abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 08:41:42 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_170375398
quote:
Sneak peek: Met de arcadehal is er weer eens iets anders te doen in de stad
De feestelijke opening van Gamestate Utrecht vindt vrijdagavond plaats aan de Mariaplaats.
Bron en rest van het artikel
Potverdikkeme zelfs een levensgrote Galaga _O_ hier wil ik naar toe.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 21 april 2017 @ 08:44:23 #2
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_170375429
Nice.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_170378514
Waarom wist ik dat niet, hoe tof!
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  vrijdag 21 april 2017 @ 11:51:32 #4
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170378624
Bestaat dat nog? :D :D

Edit: Ah wel een mooi prepaid betaalsysteem.. ^O^
pi_170378962
Vanavond even een kijkje nemen ^O^
pi_170379078
Mooie ontwikkeling. Tot voorheen kon het alleen bij Circus Zandvoort.
pi_170379217
Eigenaar is 34 jaar oud en heeft nog 2 locaties met speelhallen? :o
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Eindredactie Games vrijdag 21 april 2017 @ 12:23:36 #8
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_170379260
Tof idee wel, maar ik ben altijd wat skeptisch met dit soort dingen. Hij lijkt zoals meer 'new-gen' arcadehallen toch voornamelijk retro/classic spul te hebben. In het volledige artikel lees ik ook wel dingen als Mario Kart en The Walking Dead (vraag me bij die laatste wel af welke game dat dan moet zijn), maar verder zie je op die afbeeldingen wel weer erg veel ouderwetse kermismeuk.

Ik hoop dat 't wat wordt. Ben het met Veltmeijer eens dat Airhockey nog steeds mega-awesome is, net zoals die andere spelletjes die wat meer interactief zijn dan alleen een controller vasthouden.
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 april 2017 11:51 schreef Zolderkamer het volgende:
Bestaat dat nog? :D :D

Edit: Ah wel een mooi prepaid betaalsysteem.. ^O^
Dit hebben ze in de Oude Ebbingestraat in Groningen vorig jaar ook geprobeerd. Was wel een stuk kleinschaliger. Enkele maanden later sloot de toko weer omdat er geen hond kwam.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 21 april 2017 @ 12:26:20 #9
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170379317
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:23 schreef 2dope het volgende:
Dit hebben ze in de Oude Ebbingestraat in Groningen vorig jaar ook geprobeerd. Was iets kleinschaliger. Enkele maanden later sloot de toko weer omdat er geen hond kwam.
Nee dat lag iets anders... 8-)
Daar heeft de fiod een inval gedaan en alle inventaris meegenomen...
  Eindredactie Games vrijdag 21 april 2017 @ 12:35:46 #10
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_170379522
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:26 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Nee dat lag iets anders... 8-)
Daar heeft de fiod een inval gedaan en alle inventaris meegenomen...
Ah, oke. Feit is wel dat die hut vrijwel altijd leeg was, ik liep er regelmatig langs en zag nooit iemand binnen. Zelf ook een keer bezocht, dat was superweird want er was niemand, ook geen personeel.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 21 april 2017 @ 12:40:25 #11
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170379658
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:35 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ah, oke. Feit is wel dat die hut vrijwel altijd leeg was, ik liep er regelmatig langs en zag nooit iemand binnen. Zelf ook een keer bezocht, dat was superweird want er was niemand, ook geen personeel.
Ik ken het ding idd.. en heb geen idee, maar denk dat het een bepaalde constructie was...

En als je dan 2 euro per spelletje moet betalen bijvoorbeeld, dan komt er idd niemand...

Stonden 2 man op de loonlijst.. maar je ziet vaak al van mijlenver dat er iets niet helemaal klopt met bepaalde zaken..
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 12:57:38 #12
9859 crew  Karina
Woman
pi_170380075
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:21 schreef Geralt het volgende:
Eigenaar is 34 jaar oud en heeft nog 2 locaties met speelhallen? :o
Eentje in Rotterdam en nog eentje in Kerkrade. En ik las dat er volgend jaar nog eentje komt in Den Haag.
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:23 schreef 2dope het volgende:
Hij lijkt zoals meer 'new-gen' arcadehallen toch voornamelijk retro/classic spul te hebben.
Die zijn juist het leukst man ;) Vind ik. Misschien een keer mijn galagarecord verbreken *O*
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_170380127
Ik ga er morgen misschien even langs om een blik te werpen.
Conscience do cost.
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:13:10 #14
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_170380562
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:58 schreef ems. het volgende:
Ik ga er morgen misschien even langs om een blik te werpen.
Ik weet niet of ze een blikkenwerp machine hebben..
  Eindredactie Games vrijdag 21 april 2017 @ 13:14:57 #15
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_170380617
quote:
99s.gif Op vrijdag 21 april 2017 12:57 schreef Karina het volgende:

Die zijn juist het leukst man ;) Vind ik. Misschien een keer mijn galagarecord verbreken *O*
De meer interactieve games wel, dus airhockey, basketbalgames waar je daadwerkelijk ballen moet gooien, handjedrukmachines, race-sims met stuurtje en force feedback, ritmegames als Dance Dance Revolution, rail-shooters á la House of the Dead of Aliens, etcetera. Kortom, dingen die je niet in je eigen woonkamer kunt doen.

