abonnement bol.com Unibet Coolblue
  donderdag 20 april 2017 @ 09:55:49 #101
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170348363
quote:
3s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:48 schreef NgInE het volgende:

[..]

Aparte toegangstijden werkt segregatie in de hand; dat is op de lange termijn erg slecht voor je samenleving.
Ik ben niet zo iemand die denkt dat de Nederlandse identiteit in gevaar is (in tegendeel zelfs), maar in Nederland heb je je aan de wet te houden. Doe je dit niet, dan wens ik je een enkeltje rechtbank en zo moet je met daders omgaan.
Dit dus. Assimilatie is niet nodig, maar segregatie is het andere uiterste.

Aanpassen naar normen en waarden zoals die hier gelden, binnen de wet blijven. Meer vraag ik niet van mijn medelanders. En anders​ straffen.
pi_170348501
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 04:56 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Goede post. Hier loop ik steeds meer tegenaan these days. Het gedogen kent geen grenzen lijkt het wel. En dat is niet goed. Als je daar een kanttekening bij maakt of de geschiedenis benoemt wordt er getwijfeld aan mijn oprechte motieven.
De kwalificaties die je naar je hoofd krijgt geslingerd, ach... ik weet wie het zeggen en ik weet ook dat het niet klopt.

Veel belangrijker is inderdaad de vraag: hoe lang blijven we dit gedogen? Hoe lang gaan we door met grenzen verleggen, dingen door de vingers zien, misplaatst ontzag tonen, om de hete brij heen draaien, enzovoort?

Het zijn eigenlijk steeds dezelfde reflexen; hier op FOK! maar ook elders. Pleit je voor strenger straffen? Dan komen ze aankakken met irrelevante data uit de VS. Wijs je op de culturele / religieuze achtergrond van het tuig? Dan ben je aan het discrimineren, ligt het aan de sociale achterstandspositie, zijn autochtonen net zo erg, noem maar op. Feitelijk is er altijd weer een nieuw excuus.

Dat terwijl het heel ernstig is wat hier gebeurt: vrouwen / meisjes die niet meer veilig zijn en die feitelijk niet normaal kunnen zwemmen. Aanrandingen, het opdringen van religieuze regels zoals bedekking... hoe veel verder moet het nog gaan voordat bij die wegkijkers de maat wél een keer vol is?
pi_170348904
quote:
3s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:48 schreef NgInE het volgende:

Ik ben niet zo iemand die denkt dat de Nederlandse identiteit in gevaar is (in tegendeel zelfs), maar in Nederland heb je je aan de wet te houden. Doe je dit niet, dan wens ik je een enkeltje rechtbank en zo moet je met daders omgaan.
Een enkeltje rechtbank wegens het geven van ''overlast'' in een zwembad ja? Toe maar, al die rechters en advocaten hebben verders ook niet veel te doen...

quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 09:55 schreef BadderHaring het volgende:

Aanpassen naar normen en waarden zoals die hier gelden, binnen de wet blijven. Meer vraag ik niet van mijn medelanders. En anders; straffen.
Ja ''straffen''.
Paar uurtjes schoffelen + extra credits bij je broeders. :')

Ben het verder wel met jou eens, maar zoals het nu werkt gaat dit m ook niet worden.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_170348973
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De kwalificaties die je naar je hoofd krijgt geslingerd, ach... ik weet wie het zeggen en ik weet ook dat het niet klopt.

Veel belangrijker is inderdaad de vraag: hoe lang blijven we dit gedogen? Hoe lang gaan we door met grenzen verleggen, dingen door de vingers zien, misplaatst ontzag tonen, om de hete brij heen draaien, enzovoort?

Het zijn eigenlijk steeds dezelfde reflexen; hier op FOK! maar ook elders. Pleit je voor strenger straffen? Dan komen ze aankakken met irrelevante data uit de VS. Wijs je op de culturele / religieuze achtergrond van het tuig? Dan ben je aan het discrimineren, ligt het aan de sociale achterstandspositie, zijn autochtonen net zo erg, noem maar op. Feitelijk is er altijd weer een nieuw excuus.

Dat terwijl het heel ernstig is wat hier gebeurt: vrouwen / meisjes die niet meer veilig zijn en die feitelijk niet normaal kunnen zwemmen. Aanrandingen, het opdringen van religieuze regels zoals bedekking... hoe veel verder moet het nog gaan voordat bij die wegkijkers de maat wél een keer vol is?
^O^
Je bent alleen de ''one line trollen'' nog vergeten als reactie, verder goede post.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 20 april 2017 @ 10:18:21 #105
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_170348975
Willen we meer of minder cultuurparels?
pi_170349115
"Vrouwelijke collega’s worden dagelijks voor kankerhoer uitgemaakt, geïntimideerd en bespuugd.”

