abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7280985
Ok, om te beginnen, is dit een hele serieuze thread, dus alsjeblieft geen flames ofzo, het is heel persoonlijk en vind het niet makkelijk.

Ik werk al meer dan een jaar in een winkel. Ik ben 19, en heb het wel naar mijn zin. Ik haal de meeste omzet binnen, ik werk goed, mijn filiaalmanager is tevreden over mij, dus verder loopt het wel goed met de winkel.

Laatst (2 weken terug) had ik een gesprek met de Rayon Manager. Ik vroeg of het misschien mogelijk was om een salarisverhoging te krijgen. Ik gaf hierbij redenen aan waarom en had alles uitgelegd. Hij had mij verteld dat het niet mogelijk was binnen de organisatie van schaal te veranderen, omdat het niet zo goed gaat met de hele organisatie (wat dus zware bullshit is).

Ik verdien, laten we zeggen rond de 600 euro. Tsja, niet echt veel voor als je op jezelf woont. Hou maandelijks maar ongeveer 150 euro over. Yup, is weinig, ik weet het. Je zult waarschijnlijk denken "Zoek ander werk!", nou dat gaat ook niet makkelijk. Waarom? Nou, ik volg ook nog een MBO opleiding die de organisatie betaald. Het is een 2 jarige opleiding (ik doe nu mijn 2e jaar), en dan moet ik nog een jaartje werken, anders moet ik mijn opleiding terugbetalen (wat dus betekend dat ik in totaal 3 jaar moet werken). De opleiding kost zo'n 1500 euro als ik het goed heb.

Wat kan ik het beste doen?

Peace,

Alberto

woensdag 11 december 2002 @ 22:51:25 #2
15985 huiz
Man in Black
pi_7281203
Een inflatiecorrectie van zo'n 3% zou wel redelijk zijn, maar ik weet niet of bazen zoiets verplicht zijn. Wel als het in je CAO staat (als je dat tenminste hebt).

En die cursussen, daar ben je gewoon aan gebonden. Als je ergens anders gaat solliciteren dan moet je zeker vragen of je nieuwe baas de onkosten vergoedt van die cursus die je dan moet terugbetalen. Anders is het niet echt zinvol om ergens anders te solliciteren.

Scope Pure Colombia BV
  woensdag 11 december 2002 @ 22:54:22 #3
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_7281294
Heb je geen recht op studiefinanciering? Dat kan behoorlijk oplopen als je op jezelf woont.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_7281319
quote:
Op woensdag 11 december 2002 22:54 schreef _Michiel_ het volgende:
Heb je geen recht op studiefinanciering? Dat kan behoorlijk oplopen als je op jezelf woont.
Nee ik werk 5 dagen per week

peace,

Alberto

woensdag 11 december 2002 @ 22:55:43 #5
33549 Thomasumo
User 33549 reporting for
pi_7281337
In de CAO voor de detailhandel staan jeugdschalen voorgeschreven, dat beteend dat je tot je 24ste elk jaar dat je ouder word om hoog gaat in basis garantie uurloon, zit je daar toch al boven heb je geen recht van spreken. Verder zitten in die CAO ook inflatiecorrecties dmz jaarlijkse verhogingen, die zou je ook nog moeten krijgen.

Verder, ik zou nog een jaar door werken, het is een goede investering in de toekomst.

I am SO omniscient that if there were to be two omnisciences, I'd be both!
pi_7281414
Goed je contract en de CAO doorlezen of er niets in staat op iig een inflatiecorrectie. Verder neem ik aan dat je wel op het minimumsalaris moet zitten. En je zou eens bij de rechtswinkel langs kunnen gaan om daar advies te krijgen. Dat zou ik iig zeker doen want er is zo'n regeling dat wurgcontracten (geen salarisverhoging maar wel een (studie) schuld) onmogelijk maakt.
I don't even know what I'm doing here.
pi_7281435
quote:
Op woensdag 11 december 2002 22:55 schreef DopeBoy het volgende:

[..]

Nee ik werk 5 dagen per week

peace,

Alberto

En als je stopt met werken, heb je dan recht op stufi? Als je ouders weinig verdienen moet je haast ook die 600 euro via stufi binnen kunnen krijgen (je zit dan wel met schoolgeld oid dat je zelf moet betalen)
pi_7281460
Anders even contact opnemen met personeelszaken.
pi_7281472
Hoeveel uur per week werk je, krijg je per maand of per vier weken betaald en wat is je functie?
pi_7281522
quote:
Op woensdag 11 december 2002 23:01 schreef Conflict het volgende:
Hoeveel uur per week werk je, krijg je per maand of per vier weken betaald en wat is je functie?
per maand...werk 8X5=40+4 (koopavond)=44 uur per week
Ben verkoper in de detailhandel
  woensdag 11 december 2002 @ 23:05:09 #11
19597 Skull
Stay hungry!
pi_7281580
Verder kan je als jij zelf de studie betaald dat geld volgens voorgeschreven bedragen aftrekken van de belasting. Zo'n teruggave mag je naar ik dacht tot 3 jaar terug declareren. Dus in principe als jij weg zou gaan en je moet de studie terugbetalen ben jij degene die de studie betaald dus mag jij dat geld aftrekken van de belasting.

Maar goed ik ben zeker geen expert, dus loop ook even bij de het kantoor van de belasting langs.

I don't even know what I'm doing here.
  donderdag 12 december 2002 @ 21:27:00 #12
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_7300101
quote:
Op woensdag 11 december 2002 22:44 schreef DopeBoy het volgende:
Je zult waarschijnlijk denken "Zoek ander werk!", nou dat gaat ook niet makkelijk. Waarom? Nou, ik volg ook nog een MBO opleiding die de organisatie betaald. Het is een 2 jarige opleiding (ik doe nu mijn 2e jaar), en dan moet ik nog een jaartje werken, anders moet ik mijn opleiding terugbetalen (wat dus betekend dat ik in totaal 3 jaar moet werken).
Daar heb je het al, jij gaat totdat het "opleidingscontract" is afgelopen dus geen ruk meer verdienen tenzij het minimumloon dat niet toelaat.

Niet erg slim om je looneis nu pas te bedenken.

Andere werkgever zoeken die je opleiding verder wil financieren is de enig emogelijkheid.

Tsja .....
  donderdag 12 december 2002 @ 21:27:53 #13
36718 ghettoman
In the ghetto .....
pi_7300128
quote:
Op woensdag 11 december 2002 23:05 schreef Skull het volgende:
Verder kan je als jij zelf de studie betaald dat geld volgens voorgeschreven bedragen aftrekken van de belasting. Zo'n teruggave mag je naar ik dacht tot 3 jaar terug declareren. Dus in principe als jij weg zou gaan en je moet de studie terugbetalen ben jij degene die de studie betaald dus mag jij dat geld aftrekken van de belasting.

Maar goed ik ben zeker geen expert, dus loop ook even bij de het kantoor van de belasting langs.

Met 600 euro loon zul je niet veel belasting betalen.
Tsja .....
pi_7430749
Ga hard spaaren voor die 1500 euro studie kosten. En zodra je je studie hebt afgerond ga je bij een bedrijf als jr. acount manager solisiteeren. Dan heb je die 1500 euro ook weer zo terug verdient. jr. acount manager verdient in mijn branche (IT) ongeveer 2500 euro per maand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')