abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 16 april 2017 @ 14:05:08 #1
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170257690
quote:
Een 5-jarige jongen is doodgedrukt in een draaiend restaurant in de Amerikaanse stad Atlanta. De kleuter kwam met zijn hoofd vast te zitten tussen een muur en een tafel op een draaiend platform.

De jongen uit North Carolina bracht met zijn ouders een bezoek aan Atlanta voor het paaswekend. Volgens een politiewoordvoerder had hij zijn tafeltje verlaten, "om door het restaurant te dwalen, zoals kinderen doen". Het draaiende platform werd automatisch stilgezet toen het misging, maar het was al te laat.

Het Sun Dial Restaurant bevindt zich op de 73e verdieping van een hotel in het centrum van de stad. Vanwege de dood van de jongen blijft het restaurant het paasweekend gesloten.
bron

chic restaurant :P

Waar ik van opkijk is dit :

Volgens een politiewoordvoerder had hij zijn tafeltje verlaten, "om door het restaurant te dwalen, zoals kinderen doen".

Is dat normaal dan ?

Als ik vroeger met mijn kleine kinderen een restaurant bezocht dan moesten ze gewoon aan tafel blijven zitten. Kwestie van opvoeden. Op een plek waar zaken ronddraaien laat je toch sws geen kleuters/kinderen zonder toezicht rondzwerven ?

Trieste zaak overgens, arm jochie. -O-
Het is mss toch geen slecht idee om kinderen maar weer ouderwets écht te gaan opvoeden ? Vrijheid, blijheid heeft hier niet goed uitgepakt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170257881
Tja veel ouders vinden dat tegenwoordig geen probleem. Dat je uit eten bent en er vol continu een kind bij je tafel staat is bijna normaal. Of dat irritante rondrennen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zondag 16 april 2017 @ 14:33:32 #3
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170258309
Maar op een plek waar de boel ronddraait laat je toch geen kleine kinderen loslopen ? Daar zou het restaurant ook regels voor moeten hebben lijkt mij.
Het verbaast me ook dat er bij het plaatsen van de draaiende tafels geen rekening is gehouden met een redelijke afstand zodat je er tussen door kunt zonder klem te komen zitten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 16 april 2017 @ 14:53:52 #4
463917 Buurtzwaan
Houdt van de polder
pi_170258745
Ik vind het erg wat er gebeurt is, maar het lijkt me nu toch niet te veel gevraagd om je kind bij je aan tafel te houden.
pi_170259347
Bloody hell, in een fabriek lukt het je niet je hand in een pers te steken zonder de beveiliging te trippen, en overal staan noodstops. Maar in een restaurant kan je doodgedrukt worden als je op de verkeerde plek staat? 8)7
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170259417
Ben bang dat die restauranthouder een rechtszaak tegemoet kan zien waar de honden geen brood van lusten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 16 april 2017 @ 15:28:45 #7
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170259621
Ik verwacht idd ook een rechtszaak maar zouden de ouders niet ook aangeklaagd moeten worden wegens nalatigheid ?

Nu zie je natuurlijk ook idioten die kleine kinderen op een roltrap laten spelen en dat is ook levensgevaarlijk.

Een klein kind een tik op de vingers geven als het zijn handen uitsteekt naar iets waar het zich lelijk aan kan verwonden is verboden, maar ze rond laten dwalen op gevaarlijke plaatsen mag wél ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170260067
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:28 schreef deedeetee het volgende:
Ik verwacht idd ook een rechtszaak maar zouden de ouders niet ook aangeklaagd moeten worden wegens nalatigheid ?

Nu zie je natuurlijk ook idioten die kleine kinderen op een roltrap laten spelen en dat is ook levensgevaarlijk.

Een klein kind een tik op de vingers geven als het zijn handen uitsteekt naar iets waar het zich lelijk aan kan verwonden is verboden, maar ze rond laten dwalen op gevaarlijke plaatsen mag wél ?
"Rond laten dwalen op gevaarlijke plaatsen?" Als je aan het raam zit komt dat neer op één stap zetten.



quote:
Charlie was visiting with his parents from Charlotte, N.C., when he caught between a wall and a table as the dining area rotated shortly after 3 p.m., Atlanta police said. The family had been at a window seat, but the boy wandered away from the table, according to Officer S.R. Brown. The rotating floor shut off automatically when the boy was stuck.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170260436
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:20 schreef Hathor het volgende:
Ben bang dat die restauranthouder een rechtszaak tegemoet kan zien waar de honden geen brood van lusten.
Dat zou dan bijzonder schaamteloos van die ouders zijn. Hoe kan je het leven van je overleden kind in geld uitdrukken?
pi_170262234
Triest
Geen sig.
  zondag 16 april 2017 @ 17:03:10 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170262251
Triest verhaal. Trieste reacties.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170262306
quote:
15s.gif Op zondag 16 april 2017 17:03 schreef Copycat het volgende:
Triest verhaal. Trieste reacties.
Zegt wel iets over de Nederlanders :|
Geen sig.
pi_170264129
quote:
The boy wandered 4 to 5 feet away from his parents' table when he became entrapped between a rotating portion of the floor and a wall, a space of about 4 to 5 inches, Pickard said.
5 feet = 1,5 meter
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 16 april 2017 @ 18:05:24 #14
450551 ChrisCarter
Ti Ta Toverland
pi_170264309
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 17:04 schreef Knudde het volgende:

[..]

Zegt wel iets over de Nederlanders mensen die reageren :|
Even voor je gefixed.

Wel een nare gebeurtenis zeg ;(
  roze zondag 16 april 2017 @ 18:11:08 #15
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_170264494
Vreselijk
Your beauty never ever scared me.
  zondag 16 april 2017 @ 18:14:53 #16
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170264614
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

5 feet = 1,5 meter
Brrr recht voor de ogen van de ouders.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 16 april 2017 @ 18:25:59 #17
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_170264911
Lijkt me beter om dat soort restaurants te verbieden voor kinderen, de ouders van tegenwoordig kunnen er duidelijk niet mee omgaan.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  zondag 16 april 2017 @ 18:59:22 #18
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170265891
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 18:25 schreef MichaelScott het volgende:
Lijkt me beter om dat soort restaurants te verbieden voor kinderen, de ouders van tegenwoordig kunnen er duidelijk niet mee omgaan.
veiligheidsgordeltjes, kooien, kinderstoelen...

Maar liever gewoon kinderen onder de 12 uit alle restaurants weren.
pi_170265924
Toch snap ik de logica van dit verhaal niet, zie op de video dat het restaurant langzaam rond draait, maar de stoelen en tafels bewegen zelf niet. Hoe kan een gast die zijn tafel verlaat gevaar lopen? Als ik in een rijdende trein mijn zitplaats verlaat om naar de WC te lopen wordt ik toch ook niet geplet in het gangpad. Of zie ik iets over het hoofd?
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  † In Memoriam † zondag 16 april 2017 @ 19:05:28 #20
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_170266039
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:33 schreef deedeetee het volgende:
Maar op een plek waar de boel ronddraait laat je toch geen kleine kinderen loslopen ? Daar zou het restaurant ook regels voor moeten hebben lijkt mij.
Het verbaast me ook dat er bij het plaatsen van de draaiende tafels geen rekening is gehouden met een redelijke afstand zodat je er tussen door kunt zonder klem te komen zitten.
idd.

