abonnement Unibet Coolblue
pi_170333042
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:20 schreef SicSicSics het volgende:
GVD zeg, dat ik er überhaupt nog op inga... :')_!

[..]

Hij had het niet over 'gediscrimineerd' worden. :D Waarom trek je dat uit je hol?

[..]

Ik schrok van zijn opmerking, omdat ik graag geloof dat wij als samenleving sowieso niet anders naar anderen kijken. Kennelijk doen 'we' dat (onbewust) wel of wordt dat zo gevoeld. Zelfs zonder dat je het zo bedoelt.

Ik denk niet dat hij het slechts zo ervaren heeft, er zal een kern van waarheid in zitten. In de meeste gevallen zal het onbewust zijn en het hoeft ook niet per se negatief te zijn.
Misschien speelde het ook mee dat hij in Amsterdam veel meer mensen met een niet-blanke huidskleur (was het vanwege huidskleur?) zag dan op andere plaatsen.
pi_170333060
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:20 schreef SicSicSics het volgende:

Hij had het niet over 'gediscrimineerd' worden. :D Waarom trek je dat uit je hol?

Als hij anders behandeld wordt omdat hij zwart is, is dat simpelweg discriminatie. Wat begrijp je daar niet aan? Met op de man spelen wordt je verhaal niet echt veel sterker, niet dat het mij verder wat boeit, zegt maar wat over jezelf.

Dus hij beweert dat dat alleen niet Amsterdam voorkomt, oké, goed verhaal. Slaat alleen nergens op. Calimero-gedrag. Wat zijn trouwens 'potlooien'?

Misschien moet jij eens beter letten op wat je schrijft, want het gaat werkelijk waar nergens over.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:32:38 #178
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170333069
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:06 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

De schrijfster spreekt witte mensen aan. Daar val ik niet onder, ik identificeer me niet als wit. Ik ben dus niet haar doelgroep, dus hoef ik het niet te lezen.
quote:
Hallo witte mensen van Anousha Nzume is een belangrijk boek dat Nzume met de broodnodige ironie en distantie heeft opgeschreven. Ook voor mensen die van mening zijn dat ze niet wit zijn.
pi_170333072
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:24 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Ook al zo'n mooie. En voor wie het allemaal niet meer begrijpt een begrippenlijst:

[..]

Jaa, die zocht ik al! Die vier vrouwen gaven een interview, maar drie daarvan wilde die Turkse er eigenlijk niet bij hebben, want die was niet donker genoeg.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:33:36 #180
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170333085
quote:
18s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:32 schreef hugecooll het volgende:

Hallo witte mensen van Anousha Nzume is een belangrijk boek dat Nzume met de broodnodige ironie en distantie heeft opgeschreven. Ook voor mensen die van mening zijn dat ze niet wit zijn.

Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170333099
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:26 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Tuintjes? Een hok maken?!!

Paar weken terug had je natuurlijk een veel grotere smoel. Dombo
Ik legde je toen volgens mij uit wat een 'hok' is ja, simpele ziel. Quote 1 post van mij waarin staat dat ik een hok heb of een tuin.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:34:48 #182
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170333112
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:12 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Aan de andere kant kun je ook zeggen dat 'zwarten' dingen uit de 'witte' cultuur overnemen, zoals een pak dragen, een kantoorbaan willen, een boek willen schrijven etc etc.
Schoon drinkwater, cv en zo
  woensdag 19 april 2017 @ 16:35:30 #183
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_170333125
quote:
6s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:29 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En wat is er dan zo erg aan een keer in die spiegel kijken? :D
Het ergste wat er kan gebeuren is dat je denkt: Fuck ze hebben misschien wel een punt. En volgt een stukje begrip.

Ik zeg overigens ook niet dat je maar met elke jankert of roeptoeter of gevoelig persoon rekening hoeft te houden. Dit verhaal komt alleen uit zoveel bronnen dat ik denk, misschien snappen we elkaar soms inderdaad niet. :)
Ik denk dat er in de 'witte' kant van de maatschappij best wel begrip is voor het feit dat sommige zaken kwetsend kunnen zijn. Het hele punt is alleen dat de racisme-kaart te pas en te onpas wordt getrokken, met name door het Islamitische deel van onze samenleving. Daardoor is een soort racisme-huiliehuilie moeheid ontstaan die zijn weerslag heeft op een heleboel discussies.

Met name de groep die historisch echt reden tot klagen heeft (slavernij ditdat) wordt hiervan het slachtoffer, omdat zij de discussie wel aan willen gaan op inhoud en dus een bepaald commitment en inspanning vragen van degene met wie zij willen discussieren. En helaas is het merendeel van onze 'witte' vrienden daar niet zo van gediend.
pi_170333128
quote:
6s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:29 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En wat is er dan zo erg aan een keer in die spiegel kijken? :D
Het ergste wat er kan gebeuren is dat je denkt: Fuck ze hebben misschien wel een punt. En volgt een stukje begrip.
Kijken in de spiegel, wat dan betekent dat ik moet nadenken over pompoen over de dönör, in dit verband?
quote:
Ik zeg overigens ook niet dat je maar met elke jankert of roeptoeter of gevoelig persoon rekening hoeft te houden. Dit verhaal komt alleen uit zoveel bronnen dat ik denk, misschien snappen we elkaar soms inderdaad niet. :)
Ja, dit verhaal is appropriated van Amerikaanse SJWs en wordt vervolgens verbindend verklaard voor situatie van NL en krijgt steeds meer aandacht, omdat het voor de woordvoerders hiervan ook een verdienmodel is. Net verdienen aan pompoenen op de dönör.

