abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 14:29:25 #151
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170382469
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:27 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar sommige slachtoffers hebben er ook een houtje van om heel veel aandacht naar hun toe te trekken in andere topics.
Dan gaan sommige mensen zich zwaar storen aan de slachtoffers en wordt de sfeer minder.

Zeg zelf, jij gaat naar een kroeg toe, hele leuke gesprekken en dan komt iedere vrijdagavond om 21.00 de beroepsklager binnen.. Dat is toch ook niet tof voor de gezellige groep.

En soms overdrijven ze ook, klopt.

Dat vind ik bv. bij de OP ook.
Antillianen moeten nu niet doen dat ze het slachtoffer zijn, ze kunnen zelf ook hun positie verbeteren met zijn allen.
Daar hoort dit topic bij. Want TS zegt in t begin wel dat hij niet wil dat het topic over hem en zijn problematiek gaat, maar als 'm dan een voorbeeld gevraagd wordt komt ie met een voorbeeld dat op zichzelf slaat. Dit topic gaat alsnog over zijn daadwerkelijke situatie, tenminste, zo lijkt het.
Breitling - Instruments for Professionals
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2017 @ 14:30:16 #152
460494 naoomx
pi_170382490
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

Dat doe ik ook hoor, haal er ook veel voldoening uit, zelfs mensen aangeboden om een brief voor ze te schrijven voor de huisarts omdat ze het moeilijk vonden hun eigen problemen aan te geven.
Maar heb een paar mensen die flink gemotiveerd waren en mijn adviezen ter harte namen ondersteund met het stoppen van drinken.
Daar werd en word ik nog heel gelukkig van.

Sommige mensen komen alleen per DM naar mij toe, omdat ze anoniem willen blijven.

Voor mensen die het beter weten, prima.
Die steun ik ook nog wel, maar als ik denk dat het pad dat ze kiezen niet goed is zeg ik dat.

Maar ja

[..]

Dit

Ik heb er een goede balans in gevonden hoop ik.
Het is een discussieplatform en ik ben geen erkende hulpverlener.
Dus soms is loslaten het beste voor beide.
Dat is mooi. :)

Weetje, het gaat ook niet om wat je allemaal wel/niet doet. Je bent als mens nergens toe verplicht. Ik geef alleen aan dat mensen snel neigen te roepen dat ze "alles doen wat ze kunnen", terwijl ze in werkelijkheid minimale inzet vertonen om de persoon in kwestie te helpen. En dat is prima, maar geef dan ook gewoon toe dat je TS veel meer zou kunnen steunen dan je nu doet zónder dat je hiermee jezelf in je eigen leven belemmert.

En magnetronkoffie heeft overigens wel gelijk met dat je niet écht antwoord gaf op mijn post, maarja... Wat dat betreft heb ik m'n punt gezegd; er is geen verdere discussie nodig. :)

Wat deze opmerking betreft:

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:23 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar als je dan niet mee gaat in dat cirkeltje dan krijg jij de schuld he, dus alle andere reacties dan mee gaan daar in leiden uiteindelijk tot dat jij hun niet snapt en jij hun niet wil helpen etc etc.
Ik vind dit een prima reden om een slachtofferrolpersoon niet (verder) te helpen. Het is echter geen geldige reden om te zeggen dat het "slachtoffer" je leven zou belemmeren indien je hem/haar verder zou helpen, tenzij je bijzonder gevoelig bent voor dit soort opmerkingen; (redelijk) mentaal gezonde mensen zouden tegen dit soort opmerkingen moeten kunnen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dit topic gaat alsnog over zijn daadwerkelijke situatie, tenminste, zo lijkt het.
Denk ik ook. :Y
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:32:47 #153
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170382542
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Daar hoort dit topic bij. Want TS zegt in t begin wel dat hij niet wil dat het topic over hem en zijn problematiek gaat, maar als 'm dan een voorbeeld gevraagd wordt komt ie met een voorbeeld dat op zichzelf slaat. Dit topic gaat alsnog over zijn daadwerkelijke situatie, tenminste, zo lijkt het.
Helemaal niet. Ik kom met een stelling om een algemene discussie te starten.

Natuurlijk als iemand mij vraagt om met concrete voorbeelden te komen, kan ik alleen met voorbeelden komen die dicht bij mij staan. Dus dingen die ik zelf heb meegemaakt of gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Keep_Walking op 21-04-2017 14:56:08 ]
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 14:33:55 #154
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170382560
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:30 schreef naoomx het volgende:

Ik vind dit een prima reden om een slachtofferrolpersoon niet (verder) te helpen. Het is echter geen geldige reden om te zeggen dat het "slachtoffer" je leven zou belemmeren indien je hem/haar verder zou helpen, tenzij je bijzonder gevoelig bent voor dit soort opmerkingen; (redelijk) mentaal gezonde mensen zouden tegen dit soort opmerkingen moeten kunnen.
Leven belemmeren? Nee joh, maar ik heb helemaal geen zin om een slachtofferrolpersoon te helpen. Dan kan ik mijn tijd wel leuker besteden. Ik trek me hoe dan ook niet zo veel aan van wat andere mensen tegen me zeggen, vooral niet op internet.
Breitling - Instruments for Professionals
  † In Memoriam † vrijdag 21 april 2017 @ 14:37:42 #155
460494 naoomx
pi_170382626
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Leven belemmeren? Nee joh, maar ik heb helemaal geen zin om een slachtofferrolpersoon te helpen. Dan kan ik mijn tijd wel leuker besteden. Ik trek me hoe dan ook niet zo veel aan van wat andere mensen tegen me zeggen, vooral niet op internet.
Dat is prima wat mij betreft hoor. Het is jouw leven idd.