Wat een land....Op de gebruiksaanwijzing zetten ze wel dat je er geen baby's of katten in mag doen maar in een draaiend restaurant zijn er geen regels :?
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  zondag 16 april 2017 @ 19:06:36 #21
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170266070
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 19:00 schreef -Hakuna- het volgende:
Toch snap ik de logica van dit verhaal niet, zie op de video dat het restaurant langzaam rond draait, maar de stoelen en tafels bewegen zelf niet. Hoe kan een gast die zijn tafel verlaat gevaar lopen? Als ik in een rijdende trein mijn zitplaats verlaat om naar de WC te lopen wordt ik toch ook niet geplet in het gangpad. Of zie ik iets over het hoofd?
Als je bij het raam gaat staan, in de vensterbank zeg maar, schuiven die tafels voorbij. En als je aan de rand op het draaiend plateau gaat staan, schuift de muur voorbij.
In Aken is zo'n restaurant.
  † In Memoriam † zondag 16 april 2017 @ 19:09:23 #22
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_170266131
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 19:00 schreef -Hakuna- het volgende:
Toch snap ik de logica van dit verhaal niet, zie op de video dat het restaurant langzaam rond draait, maar de stoelen en tafels bewegen zelf niet. Hoe kan een gast die zijn tafel verlaat gevaar lopen? Als ik in een rijdende trein mijn zitplaats verlaat om naar de WC te lopen wordt ik toch ook niet geplet in het gangpad. Of zie ik iets over het hoofd?
Nee, dat klopt. Maar wanneer je uit die rijdende trein gaat hangen en er staat een paal langs het spoor zul je er wel 'last' van hebben.
Het gevaar zit em waar stilstaande en bewegende delen samenkomen........
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_170266138
Als je daar door gewoon rond te lopen vast kan komen te zitten met de dood als gevolg dan is dat gewoon een belachelijke constructiefout, dat heeft echt geen reet te maken met opvoeden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 16 april 2017 @ 19:12:37 #24
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170266210
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:33 schreef deedeetee het volgende:
Het verbaast me ook dat er bij het plaatsen van de draaiende tafels geen rekening is gehouden met een redelijke afstand zodat je er tussen door kunt zonder klem te komen zitten.
De tafels draaien niet. Alleen bij het raam kun je klem komen te zitten.
  zondag 16 april 2017 @ 19:16:26 #25
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170266300
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 19:09 schreef Nielsch het volgende:
Als je daar door gewoon rond te lopen vast kan komen te zitten met de dood als gevolg dan is dat gewoon een belachelijke constructiefout, dat heeft echt geen reet te maken met opvoeden.
Geen constructiefout... dat is hoe die dingen werken. Zoiets als vinger tussen de deur. Daarom moet je kleine kinderen nooit alleen laten.
pi_170266347
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 18:25 schreef MichaelScott het volgende:
Lijkt me beter om dat soort restaurants te verbieden voor kinderen, de ouders van tegenwoordig kunnen er duidelijk niet mee omgaan.
Lijkt me overbodig, na het onderzoek van OSHA en de daaruit voortvloeiende rechtszaken en veroordelingen zal zo'n ongeluk niet meer mogelijk zijn in de VS.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170266452
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 19:16 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Geen constructiefout... dat is hoe die dingen werken. Zoiets als vinger tussen de deur. Daarom moet je kleine kinderen nooit alleen laten.
Dan zou het niet zo moeten werken. De TV toren in Berlijn draait ook rond maar daar werkt het niet zo.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 16 april 2017 @ 19:38:10 #28
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170266864
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 19:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan zou het niet zo moeten werken. De TV toren in Berlijn draait ook rond maar daar werkt het niet zo.
er is altijd een punt waar je van het bewegende deel naar het vaste deel gaat, en daar is het gevaarlijk als je niet uitkijkt.
  zondag 16 april 2017 @ 19:41:12 #29
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_170266957
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 19:18 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lijkt me overbodig, na het onderzoek van OSHA en de daaruit voortvloeiende rechtszaken en veroordelingen zal zo'n ongeluk niet meer mogelijk zijn in de VS.
In de VS misschien niet maar je hebt wereldwijd nog meer dan genoeg van dit soort restaurants.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_revolving_restaurants

Lijkt me sterk dat dit soort "opvoeding" beperkt is tot de VS.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_170268026
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 19:38 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

er is altijd een punt waar je van het bewegende deel naar het vaste deel gaat, en daar is het gevaarlijk als je niet uitkijkt.
Dat gedeelte kan natuurlijk ook gewoon afgesloten zijn, zoals in Berlijn. Ik snap dat je een punt wilt maken omdat je een hekel hebt aan kinderen in restaurants, maar het slaat nergens op.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170268138
Sneu verhaal. Vreemd ook dat mensen op basis van zo'n ongeluk conclusies kunnen trekken over de manier waarom Amerikanen hun kinderen opvoeden..
  zondag 16 april 2017 @ 20:49:19 #32
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_170269133
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 20:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dat gedeelte kan natuurlijk ook gewoon afgesloten zijn, zoals in Berlijn. Ik snap dat je een punt wilt maken omdat je een hekel hebt aan kinderen in restaurants, maar het slaat nergens op.
Ik ken de situatie in Berlijn niet. Heb je een link naar constructietekeningen of iets dergelijks?
  zondag 16 april 2017 @ 21:03:32 #33
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_170269637
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 19:09 schreef Nielsch het volgende:
Als je daar door gewoon rond te lopen vast kan komen te zitten met de dood als gevolg dan is dat gewoon een belachelijke constructiefout, dat heeft echt geen reet te maken met opvoeden.
Dit dus.

En het meest trieste van het verhaal is nog wel dat ik voordat ik het topic opende eigenlijk al had geraden welke kant het gros van de reacties op zou gaan... Fok! weer op zijn smalst, chapeau!
pi_170269711
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 19:41 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

In de VS misschien niet maar je hebt wereldwijd nog meer dan genoeg van dit soort restaurants.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_revolving_restaurants

Lijkt me sterk dat dit soort "opvoeding" beperkt is tot de VS.
Ik verwacht niet de de andere restaurants in de VS zullen sluiten, ik verwacht dat die veilig zullen zijn. Je kan niet elk gevaar voorzien, maar er is een groot verschil tussen een verpletterde vinger en een verbrijzelde schedel. En in een restaurant verwacht je niet dat de tafel waaraan je zit een kind kan doden.

Kan me trouwens moeilijk voorstellen dat dit de oorspronkelijke setup was. Misschien heeft er ooit een klant soep over z'n broek gekregen omdat z'n tafel te ver stond en de muur raakte, en kwam iemand op het "geniale" idee om de tafels aan de vloer te bevestigen...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 16 april 2017 @ 21:30:38 #35
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170270831
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:33 schreef deedeetee het volgende:
Maar op een plek waar de boel ronddraait laat je toch geen kleine kinderen loslopen ? Daar zou het restaurant ook regels voor moeten hebben lijkt mij.
Het verbaast me ook dat er bij het plaatsen van de draaiende tafels geen rekening is gehouden met een redelijke afstand zodat je er tussen door kunt zonder klem te komen zitten.
Ik vind het sowieso waanzin om kinderen rond te laten lopen in een normaal restaurant. Dat geren en gezwerf hoort niet in een restaurant. In zo'n vreetschuur met een aparte speelruimte is het okay als ze daarheen en terug hobbelen, maar dat is het dan ook.

We zijn met zijn allen blijkbaar normaal gaan vinden dat aan tafel blijven zitten niet meer hoort bij de opvoeding. Die houding van "Ach laat ze toch lekker." die eigenlijk in een speeltuin hoort. Mijn kinderen hadden en hebben dit gelukkig nog gewoon meegekregen, en daar zit een watervluggen flippende autist tussen, dus als mij dat lukt...

Aan de andere kant heb je kinderen die zich anders voorbeeldig gedragen die ineens iets onverwachts doen of een draken-dag hebben. Daar zijn het kinderen voor.

Het blijft hoe dan ook enorm triest voor het jochie en de ouders.
  zondag 16 april 2017 @ 21:31:12 #36
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170270865
Tragisch ongeval. Dat gaat mogelijk een flinke schadeclaim worden.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
pi_170271179
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:30 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik vind het sowieso waanzin om kinderen rond te laten lopen in een normaal restaurant. Dat geren en gezwerf hoort niet in een restaurant. In zo'n vreetschuur met een aparte speelruimte is het okay als ze daarheen en terug hobbelen, maar dat is het dan ook.