Ja.. Marokkaanse jongens. Ik en meerdere vrouwen hebben van sportschool moeten veranderen door dit tuig.
pi_170349225
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:16 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Een enkeltje rechtbank wegens het geven van ''overlast'' in een zwembad ja? Toe maar, al die rechters en advocaten hebben verders ook niet veel te doen...

Als het slechts een enkel incident is dan ben ik het met je eens. Maar als het klopt dat het steeds maar weer hetzelfde groepje is, dan mogen ze best eens op bezoek bij de rechter.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170349802
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 00:10 schreef Grems het volgende:
Waarom wil Oost-Europa ze toch niet hebben?
:D

Ja dat vraag ik me ook af :') :')
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_170349869
quote:
3s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:28 schreef NgInE het volgende:

[..]

Als het slechts een enkel incident is dan ben ik het met je eens. Maar als het klopt dat het steeds maar weer hetzelfde groepje is, dan mogen ze best eens op bezoek bij de rechter.
Exact. En omdat niemand ingrijpt voelen ze zich gelegitimeerd om door te gaan. Hun asociale en gewelddadige gedrag betaalt zich uit.

Maar o wee de vader die een keer zo'n tyfuslijer te grazen neemt nadat dochter is verkracht...

Ik ben tussen dit tuig opgegroeid en helaas is er niets meer mee te beginnen. Men heeft het te ver laten komen, nu is de wetteloosheid zo ver doorgeslagen dat er generaties van dit gedrag opgestapeld zijn. Het wordt een beetje zoals de ghetto's in de USA. Kansloze mensen die in die kansloze positie zitten vanwege hun eigen ouders, gezin, familie en cultuur. En er mede dankzij zichzelf niet uitkomen. Maar inmiddels is de maatschappij ze al zo zat dat ook die ze ook echt minder kansen krijgen. En zo wordt de situatie steeds erger. Met als hoofdschuldige deze bevolkingsgroep zelf.
Whatever...
pi_170350027
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:23 schreef SA-african21 het volgende:
"Vrouwelijke collega’s worden dagelijks voor kankerhoer uitgemaakt, geïntimideerd en bespuugd.”

Ja.. Marokkaanse jongens. Ik en meerdere vrouwen hebben van sportschool moeten veranderen door dit tuig.
Het verhaal is simpel hoor, in elke buurt heb je rot jochies, was er vroeger ook 1 en wat als die amok maken in de buurt of op sportschool?
Dan gaan ze harde klappen krijgen en dat weten ze.
pi_170350070
Ik zie maar 1 oplossing, paar kleerkasten als badmeester en ze meteen het ziekenhuis inmeppen bij de eerste misstap. Dit tuig luistert niet naar wat loze woorden en gebaren als een zwembadverbod. :')
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_170350100
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:56 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Exact. En omdat niemand ingrijpt voelen ze zich gelegitimeerd om door te gaan. Hun asociale en gewelddadige gedrag betaalt zich uit.

Maar o wee de vader die een keer zo'n tyfuslijer te grazen neemt nadat dochter is verkracht...

Ik ben tussen dit tuig opgegroeid en helaas is er niets meer mee te beginnen. Men heeft het te ver laten komen, nu is de wetteloosheid zo ver doorgeslagen dat er generaties van dit gedrag opgestapeld zijn. Het wordt een beetje zoals de ghetto's in de USA. Kansloze mensen die in die kansloze positie zitten vanwege hun eigen ouders, gezin, familie en cultuur. En er mede dankzij zichzelf niet uitkomen. Maar inmiddels is de maatschappij ze al zo zat dat ook die ze ook echt minder kansen krijgen. En zo wordt de situatie steeds erger. Met als hoofdschuldige deze bevolkingsgroep zelf.
Het probleem is denk ik dat het relatief kleine groepjes zijn die voor heel veel overlast zorgen. Waar begint dat soort gedrag en waar houdt het op? Het begint bij opvoeding, of eigenlijk het gebrek er aan. Maar ik zie niet in hoe je dit op kan lossen zonder er echt bakken met geld in te stoppen.

Bij mij in de buurt hadden wij vroeger ook zo een clubje Marokkaanse jongens die voor veel overlast zorgde. Hierdoor had ik een erg negatief beeld van de Marokkaanse gemeenschap. Dit veranderde toen ik verhuisde en ik zag dat het gros van de Marokkanen het eigenlijk prima doen. En ik hoor veel verhalen van 'oude mensen' die beweren dat het vroeger nog veel erger was, maar toen waren de daders blank.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  donderdag 20 april 2017 @ 11:09:09 #113
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170350107
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 10:02 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De kwalificaties die je naar je hoofd krijgt geslingerd, ach... ik weet wie het zeggen en ik weet ook dat het niet klopt.

