abonnement Unibet Coolblue
pi_170374746
Ik heb even wat cijfers van de beste man bekeken en ik durf de stelling dat we hem niet of nauwelijks hadden gekend als hij niet was vermoord. Pas na zijn dood heeft hij enig succes gehad. Ik had tot 5 minuten geleden überhaupt nog nooit van Big L gehoord...
pi_171192477
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 april 2017 05:24 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb even wat cijfers van de beste man bekeken en ik durf de stelling dat we hem niet of nauwelijks hadden gekend als hij niet was vermoord. Pas na zijn dood heeft hij enig succes gehad. Ik had tot 5 minuten geleden überhaupt nog nooit van Big L gehoord...
Dan heb je werkelijk onder een steen geleefd..
pi_171192731
quote:
18s.gif Op donderdag 25 mei 2017 10:58 schreef Befbekje het volgende:

[..]

Dan heb je werkelijk onder een steen geleefd..
Waarom? Omdat ik de zoveelste kutrapper met matig succes niet ken? De beste man heeft één succesvol album gehad, dat pas scoorde nadat hij dood was. Voor zijn dood sloeg hij geen deuk in een pakje boter. Ik noemde niet voor niets de cijfers en die spreken boekdelen.

De vraag van TS is: hoe groot zou Big L nu zijn geweest?
Het antwoord: waarschijnlijk allang weer vergeten
pi_171192749
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:15 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Waarom? Omdat ik de zoveelste kutrapper met matig succes niet ken? De beste man heeft één succesvol album gehad, dat pas scoorde nadat hij dood was. Voor zijn dood sloeg hij geen deuk in een pakje boter. Ik noemde niet voor niets de cijfers en die spreken boekdelen.

De vraag van TS is: hoe groot zou Big L nu zijn geweest?
Het antwoord: waarschijnlijk allang weer vergeten
Gappie, die shit werd in 1995 nog gewoon keihard illegaal gebootlegged op cassettetapes in de hood.. Denk je nu echt dat dat meetelt in de Billboard Top 100?
pi_171193268
quote:
18s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:17 schreef Befbekje het volgende:

[..]

Gappie, die shit werd in 1995 nog gewoon keihard illegaal gebootlegged op cassettetapes in de hood.. Denk je nu echt dat dat meetelt in de Billboard Top 100?
:O
pi_171193286
Net zo groot als mob deep en nas.
pi_171193302
quote:
0s.gif Op donderdag 25 mei 2017 11:43 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

:O
  Trouwste user 2022 donderdag 25 mei 2017 @ 11:49:54 #9
7889 tong80
Spleenheup
pi_171193398
Nooit van die gast gehoord.

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_171193415
Lastige vraag. Big L was qua lyricism ongeëvenaard en kon zich wat mij betreft meten met de grootmachten zoals Biggie in z'n tijd. Wel was er kort na z'n dood al een omslag bezig waarbij de commerciele rap (die ook toegankelijk was voor meisjes) de boventoon ging voeren en ik weet niet in hoeverre hij zich daarin staande wist te houden of groot wist te worden.

Maar ik denk dat hij qua 'underground' wel sterk was gebleven. Helaas zullen we het nooit weten. Had graag meer materiaal van de man gehad want ondertussen kan ik al z'n nummers achterstevoren in het russisch en latijn meerappen.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')