Maar deze uitspraak heb ik weleens als excuus voor waarom iemand een persoon niet zou kúnnen helpen zonder er zelf "mentaal kapot aan te gaan" gehoord.
En aan die hypocrisie irriteer ik me, dus vandaar dat ik die opmerking erbij postte.
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 14:40:15 #156
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170382675
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:37 schreef naoomx het volgende:

[..]

Dat is prima wat mij betreft hoor. Het is jouw leven idd.

Maar deze uitspraak heb ik weleens als excuus voor waarom iemand een persoon niet zou kúnnen helpen zonder er zelf "mentaal kapot aan te gaan" gehoord.
En aan die hypocrisie irriteer ik me, dus vandaar dat ik die opmerking erbij postte.
Oh zo. Nou ja, aan het helpen van iemand 'zelf mentaal kapot gaan' vind ik ontzettend geitenwollensokkerig klinken. Schei toch uit. Het is gewoon een bullshitreden voor 'wil ik niet', en dat laatste snap ik prima, maar kom daar dan voor uit dat je daar gewoon geen zin in hebt, maar als je dat zegt, dan ben je weer een ongevoelige klootzak (omdat je niet zegt wat de ander wil horen, daar heb je 'm weer).
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170382702
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Leven belemmeren? Nee joh, maar ik heb helemaal geen zin om een slachtofferrolpersoon te helpen. Dan kan ik mijn tijd wel leuker besteden. Ik trek me hoe dan ook niet zo veel aan van wat andere mensen tegen me zeggen, vooral niet op internet.
Terwijl jij toch echt een van de personen bent die mensen daadwerkelijk met open armen ontvangt in topics met goed en duidelijk advies.
Soms hou je je nog in, omdat je eerst meer informatie wilt hebben, maar jij besteed echt veel aandacht aan mensen met een hulpvraag :Y

Om daarna teleurgesteld af te druipen als het weer een eenzame man is die alleen maar vrouwen wil ontmoeten zonder veel inspanning (oftewel 50% van de topics haha)
Hell To The Liars
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 14:45:56 #158
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170382801
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:41 schreef Droopie het volgende:

[..]

Terwijl jij toch echt een van de personen bent die mensen daadwerkelijk met open armen ontvangt in topics met goed en duidelijk advies.
Soms hou je je nog in, omdat je eerst meer informatie wilt hebben, maar jij besteed echt veel aandacht aan mensen met een hulpvraag :Y

Om daarna teleurgesteld af te druipen als het weer een eenzame man is die alleen maar vrouwen wil ontmoeten zonder veel inspanning (oftewel 50% van de topics haha)
Jawel, maar ik kan aan een stukje tekst niet met 100% zekerheid zien of iemand een slachtoffer ís, of heel graag wil zijn. Als dat laatste duidelijk wordt ben ik er klaar mee ja. Maar, in vrijwel alle gevallen ben ik wel heel direct, omdat ik niet hou van fluwelen handschoentjes, want daar heb je uiteindelijk niks aan.

Heeft iemand een oprechte vraag, dan natuurlijk, waarom zou ik dan niet proberen te helpen?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170383792
Iemand in de slachtofferrol is slachtoffer, maar blijft daar te veel in hangen, zodanig dat je kunt zeggen dat ze geen verantwoordelijkheid meer willen nemen voor hun eigen leven, terwijl ze dat wel hadden kunnen doen.
pi_170384021
Ik moest als eerste denken aan feminazi's

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2017 16:03:55 ]
  vrijdag 21 april 2017 @ 16:10:29 #161
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170384133
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:03 schreef JedimindhaX het volgende:
Ik moest als eerste denken aan feminazi's
Mensen moeten leren onderscheid maken tussen de feministische beweging en vrouwen. De feminisme is goed, vrouwen zijn vaak kut.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 16:11:53 #162
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_170384151
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mensen moeten leren onderscheid maken tussen de feministische beweging en vrouwen. De feminisme is goed, vrouwen zijn vaak kut.
Vrouwen zijn prima, jij kunt er gewoon niet mee omgaan.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_170384415
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Iemand in de slachtofferrol is slachtoffer, maar blijft daar te veel in hangen, zodanig dat je kunt zeggen dat ze geen verantwoordelijkheid meer willen nemen voor hun eigen leven, terwijl ze dat wel hadden kunnen doen.
er zijn ook mensen die zichzelf wijsmaken dat ze slachtoffer zijn ofzo beter over te komen voor de buitenwereld.
Die zitten echt in n slachtofferról, is niks slachtofferigs bij. :')
compact en kleverig.
  vrijdag 21 april 2017 @ 16:47:41 #164
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170384678
Er is een verschil tussen een slachtoffer zijn, dat accepteren en je situatie verbeteren door je persoonlijke verantwoordelijkheid te nemen, en je slachtofferschap verheerlijken, uitmelken en jezelf opstellen als martelaar. Ik krijg de kriebels van dat laatste. :'( 'Slavenmoraal' noemde Nietzsche het (nee, dat heeft niks met de slavernij te maken).
pi_170384698
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