We zijn met zijn allen blijkbaar normaal gaan vinden dat aan tafel blijven zitten niet meer hoort bij de opvoeding. Die houding van "Ach laat ze toch lekker." die eigenlijk in een speeltuin hoort. Mijn kinderen hadden en hebben dit gelukkig nog gewoon meegekregen, en daar zit een watervluggen flippende autist tussen, dus als mij dat lukt...

Aan de andere kant heb je kinderen die zich anders voorbeeldig gedragen die ineens iets onverwachts doen of een draken-dag hebben. Daar zijn het kinderen voor.

Het blijft hoe dan ook enorm triest voor het jochie en de ouders.
Waarom kom je eerst met een compleet off-topic lulverhaal alvorens nog even te reageren op het bericht?

Doe eens normaal en respectvol.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zondag 16 april 2017 @ 21:41:16 #38
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170271229
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 17:58 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

5 feet = 1,5 meter
4 inch= 10.26 cm 5 inch =12.7 cm Hoe kun je daar met je hoofd tussen komen als 5 jarige heb je toch een veel grotere schedel doorsnee ? De tafels zijn niet rond dat zou het mss nog kunnen verklaren. Ik snap er niks van.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 16 april 2017 @ 21:43:22 #39
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170271286
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 21:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom kom je eerst met een compleet off-topic lulverhaal alvorens nog even te reageren op het bericht?

Doe eens normaal en respectvol.
Ik heb al een hele tijd een hekel aan dat woord * respectvol * het is een vreselijk cliché geworden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 16 april 2017 @ 21:47:47 #40
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_170271403
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]

4 inch= 10.26 cm 5 inch =12.7 cm Hoe kun je daar met je hoofd tussen komen als 5 jarige heb je toch een veel grotere schedel doorsnee ? De tafels zijn niet rond dat zou het mss nog kunnen verklaren. Ik snap er niks van.
Dat zal dan ook de ernst van de verwonding verklaren. Zo'n machine stopt niet bij elke weerstand maar kennelijk bij een bepaalde kracht waardoor het kind is verwond.
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  zondag 16 april 2017 @ 21:49:38 #41
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170271441
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 21:39 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waarom kom je eerst met een compleet off-topic lulverhaal alvorens nog even te reageren op het bericht?

Doe eens normaal en respectvol.
Ik reageer geheel ontopic op een post van de topicstarter over het gegeven dat kinderen nogal vaak rondbanjeren in restaurants en dat dat overlast veroorzaakt en dus blijkbaar ook gevaar oplevert voor de kinderen in kwestie. Dit ongeluk is nogal extreem, maar denk ook aan het risico dat zo'n kind iets heets over zich heen krijgt omdat het tegen een ober aanrent of iets van tafel trekt. :?

Als jij dat respectloos vindt dan heb ik geen respect voor jouw interpretatie van respect. :P
pi_170271634
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik reageer geheel ontopic op een post van de topicstarter over het gegeven dat kinderen nogal vaak rondbanjeren in restaurants en dat dat overlast veroorzaakt en dus blijkbaar ook gevaar oplevert voor de kinderen in kwestie. Dit ongeluk is nogal extreem, maar denk ook aan het risico dat zo'n kind iets heets over zich heen krijgt omdat het tegen een ober aanrent of iets van tafel trekt. :?

Als jij dat respectloos vindt dan heb ik geen respect voor jouw interpretatie van respect. :P
Het gebeurde een meter van de tafel. Voor hetzelfde geld ging dat kind een lepel oprapen die op de grond was gevallen. Nergens staat namelijk dat het kind aan het rennen was. Je post het vooral om even lekker te zeiken op kinderen in restaurants.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170271715
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb al een hele tijd een hekel aan dat woord * respectvol * het is een vreselijk cliché geworden.
Koop anders een dagboek.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170271795
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik reageer geheel ontopic op een post van de topicstarter over het gegeven dat kinderen nogal vaak rondbanjeren in restaurants en dat dat overlast veroorzaakt en dus blijkbaar ook gevaar oplevert voor de kinderen in kwestie. Dit ongeluk is nogal extreem, maar denk ook aan het risico dat zo'n kind iets heets over zich heen krijgt omdat het tegen een ober aanrent of iets van tafel trekt. :?

Als jij dat respectloos vindt dan heb ik geen respect voor jouw interpretatie van respect. :P
Oh ik ben het helemaal met je eens. Hoe vaak ik obers al moeten zien omzeilen omdat het kroost los loopt. Maar dan gaat dit topic een verkeerde kant op
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_170271805
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 21:41 schreef deedeetee het volgende:

[..]

4 inch= 10.26 cm 5 inch =12.7 cm Hoe kun je daar met je hoofd tussen komen als 5 jarige heb je toch een veel grotere schedel doorsnee ? De tafels zijn niet rond dat zou het mss nog kunnen verklaren. Ik snap er niks van.
Kind staat tegen de tafelpoot en de muur, komt een uitstulping in de muur (die vertikale steunbalken bvb ) langs die hem ertussen duwt. Als jij in een tunnel een trein tegenkomt, dan maakt het ook niet uit hoeveel ruimte er tussen trein en tunnelwand is, je zal er tussen passen, ongedeerd of uitgesmeerd...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  zondag 16 april 2017 @ 22:00:55 #46
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170271817
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 21:56 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Het gebeurde een meter van de tafel. Nergens staat dat het kind aan het rennen was. Je post het vooral om even lekker te zeiken op kinderen in restaurants.
1.5 m en dus een paar stappen van de tafel weg. 9 tegen 10 dat dit niet kwam omdat het kind in kwestie ineens spontaan van zijn stoel viel en doorrolde tot zijn hoofdje pardoes tussen de muur en de tafel geklemd zat, maar omdat het niet netjes aan tafel zat zoals het hoort. Oorzaak -> gevolg.

Dus ja, ik wil graag zeiken op de ouders van veel kinderen in restaurants, omdat het a) ontzettend veel restaurantbezoeken voor anderen verpest en b) gevaarlijk kan aflopen voor de kinderen zelf.

Edit: oh je hebt je post ineens aangepast. Er is inderdaad de kans dat het kind een lepel op aan het rapen was o.i.d. Dat kan. Ik denk alleen dat de statistieken de andere kant op vallen. En dus ook dat het hoe dan ook vreselijk is.
  zondag 16 april 2017 @ 22:33:17 #47
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170272921
Het is vreselijk en het had voorkomen kunnen worden door het kind niet van zijn stoel te laten gaan. Ik geloof niet zo in lepel oprapen. Dan was dat echt wel er bij gezegd.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 16 april 2017 @ 22:36:16 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_170273038
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 22:00 schreef Qarrad het volgende:

1.5 m en dus een paar stappen van de tafel weg. 9 tegen 10 dat dit niet kwam omdat het kind in kwestie ineens spontaan van zijn stoel viel en doorrolde tot zijn hoofdje pardoes tussen de muur en de tafel geklemd zat, maar omdat het niet netjes aan tafel zat zoals het hoort. Oorzaak -> gevolg.
Oorzaak => gevolg gaat worden dat dit restaurant een claim aan zijn reet krijgt die enige naam mag hebben. En terecht.

quote:
Dus ja, ik wil graag zeiken op de ouders van veel kinderen in restaurants, omdat het a) ontzettend veel restaurantbezoeken voor anderen verpest en b) gevaarlijk kan aflopen voor de kinderen zelf.
Ja, want anderhalve meter van de tafel verwijderd zijn moet natuurlijk met de dood bekocht worden... Als jij dit echt een normale gang van zaken vindt dan wordt het tijd dat je jezelf laat nakijken.
  zondag 16 april 2017 @ 22:40:28 #49
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_170273207
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 22:33 schreef deedeetee het volgende:
Het is vreselijk en het had voorkomen kunnen worden door het kind niet van zijn stoel te laten gaan.
Als je op een stoel moet blijven zitten omdat anders de kans bestaat dat je geplet wordt tussen eoa draaiende constructie is er iets grondig mis met die constructie... Maar schijnbaar is dat allemaal te hoog gegrepen voor de Fokkerts.

