abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 7 mei 2017 @ 10:00:31 #226
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_170739211
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 09:27 schreef Adnap het volgende:

Ja dat is zeker geweest. Jongste was vroeg aan t puberen. Vanaf 10 ongeveer en oudste vanaf 12. Sinds een jaar is het standaard nee over. Ze zijn ook minder selectief en zeggen sneller ja of komen zelf met voorstellen. (Dat is echt een :o moment de eerste keer)
Hier hetzelfde. Soms gaat hij ineens mee als je denkt "doet ie toch niet" :D Andere keren blijft hij liever thuis. Ook prima. Is ook nooit een dwarse puber geweest O+
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 7 mei 2017 @ 10:40:06 #227
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_170739698
Door omstandigheden gaan wij al jaren eigenlijk bijna nooit als gezin op pad. Dat gemis heb ik dus al ervaren. Doet wel nog steeds pijn, maar staat voor mij los van de puberteit.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 7 mei 2017 @ 18:02:57 #228
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_170751901
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 06:51 schreef trui het volgende:
Willems teennagels (van z'n grote tenen) vallen er ook regelmatig af door het voetballen. Ze zijn vaker zwart/blauw dan gewoon 'nagelkleurig'. Vreselijk! Combinatie van vrij strakke voetbalschoenen en het feit dat dat hij z'n nagels niet vaak genoeg knipt. :{
Oi, dat is niet goed. Bevattelijk voor ontstekingen en schimmels, enzo... Maar bij oudste was het volgens mij ook het gevolg van een keer niet op tijd nagels knippen. Bij spitzen komt dat nogal nauw: te lang doet zeer, maar te kort geeft blaren ;) Maar al met al begint het nu, na een jaar of 5, aardig te wennen.

quote:
1s.gif Op zaterdag 6 mei 2017 21:42 schreef lily het volgende:

Ik snap dat een 16 jarige het wellicht niet meer zo leuk vind om met zijn ouders en kleinere broertje en zusje zoiets te doen. Ik vond dat ook helemaal niets vroeger op die leeftijd. Op mijn 16de wilde ik niets van mijn ouders weten.
Maar ik voelde wel direct een einde van een tijdperk en dat is toch slikken.

We hebben een geweldige dag gehad, en de 2 jongste al helemaal. Ze hebben zelfs in hun onderbroek gezwommen in zee. Prachtig vonden ze het. Totaal uitgelaten.
Och, ja ik zou ook moeten slikken. Hier is daar vooralsnog bij 15-jarige nog niets van te merken. Die schreef laatst op m'n verjaardagskaart al dat ze er nog niet aan moet denken om over iets meer dan 3 jaar het huis uit te gaan wat dan ook meteen van land verhuizen zal betekenen.

En die van ons hebben jaren geleden in hun onderbroek in de Dordogne 'gezwommen', waarin ze dan de abrikozen wasten die we aan de weg hadden gekocht ( :X ) en ze weten het nog steeds :)
  maandag 8 mei 2017 @ 11:27:45 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_170769772
Van land verhuizen is ook nogal een stap, Gao, ik snap dat ze daar nog wat tegenop ziet. Welk land gaat 't worden, staat dat al vast?
in de haak.
pi_170770505
quote:
0s.gif Op zondag 7 mei 2017 18:02 schreef Gaoxing het volgende:

Och, ja ik zou ook moeten slikken. Hier is daar vooralsnog bij 15-jarige nog niets van te merken. Die schreef laatst op m'n verjaardagskaart al dat ze er nog niet aan moet denken om over iets meer dan 3 jaar het huis uit te gaan wat dan ook meteen van land verhuizen zal betekenen.