er zijn ook mensen die zichzelf wijsmaken dat ze slachtoffer zijn ofzo beter over te komen voor de buitenwereld.
Die zitten echt in n slachtofferról, is niks slachtofferigs bij. :')
Dat grijze gebied is er inderdaad ook.
pi_170384711
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mensen moeten leren onderscheid maken tussen de feministische beweging en vrouwen. De feminisme is goed, vrouwen zijn vaak kut.
Zijn vrouwen vaak kut, of mensen vaak kut?
  vrijdag 21 april 2017 @ 16:50:19 #167
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170384723
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Vrouwen zijn prima, jij kunt er gewoon niet mee omgaan.
En wie zegt dat ik er niet mee om kan gaan?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 21 april 2017 @ 16:51:18 #168
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170384738
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zijn vrouwen vaak kut, of mensen vaak kut?
Daar komt het op neer, ja. Niet alleen vrouwen, maar de mens kan soms gewoon walgelijk zijn.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 21 april 2017 @ 16:52:15 #169
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170384755
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:47 schreef Gary_Oak het volgende:
Er is een verschil tussen een slachtoffer zijn, dat accepteren en je situatie verbeteren door je persoonlijke verantwoordelijkheid te nemen, en je slachtofferschap verheerlijken, uitmelken en jezelf opstellen als martelaar. Ik krijg de kriebels van dat laatste. :'( 'Slavenmoraal' noemde Nietzsche het (nee, dat heeft niks met de slavernij te maken).
Soms is er een martelaar wel nodig.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 21 april 2017 @ 16:56:35 #170
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170384832
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:52 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Soms is er een martelaar wel nodig.
Ik vind het maar respectloos naar jezelf toe.
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:00:37 #171
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170384892
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:56 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik vind het maar respectloos naar jezelf toe.
Ik totaal niet, tenminste niet in alle omstandigheden.

Martelaar worden voor een ideaal of groep is juist nodig soms. Ik kan genoeg voorbeelden bedenken. Jij niet?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:08:18 #172
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170385011
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik totaal niet, tenminste niet in alle omstandigheden.

Martelaar worden voor een ideaal of groep is juist nodig soms. Ik kan genoeg voorbeelden bedenken. Jij niet?
Nee, want ik spreek voor mezelf. Wat er met mensen gebeurt die toevallig op me lijken, interesseert me niet veel en heeft ook niks met mij persoonlijk te maken. En dat is inderdaad egoďstisch/arrogant, maar zelfvoorzienend zijn vind ik erg belangrijk. Martelaar zijn, is het loser zijn verheerlijken. Je moet lekker zelf weten waar je voor staat, maar ik heb er totaal niks mee.
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:12:23 #173
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170385070
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:08 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nee, want ik spreek voor mezelf. Wat er met mensen gebeurt die toevallig op me lijken, interesseert me niet veel en heeft ook niks met mij persoonlijk te maken. En dat is inderdaad egoďstisch/arrogant, maar zelfvoorzienend zijn vind ik erg belangrijk. Martelaar zijn, is het loser zijn verheerlijken. Je moet lekker zelf weten waar je voor staat, maar ik heb er totaal niks mee.
Oke, dat kan. Dat is je goed recht.

Maar vind je William Wallace ook een loser dan? Of Joan of Ark?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170385183
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:00 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik totaal niet, tenminste niet in alle omstandigheden.

Martelaar worden voor een ideaal of groep is juist nodig soms. Ik kan genoeg voorbeelden bedenken. Jij niet?
Martelaar worden voor een groot bestaand probleem, daar kan ik nog wel enigzins in komen.
Alleen ik zie nu in Nederland geen problematiek voorlopig dat iemand een standbeeld krijgt, maar eerder "een verwarde man".
Hell To The Liars
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:18:28 #175
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_170385193
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:12 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Oke, dat kan. Dat is je goed recht.

Maar vind je William Wallace ook een loser dan? Of Joan of Ark?
Eerste naam zegt me niks, tweede ken ik vaag. Sorry, maar ik ga liever heldhaftig en waardig ten onder dan stampvoetend klagen dat de strijd niet eerlijk was (want dingen zijn nooit eerlijk).

"Spartans! Tonight we dine in hell!"
pi_170385198
Ik vind dat gelul over 'slachtofferrol' over het algemeen ontzettend kortzichtig en bevooroordeeld.