Maar gokkasten, pinballautomaten, grijpmachines en coin pushers zit ik persoonlijk niet echt op te wachten. Op Pac-man en Frogger ook niet. Ik las ook dat ze overwegen om VR te implementeren, dat is wat mij betreft al een stap vooruit alleen vraag ik me af of dat echt gaat aanslaan.

Mijn punt is dat sinds ongeveer 1990 de arcadehallen nauwelijks vernieuwd zijn, alsof de industrie heeft stilgestaan. Wat is er mis met materiaal/content uit de huidige eeuw? Ook vanuit zakelijk oogpunt kun je vandaag de dag denk ik niet verwachten dat je zo'n toko kunt runnen met 'het is zo lekker nostalgisch' als unique selling point.

Probleem is alleen dat arcadekasten niet of nauwelijks meer gemaakt worden dus het enige spul dat in de omloop is is oude meuk van tientallen jaren oud. Maar goed het is ff afwachten wat ze hier in Utrecht hebben want er lijkt ook wel modern spul tussen te staan.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  vrijdag 21 april 2017 @ 13:15:54 #16
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_170380668
Was er vroeger niet uit te slaan. Maar ik vraag me af, zou het echt rendabel zijn?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_170381140
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:14 schreef 2dope het volgende:

[..]


Probleem is alleen dat arcadekasten niet of nauwelijks meer gemaakt worden dus het enige spul dat in de omloop is is oude meuk van tientallen jaren oud. Maar goed het is ff afwachten wat ze hier in Utrecht hebben want er lijkt ook wel modern spul tussen te staan.
Er worden nog steeds enorm veel kasten gemaakt en op het punt van innovatie is er ook enorm veel geïnvesteerd. Maar dat zie je alleen in landen als Japan. Nederland heeft geen arcade cultuur. Als je in nederland een aantal nieuwe/recente kasten van 20-50K de stuk neer zet ben je zo failliet omdat er te weinig blijvend animo is.

Maar, organisaties als Bonami zijn het wel gelukt. 40 kasten die gratis speelbaar zijn en een groot computermuseum erbij. Maar de meeste kasten zijn giften of donaties van particulieren/andere organisaties.
  Moderator vrijdag 21 april 2017 @ 13:31:12 #18
9859 crew  Karina
Woman
pi_170381158
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:14 schreef 2dope het volgende:

[..]

De meer interactieve games wel, dus airhockey, basketbalgames waar je daadwerkelijk ballen moet gooien, handjedrukmachines, race-sims met stuurtje en force feedback, ritmegames als Dance Dance Revolution, rail-shooters á la House of the Dead of Aliens, etcetera. Kortom, dingen die je niet in je eigen woonkamer kunt doen.

Maar gokkasten, pinballautomaten, grijpmachines en coin pushers zit ik persoonlijk niet echt op te wachten. Op Pac-man en Frogger ook niet. Ik las ook dat ze overwegen om VR te implementeren, dat is wat mij betreft al een stap vooruit alleen vraag ik me af of dat echt gaat aanslaan.

Mijn punt is dat sinds ongeveer 1990 de arcadehallen nauwelijks vernieuwd zijn, alsof de industrie heeft stilgestaan. Wat is er mis met materiaal/content uit de huidige eeuw? Ook vanuit zakelijk oogpunt kun je vandaag de dag denk ik niet verwachten dat je zo'n toko kunt runnen met 'het is zo lekker nostalgisch' als unique selling point.

Probleem is alleen dat arcadekasten niet of nauwelijks meer gemaakt worden dus het enige spul dat in de omloop is is oude meuk van tientallen jaren oud. Maar goed het is ff afwachten wat ze hier in Utrecht hebben want er lijkt ook wel modern spul tussen te staan.
Airhockeyspelen hebben ze wel staan zag ik. De kermisattracties zit ik persoonlijk ook niet op te wachten, een goede flipperkast vind ik dan wel weer leuk. Ik heb eerlijk gezegd geen idee welke games er tegenwoordig zijn die je in een arcadehal zou kunnen spelen, behalve dan de wat meer 'lichamelijke' games zoals je die noemt (dansen, etc.) Al heb je daar wel heel wat ruimte voor nodig natuurlijk.