Veel belangrijker is inderdaad de vraag: hoe lang blijven we dit gedogen? Hoe lang gaan we door met grenzen verleggen, dingen door de vingers zien, misplaatst ontzag tonen, om de hete brij heen draaien, enzovoort?

Het zijn eigenlijk steeds dezelfde reflexen; hier op FOK! maar ook elders. Pleit je voor strenger straffen? Dan komen ze aankakken met irrelevante data uit de VS. Wijs je op de culturele / religieuze achtergrond van het tuig? Dan ben je aan het discrimineren, ligt het aan de sociale achterstandspositie, zijn autochtonen net zo erg, noem maar op. Feitelijk is er altijd weer een nieuw excuus.

Dat terwijl het heel ernstig is wat hier gebeurt: vrouwen / meisjes die niet meer veilig zijn en die feitelijk niet normaal kunnen zwemmen. Aanrandingen, het opdringen van religieuze regels zoals bedekking... hoe veel verder moet het nog gaan voordat bij die wegkijkers de maat wél een keer vol is?
Blijkbaar gaat dat nog heel lang duren voordat dat soort volk hun hoofden uit hun reten halen.
Wat mij betreft zijn ze net zo medeplichtig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_170351690
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:08 schreef NgInE het volgende:

[..]

Het probleem is denk ik dat het relatief kleine groepjes zijn die voor heel veel overlast zorgen. Waar begint dat soort gedrag en waar houdt het op? Het begint bij opvoeding, of eigenlijk het gebrek er aan. Maar ik zie niet in hoe je dit op kan lossen zonder er echt bakken met geld in te stoppen.

Bij mij in de buurt hadden wij vroeger ook zo een clubje Marokkaanse jongens die voor veel overlast zorgde. Hierdoor had ik een erg negatief beeld van de Marokkaanse gemeenschap. Dit veranderde toen ik verhuisde en ik zag dat het gros van de Marokkanen het eigenlijk prima doen. En ik hoor veel verhalen van 'oude mensen' die beweren dat het vroeger nog veel erger was, maar toen waren de daders blank.
Een clubje Marokkanen? Ik weet niet hoor, als het hier om een clubje Marokkanen draait dan is dit probleem makkelijk op te lossen.
I´m back.
pi_170351712
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een clubje Marokkanen? Ik weet niet hoor, als het hier om een clubje Marokkanen draait dan is dit probleem makkelijk op te lossen.
Gewoon de contributie verhogen. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170351773
Nou ze vinden het toch erg prettig om onder hun "eigen" geloof te zijn?
We hebben Islamitische scholen,winkels en van alles..
Maar waarom geen islamitische zwembaden?
:{

( mag ik dit zeggen?)
pi_170351792
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:41 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Gewoon de contributie verhogen. :)
Pak je de rest van je gasten ook, bovendien dan lukt het ze wel om illegaal binnen te komen. Gebeurt in zwembad hier in de buurt ook.
Nee, punt is als het maar een clubje betreft dan hou je ze in de gaten en gooi je ze eruit mocht er iets gebeuren.

Overigens is dit nu een gemeente instelling dat zwembad of een private ondernemer. Ik gok op het eerste.
I´m back.
  donderdag 20 april 2017 @ 12:45:27 #118
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_170351815
De TT lijkt wel een leuke marketingslogan. :')
Fade to Black
  donderdag 20 april 2017 @ 12:45:30 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_170351818
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 11:07 schreef habitue het volgende:
Ik zie maar 1 oplossing, paar kleerkasten als badmeester en ze meteen het ziekenhuis inmeppen bij de eerste misstap. Dit tuig luistert niet naar wat loze woorden en gebaren als een zwembadverbod. :')
Dit. Politie doet niks, overheid wil niks. Dan maar zo.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 20 april 2017 @ 12:45:42 #120
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_170351821
Gewoon identiteitscontrole invoeren. 1x overlast veroorzaken = nooit meer welkom

ik ben meer voor het ziekenhuis in kloppen & daarna flink laten boeten maar ja, in de rechtbank krijg je voor zoiets wss enkel een paar uurtjes schoffelen dus dan ben je beter realistisch
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_170351840
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Een clubje Marokkanen? Ik weet niet hoor, als het hier om een clubje Marokkanen draait dan is dit probleem makkelijk op te lossen.
Je zou zeggen van wel, maar het blijkt een lastig probleem.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
  donderdag 20 april 2017 @ 12:46:54 #122
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_170351850
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:46 schreef NgInE het volgende:

[..]