Mensen weten vaak de helft niet eens maar plaatsen mensen op basis van hun beperkte inzicht, of kort door de bocht mentaliteit als mensen die in een slachtofferrol blijven zitten.

Ik heb het jaren geleden zelf meegemaakt toen ik in een zware depressie zat en mijn toenmalige vriendin me verweet in de slachtofferrol te blijven hangen en niets te ondernemen om het heft in eigen hand te nemen om mijn situatie te verbeteren, terwijl ik destijds alles in mijn mogelijkheden deed om eruit te komen, maar soms hebben mensen ook even geen mogelijkheden om hun eigen verantwoordelijkheid te pakken.

Wat ook soms vergeten wordt is dat inzet geen garantie is op positie verbetering, en dat de mate van inzet ook niet altijd zichtbaar hoeft te zijn voor anderen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_170385239
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind dat gelul over 'slachtofferrol' over het algemeen ontzettend kortzichtig en bevooroordeeld.

Mensen weten vaak de helft niet eens maar plaatsen mensen op basis van hun beperkte inzicht, of kort door de bocht mentaliteit als mensen die in een slachtofferrol blijven zitten.

Ik heb het jaren geleden zelf meegemaakt toen ik in een zware depressie zat en mijn toenmalige vriendin me verweet in de slachtofferrol te blijven hangen en niets te ondernemen om het heft in eigen hand te nemen om mijn situatie te verbeteren, terwijl ik destijds alles in mijn mogelijkheden deed om eruit te komen, maar soms hebben mensen ook even geen mogelijkheden om hun eigen verantwoordelijkheid te pakken.

Wat ook soms vergeten wordt is dat inzet geen garantie is op positie verbetering, en dat de mate van inzet ook niet altijd zichtbaar hoeft te zijn voor anderen.
Ik mag aannemen dat mensen hier het verschil zien tussen een echte zware depressie en constant topics openen dat vrouwen kut zijn ;)
Hell To The Liars
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:32:55 #178
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170385470
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat mensen hier het verschil zien tussen een echte zware depressie en constant topics openen dat vrouwen kut zijn ;)

Denk het dus niet. Genoeg mensen die weggepest zijn vanwege zware psychische problemen, maar dat FOK! toen der tijd niet wist hoe ze ermee om moesten gaan. Een goede voorbeeld is Schenkstroop.

Gelukkig heeft fok/het internet een soort lerend vermogen. Topics die toen der tijd veel ter sprake kwamen, heeft nu iedereen een antwoord.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170385501
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Denk het dus niet. Genoeg mensen die weggepest zijn vanwege zware psychische problemen, maar dat FOK! toen der tijd niet wist hoe ze ermee om moesten gaan. Een goede voorbeeld is Schenkstroop.

Gelukkig heeft fok/het internet een soort lerend vermogen. Topics die toen der tijd veel ter sprake kwamen, heeft nu iedereen een antwoord.
Zijn die mensen weggepest om hun psychische problemen of om hun gedrag?
Schenkstroop ken ik niet eigenlijk :@

Nou ja, we doen maar niet praten over mensen die er niet zijn.
Hell To The Liars
  vrijdag 21 april 2017 @ 17:39:52 #180
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170385591
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:35 schreef Droopie het volgende:

[..]

Zijn die mensen weggepest om hun psychische problemen of om hun gedrag?
Schenkstroop ken ik niet eigenlijk :@

Nou ja, we doen maar niet praten over mensen die er niet zijn.
Psychische problemen uit zich in gedrag natuurlijk. Maar goed, kunnen we niks meer aan doen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170385778
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:02 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Het afstappen van een slachtofferrol en het vechten voor wat je (nog) wel kan bereiken helpt in mijn ogen meer dan in je rol met zelfmedelijden blijven hangen...

Dat niet iedereen zin en tijd heeft om er meer mee te doen dan een ander daarop wijzen kan ik wel begrijpen... helemaal als we het over onbekenden hebben...

Ik date best veel he? En dan heb je leuke dates, en je hebt, ik noem ze altijd "energievreters"
Onbekende dames die al hun verhalen en drama's bij je kwijt moeten...
Ik mijd ze als de pest, omdat er voor ieder probleem dat je oplost voor ze, ze met een nieuw probleem bij je aankloppen...
Ja dit. We leven niet in de derde wereld. Kijk liever naar wat je nog wel hebt.
En als je een keer echt iets naars meemaakt dan maak je je ook niet snel druk over onbenullige dingen.
pi_170385965
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Denk het dus niet. Genoeg mensen die weggepest zijn vanwege zware psychische problemen, maar dat FOK! toen der tijd niet wist hoe ze ermee om moesten gaan. Een goede voorbeeld is Schenkstroop.