Morgen maar alle deuren uit de treinen slopen, als je eruit dondert tijdens de rit had je maar niet van je stoel moeten opstaan...
  zondag 16 april 2017 @ 22:42:03 #50
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170273267
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 22:36 schreef AchJa het volgende:

[..]

Oorzaak => gevolg gaat worden dat dit restaurant een claim aan zijn reet krijgt die enige naam mag hebben. En terecht.

[..]
Oh zeker.
quote:
Ja, want anderhalve meter van de tafel verwijderd zijn moet natuurlijk met de dood bekocht worden... Als jij dit echt een normale gang van zaken vindt dan wordt het tijd dat je jezelf laat nakijken.
Dat zeg ik toch helemaal niet? :? Natuurlijk hoeft zo'n jochie niet dood omdat hij al dan niet rondbanjert. Ik haakte in op de post van ddt over rondrennende kinderen etc. omdat ik vaker zie dat er gevaarlijke en/of irritante situaties ontstaan daardoor. Dit is daar misschien een exces van, of de combi van gevaarlijke situatie plus kind zonder toezicht.
  zondag 16 april 2017 @ 22:44:57 #51
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170273397
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 22:36 schreef AchJa het volgende:


[..]

Ja, want anderhalve meter van de tafel verwijderd zijn moet natuurlijk met de dood bekocht worden... Als jij dit echt een normale gang van zaken vindt dan wordt het tijd dat je jezelf laat nakijken.
Dat zegt hij toch niet ? Het is zeker niet normaal dat dit kon gebeuren maar je moet je kinderen ook niet meenemen naar dit soort gelegenheden. En al helemaal niet als je ze niet goed in de gaten kunt houden. Je doet net alsof het opeens taboe is om dit te zeggen want het gaat om een klein kind...
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 16 april 2017 @ 22:48:41 #52
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_170273568
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 22:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat zegt hij toch niet ? Het is zeker niet normaal dat dit kon gebeuren maar je moet je kinderen ook niet meenemen naar dit soort gelegenheden.
Wacht even, dus eea is bij voorbaat al linke soep volgens jullie?

quote:
En al helemaal niet als je ze niet goed in de gaten kunt houden. Je doet net alsof het opeens taboe is om dit te zeggen want het gaat om een klein kind...
Als er al eetgelegenheden bestaan waar de kans bestaat dat je geplet wordt zou zo'n tent per definitie gesloten moeten zijn voor alles en iedereen.
  zondag 16 april 2017 @ 22:51:42 #53
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_170273684
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 22:42 schreef Qarrad het volgende:

Dat zeg ik toch helemaal niet? :? Natuurlijk hoeft zo'n jochie niet dood omdat hij al dan niet rondbanjert. Ik haakte in op de post van ddt over rondrennende kinderen etc. omdat ik vaker zie dat er gevaarlijke en/of irritante situaties ontstaan daardoor.
Jij reageert helemaal niet op DDT maar op Nielsch, daarbij, hoe moet ik het volgende anders lezen dan?

quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 22:00 schreef Qarrad het volgende:

[..]

1.5 m en dus een paar stappen van de tafel weg. 9 tegen 10 dat dit niet kwam omdat het kind in kwestie ineens spontaan van zijn stoel viel en doorrolde tot zijn hoofdje pardoes tussen de muur en de tafel geklemd zat, maar omdat het niet netjes aan tafel zat zoals het hoort. Oorzaak -> gevolg.

Dus ja, ik wil graag zeiken op de ouders van veel kinderen in restaurants, omdat het a) ontzettend veel restaurantbezoeken voor anderen verpest en b) gevaarlijk kan aflopen voor de kinderen zelf.
Het is gewoon eigen schuld van dat kind/ ouders zeg je eigenlijk.
  zondag 16 april 2017 @ 22:55:32 #54
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170273813
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 22:48 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wacht even, dus eea is bij voorbaat al linke soep volgens jullie?


Je bent niet voor rede vatbaar en wilt gewoon niet lezen wat er nu echt gezegd wordt. Ach ja... je gaat je gang maar. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 16 april 2017 @ 22:59:40 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_170273953
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 22:51 schreef AchJa het volgende:

[..]

Jij reageert helemaal niet op DDT maar op Nielsch, daarbij, hoe moet ik het volgende anders lezen dan?

[..]
Mijn eerste post in dit topic was een reactie op deedeetee.
quote:
Het is gewoon eigen schuld van dat kind/ ouders zeg je eigenlijk.
Nee, dat zeg ik niet. Het is een combinatie van ten eerste een onveilige constructie en ten tweede het zonder toezicht laten (waarschijnlijk) van een klein kind. Als de constructie veilig was geweest, was het ongeluk nooit gebeurd. Dat kind is te jong om verantwoordelijk te houden voor wat dan ook.

Dit alles staat los van of het restaurant ronddraait, zweeft of de horlepiep kan dansen. Kinderen zonder toezicht laten lopen kan zorgen voor gevaarlijke situaties, helemaal in een omgeving waar met hete dingen rondgelopen wordt of op tafel staan. In dit geval heeft dit onevenredig zware consequenties gehad, waar het normaal afloopt met een verpeste avond voor andere klanten, een struikelende ober o.i.d.
  zondag 16 april 2017 @ 23:02:49 #56
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_170274078
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 22:55 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Je bent niet voor rede vatbaar en wilt gewoon niet lezen wat er nu echt gezegd wordt. Ach ja... je gaat je gang maar. :P
Schijnbaar is het allemaal te gevaarlijk voor kinderen zeggen jullie... Gaat er dan echt nergens een lampje bij jullie branden dat je als restaurant dan toch op een heel verkeerd spoor zit? Het is niet dat ze hem meenamen naar de bungeejump oid...
pi_170274852
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 23:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Schijnbaar is het allemaal te gevaarlijk voor kinderen zeggen jullie... Gaat er dan echt nergens een lampje bij jullie branden dat je als restaurant dan toch op een heel verkeerd spoor zit? Het is niet dat ze hem meenamen naar de bungeejump oid...
Ik vraag me dan af, waarom je zo een kind naar een draaiend restaurant meeneemt.

Doe dan gewoon een ouderwets stilstaand restaurant.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_170276407
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 23:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af, waarom je zo een kind naar een draaiend restaurant meeneemt.

Doe dan gewoon een ouderwets stilstaand restaurant.
Niks mis mee maar let op je broedjes, een kan hete koffie kan ook
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_170276928
Zoveel commentaren vergelijkbaar met "jammer dat ze verkracht en gewurgd werd, maar als ze zich niet zo hoerig had gekleed / als ze thuis was gebleven, zoals een jonge vrouw betaamt / als ze niet met vreemde mannen had geflirt / als ze nuchter was gebleven / als ze niet alleen op straat had gelopen... dan was dit niet gebeurd"
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170276959
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 00:31 schreef crystal_meth het volgende:
Zoveel commentaren vergelijkbaar met "jammer dat ze verkracht en gewurgd werd, maar als ze zich niet zo hoerig had gekleed / als ze thuis was gebleven, zoals een jonge vrouw betaamt / als ze niet met vreemde mannen had geflirt / als ze nuchter was gebleven / als ze niet alleen op straat had gelopen... dan was dit niet gebeurd"
:D
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_170278515
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 00:31 schreef crystal_meth het volgende:
Zoveel commentaren vergelijkbaar met "jammer dat ze verkracht en gewurgd werd, maar als ze zich niet zo hoerig had gekleed / als ze thuis was gebleven, zoals een jonge vrouw betaamt / als ze niet met vreemde mannen had geflirt / als ze nuchter was gebleven / als ze niet alleen op straat had gelopen... dan was dit niet gebeurd"
Dit dus.
En ik zit me nog steeds af te vragen hoeveel degenen hier, die meteen begonnen te roepen over een schadeclaim in gedachte hadden.
Je kind komt om en wat is dan het bedrag wat je hiervoor kunt rekenen? En is dat dan belastingvrij?
Ook niet onbelangrijk: wat ga je doen met dat geld? Uit eten?