Nou brrr super spannend.
Zitten jullie daar nog over drie jaar? Misschien kun je wel met haar mee. Voorlopig nog maar niet te veel over nadenken.
Met een meidenkwartet
  maandag 8 mei 2017 @ 16:23:34 #231
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170776378
Jen blijft ook steeds vaker thuis. Die zit dan liever in dr laptop dan dat ze mee gaat naar het strand. prima hoor.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 8 mei 2017 @ 17:35:16 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_170777831
Hoe oud/jong is Jen ook weer?
in de haak.
pi_170778412
Strand zeggen ze bij ons niet snel nee tegen maar dat zien ze ook niet zo vaak want het is 5 uur rijden heen en terug (helaas 😩)
pi_170779542
Bij ons gaan ze niet meer mee boodschappen doen. Ze blijven liever thuis.
Prima.. scheelt een hoop ellende in de supermarkt 😂😂
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_170781686
Met boodschappen doen herkenbaar! Doe ik bijna altijd onder schooltijd, maar voor een extra boodschapje blijven ze ook soms thuis.
Oudste (10) gaat wel altijd mee met uitjes. Winkelen heeft hij echter een hekel aan, maar langer dan ongeveer 2 uur (komt zelden voor) is hij nog niet alleen geweest.

Kom ik wel op iets wat hier nu begint te spelen. Wanneer hebben jullie de kinderen langer alleen thuis gelaten? Oudste wil liever niet meer naar BSO. Hij gaat nu drie dagen naar de BSO. Zit in groep 7, dus na de zomervakantie naar gr8. Ik zat te denken om er na de zomervakantie 1 dag af te halen en later nog een dag. Hij zou dan van 14.45-18.00 uur alleen zijn. Natuurlijk is het afhankelijk van het kind op welke leeftijd dit kan, maar ben benieuwd naar andere ervaringen. Hij springt niet in zeven sloten tegelijk. Ik denk dat hij voornamelijk achter de laptop te vinden zal zijn. Hij zegt dat hij vaker met vrienden wil afspreken. Eigenlijk zou ik dan (nog) niet willen dan hij bij ons thuis met iemand afspreekt. Bij een vriend thuis mag van mij wel, maar dan moet hij mij wel even informeren (app sturen). Zou dit reeel zijn?
  maandag 8 mei 2017 @ 19:55:22 #236
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_170781767
Ik vind het vrij lang Meimel. Maar ik ken je zoon verder niet.
Afspreken bij je thuis zou ik inderdaad niet doen
  maandag 8 mei 2017 @ 19:57:18 #237
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170781837
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 17:35 schreef trui het volgende:
Hoe oud/jong is Jen ook weer?
9.

Ik heb besloten dat ik die discussie gewoon niet aanga. Het gaat dat om een uur of 4 dat ze alleen is en een oma om de hoek.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_170782679
Meimel, van mij zou mijn oudste dat mogen. En ja dan zou het veel tablet ofzo zijn. Maar ze zou het heerlijk vinden eens alleen thuis zonder drukte van zusjes. Kinderen komen laten spelen is een no go maar ze zou van mij wel naar buiten mogen. Appen of bellen lijkt me dan fijn. En even bellen rond 3 uur op die dagen is ook wel een gerust gevoel denk ik. Ik zou misschien beginnen een maandje voor de zomervakantie. Kunnen jullie kijken of het bevalt en dan een plan voor na de zomer maken.
Met een meidenkwartet
pi_170784505
Meimel, mijn negenjarige zou dat ook mogen/kunnen. Hij blijft sinds hij acht is soms alleen thuis als we een boodschapje doen, laatst waren we iets langer weg (bijna twee uur) en dat duurde hem wel iets te lang (maar vooral uit verveling). We laten wel altijd een van onze telefoons thuis zodat hij ons kan bereiken, en we seinen de buurvrouw in. Hij vindt het heel fijn dat we hem dat vertrouwen gunnen, en als hij ooit moest kiezen tussen thuis en bso zou thuis het zeker winnen (dat zou voor mij ook zwaar wegen).
  maandag 8 mei 2017 @ 21:25:32 #240
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_170784941
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:52 schreef Meimeltje het volgende:
Met boodschappen doen herkenbaar! Doe ik bijna altijd onder schooltijd, maar voor een extra boodschapje blijven ze ook soms thuis.
Oudste (10) gaat wel altijd mee met uitjes. Winkelen heeft hij echter een hekel aan, maar langer dan ongeveer 2 uur (komt zelden voor) is hij nog niet alleen geweest.