Gelukkig heeft fok/het internet een soort lerend vermogen. Topics die toen der tijd veel ter sprake kwamen, heeft nu iedereen een antwoord.
Weggepest of dood?...
pi_170386065
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

er zijn ook mensen die zichzelf wijsmaken dat ze slachtoffer zijn ofzo beter over te komen voor de buitenwereld.
Die zitten echt in n slachtofferról, is niks slachtofferigs bij. :')
Dat is dan ook een dynamiek die in de huidige tijd nogal gestimuleerd wordt en ook daadwerkelijk loont. Tot op zekere hoogte leren mensen het gewoon aan, maar waar de echte slachtofferrol zich in kenmerkt imho is de blijvende focus op wat er gebeurd is, ongeacht de werkzaamheid van die tactiek. En dat zo uitvergroten dat het nagenoeg overal bij betrokken is cq moet worden of nog gezelliger, dat het een vergelijkingswedstrijdje gaat worden. (Zoals één post al aanhaalde, maar wat als het nou echt erg is. Of het nou wel of niet zo bedoeld is, kan dat net zo goed overkomen als een ja maar wat je nu aanhaalt is niet erg genoeg.)

Slachtoffer van iets worden is één ding, maar het blijven is een andere discussie. Ja, je kan shit meemaken die alles overheersend is. Ja, het kan allemaal heel kut zijn. Dat wordt niet zomaar ontkend als iemand erop wijst wat je nu misschien wel zou kunnen doen. Dat je dat niet zo op kan vatten kan onderdeel zijn van de problematiek, maar in hoeverre geef je ruimte aan andermans problematiek als je vooral aan je eigen visie vast denkt te moeten houden? Het gebrek aan empathie kan prima aan beide kanten zitten, maar dat willen we niet zien als we vooral de focus op het slachtoffer leggen, want zielig. En daarmee houd je een scheve balans in stand, contraproductief als je naar gelijkwaardigheid en meer evenwicht tussen personen streeft denk ik.
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:27:57 #184
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170386295
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Weggepest of dood?...
Heb je gehoord dat hij dood is?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:31:27 #185
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_170386362
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Een vriend van mij doet dit. Nu is dat een veel te lang verhaal om te typen, maar blijkbaar geeft die negatieve aandacht hem een soort van bevestiging, en die bevestiging heeft ie nodig.
Vreemd...want als je energie steekt in iets wat niks helpt, waarom dan daarmee doorgaan?
Waarom willen mensen wegkijken van hun problemen?

Waarom kijken mensen weg bij de problemen van anderen? (en ik bedoel die die echt problemen hebben).

Ik vind het maar raar en deze mensen mijd ik als de pest.
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:23 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

:N Dat is te dichtbij.. en verkleind onze kans op dates... :P
Het krijgen van een date is op 't moment sowieso niet 1 van m'n grootste zorgen. Ik heb wel even belangrijkere dingen aan m'n hoofd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:27 schreef Droopie het volgende:

[..]

Maar sommige slachtoffers hebben er ook een houtje van om heel veel aandacht naar hun toe te trekken in andere topics.
Zolang het gewoon on-topic is, who cares? Soms heeft er 1 even wat meer aandacht nodig, dat moet toch gewoon kunnen? Of wil je de grootste hulpbehoevenden bij voorbaat al uitsluiten "want ze zijn teveel aanwezig, nee het kan ons niks schelen dat het nu heel erg omhoog zit want je moet maar niet teveel aanwezig zijn"...zoiets?

Gewoon allemaal in dezelfde rij?

Ik snap je niet, als je het slachtofferrol-personen-gebeuren wilt oplossen, waarom dan niet proberen oplossingen daarvoor te bedenken? Dat is toch veel constructiever?
quote:
Dan gaan sommige mensen zich zwaar storen aan de slachtoffers en wordt de sfeer minder.
Welke sommige mensen dan? Als het gewoon on-topic is, gaat het dan teveel on-topic ofzo? En hoe wil je dit dan veranderen?

Niet alle slachtoffers hebben evenveel hulp nodig en sommigen hebben soms even wat meer ruimte nodig en anderen hebben minder ruimte nodig en verdwijnen meestal na een tijdje weer.
quote:
Zeg zelf, jij gaat naar een kroeg toe, hele leuke gesprekken en dan komt iedere vrijdagavond om 21.00 de beroepsklager binnen.. Dat is toch ook niet tof voor de gezellige groep.

En soms overdrijven ze ook, klopt.

Dat vind ik bv. bij de OP ook.
Antillianen moeten nu niet doen dat ze het slachtoffer zijn, ze kunnen zelf ook hun positie verbeteren met zijn allen.
Ik heb een reden waarom ik al langer niet meer aan K_W's topics meedoe, ik vermijd ze gewoon (meestal). Maar hij kaartte wel een goed punt aan deze keer en daarom heb ik deze toch een kans gegeven (ook omdat het onderwerp me wel aanstond).

En een hulptopic vergelijken met een kroeg lijkt me eerlijk gezegd niet een goed uitgangspunt.
Nogmaals, ik ben niet zo van de theekransje-topics. Theekransjes zijn hooguit leuk voor af en toe wat ontspanning, maar normaliter zijn de slowchats daar al voor bedoeld. Wat mij betreft richten de serieuze hulpreeksen zich voornamelijk op de serieuze shit en wordt het theekransje gebeuren niet teveel ruimte gegeven.

