abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 december 2002 @ 21:30:07 #1
41939 thijzema
zelfportret (lief he)
pi_7278921
ik ben van plan een paar effecten voor mn basgitaar te kopen, maar ik wil graag een second opinion. wie weet er welke de beste zijn. ik ben opzoek naar een chorus, een overdrive, een compressor, en een equalizer.
koala's kunnen ook basgitaar spelen hoor! Ik ben het levende bewijs!!
  woensdag 11 december 2002 @ 21:34:10 #2
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_7279033
Je hebt zoveel merken.
- Boss
- Carl Martin
- Digitech
- Kurandt
- Voodoo Lab
- T-Rex
...

Met Boss zit je meestal wel goed wat betreft prijs/prestatie, hoewel er altijd betere zijn.

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_7279141
Leg anders ff uit wat voor sound je precies wil bereiken
  woensdag 11 december 2002 @ 21:40:50 #4
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7279206
Ik denk dat zo'n digitaal multi-effect voor je eerste effect de beste keuze is. Je hebt alles in 1 zodat je kunt experimenteren met een hoop dingen, en de prijs is okay. Het kan soms een tikkie blikkerig klinken, maar als je niet al te kieskeurig bent heb je een hoop voor weinig
  woensdag 11 december 2002 @ 21:46:15 #5
41939 thijzema
zelfportret (lief he)
pi_7279334
quote:
Op woensdag 11 december 2002 21:40 schreef Tijn het volgende:
Ik denk dat zo'n digitaal multi-effect voor je eerste effect de beste keuze is. Je hebt alles in 1 zodat je kunt experimenteren met een hoop dingen, en de prijs is okay. Het kan soms een tikkie blikkerig klinken, maar als je niet al te kieskeurig bent heb je een hoop voor weinig
Dat kan best, maar ik wil wel meteen met een goede sound beginnen, die multi-effecten zijn meestal bestwel lame.(ik heb er weleens een paar uitgeprobeerd).:Y
pi_7279386
argh Effecten

maar effecten ik weet niet voor gitaar is een boss distortion het beste maar ik ben zo ie zo tegen effecten en vooral multy effecten want met mijn Marshall buizen bak speel je zo iemand weg inzen eentje klinkt het wel mooi maar in een band val je dan gewoon weg.

woensdag 11 december 2002 @ 21:53:20 #7
41939 thijzema
zelfportret (lief he)
pi_7279525
quote:
Op woensdag 11 december 2002 21:48 schreef Niakmo het volgende:
argh Effecten

maar effecten ik weet niet voor gitaar is een boss distortion het beste maar ik ben zo ie zo tegen effecten en vooral multy effecten want met mijn Marshall buizen bak speel je zo iemand weg inzen eentje klinkt het wel mooi maar in een band val je dan gewoon weg.

dus heb je effecten nodig wil je in een band opvallen
  woensdag 11 december 2002 @ 21:56:55 #8
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_7279633
quote:
Op woensdag 11 december 2002 21:48 schreef Niakmo het volgende:
argh Effecten

Je moet ze ook niet overmatig gebruiken. Maar juist in een band kan een goed effect heel goed tot z'n recht komen hoor.
pi_7279836
quote:
Op woensdag 11 december 2002 21:56 schreef Tijn het volgende:

[..]

Je moet ze ook niet overmatig gebruiken. Maar juist in een band kan een goed effect heel goed tot z'n recht komen hoor.

Dat is wel maar als je bijv een multy effecten ding gebruikt of een wat goedkopere versterker dan snijd mijn Marshall distortion er toh doorheen. Onze tweede gitarist heeft een H&K attax 200 wat toch neit een al te verkeerde versterker is maar ik overheers zijn geluid tohc wel met mijn marshall en zelfs de PA heeft daar last van en die vragen ook of ik hem zachter wil zetten of omhoog richten dat ik hun nie stoor. maar effecten als wah wah en delay kunnen wel tot zijn recht komen maar voor distortion op gitaar zou ik wel een goede versterker kiezen en volgens mij had boss nog een speciale bass distortion maar dat weet ik niet zeker.
pi_7281015
Ik heb zelf een Zoom 501... da's een multi-effecten pedaal voor de bas (doh)
Er zitten wel leuke effecten tussen, je kan ze zelfs ook helemaal zelf programmeren. Leuk om te hebben, maar ik gebruik hem niet zo heel veel. Ach ja... hij lag in de graaibak bij de muziekhandel
  woensdag 11 december 2002 @ 23:00:15 #11
33733 IsaacD
Gevaarlijk exemplarisch
pi_7281459
Tsja.. ikzelf heb een Boss BassOverdrive en dat klinkt al lekker op een 15 watt versterkertje van Trace Elliot.. Het is een overdrive/distorsion en er zitten zelfs twee equalizers op voor de hoge en lage tonen dus.
Ik heb ook nog een phaser van Boss maar dat klinkt een beetje lousy tenzij je op Incubus wil lijken.

Als je een multi effecten bak wilt aanschaffen dan zou ik de
Boss Gt6-B aanschaffen. Dat ding klonk echt lekker in de winkel! Er zitten ook alle effecten op die je zou willen hebben. Maar ja.. hij is nog redelijk nieuw en dus nog redelijk prijzig...
Zelf had ik voor mijn Bassoverdrive nog een DoD Bass 30 multi effecten bak maar ik geef je een gouden tip KOOP DAT DING NIET! Het rammelt aan alle kanten en alle, maar dan ook alle effecten zijn zooooo verschrikkelijk slecht...

Kijk anders ff op www.harmony-central.com bij effects [staat bovenaan het scherm] daar staan reviews van bijna alle effectpedalen ter wereld gesorteerd op fabrikant.

Make waaaaaaaaaay for the firetruck!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')