Je zou zeggen van wel, maar het blijkt een lastig probleem.
Wat is het probleem dan precies? De politie bellen en laten arresteren is blijkbaar te moeilijk, maar waarom?
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_170351861
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:45 schreef Lothiriel het volgende:
Gewoon identiteitscontrole invoeren. 1x overlast veroorzaken = nooit meer welkom

ik ben meer voor het ziekenhuis in kloppen & daarna flink laten boeten maar ja, in de rechtbank krijg je voor zoiets wss enkel een paar uurtjes schoffelen dus dan ben je beter realistisch
Identiteitscontrole is zo makkelijk tr omzeilen.
Nieuw pasje aanvragen want medewerkers zwembad letten toch niet op.
  donderdag 20 april 2017 @ 12:48:30 #124
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_170351893
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:47 schreef quirina het volgende:

[..]

Identiteitscontrole is zo makkelijk tr omzeilen.
Nieuw pasje aanvragen want medewerkers zwembad letten toch niet op.
Ik weet dat het wettelijk gezien niet mag, maar dat zou dan met een identiteitskaart moeten gebeuren, en niet met een pasje van het zwembad.

En zelfs met een pasje, hoe makkelijk is het om een database aan te leggen met alle namen die niet meer welkom zijn? En verplicht voorleggen van eigen ID-kaart bij het willen aanmaken van een pasje.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_170351941
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:48 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ik weet dat het wettelijk gezien niet mag, maar dat zou dan met een identiteitskaart moeten gebeuren, en niet met een pasje van het zwembad.

En zelfs met een pasje, hoe makkelijk is het om een database aan te leggen met alle namen die niet meer welkom zijn? En verplicht voorleggen van eigen ID-kaart bij het willen aanmaken van een pasje.
Dan trekken ze weer de racistenkaart...
Bovendien een zwembadmedewerker hoeft en mag niet eens zo'n database aanleggen.
  donderdag 20 april 2017 @ 12:52:30 #126
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_170351966
quote:
1s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:51 schreef quirina het volgende:

[..]

Dan trekken ze weer de racistenkaart...
Bovendien een zwembadmedewerker hoeft en mag niet eens zo'n database aanleggen.
Dus een zwembadverbod mag enkel gehandhaafd worden door herkenning van de overlastgevers door de medewerkers van het zwembad? Want zwembadverboden bestaan toch momenteel ook al?Wat een onzinsysteem :')
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_170351967
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dit. Politie doet niks, overheid wil niks. Dan maar zo.
Zo ging het vroeger ook., niet eens kleerkasten nodig, doen er andere lastig dan gelijk vol erop..
Die 1e knal is waar het om draait.
  donderdag 20 april 2017 @ 12:53:53 #128
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_170351989
Is hier in België trouwens niet anders, bijna elk stedelijk zwembad hangt vol met dat viesvolk. Ik ga dus ook nooit meer zwemmen, laat staan dat m'n vriendin dat nog wil doen. Ach ja, als de zwembaden liever enkel nog overlastgevende allochtonen in hun zwembad wilt hebben is dat hun keuze, niet waar _O-
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  donderdag 20 april 2017 @ 12:54:44 #129
451005 Grems
Clown World
pi_170351998
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:53 schreef Lothiriel het volgende:
Is hier in België trouwens niet anders, bijna elk stedelijk zwembad hangt vol met dat viesvolk. Ik ga dus ook nooit meer zwemmen, laat staan dat m'n vriendin dat nog wil doen. Ach ja, als de zwembaden liever enkel nog overlastgevende allochtonen in hun zwembad wilt hebben is dat hun keuze, niet waar _O-
Ze mogen ze niet weigeren anders komt Sylvana huilen.
pi_170352025
quote:
10s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:53 schreef Lothiriel het volgende:
Is hier in België trouwens niet anders, bijna elk stedelijk zwembad hangt vol met dat viesvolk. Ik ga dus ook nooit meer zwemmen, laat staan dat m'n vriendin dat nog wil doen. Ach ja, als de zwembaden liever enkel nog overlastgevende allochtonen in hun zwembad wilt hebben is dat hun keuze, niet waar _O-
Veel Vlamingen omgeving Antwerpen gaan zwemmen in NLse dorpen net over de grens hè. Plaatselijke zwembad altijd afgeladen met Vlamingen. Hier nauwelijks allochtonen.
I´m back.
pi_170352031
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:46 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Wat is het probleem dan precies? De politie bellen en laten arresteren is blijkbaar te moeilijk, maar waarom?
De politie kan ook niet alles natuurlijk. Daarnaast, zoals ik al eerder schreef, hebben gemeentes vaak hun eigen ideeën over hoe ze met dit soort gasten om willen gaan.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_170352036
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:54 schreef Grems het volgende:

[..]