:X
pi_170278932
Wow mijn dochter van 6 is net helemaal zelf naar de buffettafel van het hotel gelopen om ontbijt te halen. Dit deed ze heel rustig en bekwaam. Het is toch wel zo'n meter of 5 verwijderd van mijn tafeltje. Als ze nu dood was gegaan door een vallende plafondplaat was het natuurlijk mijn schuld geweest volgens de users hier.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170278966
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 23:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af, waarom je zo een kind naar een draaiend restaurant meeneemt.

Doe dan gewoon een ouderwets stilstaand restaurant.
Omdat je ervan uit mag gaan dat zo'n constructie veilig is. Verder is zo'n hoog draaiend restaurant natuurlijk geweldig mooi voor kinderen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 17 april 2017 @ 10:02:20 #64
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170279477
quote:
1s.gif Op zondag 16 april 2017 23:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Schijnbaar is het allemaal te gevaarlijk voor kinderen zeggen jullie... Gaat er dan echt nergens een lampje bij jullie branden dat je als restaurant dan toch op een heel verkeerd spoor zit? Het is niet dat ze hem meenamen naar de bungeejump oid...
Kleine kinderen staan er om bekend dat ze zich in de meest onverwachte ( hoe krijgt hij dat nu weer voor elkaar ? ) problemen kunnen werken en dus als ouders moet je daar altijd alert op zijn. Mijn oudste zoon werkte zich op die leeftijd met grote regelmaat in de problemen. In een restaurant waar hij niet van zijn stoel af mocht -en ik al een pakje papieren zakdoekjes voor noodgevallen klaar had liggen- slaagde hij er in om een grote scherf uit zijn cola glas te bijten.... Zit daar ineens dat joch met die glasscherf in zijn mond... Die zag ik niet aankomen...maar aangezien ik hem niet uit mijn ogen had gelaten en meteen kon ingrijpen heeft hij zich bij die gelegenheid niet verwond.

Het restaurant kon, net als de ouders, niet weten dat er een kind met zijn hoofd tussen de tafel en de muur terecht zou komen. Waarom zit het restaurant op het verkeerde spoor en de ouders niet ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 april 2017 @ 10:03:09 #65
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170279488
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 00:31 schreef crystal_meth het volgende:
Zoveel commentaren vergelijkbaar met "jammer dat ze verkracht en gewurgd werd, maar als ze zich niet zo hoerig had gekleed / als ze thuis was gebleven, zoals een jonge vrouw betaamt / als ze niet met vreemde mannen had geflirt / als ze nuchter was gebleven / als ze niet alleen op straat had gelopen... dan was dit niet gebeurd"
Dit vind ik een niet passende vergelijking.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170279615
quote:
15s.gif Op zondag 16 april 2017 17:03 schreef Copycat het volgende:
Triest verhaal. Trieste reacties.
  maandag 17 april 2017 @ 10:11:35 #67
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170279648
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 09:19 schreef Nielsch het volgende:
Wow mijn dochter van 6 is net helemaal zelf naar de buffettafel van het hotel gelopen om ontbijt te halen. Dit deed ze heel rustig en bekwaam. Het is toch wel zo'n meter of 5 verwijderd van mijn tafeltje. Als ze nu dood was gegaan door een vallende plafondplaat was het natuurlijk mijn schuld geweest volgens de users hier.
Ja. En uiteraard ook een beetje van dat domme kind van je.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170279790
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 23:24 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af, waarom je zo een kind naar een draaiend restaurant meeneemt.

Doe dan gewoon een ouderwets stilstaand restaurant.
Het is niet zo dat kinderen daar met bosjes overlijden door ongelukken. De ouders zullen gewoon vanuit gegaan zijn dat het veilig is. En voor kinderen zelf is een draaiend restaurant leuk.
ROBODEMONS..................|:(
pi_170279860
Een kind is echt niet zonder toezicht als het anderhalve meter van zn ouders af is hoor. Dan is er gewoon toezicht en hebben ze niet op tijd ingegrepen omdat ze niet verwachtten dat hun kind dood zou gaan door het draaien van het restaurant.
Je kan als ouder ook simpelweg te laat zijn om dingen te voorkomen als je erbij bent.
compact en kleverig.
  maandag 17 april 2017 @ 10:26:38 #70
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170279903
http://www.dailymail.co.u(...)ting-head-stuck.html

quote:
The Holt family were reportedly the last customers in the restaurant when the boy wandered away from his parents to see the view of the Atlanta skyline

The family were the last customers in the restaurant when the boy wandered away from his parents to have a look at the views for himself, WSBTV reported.

Charlie Holt was said to be visiting with his family from Charlotte, North Carolina, and they stopped to have lunch at the Sun Dial Restaurant located on the 72nd floor of the Westin Peachtree Plaza Hotel
Charlie Holt was said to be visiting with his family from Charlotte, North Carolina, and they stopped to have lunch at the Sun Dial Restaurant located on the 72nd floor of the Westin Peachtree Plaza Hotel

The hotel's security staff and employees scrambled to pull the boy out after realizing he was stuck in the narrow five inches of space between the wall and table.

'His whole body was caught in between maybe 4 or 5 inches of space and his head took the brunt of the injury,' police said to, WXIA. 'It crushed his little small body.'

'The amount of people who were helping was amazing,' a spokesman for the hotel said. 'They were moving furniture, they were pulling chairs – chairs that were bolted to the floor – they were pulling them up to try to get the child out.'

They were eventually able to free him, but unfortunately it was too late.

Although the moving floor immediately stopped, Charlie suffered severe head trauma.
Het restaurant draait alle heel veel jaren en zoiets als dit is er in al die jaren niet voorgevallen.
Er liep hier een topic over dat de kinderen tegenwoordig veel te weinig kans krijgen om buiten te spelen en gewone dingen te doen die wij vroeger deden, omdat de ouders veel te beschermend zijn. Als ik dan aanvoer dat deze ouders beter op hadden kunnen letten is dat opeens onzin want wat kan er nou in een restaurant mis gaan ? Nou we weten nu dus helaas wat er in dit restaurant mis kon gaan. Kun je wel met flauwe kul aankomen over een kind dat braaf ff naar de ontbijtbar loopt zonder dat er iets mis gaat, maar dat is domweg niet het onderwerp hier.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170279965
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:26 schreef deedeetee het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)ting-head-stuck.html

[..]

Het restaurant draait alle heel veel jaren en zoiets als dit is er in al die jaren niet voorgevallen.
Er liep hier een topic over dat de kinderen tegenwoordig veel te weinig kans krijgen om buiten te spelen en gewone dingen te doen die wij vroeger deden, omdat de ouders veel te beschermend zijn. Als ik dan aanvoer dat deze ouders beter op hadden kunnen letten is dat opeens onzin want wat kan er nou in een restaurant mis gaan ? Nou we weten nu dus helaas wat er in dit restaurant mis kon gaan. Kun je wel met flauwe kul aankomen over een kind dat braaf ff naar de ontbijtbar loopt zonder dat er iets mis gaat, maar dat is domweg niet het onderwerp hier.
Maar ze waren de laatsten, dus geen andere klanten die er last van hadden. ^O^
compact en kleverig.
  maandag 17 april 2017 @ 10:31:36 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170279990
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:26 schreef deedeetee het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)ting-head-stuck.html

Het restaurant draait alle heel veel jaren en zoiets als dit is er in al die jaren niet voorgevallen.
Er liep hier een topic over dat de kinderen tegenwoordig veel te weinig kans krijgen om buiten te spelen en gewone dingen te doen die wij vroeger deden, omdat de ouders veel te beschermend zijn. Als ik dan aanvoer dat deze ouders beter op hadden kunnen letten is dat opeens onzin want wat kan er nou in een restaurant mis gaan ? Nou we weten nu dus helaas wat er in dit restaurant mis kon gaan. Kun je wel met flauwe kul aankomen over een kind dat braaf ff naar de ontbijtbar loopt zonder dat er iets mis gaat, maar dat is domweg niet het onderwerp hier.
Hadden jouw ouders maar wat beter opgelet bij die neuksessie waarbij jij bent ontstaan. Condoompje erom.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 17 april 2017 @ 10:32:16 #73
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170280000
quote:
“We simply think he lost sight of his parents and panicked and found himself in that situation.”