Kom ik wel op iets wat hier nu begint te spelen. Wanneer hebben jullie de kinderen langer alleen thuis gelaten? Oudste wil liever niet meer naar BSO. Hij gaat nu drie dagen naar de BSO. Zit in groep 7, dus na de zomervakantie naar gr8. Ik zat te denken om er na de zomervakantie 1 dag af te halen en later nog een dag. Hij zou dan van 14.45-18.00 uur alleen zijn. Natuurlijk is het afhankelijk van het kind op welke leeftijd dit kan, maar ben benieuwd naar andere ervaringen. Hij springt niet in zeven sloten tegelijk. Ik denk dat hij voornamelijk achter de laptop te vinden zal zijn. Hij zegt dat hij vaker met vrienden wil afspreken. Eigenlijk zou ik dan (nog) niet willen dan hij bij ons thuis met iemand afspreekt. Bij een vriend thuis mag van mij wel, maar dan moet hij mij wel even informeren (app sturen). Zou dit reeel zijn?
Volgens mij kan dat best hoor. Je zou nu alvast af en toe een keer kunnen oefenen. Bij ons moesten ze echt leren om op zo'n middag wel een beetje goed voor zichzelf te zorgen, wat te drinken te pakken enzo. Het licht aan, verwarming aan zetten, etc. Dus in ´t begin legden we een briefje op tafel waar dat soort dingen op stonden die ze dan moesten afstrepen. :)

* mama / papa bellen als je thuis komt
* iets te drinken nemen
* fruit of een koekje
* iets leuks doen voor jezelf
* als je naar buiten of naar iemand anders toe gaat: schrijf op een briefje waar je naartoe bent & neem een sleutel mee!

aangevuld met grapjes en gekke plaatjes. ;)
in de haak.
  maandag 8 mei 2017 @ 21:28:37 #241
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_170785074
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

9.

Ik heb besloten dat ik die discussie gewoon niet aanga. Het gaat dat om een uur of 4 dat ze alleen is en een oma om de hoek.
Begrijpelijk, als het anders alleen maar een strijd is. Maar toch ook wel jammer dat ze dan die gezamelijke uitjes mist.
in de haak.
pi_170785504
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:57 schreef Ticootje het volgende:

[..]

9.

Ik heb besloten dat ik die discussie gewoon niet aanga. Het gaat dat om een uur of 4 dat ze alleen is en een oma om de hoek.
Dan is het fijn als het zo kan! :)
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 8 mei 2017 @ 21:44:36 #243
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_170785716
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:28 schreef trui het volgende:

[..]

Begrijpelijk, als het anders alleen maar een strijd is. Maar toch ook wel jammer dat ze dan die gezamelijke uitjes mist.
Jup. Maar eigen keus.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 8 mei 2017 @ 22:02:49 #244
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_170786504
Dat is alleen wel de vraag, in hoeverre ze zoiets kan overzien. Hier hebben ze ook niet altijd zin in sommige dingen maar hebben er achteraf dan toch wel plezier in. Maar goed, dat is niet zomaar voor iedereen hetzelfde natuurlijk.
in de haak.
pi_170786550
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 21:25 schreef trui het volgende:

[..]