Als ik een beetje google dan zie ik dat de meeste arcadehallen in het buitenland ook voornamelijk retrogames, flipperkasten, SEGA games en skee-ball hebben. Enkele doen wel iets met VR.

VR zou ik wel een keer willen proberen maar ik ben bang dat ik er supermisselijk van wordt :')
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_170381209
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:13 schreef Zolderkamer het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze een blikkenwerp machine hebben..
Ik neem zelf een blik mee om te werpen voor als dingen tegenvallen.
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:14 schreef 2dope het volgende:

[..]

De meer interactieve games wel, dus airhockey, basketbalgames waar je daadwerkelijk ballen moet gooien, handjedrukmachines, race-sims met stuurtje en force feedback, ritmegames als Dance Dance Revolution, rail-shooters á la House of the Dead of Aliens, etcetera. Kortom, dingen die je niet in je eigen woonkamer kunt doen.

Maar gokkasten, pinballautomaten, grijpmachines en coin pushers zit ik persoonlijk niet echt op te wachten. Op Pac-man en Frogger ook niet. Ik las ook dat ze overwegen om VR te implementeren, dat is wat mij betreft al een stap vooruit alleen vraag ik me af of dat echt gaat aanslaan.

Mijn punt is dat sinds ongeveer 1990 de arcadehallen nauwelijks vernieuwd zijn, alsof de industrie heeft stilgestaan. Wat is er mis met materiaal/content uit de huidige eeuw? Ook vanuit zakelijk oogpunt kun je vandaag de dag denk ik niet verwachten dat je zo'n toko kunt runnen met 'het is zo lekker nostalgisch' als unique selling point.

Probleem is alleen dat arcadekasten niet of nauwelijks meer gemaakt worden dus het enige spul dat in de omloop is is oude meuk van tientallen jaren oud. Maar goed het is ff afwachten wat ze hier in Utrecht hebben want er lijkt ook wel modern spul tussen te staan.
Eens, trouwens. Hartstikke tof al die oude games maar ik heb ze nu al in 3 fases van mijn leven gespeeld en ik ga echt geen geld weggooien om Galaga voor de 100.000e keer te spelen. En ja, elke keer als ik ergens binnen loop waar arcadehallen zijn dan moet ik ook weer zuchten als ze allerlei van die oude meuk hebben staan.

~8 jaar terug ben ik op Bali naar een arcade geweest en die hadden toen al veel modernere en vettere arcadekasten dan wat ik tegenwoordig in Nederland zoal ben tegengekomen.

Ik denk dat het ook lastig is. Zoals gezegd; zo populair zijn arcades ook niet in Nederland. En die nieuwe kasten, met al hun VR shit en extra mogelijkheden zullen waarschijnlijk belachelijk duur zijn en dan moet je ze ook nog eens min of meer laten overvaren van de andere kant van de wereld. Waarschijnlijk zijn al die oude games flink goedkoper en makkelijker te regelen, al dan niet tweedehands.
Conscience do cost.
  Eindredactie Games vrijdag 21 april 2017 @ 13:46:21 #20
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_170381552
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:30 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Er worden nog steeds enorm veel kasten gemaakt en op het punt van innovatie is er ook enorm veel geïnvesteerd. Maar dat zie je alleen in landen als Japan. Nederland heeft geen arcade cultuur.
Dat is het ook natuurlijk. Konami bijvoorbeeld is ook nog retedruk in de Pachinko-business. Zo'n hal hoef je echt niet in Utrecht of Amsterdam neer te zetten.
quote:
Maar, organisaties als Bonami zijn het wel gelukt. 40 kasten die gratis speelbaar zijn en een groot computermuseum erbij. Maar de meeste kasten zijn giften of donaties van particulieren/andere organisaties.
Ja en ook dat is dus oude meuk. Het is állemaal retro. Je zal geen Street Fighter V in zo'n kast aantreffen, maar Virtua Fighter 1 uit 1995. Ook geen Forza Horizon 3 in de race-sim, maar F1 racing uit 2000. Ik snap wel dat de games er niet meer voor ontwikkeld worden maar dat maakt het dus een stuk minder aantrekkelijk voor met name de jongere generaties.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_170381679
Ik weet nog de goede oude tijd dat ik gewoon lekker Street Fighter 2 kon spelen in de arcade op de botermarkt in Haarlem O+

En toen werd dat allemaal vervangen door slots ;(
Conscience do cost.
  Eindredactie Games vrijdag 21 april 2017 @ 13:56:45 #22
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_170381777
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:32 schreef ems. het volgende:
~8 jaar terug ben ik op Bali naar een arcade geweest en die hadden toen al veel modernere en vettere arcadekasten dan wat ik tegenwoordig in Nederland zoal ben tegengekomen.
Ook moderne titels?