“A small child doesn’t know what to do in those moments, and it crushed his small body.”
http://www.independent.co(...)-hotel-a7686306.html
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 april 2017 @ 10:34:45 #74
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170280036
quote:
17s.gif Op maandag 17 april 2017 10:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hadden jouw ouders maar wat beter opgelet bij die neuksessie waarbij jij bent ontstaan. Condoompje erom.
De stumpers hadden de vreselijke pech dat periodieke onthouding faalde. Condooms waren niet gemakkelijk te krijgen begin jaren '50. :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170280067
quote:
Wat wil je daarmee zeggen? :@
compact en kleverig.
pi_170280134
Ik vind dit zó gemakkelijk, t zal wel aan de ouders liggen...
Mijn kinderen hebben ook weleens dingen gedaan die ik totaal niet verwachtte terwijl ik er net wel of net niet dichtbij genoeg was om het te voorkomen. Dat zegt niets over hoe goed je oplet wmb en volgens mij verliest iedere ouder zn kind wel n keer uit t zicht..
compact en kleverig.
  maandag 17 april 2017 @ 10:42:12 #77
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170280148
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 10:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind dit zó gemakkelijk, t zal wel aan de ouders liggen...
Mijn kinderen hebben ook weleens dingen gedaan die ik totaal niet verwachtte terwijl ik er net wel of net niet dichtbij genoeg was om het te voorkomen. Dat zegt niets over hoe goed je oplet wmb en volgens mij verliest iedere ouder zn kind wel n keer uit t zicht..
Het is niet alleen gemakkelijk, het is vooral kortzichtige stupiditeit. Dat soort mensen zou je bijna zo'n horrorervaring gunnen. Bijna.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170280184
Trieste zaak, een oplossing zou zijn om kinderen te verbieden op openbare plaatsen, bijkomend voordeel is dat de rest niet opgescheept zit met krijsende kutkinderen.
<hr>
  maandag 17 april 2017 @ 11:16:32 #79
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170280603
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 10:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik vind dit zó gemakkelijk, t zal wel aan de ouders liggen...
Mijn kinderen hebben ook weleens dingen gedaan die ik totaal niet verwachtte terwijl ik er net wel of net niet dichtbij genoeg was om het te voorkomen. Dat zegt niets over hoe goed je oplet wmb en volgens mij verliest iedere ouder zn kind wel n keer uit t zicht..
Dat klopt, maar een kind rond laten dwalen op een vreemde plaats blijf ik toch geen goed idee vinden.

quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 10:36 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Wat wil je daarmee zeggen? :@
KInd niet in het oog houden is niet slim.

quote:
"The child was in the restaurant having lunch with his family and doing what small children do," said a spokesperson for Atlanta Police Department.

"We simply think he lost sight of his parents and panicked and found himself in that situation."

"A small child doesn't know what to do in those moments, and it crushed his small body."
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170280694
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 11:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat klopt, maar een kind rond laten dwalen op een vreemde plaats blijf ik toch geen goed idee vinden.

[..]

KInd niet in het oog houden is niet slim.

[..]

daar staat dat t kind misschien zijn ouders kwijt was, niets over andersom.

En ik vind dat je schromelijk overdrijft. Als ik mijn kinderen meenam naar een vreemde plaats, loet ik ze gewoon ronddwalen hoor, je zorgt gewoon dat je ze zelf in t oog houdt, en dat kan zelfs verder weg zijn dan 1,5 meter. En dan vallen ze soms, of doen iets dat misgaat. Kan gebeuren.

In dit geval is dat fataal geweest, maar op geen enkele manier de schuld van die ouders, die hadden dit niet kunnen voorzien.
compact en kleverig.
  maandag 17 april 2017 @ 11:36:38 #81
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170280963
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 11:23 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

daar staat dat t kind misschien zijn ouders kwijt was, niets over andersom.

En ik vind dat je schromelijk overdrijft. Als ik mijn kinderen meenam naar een vreemde plaats, loet ik ze gewoon ronddwalen hoor, je zorgt gewoon dat je ze zelf in t oog houdt, en dat kan zelfs verder weg zijn dan 1,5 meter. En dan vallen ze soms, of doen iets dat misgaat. Kan gebeuren.

In dit geval is dat fataal geweest, maar op geen enkele manier de schuld van die ouders, die hadden dit niet kunnen voorzien.
Hij werd NIET in het oog gehouden.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170281149
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 11:36 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Hij werd NIET in het oog gehouden.
waar staat dat?
En ook al is dat t geval, iedereen verliest zijn kind weleens even uit t oog.

Dit ongeluk is echt niet een drie uur durend verhaal geweest, dit is heel snel gebeurd. Je hoeft niet elke minuut van de dag naar je kind te kijken, zeker niet als je verwacht dat t veilig is waar je bent.
Hoeveel kinderen vallen er niet in hun eigen huis van de trap?
compact en kleverig.
pi_170281362
Ik ben geen fan van rondrennende kinderen in een restaurant, maar dit was zeker niet de schuld van de ouders als het jochie maar anderhalve meter van de tafel stond. Je kunt zo'n klein kind niet 24/7 aan een korte riem houden of in een draagzak op je rug gooien. Dit is een ellendig samenloop van omstandigheden.
Tap tap tap
  maandag 17 april 2017 @ 12:02:06 #84
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170281541
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 11:43 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

waar staat dat?
En ook al is dat t geval, iedereen verliest zijn kind weleens even uit t oog.

Dit ongeluk is echt niet een drie uur durend verhaal geweest, dit is heel snel gebeurd. Je hoeft niet elke minuut van de dag naar je kind te kijken, zeker niet als je verwacht dat t veilig is waar je bent.
Hoeveel kinderen vallen er niet in hun eigen huis van de trap?
quote:
“We simply think he lost sight of his parents and panicked and found himself in that situation.”

“A small child doesn’t know what to do in those moments, and it crushed his small body.”
Lijkt het je waarschijnlijk dat dit niet wederzijds was ? Mij niet.

Ik weet niet hoe snel de vloer draaide maar het lijkt me uit dit verslag dat het niet in een halve seconde heeft plaats gevonden. Je kind naar het raam laten lopen op plaats waar de vloer ronddraait, ik blijf het dom vinden.

Iedereen verliest zijn kind wel eens uit het oog. Maar niet iedereen laat zijn kind in een restaurant ronddwalen. Dat hoort niet alleen niet, het kan ook gevaarlijk zijn.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 april 2017 @ 12:03:52 #85
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_170281585
Het was dus wachten op een ongeluk, iemand die vast komt te zitten met een voet bijvoorbeeld.
De draaiende restaurants en bars waar ik geweest ben hadden die gebieden toch redelijk onbereikbaar gemaakt volgens mij.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 17 april 2017 @ 12:07:51 #86
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170281691
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:02 schreef deedeetee het volgende:

Iedereen verliest zijn kind wel eens uit het oog. Maar niet iedereen laat zijn kind in een restaurant ronddwalen. Dat hoort niet alleen niet, het kan ook gevaarlijk zijn.
Anderhalve meter. Maar blijf vooral je eigen feiten bedenken zodat je lekker met je vingertje kan wijzen naar de ouders die net hun kind hebben verloren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170281934
Er kan niets met je kind gebeuren als je maar goed oplet als ouder. Tis wel duidelijk, elk ongeluk met n kind is te voorkomen door oplettende ouders ^O^
compact en kleverig.
  maandag 17 april 2017 @ 12:19:55 #88
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170281944
quote:
13s.gif Op maandag 17 april 2017 12:07 schreef Copycat het volgende:

[..]

Anderhalve meter. Maar blijf vooral je eigen feiten bedenken zodat je lekker met je vingertje kan wijzen naar de ouders die net hun kind hebben verloren.
Is dat zo ? Daar wordt verder in de berichten niets over gezegd. Anders kijk je ff naar het filmpje op deze site :

http://edition.cnn.com/20(...)restaurant-boy-dies/
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 april 2017 @ 12:24:15 #89
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170282043
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 12:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
Er kan niets met je kind gebeuren als je maar goed oplet als ouder. Tis wel duidelijk, elk ongeluk met n kind is te voorkomen door oplettende ouders ^O^
Domme opmerking wrs voorkomend uit vals sentiment omdat er een kind dood is, wiens dood vermeden had kunnen worden als zijn ouders hem hadden geleerd dat je in een restaurant gewoon op je stoel blijft zitten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 april 2017 @ 12:26:14 #90
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170282084
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 18:14 schreef deedeetee het volgende:

Brrr recht voor de ogen van de ouders.
Je hebt het zelf nota bene nog gequote, gisteren.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170282389
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Domme opmerking wrs voorkomend uit vals sentiment omdat er een kind dood is, wiens dood vermeden had kunnen worden als zijn ouders hem hadden geleerd dat je in een restaurant gewoon op je stoel blijft zitten.
quote:
The family were the last customers in the restaurant when the boy wandered away from his parents to have a look at the views for himself, WSBTV reported.
compact en kleverig.
  maandag 17 april 2017 @ 12:42:16 #92
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170282418
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 12:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Je hebt het zelf nota bene nog gequote, gisteren.
Dat was voor ik alle andere berichten hierover had gelezen. Nu lijkt me die kleine afstand niet zeker meer. Daar wordt immers nergens anders over gesproken.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 april 2017 @ 12:43:15 #93
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170282441
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 12:40 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

[..]

Wat wil je hiermee zeggen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170282453
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:43 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Wat wil je hiermee zeggen ?
dat t niet zo heel raar is om n kind in n leeg restaurant wat rond te laten lopen.
compact en kleverig.
pi_170282491
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:24 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Domme opmerking wrs voorkomend uit vals sentiment omdat er een kind dood is, wiens dood vermeden had kunnen worden als zijn ouders hem hadden geleerd dat je in een restaurant gewoon op je stoel blijft zitten.
Kinderen zijn onvoorspelbaar. Die blijven niet rustig op een stoel zitten omdat jij dat zegt.
Heb jij zelf ook kindjes?
pi_170282517
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 17 april 2017 @ 12:49:00 #97
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170282583
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 12:43 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat t niet zo heel raar is om n kind in n leeg restaurant wat rond te laten lopen.
Op zich heb je daar wel een punt. Kan natuurlijk ook zo zijn dat ze helemaal nog niet al aan tafel zaten en dan is het niet vreemd dat t kind naar het raam liep om naar t uitzicht te kijken. Op het filmpje kun je zien dat de vloer redelijk snel draait en ik blijf het onverstandig vinden om dan niet samen met het kind naar het raam te lopen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170282613
Er spelen hier twee dingen door elkaar heen. Enerzijds je kinderen zo opvoeden dat ze zich een beetje fatsoenlijk gedragen in een restaurant. Daar kan je over twisten, persoonlijk ben ik er fan van om ze gewoon aan tafel te laten zitten en als het even niet meer gaat, ze mee naar buiten te nemen zodat je andere mensen niet stoort.

Het tweede is je kind zo opvoeden dat het veilig blijft. Daar maak je als ouder telkens een afweging, waarbij je de risico's van die situatie inschat. In een speeltuin geef je ze 20 meter (want ze moeten zelfstandigheid leren), bij een drukke weg geef je ze 20 centimeter. In dit geval hebben de ouders achteraf een verkeerde inschatting gemaakt, al kan ik me heel goed voorstellen dat je dit scenario over het hoofd ziet. Die verkeerde inschatting zal ze de rest van hun leven achtervolgen.

Maar wat ik echt walgelijk vindt is om dat fatsoensgedeelte hier bij te betrekken. Zo van: had je je kinderen maar netjes aan tafel moeten leren zitten, dan had je zoontje nog geleefd. Echt, gatverdamme, wat heb je dan weinig empathie in je donder.
  maandag 17 april 2017 @ 12:52:09 #99
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170282683
quote:
quote:
Apparently, many people have either never gone out to eat with a five-year-old or are simply complete morons. To the genius suggesting a child who can’t sit down the whole time isn’t ready to eat at a restaurant? There are grown adults who get antsy and wander over to the bar or head outside for a bit while they wait for their meals. The child became stuck only a few feet from his parents, which hardly sounds like the “running free” neglect scenario these horrible people are concocting in an effort to blame the parents.
Dat dus.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 17 april 2017 @ 12:53:16 #100
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170282705
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 12:45 schreef JohnShooter het volgende:

[..]

Kinderen zijn onvoorspelbaar. Die blijven niet rustig op een stoel zitten omdat jij dat zegt.
Heb jij zelf ook kindjes?
Ik heb 3 inmiddels volwassen kinderen en die van mij moesten in een restaurant gewoon op hun stoel blijven zitten. Kwestie van opvoeden of anders niet naar een restaurant gaan met ze.
Wie is er de baas ? Jij of het kind dat geen zin heeft om op een stoel te blijven zitten ? In mijn geval was ik dus de baas. Als het kind het er niet mee eens was dan kon er altijd over gepraat worden. Ik ben wel gevoelig voor goede argumenten. Maar zomaar doen waar je zin in hebt ? Neen ! Juist omdat kinderen onvoorspelbaar zijn.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170282743
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:49 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Op zich heb je daar wel een punt. Kan natuurlijk ook zo zijn dat ze helemaal nog niet al aan tafel zaten en dan is het niet vreemd dat t kind naar het raam liep om naar t uitzicht te kijken. Op het filmpje kun je zien dat de vloer redelijk snel draait en ik blijf het onverstandig vinden om dan niet samen met het kind naar het raam te lopen.
ik zou dat ws ook gedaan hebben ja, maar dan is het alsnog een inschattingsfout en niet meer dan dat.
Met helaas dit afschuwelijke gevolg.
compact en kleverig.
  maandag 17 april 2017 @ 12:56:32 #102
448036 Achterhoker
Hauptsache Alkohol
pi_170282775
Triest verlies.
Fade to Black
pi_170282805
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 10:26 schreef deedeetee het volgende:
http://www.dailymail.co.u(...)ting-head-stuck.html

[..]

Het restaurant draait alle heel veel jaren en zoiets als dit is er in al die jaren niet voorgevallen.
Er liep hier een topic over dat de kinderen tegenwoordig veel te weinig kans krijgen om buiten te spelen en gewone dingen te doen die wij vroeger deden, omdat de ouders veel te beschermend zijn. Als ik dan aanvoer dat deze ouders beter op hadden kunnen letten is dat opeens onzin want wat kan er nou in een restaurant mis gaan ? Nou we weten nu dus helaas wat er in dit restaurant mis kon gaan. Kun je wel met flauwe kul aankomen over een kind dat braaf ff naar de ontbijtbar loopt zonder dat er iets mis gaat, maar dat is domweg niet het onderwerp hier.
Wat er helemaal geen drol mee te maken heeft is jouw achterijke off-topic geneuzel in de OP over opvoeden.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170282828
Het OSHA onderzoek zal niet lang duren, op een werkplek moeten "crushing hazards" van een barriere voorzien zijn om het personeel te beschermen. Dat was hier duidelijk niet het geval. Zouden ze bij een inspectie ook opgemerkt hebben, maar OSHA heeft weinig inspecteurs, een bedrijf kan gemiddeld één inspectie per 183 jaar verwachten.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 17 april 2017 @ 12:59:53 #105
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170282847
quote:
14s.gif Op maandag 17 april 2017 12:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]

Dat dus.
Scarry mommy ? Niet echt overtuigend hoor.

quote:
To the genius suggesting a child who can’t sit down the whole time isn’t ready to eat at a restaurant?
Daar ben ik het dus helemaal wél mee eens. In een restaurant blijf je gewoon aan tafel zitten, punt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 april 2017 @ 13:00:48 #106
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170282870
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:59 schreef deedeetee het volgende:

Scarry mommy ? Niet echt overtuigend hoor.