Ze mogen ze niet weigeren anders komt Sylvana huilen.
Stukje institutioneel racisme waarvan wij ons niet bewust zijn wrs.
I´m back.
pi_170352044
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:46 schreef Lothiriel het volgende:
precies? De politie bellen en laten arr
Omdat de meeste klachten gewoon overlast betreft, daar begin je weinig tegen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_170352074
Oud nieuws toch dat mocro tuig zwembaden terroriseert? Het inmiddels gesloten Tropicana weet er alles van.
  donderdag 20 april 2017 @ 12:59:54 #135
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_170352080
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:56 schreef NgInE het volgende:

[..]

De politie kan ook niet alles natuurlijk. Daarnaast, zoals ik al eerder schreef, hebben gemeentes vaak hun eigen ideeën over hoe ze met dit soort gasten om willen gaan.
Hoezo niet alles? Aanranden = een misdrijf. Als de politie gebeld wordt zijn ze verplicht te komen en het is hun taak om een op heterdaad betrapte crimineel (want aanranden is crimineel) te arresteren.

En ja die gemeenten ken ik, dat halfzacht gedoe brengt misschien zoden aan de dijk voor baldadig gedrag (en dan is "thee drinken" ook de gewenste eerste stap) maar aanranden is van totaal verschillende orde.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_170352103
Was in België keer op gratis festival met vrouw en dochter,
even weg op eigen houtje, kwam terug en toen werden die belaagd door groepje Noord Aftikanen.
Toen hadden die pech want ik werd boos.
  donderdag 20 april 2017 @ 13:01:54 #137
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_170352119
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:56 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Veel Vlamingen omgeving Antwerpen gaan zwemmen in NLse dorpen net over de grens hè. Plaatselijke zwembad altijd afgeladen met Vlamingen. Hier nauwelijks allochtonen.
Klopt! Ik ga met enige regelmaat zwemmen in Budel, als ik bij m'n vriendin ben die in Noord(Belgisch)-Limburg woont. Heel gezellig en heel fijne sfeer daar. Moet ik in Leuven, Diest, laat staan Antwerpen of Brussel niet (meer) proberen
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_170352134
Dit is de brief van het personeel btw:
quote:
Hieronder volgt een korte schets over de wantoestanden binnen de Haagse Gemeentebaden
m.b.t. de allochtone bezoekers.

Dit betreft o.a. hun houding, gedrag, omgangsvormen en (gebrek aan)respect.
M.b.t. het Zuiderparkbad is gebleken dat al sinds de opening (in 2000) er heel veel problemen zijn met vooral allochtonen met een islamitische achtergrond.

Zij domineren (en bezitten) het zwembad dusdanig dat veel medebezoekers én personeel daar ernstig onder lijden.
Ook blijven veel autochtone bezoekers weg uit angst voor al dat geen wat er heeft plaatsgevonden en nog steeds plaatsvindt!
Wij als personeel zijnde geven in deze e-mail een paar concrete voorbeelden (let wel dat is bij lange na niet alles).

Heel veel (ernstige) incidenten en misstanden worden gewoonweg niet gemeld óf doelbewust door het management en door de directie van de dienst OCW van de Gemeente Den Haag achtergehouden.
Dit eigenlijk om het reële beeld te verdoezelen en te verzwijgen en niet te erkennen, met als doel dat het de media niet haalt en ook de Haagse burgers niet te veel ongerust maakt over datgeen wat er zich daadwerkelijk afspeelt.
Want als men dit wel erkent én herkent dan moeten de desbetreffende leidinggevenden daadwerkelijk ingrijpen en er aan bij gaan dragen dat de situatie beter word.

Een reeks voorbeelden uit de praktijk. Met name in de weekenden én zeker in de vakanties en in de periodes wanneer de buiten temperaturen gaan stijgen wordt het Zuiderparkbad (ook inmiddels gekscherend bekend als “Islama-bad”) bezocht door met name Noord-Afrikaanse jongeren. Dagelijks is er politie assistentie nodig (het politiebureau bevindt zich overigens praktisch naast het zwembad) om jongeren er uit te zetten óf te arresteren.

De incidenten variëren van diefstal van goederen, vernielen van spullen en materiaal, aanrandingen, (soms ernstige) geweldsdelicten, bedreigingen én intimidatie. Opvallend is vaak dat het zwembad stampvol zit met alleen jongens van Marokkaanse en/of Turkse afkomst.

Jonge meiden (én met name onze Hollandse meiden) zijn niet veilig in het zwembad gedurende deze uren waarin het vrijzwemmen én het recreatief zwemmen zijn opengesteld.