De laatste 'enigszins' moderne game die ik in een arcadehal heb gezien was ook alweer jaren geleden in Frankijk. Toen hadden ze een Die Hard-game van ik meen de PS2 in zo'n hal draaien. Fking awesome.

Ze zouden Robo Recall in zo'n hal moeten zetten. Unreal Engine 4, moderne shit. Geniaal als railshooter en ook nog eens virtual reality.

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_170381911
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:56 schreef 2dope het volgende:

[..]

Ook moderne titels?
Voor die tijd wel. Iig laatste versies van time crisis en dat soort gun-titels.
Conscience do cost.
  vrijdag 21 april 2017 @ 14:12:28 #24
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_170382146
Shit.. dit is een must see
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_170384269
Ah, loop er elke dag langs. Misschien eens naar binnen gaan.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_170385350
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 april 2017 13:46 schreef 2dope het volgende:

[..]

Dat is het ook natuurlijk. Konami bijvoorbeeld is ook nog retedruk in de Pachinko-business. Zo'n hal hoef je echt niet in Utrecht of Amsterdam neer te zetten.

[..]

Ja en ook dat is dus oude meuk. Het is állemaal retro. Je zal geen Street Fighter V in zo'n kast aantreffen, maar Virtua Fighter 1 uit 1995. Ook geen Forza Horizon 3 in de race-sim, maar F1 racing uit 2000. Ik snap wel dat de games er niet meer voor ontwikkeld worden maar dat maakt het dus een stuk minder aantrekkelijk voor met name de jongere generaties.
Ik heb sterk het idee dat je niet echt wat er in dehuidige arcadewereld te beleven is.

Toen ik in Tokyo was hadden ze sf4 kasten staan, die zijn nu door sf5 kasten ingeruild. Ze hebben daar ook enorme meccha kasten waar je in zit alsof je in de cockpit zit. Shooters zijn er ook, maar ook kasten die werken met kaarten die je zelf kan kopen en waar een chip in zit. Ook zijn er meer innovatieve muziek kasten, waar je een 4x4 van blokken hebt en op de maat van de muziek patronen moet tikken.

Punt is gewoon dat er veel nieuwe kasten uitkomen, maar dat die in Japan uitkomen en het echt enorm duur is om de vertaalde versies te importeren.
  Eindredactie Games vrijdag 21 april 2017 @ 18:36:18 #27
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_170386476
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 april 2017 17:25 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Ik heb sterk het idee dat je niet echt wat er in dehuidige arcadewereld te beleven is.

Toen ik in Tokyo was hadden ze sf4 kasten staan, die zijn nu door sf5 kasten ingeruild. Ze hebben daar ook enorme meccha kasten waar je in zit alsof je in de cockpit zit. Shooters zijn er ook, maar ook kasten die werken met kaarten die je zelf kan kopen en waar een chip in zit. Ook zijn er meer innovatieve muziek kasten, waar je een 4x4 van blokken hebt en op de maat van de muziek patronen moet tikken.

Punt is gewoon dat er veel nieuwe kasten uitkomen, maar dat die in Japan uitkomen en het echt enorm duur is om de vertaalde versies te importeren.
Dus 'de arcadewereld' = Japan. Daar hebben we zo weinig aan hier.

Dat ze nauwelijks meer gemaakt worden was inderdaad wat te voorbarig gesteld. Maar ik ga even uit van de situatie in het Westen, waar moderne arcadekasten zo goed als niet voorhanden zijn. Hier worden arcadehallen bijna uitsluitend geassocieerd met retro content. Vaker nog zie je van die veredelde internetcafé's die dan een handjevol pinball/slot-machines hebben staan en wat gaming pc's om te LAN'en.

Maar om terug on-topic te gaan: ik ben wel nieuwsgierig naar deze toko in Utrecht. Ze hebben wel Mario Kart Arcade GP, wat redelijk awesome is (en vrij nieuw).

Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_170387458
Zou wel tof zijn als er genoeg markt is voor die nieuwe kasten (zal natuurlijk van de Angelsaksische landen afhangen). Als ze het dan zo insteken om met die retrokasten het publiek op gang te krijgen en zo te kunnen investeren in de nieuwe apparaten. Denk dat er wel interesse voor is. Er is laatst toch ook zo'n F1 simulator centrum geopend in NL?
  zaterdag 22 april 2017 @ 14:02:02 #29
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_170403022
En?
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_170404323
Ik kan me niet voorstellen, dat dit echt een succes wordt. Maar ik gun het ze absoluut,
٩๏̯͡๏)۶
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')