Blijf het een merkwaardige situatie vinden. Nu ben je hier in NL opgevoed in volkomen à-racistische situatie en dan nu gaan ze je vertellen dat je wel degelijk heel heel heel heel erg racistisch bent, maar dat weet jij helemaal niet, want jij hebt een vals bewustzijn. Jij weet niet eens wie je bent, jouw bewustzijn is gemankeerd. Deze kritiek is dus in de eerste plaats epistemologisch hè.

Overigens het wordt ook nog verkeerd overgenomen van Amerikaanse situatie: daar is men vaak bewust racistisch en is de theorie dat wordt dan gevoed door onbewuste omstandigheden, ingebakken in de cultuur. Goed dat zou kunnen.
Maar hier word je volkomen a-racistisch opgevoed en onderwezen, nou zeker al 4 of 5 decennia, en vervolgens zeggen ze: ja, maar net als in de VS zijn er onbewuste omstandigheden die jou wel degelijk racistisch maken, en alleen wij zien dat en jij niet. En vervolgens zijn moslims (wat in feite religieus is) ook in eens ppl of color. Dat vind ik ook zo mooi.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ryan3 op 19-04-2017 17:04:29 ]
I´m back.
pi_170333174
De zoveelste racistische neger. Zit in het bloed van dat volk. Daarom slachten ze blanken op grote schaal af in Afrika.
pi_170333186
Toch wel apart dat zij Nederlanders de les komt lezen wbt racisme, was zij opgebracht in haar vaderland of moederland (Nigeria/Rusland) dan zou zij wel anders piepen.
  woensdag 19 april 2017 @ 16:39:18 #187
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_170333194
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:33 schreef Copycat het volgende:

[..]

en een lach en een traan
pi_170333228
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:24 schreef Ericr het volgende:
[ afbeelding ]

Ook al zo'n mooie. En voor wie het allemaal niet meer begrijpt een begrippenlijst:

[..]

quote:
Unapologetic - zonder zich te verontschuldigen; in deze context bedoeld in contrast met de angstige, óverbeleefde en -vriendelijke houding van zwarten ten opzichte van witten.
Gelachen.
pi_170333406
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:34 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ik legde je toen volgens mij uit wat een 'hok' is ja, simpele ziel. Quote 1 post van mij waarin staat dat ik een hok heb of een tuin.
Succes vriend
pi_170333417
Proud to be a whitey _O_ come at me SJW, Ser_Clap en KoosVogels _O_
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_170333431
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Toch wel apart dat zij Nederlanders de les komt lezen wbt racisme, was zij opgebracht in haar vaderland of moederland (Nigeria/Rusland) dan zou zij wel anders piepen.
Dit is toch geen argumentatie?
pi_170333470
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:37 schreef Confetti het volgende:
De zoveelste racistische neger. Zit in het bloed van dat volk. Daarom slachten ze blanken op grote schaal af in Afrika.
_O-

Ik ben alleen zo bang dat je posting (enigszins) serieus is
pi_170333473
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:49 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dit is toch geen argumentatie?
Jawel.
Er is in Nederland geen extreem racistische samenleving, het is allemaal relatief natuurlijk.
pi_170333506
quote:
7s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:51 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Jawel.
Er is in Nederland geen extreem racistische samenleving, het is allemaal relatief natuurlijk.
Ah dan is er helemaal niks aan de hand
Opgelost lijkt me, net zoals bijna alle speerpunten van de PVV
pi_170333543
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:48 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Succes vriend
Je vorige opmerkingen kan ik dus doorverwijzen naar het rijk der fabelen.

Volgende keer niet zo stom lullen.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_170333547
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:37 schreef Confetti het volgende:
De zoveelste racistische neger. Zit in het bloed van dat volk.
:') . Hardop gelachen.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170333581
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 14:30 schreef DrDentz het volgende:
[ afbeelding ]

nrc twitterde op woensdag 19-04-2017 om 09:00:00 Interview met @anoushanzume over haar nieuwe boek 'Hallo witte mensen', over racisme in Nederland.… https://t.co/MIGhBlQgKw reageer retweet
Toch wel knap dat een vrouwelijke onderdrukte kleurling een boek kan schrijven in het intens racistische Nederland.

'Witte Nederlanders moeten een dikkere huid kweken'

Ze schiet trouwens ook nog even mooi op Sunny Bergman en haar anti Zwarte Pieten film:

"Ik support Sunny, het is een heel goede film. Maar vraag je aan mij: had niet een zwarte vrouw het moeten maken? Dan zeg ik: ja natuurlijk."

Hoe verkrop je dat als White Saviour? Denk je op te komen voor de onderdrukten, is het nog niet goed want de onderdrukten hadden het zelf moeten doen. 8} ~O>
Zojuist het stuk gelezen, het enige wat ik ervan kan denken is dat deze dame in het verleden inderdaad buiten de boot viel in groepen. Niet omdat ze naar eigen zeggen "zwart" was, maar om de simpele reden dat het geen leuk mens is. Net als Sylvana lijkt ook deze dame me een ontzettend moeilijk, vervelend en lastig persoon.
pi_170333623
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:55 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

:') . Hardop gelachen.
Surinamers wel eens horen praten over donkerdere Surinamers? Of van koelies gehoord?
pi_170333636
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 16:59 schreef TheJanitor het volgende:

[..]

Surinamers wel eens horen praten over donkerdere Surinamers? Of van koelies gehoord?
Dat is het punt niet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_170333652
quote:
10s.gif Op woensdag 19 april 2017 17:00 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is het punt niet.
Het is wel een extreme opmerking, ja.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')