Nou, ik volg ook nog een MBO opleiding die de organisatie betaald. Het is een 2 jarige opleiding (ik doe nu mijn 2e jaar), en dan moet ik nog een jaartje werken, anders moet ik mijn opleiding terugbetalen (wat dus betekend dat ik in totaal 3 jaar moet werken). De opleiding kost zo'n 1500 euro als ik het goed heb.
Wat kan ik het beste doen?
Peace,
Alberto
En die cursussen, daar ben je gewoon aan gebonden. Als je ergens anders gaat solliciteren dan moet je zeker vragen of je nieuwe baas de onkosten vergoedt van die cursus die je dan moet terugbetalen. Anders is het niet echt zinvol om ergens anders te solliciteren.
quote:Nee ik werk 5 dagen per week
Op woensdag 11 december 2002 22:54 schreef _Michiel_ het volgende:
Heb je geen recht op studiefinanciering? Dat kan behoorlijk oplopen als je op jezelf woont.
peace,
Alberto
Verder, ik zou nog een jaar door werken, het is een goede investering in de toekomst.
quote:En als je stopt met werken, heb je dan recht op stufi? Als je ouders weinig verdienen moet je haast ook die 600 euro via stufi binnen kunnen krijgen (je zit dan wel met schoolgeld oid dat je zelf moet betalen)
Op woensdag 11 december 2002 22:55 schreef DopeBoy het volgende:[..]
Nee ik werk 5 dagen per week
peace,
Alberto
quote:per maand...werk 8X5=40+4 (koopavond)=44 uur per week
Op woensdag 11 december 2002 23:01 schreef Conflict het volgende:
Hoeveel uur per week werk je, krijg je per maand of per vier weken betaald en wat is je functie?
Maar goed ik ben zeker geen expert, dus loop ook even bij de het kantoor van de belasting langs.
quote:Daar heb je het al, jij gaat totdat het "opleidingscontract" is afgelopen dus geen ruk meer verdienen tenzij het minimumloon dat niet toelaat.
Op woensdag 11 december 2002 22:44 schreef DopeBoy het volgende:
Je zult waarschijnlijk denken "Zoek ander werk!", nou dat gaat ook niet makkelijk. Waarom? Nou, ik volg ook nog een MBO opleiding die de organisatie betaald. Het is een 2 jarige opleiding (ik doe nu mijn 2e jaar), en dan moet ik nog een jaartje werken, anders moet ik mijn opleiding terugbetalen (wat dus betekend dat ik in totaal 3 jaar moet werken).
Niet erg slim om je looneis nu pas te bedenken.
Andere werkgever zoeken die je opleiding verder wil financieren is de enig emogelijkheid.
quote:Met 600 euro loon zul je niet veel belasting betalen.
Op woensdag 11 december 2002 23:05 schreef Skull het volgende:
Verder kan je als jij zelf de studie betaald dat geld volgens voorgeschreven bedragen aftrekken van de belasting. Zo'n teruggave mag je naar ik dacht tot 3 jaar terug declareren. Dus in principe als jij weg zou gaan en je moet de studie terugbetalen ben jij degene die de studie betaald dus mag jij dat geld aftrekken van de belasting.Maar goed ik ben zeker geen expert, dus loop ook even bij de het kantoor van de belasting langs.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |