abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_170290049
Ik weet niet direct of dit het juiste subforum is aangezien dit niet heel direct over een specifieke game gaat, maar toch leek me dit het meest passende :).

Ik game zelf niet enorm veel, soms wat FIFA/PES/Minecraft met vrienden of wat GTA maar dat was het wel een beetje. Nu heb ik wel vaker gemerkt dat sommige lui het gamen enorm serieus nemen, echt zoeken naar uitdagingen en met de release van bepaalde nieuwe games hier uren zoet mee kunnen zijn. Ikzelf beleef dat totaal anders, gaming is voor mij simpelweg wat ontspanning, ik doe het voor de lol en wil dus het liefst relatief simpele hapklare dingen waar je niet veel moeite voor moet doen.

Als ik dan me eens waag aan ingewikkeldere games/levels merk ik dat me dit eigenlijk zelfs wat frustreert als het te lastig is of in elk geval geen soort van walkthrough modus is. Ik vind het simpelweg tijdverspilling om er zoveel moeite in te steken. Waar vrienden urenlang FIFA zitten te spelen op de hoogste moeilijkheidsgraad om allerlei zaken te 'bereiken'. Vind ik het grappig om s'avonds eens met een biertje een uurtje op semi-pro wat tegenstanders te ownen en dan leg ik het al snel weg om andere dingen te gaan doen. Als ik continue met 8-0 om m'n oren krijg, wat is daar de lol van?

Gekscherend krijg ik dan wel eens de opmerking dat ik niet tegen mijn verlies zou kunnen of uitdagingen uit de weg ga, maar ik zoek veel liever uitdagingen in andere zaken. Voor mijn gevoel ook veel meer dingen waar ik wat aan heb (workshop voor het werk, taalcursus, hardlopen, fitness enz.)

Ben wel benieuwd of ik nu serieus een van de enigen ben die dit op deze manier beleefd :). Dus gamen jullie hier zoal echt voor de uitdaging of ook meer de fun/ontspanning?
  maandag 17 april 2017 @ 18:57:18 #2
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_170290173
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 18:52 schreef Dejannn het volgende:
Dus gamen jullie hier zoal echt voor de uitdaging of ook meer de fun/ontspanning?
Het een sluit het ander niet uit.

De een beleeft plezier aan simpelweg een beetje rond te lopen in een willekeurige sandbox mmo. De ander heeft plezier aan min/maxen.

Persoonlijk neig ik altijd meer naar het laatste. Als ik enkel een paar uurtjes rond ga lopen en wat mobs killen vind ik dus weer zonde van mijn tijd, ik wil wel iets "wezenlijks" bereiken.
And so is the past
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 17 april 2017 @ 19:06:05 #3
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiėr:
pi_170290390
quote:
Ik vind het simpelweg tijdverspilling om er zoveel moeite in te steken.
Letterlijk elke hobby is in de ogen van velen tijdverspilling. De een vind het pure tijdverspilling als je elke avond drie uur lang je postzegelverzameling aan het checken en updaten bent, terwijl een ander daar veel plezier uit haalt, om maar wat te noemen.

Anderen vinden het tijdverspilling dat ik veel te veel sport kijk, ik vind het leuk en vind het dan weer zonde van de tijd dat ze een of andere soap kijken ofzo.

En over spellen gesproken: ik vind het verhaal van een spel volgen vaak het leukst en beleef er dan juist weer geen plezier aan om online te spelen waar alles en iedereen in het rond schiet en springt en alles. Wat dus ook gewoon voor de ontspanning is, net zoals een serie om het verhaal gaat, maar ook dat is ontspanning.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiėr in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_170290462
Ik denk dat het gros van de wereldbevolking gamen op jouw manier beleeft.
Conscience do cost.
pi_170307715
Een beetje van beiden eigenlijk. Soms na werk is het wel eens lekker om even uurtje een snelle shooter online te spelen. Lekker hersenloos en oppervlakkig.

Maar als ik wat meer tijd heb, haal ik eigenlijk meer voldoening/fun uit games die uitdagend zijn door voldoende verdieping en waarbij je moet denken. In dit geval meestal (grand) strategy games, en incidenteel een rpg.

In beide gevallen biedt het ontspanning.
pi_170309848
quote:
14s.gif Op maandag 17 april 2017 18:57 schreef nogeenoudebekende het volgende:

Persoonlijk neig ik altijd meer naar het laatste. Als ik enkel een paar uurtjes rond ga lopen en wat mobs killen vind ik dus weer zonde van mijn tijd, ik wil wel iets "wezenlijks" bereiken.
Zo beleef ik het ook. Ik game voor de fun (wie niet trouwens?), maar er moet wel progressie in zitten. Of in ieder geval het gevoel dat ik iets verder ben gekomen dan voorheen. Daarom gaat mijn voorkeur ook uit naar actie/platformers/avonturen games. Games waarbij je op een gegeven moment een einde hebt.

Daarom heb ik ook niks met games als GTA (online), minecraft, FIFA, etc.
pi_170310165
Ik hou trouwens wel van uitdaging, zolang de uitdaging maar in vaardigheden zit. Niks zo frustrerend als dood gaan vanwege slecht leveldesign of een vijand die opeens tien keer krachtiger wordt gemaakt ofzo.

Ik neem als voorbeeld Kingdom Hearts waar je in de hoogste moeilijkheidsgraad constant loopt te healen en ontwijken, maar de vijanden niet 'slimmer' worden gemaakt oid. Dat soort uitdaging vind ik niet leuk.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')