Mochten de dames wel komen word al door het aldaar aanwezige personeel gewaarschuwd je niet te uitdagend te kleden en de wildwaterkreek (ook wel bekend als de “aanrandkreek”)
én het buitenbad én de Whirlpool (uitzwembad) te mijden. Puur omdat de kans zeer groot is dat
je dan als vrouw wordt aangerand. Dit gebeurt wekelijks!

Opvallend is dat de genoemde allochtone jeugd hun eigen meisjes met rust laten (voor zover deze al komen of mogen zwemmen). Er is sprake van dubbel moraal.
Islamitische vrouwen komen (indien ze mogen zwemmen van hun familie) dik ingepakt met
veel kleding en hoofdbedekking het zwembad in. Wekelijks wordt er voor honderden tot duizenden euro’s aan materiaal gesloopt.
Uiteenlopend van wisselcabines, deuren, ramen, graffiti, etc. door deze doelgroep.

De kosten aan reparatie, onderhoud én vervanging zijn op rekening van de Haagse belastingbetaler overigens!
Opmerkelijk is dat ze vaak komen zwemmen met een “Ooievaarspas” waardoor ze nauwelijks iets hoeven te betalen voor de entree van het zwembad (ze hebben ook geen besef van wat iets kost omdat ze worden gefaciliteerd en gepamperd).

Het “Ooievaarspas systeem” is in het leven geroepen door de Gemeente Den Haag destijds om de
de minder bedeelden te voorzien om deel te nemen aan allerlei maatschappelijke activiteiten.
Het complete “Ooievaarspas systeem” word al sinds jaar en dag misbruikt omdat veel allochtonen ook criminele inkomsten hebben en soms met hele dure auto’s komen voorrijden en
zich kleden in de duurste merkkleding maar vervolgens bij de kassa afrekenen met een Ooievaarspas (lees extreme korting).

Deze bovengenoemde wantoestanden binnen de Haagse gemeentebaden kunnen alleen maar bestaan bij het gebrek aan erkenning en leiding van bovenaf. “Horen Zien én Zwijgen” is hier van toepassing !

In de zestien jaar dat het Zuiderparkbad is geopend zijn vele personeelsleden bedreigd en ook daadwerkelijk verbaal én fysiek mishandeld! Dit varieert van het gooien van stenen bij de fietsenstalling van het personeel wanneer collega’s door moslim tuig buiten werd opgewacht na diensttijd tot vuistslagen in het gezicht op momenten dat collega’s bepaald tuig probeert aan te spreken en probeert op te treden.

Vrouwelijke collega’s worden dagelijks voor “kankerhoer” uitgemaakt ,geïntimideerd én bespuugd. Vooral wanneer grotere groepen moslim jongeren in het zwembad aanwezig zijn is het raak! De misstanden zijn vaak zo extreem en zo buiten proportioneel dat je je waant in oorlogsgebied!

Met name in de vakantieperiodes, de vrijdagavonden maar vooral de zondagmiddagen tussen 14:00 en 16:00 uur zijn extreem te noemen. Ook bezoekers met de juiste intenties worden zwaar geïntimideerd, bedreigd en soms ook fysiek en/of mentaal mishandeld. In de afgelopen jaren zijn veel collega’s in de ziektewet beland en sommige zijn ook nooit meer teruggekeerd. Voor de collega’s met psychische klachten m.b.t. de wantoestanden in de zwembaden resulteerde dat in “een enkele reis uitgang”.

De afgelopen jaren is gebleken dat er weinig medeleven en compassie is vanuit de Dienst OCW m.b.t. de veiligheid, welzijn én toekomstperspectief voor hun medewerkers. Vele medewerkers uit de diverse zwembaden willen groeien, perspectief en een andere baan! Dit word tegengehouden!

Duidelijk is ook dat veel allochtone jongeren met een moslim achtergrond geen grenzen hebben en deze ook niet kennen en ook totaal geen enkel respect tonen voor de medemens (met name de autochtone bezoekers).
Het taalgebruik is ook vaak van religieuze aard. In de herfstvakantie bijvoorbeeld was er een groep van ongeveer 20 Marokkaanse jongeren in de leeftijdscategorie tussen de 8-15 jaar in het buitenbad (uitzwembad) aanwezig die extreem hard én aanhoudend “Allah Akhbar” gilden.

Dit gebeurde op een zeer intimiderende, dominante én agressieve manier waardoor andere bezoekers werden afgeschrikt om bij hen in de buurt te komen.

Dit kan alleen maar plaatsvinden door gebrek én aanwezigheid van leidinggevenden.
Maar ook de politiek faalt! Het systeem is zodanig uitgehold dat deze jongeren de dienst uitmaken en de overhand hebben.
Krachtige maatregelen i.c.m. een duidelijk beleid blijven uit!

Ontzeggingen (voor zover deze kunnen en worden uitgedeeld) zijn van korte aard en maken geen enkele indruk op soms doorgewinterde en doorgedraaide Marokkaanse jongeren die zoveel ontzeggingen hebben gehad dat ze hun slaapkamer ermee kunnen behangen.

Vaak komen ook de ouders en/of familieleden in beeld om verhaal te halen wanneer hun kind eruit word gezet door bv. diefstal, intimidatie, geweldsdelicten.

Het gezag van de politie én zwembadpersoneel ontbreekt!
Gemeente instellingen dus. Misschien privatiseren dan? Ik denk dat een private onderneming wel cordate stappen onderneemt, omdat dit zijn brood is. Ik zag zwembad hier in het dorp overgaan van gemeente instelling naar privé-onderneming en hoewel hier geen sprake was van het bekende kleine groepje allochtonen dat de boel verziekt, moet ik wel toegeven dat de service verbeterd is, de openingstijden verruimd en de prijzen substantieel verlaagd zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 20-04-2017 13:15:59 ]
I´m back.
  donderdag 20 april 2017 @ 13:03:07 #139
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_170352143
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Omdat de meeste klachten gewoon overlast betreft, daar begin je weinig tegen.
Voor gewone overlast is er een makkelijke oplossing, een kleerkast inhuren en buitensmijten, desnoods elke dag opnieuw. Liefst met veel blauwe plekken

Aanranding is echter tot nader order gewoon een ernstig delict en dient aangepakt te worden door de politie
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_170352216
quote:
De kosten aan reparatie, onderhoud én vervanging zijn op rekening van de Haagse belastingbetaler overigens!
Opmerkelijk is dat ze vaak komen zwemmen met een “Ooievaarspas” waardoor ze nauwelijks iets hoeven te betalen voor de entree van het zwembad (ze hebben ook geen besef van wat iets kost omdat ze worden gefaciliteerd en gepamperd).

Het “Ooievaarspas systeem” is in het leven geroepen door de Gemeente Den Haag destijds om de
de minder bedeelden te voorzien om deel te nemen aan allerlei maatschappelijke activiteiten.
Het complete “Ooievaarspas systeem” word al sinds jaar en dag misbruikt omdat veel allochtonen ook criminele inkomsten hebben en soms met hele dure auto’s komen voorrijden en
zich kleden in de duurste merkkleding maar vervolgens bij de kassa afrekenen met een Ooievaarspas (lees extreme korting)
.
:N

Tja..
pi_170352233
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:03 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Voor gewone overlast is er een makkelijke oplossing, een kleerkast inhuren en buitensmijten, desnoods elke dag opnieuw. Liefst met veel blauwe plekken

Aanranding is echter tot nader order gewoon een ernstig delict en dient aangepakt te worden door de politie
Tsja als onschuldige motorclub gingen we ook zwemmen voor de conditie, gelijk het hele bad leeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2017 13:08:12 ]
pi_170352238
Sowieso vind ik de sfeer in een hoop zwembaden vaak al kut. Heb het idee dat het meer wordt gezien als een soort plaats waar jongeren lekker kunnen kloten en stoer kunnen doen tegen elkaar. Laatste paar bezoeken aan (verschillende) zwembaden was er altijd wel een opstootje ergens of kreeg mijn (beeldschone) vriendin vervelende gasten achter zich aan totdat ze merkten dat dat een fout was.

Niet dat het vroeger veel beter was. Toen ook de nodige problemen gehad met een bepaalde slag mensen die hun uitje naar het zwembad eerder zagen als een kans om ruzie te maken dan om lekker in de zon te liggen, een duik te wagen of een balletje te trappen.

Uiteraard verschilt het per zwembad en is er ook vaak helemaal niets aan de hand, maar de kans dat de sfeer op de een of andere manier weer vergald gaat worden is wat mij betreft ondertussen groot genoeg om de meeste recreatie-baden te vermijden. En dat is jammer, want ook ik vond het best leuk om een beetje te kloten in een zwembad, zonder mensen lastig te vallen that is.
Conscience do cost.
  donderdag 20 april 2017 @ 13:09:41 #143
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_170352278
quote:
15s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:07 schreef Stien_Struis het volgende:

[..]

Tsja als onschuldige motorclub gingen we ook zwemmen voor de conditie, gelijk het hele bad leeg.
Uiterlijk is wat mij betreft geen criterium om overlast te bepalen, mag je er nog zo ruig uitzien als je wilt, als je anderen niet lastig valt is er niks aan de hand. Net zo min dat er iets aan de hand is omdat er een allochtoon in het zwembad ronddobbert. Het gaat om gedragingen
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_170352315
Het taalgebruik is ook vaak van religieuze aard. In de herfstvakantie bijvoorbeeld was er een groep van ongeveer 20 Marokkaanse jongeren in de leeftijdscategorie tussen de 8-15 jaar in het buitenbad (uitzwembad) aanwezig die extreem hard én aanhoudend “Allah Akhbar” gilden.