Het is sowieso al lastig om op fok lotgenoten te ontmoeten, er zijn simpelweg nauwelijks geschikte plekken (maar dat is een beetje off-topic hier).
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:30 schreef naoomx het volgende:

[..]

Dat is mooi. :)

Weetje, het gaat ook niet om wat je allemaal wel/niet doet. Je bent als mens nergens toe verplicht. Ik geef alleen aan dat mensen snel neigen te roepen dat ze "alles doen wat ze kunnen", terwijl ze in werkelijkheid minimale inzet vertonen om de persoon in kwestie te helpen. En dat is prima, maar geef dan ook gewoon toe dat je TS veel meer zou kunnen steunen dan je nu doet zónder dat je hiermee jezelf in je eigen leven belemmert.
Vetgedrukte: tsja..je moest eens weten...teveel kleine visjes die de grootste vis in hun vijver willen zijn (ongeacht wat het anderen kost).
quote:
En magnetronkoffie heeft overigens wel gelijk met dat je niet écht antwoord gaf op mijn post, maarja... Wat dat betreft heb ik m'n punt gezegd; er is geen verdere discussie nodig. :)

Wat deze opmerking betreft:

[..]

Ik vind dit een prima reden om een slachtofferrolpersoon niet (verder) te helpen. Het is echter geen geldige reden om te zeggen dat het "slachtoffer" je leven zou belemmeren indien je hem/haar verder zou helpen, tenzij je bijzonder gevoelig bent voor dit soort opmerkingen; (redelijk) mentaal gezonde mensen zouden tegen dit soort opmerkingen moeten kunnen.
Ik snap eerlijk gezegd niet waarom bepaalde slachtofferrol-mensen zo vreselijk veel aandacht bleven krijgen. Ik snap echt serieus niet waarom sommigen zelfs meer dan een jaar bezig kunnen blijven met een slachtofferrol-persoon die overduidelijk een troll was.

Ik snap echt niet waarom mensen daarin blijven stinken. whatever...
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:37 schreef naoomx het volgende:

[..]

Dat is prima wat mij betreft hoor. Het is jouw leven idd.

Maar deze uitspraak heb ik weleens als excuus voor waarom iemand een persoon niet zou kúnnen helpen zonder er zelf "mentaal kapot aan te gaan" gehoord.
En aan die hypocrisie irriteer ik me, dus vandaar dat ik die opmerking erbij postte.
Jaja, deze heb ik ook geregeld gehoord. Dit waren trouwens wel de mensen die zich het meest over bepaalde slachtofferrol-personen bleven bekritiseren, maar ze geven zelf wel diezelfde slachtofferrol-personen de meeste aandacht. Feedback stond er geregeld vol mee...
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:41 schreef Droopie het volgende:

[..]

Terwijl jij toch echt een van de personen bent die mensen daadwerkelijk met open armen ontvangt in topics met goed en duidelijk advies.
Soms hou je je nog in, omdat je eerst meer informatie wilt hebben, maar jij besteed echt veel aandacht aan mensen met een hulpvraag :Y

Om daarna teleurgesteld af te druipen als het weer een eenzame man is die alleen maar vrouwen wil ontmoeten zonder veel inspanning (oftewel 50% van de topics haha)
Zodra je merkt dat je iemand sowieso niet kunt helpen, is het vaak toch het beste om jezelf uit dat topic te begeven. Want als je niet kunt helpen in een hulpvraagtopic, waarom zou je dan blijven? Je loopt alleen maar anderen voor de voeten en het netto resultaat wordt er slechter op.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 15:47 schreef -Strawberry- het volgende:
Iemand in de slachtofferrol is slachtoffer, maar blijft daar te veel in hangen, zodanig dat je kunt zeggen dat ze geen verantwoordelijkheid meer willen nemen voor hun eigen leven, terwijl ze dat wel hadden kunnen doen.
Niet iedereen in de slachtofferrol is ook daadwerkelijk een slachtoffer.
Het zijn vaak niet meer dan veredelde trollen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:10 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Mensen moeten leren onderscheid maken tussen de feministische beweging en vrouwen. De feminisme is goed, vrouwen zijn vaak kut.
Waanzin 13.gif
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:49 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zijn vrouwen vaak kut, of mensen vaak kut?
2.gif Mensen
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 16:52 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Soms is er een martelaar wel nodig.
Als het kalf verdronken is?..
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:18 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vind dat gelul over 'slachtofferrol' over het algemeen ontzettend kortzichtig en bevooroordeeld.

Mensen weten vaak de helft niet eens maar plaatsen mensen op basis van hun beperkte inzicht, of kort door de bocht mentaliteit als mensen die in een slachtofferrol blijven zitten.

Ik heb het jaren geleden zelf meegemaakt toen ik in een zware depressie zat en mijn toenmalige vriendin me verweet in de slachtofferrol te blijven hangen en niets te ondernemen om het heft in eigen hand te nemen om mijn situatie te verbeteren, terwijl ik destijds alles in mijn mogelijkheden deed om eruit te komen, maar soms hebben mensen ook even geen mogelijkheden om hun eigen verantwoordelijkheid te pakken.

Wat ook soms vergeten wordt is dat inzet geen garantie is op positie verbetering, en dat de mate van inzet ook niet altijd zichtbaar hoeft te zijn voor anderen.
Exact mijn ervaring ook, jij snapt het 14.gif

Door de botheid van "slacvhtofferrol-personen-heksenjagers" worden daadwerkelijke slachtoffers voor de 2e keer slachtoffer. Ook lekker voor je psychische gesteldheid.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:20 schreef Droopie het volgende:

[..]

Ik mag aannemen dat mensen hier het verschil zien tussen een echte zware depressie en constant topics openen dat vrouwen kut zijn ;)

Neen, dat zien ze vaak niet. Je wilt niet weten hoe blind veel mensen zijn.

En vaak kan je pas iets eeecht begrijpen zodra je er middenin gezeten hebt.
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Denk het dus niet. Genoeg mensen die weggepest zijn vanwege zware psychische problemen, maar dat FOK! toen der tijd niet wist hoe ze ermee om moesten gaan. Een goede voorbeeld is Schenkstroop.

Gelukkig heeft fok/het internet een soort lerend vermogen. Topics die toen der tijd veel ter sprake kwamen, heeft nu iedereen een antwoord.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dat lerende vermogen niet echt heb gezien.
Enige verandering die mij wat meer opvalt, is dat de vaste userbase ouder (en dus ook wijzer (meestal :P )) wordt, maar ik zie geen grote sprongen voorwaarts.

Er zijn idd genoeg mensen weggepest van fok.
Wat voor topics refereer je naar KW?
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Weggepest of dood?...
Weggepest.
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:12 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dat is dan ook een dynamiek die in de huidige tijd nogal gestimuleerd wordt en ook daadwerkelijk loont. Tot op zekere hoogte leren mensen het gewoon aan, maar waar de echte slachtofferrol zich in kenmerkt imho is de blijvende focus op wat er gebeurd is, ongeacht de werkzaamheid van die tactiek. En dat zo uitvergroten dat het nagenoeg overal bij betrokken is cq moet worden of nog gezelliger, dat het een vergelijkingswedstrijdje gaat worden. (Zoals één post al aanhaalde, maar wat als het nou echt erg is. Of het nou wel of niet zo bedoeld is, kan dat net zo goed overkomen als een ja maar wat je nu aanhaalt is niet erg genoeg.)

Slachtoffer van iets worden is één ding, maar het blijven is een andere discussie. Ja, je kan shit meemaken die alles overheersend is. Ja, het kan allemaal heel kut zijn. Dat wordt niet zomaar ontkend als iemand erop wijst wat je nu misschien wel zou kunnen doen. Dat je dat niet zo op kan vatten kan onderdeel zijn van de problematiek, maar in hoeverre geef je ruimte aan andermans problematiek als je vooral aan je eigen visie vast denkt te moeten houden? Het gebrek aan empathie kan prima aan beide kanten zitten, maar dat willen we niet zien als we vooral de focus op het slachtoffer leggen, want zielig. En daarmee houd je een scheve balans in stand, contraproductief als je naar gelijkwaardigheid en meer evenwicht tussen personen streeft denk ik.
De focus zou toch sowieso meer moeten liggen op het oplossen van problemen?
Stabilisatie is daarbij ook een essentiële factor.
En de juiste mensen op de juiste plek.
En nog een paar dingen die me even ontschieten :P
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:31:46 #186
212761 magnetronkoffie
Where's the fish?
pi_170386367
de tering...
Waar had ik nou ook alweer m'n UFO verstopt? Ik wil weer naar huis ;(
♫♪♪♫♪♫♫♪==♥☥
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:41:07 #187
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_170386585
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 14:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh zo. Nou ja, aan het helpen van iemand 'zelf mentaal kapot gaan' vind ik ontzettend geitenwollensokkerig klinken. Schei toch uit. Het is gewoon een bullshitreden voor 'wil ik niet', en dat laatste snap ik prima, maar kom daar dan voor uit dat je daar gewoon geen zin in hebt, maar als je dat zegt, dan ben je weer een ongevoelige klootzak (omdat je niet zegt wat de ander wil horen, daar heb je 'm weer).
Hear hear.
Prrrrr
pi_170386653
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Heb je gehoord dat hij dood is?
Van R ja. Die had contact met hem.
pi_170386665
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:32 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Denk het dus niet. Genoeg mensen die weggepest zijn vanwege zware psychische problemen, maar dat FOK! toen der tijd niet wist hoe ze ermee om moesten gaan. Een goede voorbeeld is Schenkstroop.

Gelukkig heeft fok/het internet een soort lerend vermogen. Topics die toen der tijd veel ter sprake kwamen, heeft nu iedereen een antwoord.
Valt wel mee eigenlijk, je stelt je op dat vlak nogal aan. No offence.
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:45:28 #190
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170386713
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
de tering...
Veel quotes idd. Ik heb geen probleem met je, Magnetronkoffie. Veel mensen hier op FOK! hebben een oordeel over me terwijl ze me niet kennen. Ik neem echt geen slachtofferrol, zeker niet IRL.

Dat probleem in de Antilliaanse gemeenschap is gewoon een feit, dat het je niet kan boeien omdat je geen Antilliaan bent is wat anders.

Mijn focus is nu om iets te veranderen aan de sociaal-maatschappelijke situatie van mensen die in de GGZ komen, veelal gestigmatiseerde mensen. Daarna ga ik focussen op Antillianen, zoals mijn vader ook deed.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170386721
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:44 schreef Kampratje het volgende:

[..]

Valt wel mee eigenlijk, je stelt je op dat vlak nogal aan. No offence.
Nou nee. Danny is het daar niet mee eens. Tis niet voor niks dat het beleid een stuk vriendelijker is geworden. Juíst daarom. Men gaf aan dat fok te hard was geworden.
pi_170386774
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:45 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nou nee. Danny is het daar niet mee eens. Tis niet voor niks dat het beleid een stuk vriendelijker is geworden. Juíst daarom. Men gaf aan dat fok te hard was geworden.
Vond het altijd wel meevallen, sorry.
pi_170386777
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]

De focus zou toch sowieso meer moeten liggen op het oplossen van problemen?
Stabilisatie is daarbij ook een essentiële factor.
En de juiste mensen op de juiste plek.
En nog een paar dingen die me even ontschieten :P
Dat lijkt de meest nuttige gedachtengang, tot partijen daar ieder een praktische invulling aan gaan geven. Want wat is het probleem nou eigenlijk echt? Wat zou een oplossing kunnen zijn?
Als je probleem is dat persoon x actie y heeft gedaan, wat verwacht je dan van een poging tot helpende hand? Terugdraaien kan immers niet. Luisterend oor bieden kan een stukje erkenning geven dat fijn is, maar dat is stiekem vooral een oplossing als het probleem is dat je je niet gehoord voelt. En dat een luisterend oor ook echt zo ervaren wordt. Zoals we hier met enige regelmaat kunnen ervaren is dat stukje ervaren al een probleem op zich. Dan moet je open staan voor een ander zijn of haar definities. Niet zozeer empathie, meer inlevingsvermogen of openstaan. Voor elkaar dan hč
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:49:17 #194
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170386783
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:44 schreef Kampratje het volgende:

[..]

Valt wel mee eigenlijk, je stelt je op dat vlak nogal aan. No offence.
Helemaal niet. Tenminste, toen niet. Ik ben op fok sinds 2008 of 2009. En toen werden echt gruwelijke dingen gedaan en gezegd tegen kwetsbare users.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:49:34 #195
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170386790
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Van R ja. Die had contact met hem.
Zelfmoord?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:50:20 #196
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_170386800
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:45 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]
Mijn focus is nu om iets te veranderen aan de sociaal-maatschappelijke situatie van mensen die in de GGZ komen, veelal gestigmatiseerde mensen. Daarin ga ik focussen op Antillianen, zoals mijn vader ook deed.
Ik denk dat je veel winst kunst boeken op dat terrein.

Rare maar niet geheel onnavolgbare link: kun je niet samen met JohnShooter iets beginnen?
Prrrrr
pi_170386827
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:49 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Helemaal niet. Tenminste, toen niet. Ik ben op fok sinds 2008 of 2009. En toen werden echt gruwelijke dingen gedaan en gezegd tegen kwetsbare users.
Welke users dan, hoeft niet in details ben hier al een tijd niet echt aanwezig geweest, En wat voor kwetsende dingen zag weleens wat dingen voorbij komen maar niets schokkends in mijn opzicht?
pi_170386833
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:48 schreef Kampratje het volgende:

[..]

Vond het altijd wel meevallen, sorry.
Ook een reiziger?
  vrijdag 21 april 2017 @ 18:53:59 #199
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_170386878
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:50 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Ik denk dat je veel winst kunst boeken op dat terrein.

Rare maar niet geheel onnavolgbare link: kun je niet samen met JohnShooter iets beginnen?
Ik heb al wat mensen waar ik mee samenwerk en vergadert. JohnShooter mag altijd een keer komen kijken.

En ik wil niet alleen Antillianen, maar eigenlijk alle gestigmatiseerde groepen helpen. Maar daarvoor moet ik in de politiek gaan. Eerst klein beginnen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_170386925
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 18:53 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb al wat mensen waar ik mee samenwerk en vergadert. JohnShooter mag altijd een keer komen kijken.

En ik wil niet alleen Antillianen, maar eigenlijk alle gestigmatiseerde groepen helpen. Maar daarvoor moet ik in de politiek gaan. Eerst klein beginnen.
Haha nee man! Ik heb meer dan genoeg aan mijn eigen sores.
En ik ben ook geen Antilliaan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')