Volgens mij kan dat best hoor. Je zou nu alvast af en toe een keer kunnen oefenen. Bij ons moesten ze echt leren om op zo'n middag wel een beetje goed voor zichzelf te zorgen, wat te drinken te pakken enzo. Het licht aan, verwarming aan zetten, etc. Dus in ´t begin legden we een briefje op tafel waar dat soort dingen op stonden die ze dan moesten afstrepen. :)

* mama / papa bellen als je thuis komt
* iets te drinken nemen
* fruit of een koekje
* iets leuks doen voor jezelf
* als je naar buiten of naar iemand anders toe gaat: schrijf op een briefje waar je naartoe bent & neem een sleutel mee!

aangevuld met grapjes en gekke plaatjes. ;)
Een briefje zou hier inderdaad ook handig zijn! Het is een echte jongen 😅 Hij neemt denk ik wel voldoende verantwoordelijkheid, doet niet snel iets geks. Alhoewel ik zelf wel vaak aan het checken ben (deur goed op slot).
Hij wil zelf de dinsdag eraf hebben, dan zijn er weinig 'vrienden' op de BSO. We gaan hier in overleg.

[ Bericht 9% gewijzigd door Meimeltje op 08-05-2017 22:09:01 ]
pi_170786635
Dubbel
pi_170786676
quote:
0s.gif Op maandag 8 mei 2017 20:21 schreef Cathmar het volgende:
Meimel, van mij zou mijn oudste dat mogen. En ja dan zou het veel tablet ofzo zijn. Maar ze zou het heerlijk vinden eens alleen thuis zonder drukte van zusjes. Kinderen komen laten spelen is een no go maar ze zou van mij wel naar buiten mogen. Appen of bellen lijkt me dan fijn. En even bellen rond 3 uur op die dagen is ook wel een gerust gevoel denk ik. Ik zou misschien beginnen een maandje voor de zomervakantie. Kunnen jullie kijken of het bevalt en dan een plan voor na de zomer maken.
Misschien inderdaad toch al een afbouwplan voor 1 dag maken. Hij mag op de donderdag altijd al om 17 uur naar huis fietsen. De kinderen op de lokatie waar hij die dag zit worden allemaal al erg vroeg opgehaald. Hij wil zelf de dinsdag eraf hebben, dan zijn er weinig 'vrienden' op de BSO. We gaan hier in overleg.
  maandag 8 mei 2017 @ 22:09:15 #248
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_170786737
Lukt het meimel? :D

Ik mocht in groep 8 ook alleen naar huis :Y
Ook tussen de middag.
Nu kwam het allebei niet structureel voor trouwens.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_170786836
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 22:09 schreef laziness het volgende:
Lukt het meimel? :D

Ik mocht in groep 8 ook alleen naar huis :Y
Ook tussen de middag.
Nu kwam het allebei niet structureel voor trouwens.
Haha nee lukt niet echt. Ik zit te weinig hier en via telefoon is eigenlijk ook niet zo handig 😂
pi_170787261
quote:
1s.gif Op maandag 8 mei 2017 19:52 schreef Meimeltje het volgende:

Kom ik wel op iets wat hier nu begint te spelen. Wanneer hebben jullie de kinderen langer alleen thuis gelaten? Oudste wil liever niet meer naar BSO. Hij gaat nu drie dagen naar de BSO. Zit in groep 7, dus na de zomervakantie naar gr8. Ik zat te denken om er na de zomervakantie 1 dag af te halen en later nog een dag. Hij zou dan van 14.45-18.00 uur alleen zijn. Natuurlijk is het afhankelijk van het kind op welke leeftijd dit kan, maar ben benieuwd naar andere ervaringen. Hij springt niet in zeven sloten tegelijk. Ik denk dat hij voornamelijk achter de laptop te vinden zal zijn. Hij zegt dat hij vaker met vrienden wil afspreken. Eigenlijk zou ik dan (nog) niet willen dan hij bij ons thuis met iemand afspreekt. Bij een vriend thuis mag van mij wel, maar dan moet hij mij wel even informeren (app sturen). Zou dit reeel zijn?
Hier destijds in groep 7 afgebouwd. Eerst om 5 uur alleen naar huis, daarna steeds iets vroeger. En in groep 8 helemaal geen BSO meer. Hij ging 3 dagen.
En idd, thuiskomen, even een belletje. En hij had in groep 8 een mobiel. Via whatsapp makkelijk contact om door te geven als hij naar buiten ging enzzz...
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')