Zwembad jihad _O-
Kijk eens dom, ja ho maar
pi_170352380
quote:
6s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:01 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Klopt! Ik ga met enige regelmaat zwemmen in Budel, als ik bij m'n vriendin ben die in Noord(Belgisch)-Limburg woont. Heel gezellig en heel fijne sfeer daar. Moet ik in Leuven, Diest, laat staan Antwerpen of Brussel niet (meer) proberen
Wat me ook opvalt heel veel Vlaamse kinderen komen hier net over de grens hun zwemdiploma halen hè. Lijkt wel alsof er in Vlaanderen minder zwemles wordt gegeven?
I´m back.
pi_170352428
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:09 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Uiterlijk is wat mij betreft geen criterium om overlast te bepalen, mag je er nog zo ruig uitzien als je wilt, als je anderen niet lastig valt is er niks aan de hand. Net zo min dat er iets aan de hand is omdat er een allochtoon in het zwembad ronddobbert. Het gaat om gedragingen
Het maakt ook nog wat uit wat er allemaal komt, was daar nooit alleen, we gingen met de hele buurt, kreeg er 1 ruzie dan was het eerst matten en daarna vragen waarover ging het nu?
Meestal een vrouw.
pi_170352432
Islama bad
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
  donderdag 20 april 2017 @ 13:17:56 #148
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_170352445
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat me ook opvalt heel veel Vlaamse kinderen komen hier net over de grens hun zwemdiploma halen hè. Lijkt wel alsof er in Vlaanderen minder zwemles wordt gegeven?
Vlaanderen heeft ook veel minder zwembaden (ook relatief gezien). In Nederland vind je in een kleine gemeente vaak nog een zwembad, hier heb je bijna enkel nog stedelijke zwembaden (met al het overlastgevend volk er gratis bovenop).

Ik heb m'n zwembrevetten zoals die hier noemen gehaald op zwemles bij een militair (beste leraar ooit btw) dus geen idee hoe dat tegenwoordig georganiseerd is.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_170352449
quote:
14s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:59 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Hoezo niet alles? Aanranden = een misdrijf. Als de politie gebeld wordt zijn ze verplicht te komen en het is hun taak om een op heterdaad betrapte crimineel (want aanranden is crimineel) te arresteren.

En ja die gemeenten ken ik, dat halfzacht gedoe brengt misschien zoden aan de dijk voor baldadig gedrag (en dan is "thee drinken" ook de gewenste eerste stap) maar aanranden is van totaal verschillende orde.
Dat is juist het hele probleem, dat zijn ze niet verplicht. In Duitsland wel trouwens.

In NL mag de politie gewoon niet komen. En mag men gewoon de boel laten. Wat mij betreft pak je ze juist wel hard aan, maar laat je onschuldigen ook gewoon hun ding doen. Nu is door het niet aanpakken van de (toch wel grote groep) mocro's iedereen met een tintje meteen verdacht.

Daarnaast voelen die jongens zich oppermachtig, ze kunnen doen wat ze willen, niemand straft ze. De politie mag niet eens optreden, want dan zijn ze bang voor rellen. Wat mij betreft laat de nedrlandse staat nu eens zien wie er de baas is.
Whatever...
pi_170352496
quote:
7s.gif Op donderdag 20 april 2017 13:17 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Vlaanderen heeft ook veel minder zwembaden (ook relatief gezien). In Nederland vind je in een kleine gemeente vaak nog een zwembad, hier heb je bijna enkel nog stedelijke zwembaden (met al het overlastgevend volk er gratis bovenop).

Ik heb m'n zwembrevetten zoals die hier noemen gehaald op zwemles bij een militair (beste leraar ooit btw) dus geen idee hoe dat tegenwoordig georganiseerd is.
Minder zwembaden dan, dat zal het zijn wrs. Moet wel zeggen dat niet elk dorp hier net boven Antwerpen een zwembad heeft, maar in elke gemeente vind je er wel 1 idd. Was wel een tijdje dat de service achteruit ging, vond ik, en de prijzen belachelijk hoog werden. Maar zoals hierboven uitgelegd, uiteindelijk is het zwembad overgegaan in handen van een onderneming voor maar 2 ton (plus ze kregen nog gratis achterstallig onderhoud van de gemeente) en is de boel op die punten verbeterd.
I´m back.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')