[..]

Daar ben ik het dus helemaal wél mee eens. In een restaurant blijf je gewoon aan tafel zitten, punt.
Ja, jij bent dan ook een van die bedoelde geniussen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170282900
Voor veel puberale users is het toch nooit goed als het op kinderen aankomt. De ene dag geven ze commentaar dat "kinderen nooit meer buiten komen" en de andere dag is het "onverstandig dat ouders niet op hun kinderen letten". Daarna klagen ze dat "kinderen herrie maken in restaurants" maar vervolgens hebben ze commentaar op ouders die hun kinderen een ipad met koptelefoon geven in een restaurant want "die kinderen kunnen nu al niet meer zonder die technologie".
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170282920
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 12:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Scarry mommy ? Niet echt overtuigend hoor.

[..]

Daar ben ik het dus helemaal wél mee eens. In een restaurant blijf je gewoon aan tafel zitten, punt.
Jij gaat nooit naar de WC?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_170282943
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 13:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Jij gaat nooit naar de WC?
Haar ontlasting loopt er via haar toetsenbord uit. ;)
  maandag 17 april 2017 @ 13:06:56 #110
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170283003
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 12:54 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik zou dat ws ook gedaan hebben ja, maar dan is het alsnog een inschattingsfout en niet meer dan dat.
Met helaas dit afschuwelijke gevolg.
Het is een zeer triest ongeluk. Je wenst het niemand toe. Wat mij bewoog toen ik dit topic opende was juist de gedachte hoe treurig dit is. Kinderen worden tegenwoordig aan de ene kant IMO veel te veel in de watten gelegd. Men is doodsbenauwd dat het een pijnlijke ervaring opdoet en aan de de andere laten ze het het weer veel te veel hun eigen gang gaan.
Nu ben ik van huis uit wars van sentiment dus ik zal best wel wat cru zijn overgekomen. En ja t maakt me ook ergens wel een beetje boos want : dit had niet hoeven te gebeuren. En ik zie in mijn omgeving te vaak iets mis gaan met een kind gewoon omdat de ouders het te veel vrijheid geven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170283064
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het is een zeer triest ongeluk. Je wenst het niemand toe. Wat mij bewoog toen ik dit topic opende was juist de gedachte hoe treurig dit is. Kinderen worden tegenwoordig aan de ene kant IMO veel te veel in de watten gelegd. Men is doodsbenauwd dat het een pijnlijke ervaring opdoet en aan de de andere laten ze het het weer veel te veel hun eigen gang gaan.
Nu ben ik van huis uit wars van sentiment dus ik zal best wel wat cru zijn overgekomen. En ja t maakt me ook ergens wel een beetje boos want : dit had niet hoeven te gebeuren. En ik zie in mijn omgeving te vaak iets mis gaan met een kind gewoon omdat de ouders het te veel vrijheid geven.
Het blijft een lastige kwestie. Tot in hoeverre wil je je kind vrij opvoeden. Laatst was er een nieuwsartikel waarin een politicus even bepaald dat je kinderen mar met een mes moet laten spelen. Er valt veel over te discussiëren met veel voor en tegen argumenten, want er zullen altijd gevallen zijn waar het ene incident gebeurt en je het eens zou kunnen zijn met de vrijheid van opvoeding of juist niet.
  maandag 17 april 2017 @ 13:10:35 #112
458679 Ruse
Super, man
pi_170283067
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:04 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Haar ontlasting loopt er via haar toetsenbord uit. ;)
touché ^O^
got some money in my pocket, don’t remember where I got it
pi_170283186
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het is een zeer triest ongeluk. Je wenst het niemand toe. Wat mij bewoog toen ik dit topic opende was juist de gedachte hoe treurig dit is. Kinderen worden tegenwoordig aan de ene kant IMO veel te veel in de watten gelegd. Men is doodsbenauwd dat het een pijnlijke ervaring opdoet en aan de de andere laten ze het het weer veel te veel hun eigen gang gaan.
Nu ben ik van huis uit wars van sentiment dus ik zal best wel wat cru zijn overgekomen. En ja t maakt me ook ergens wel een beetje boos want : dit had niet hoeven te gebeuren. En ik zie in mijn omgeving te vaak iets mis gaan met een kind gewoon omdat de ouders het te veel vrijheid geven.
je hebt geen idee hoeveel vrijheid de ouders dit kind gaven puur gebaseerd op dit ene artikel.
compact en kleverig.
  maandag 17 april 2017 @ 13:18:51 #114
13456 AchJa
Shut up!!!
  maandag 17 april 2017 @ 13:23:26 #115
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170283316
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 13:16 schreef JaniesBrownie het volgende:

je hebt geen idee hoeveel vrijheid de ouders dit kind gaven puur gebaseerd op dit ene artikel.
Jawel. Als die ouders strikter waren geweest en dat kindje niet zomaar anderhalve meter van hun tafeltje hadden laten lopen, dan was er niks aan de hand geweest. Hadden ze hun kindje niet voor hun ogen zien sterven. Tja, eigen schuld, dikke bult. Moet je maar beter op je kroost letten.
Misschien toch nog maar aanklagen. En dat rondzwervend rotjoch ook, postuum.

Dat zal ze leren! En zo zullen fatale ongelukken nooit meer in een klein hoekje zitten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170283341
Co-worker: ‘Everybody loves’ woman found dead in Atlanta hotel freezer

13 maand geleden, zelfde adres (het restaurant hoort bij het hotel). Werkneemster doodgevroren in een walk-in freezer. Toen vond OSHA een "serious violation".
quote:
The Atlanta Journal-Constitution later reported Robinson “died slow and alone in the depths of a downtown Atlanta hotel kitchen, and for that her former employer must pay a $12,000 fine,” assessed by the Occupational Safety and Health Administration for a “serious” violation.

The citation says the deceased was exposed to "entrapment hazards" while working in freezer number 11 and that the employer failed to ensure the exit door remained "unobstructed/unrestricted."
http://www.charlotteobserver.com/news/local/article144894699.html

OSHA boetes zijn altijd peanuts, maar een finding van "serious violation" kan in een civil trial een miljoenenboete opleveren.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 17 april 2017 @ 13:32:30 #117
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170283447
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 13:16 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

je hebt geen idee hoeveel vrijheid de ouders dit kind gaven puur gebaseerd op dit ene artikel.
Dat heeft niemand hier.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 april 2017 @ 13:33:26 #118
420375 Baconbus
Babuganesh.
pi_170283464
Natuurlijke selectie is een bitch.
wooblabalurg
pi_170283704
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 13:32 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat heeft niemand hier.
klopt, dat doen verder ook niet bijster veel mensen.
compact en kleverig.
  maandag 17 april 2017 @ 13:50:42 #120
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_170283781
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:06 schreef deedeetee het volgende:

En ik zie in mijn omgeving te vaak iets mis gaan met een kind gewoon omdat de ouders het te veel vrijheid geven.
Wat weer geen zak te maken heeft met een restaurantbezoek...

Maar goed, jij wordt schijnbaar een restaurant in- en uitgebeamd aangezien jij je stoel niet verlaat...
pi_170284333
Het maakt de wereld zo heerlijk overzichtelijk als je iets of iemand de schuld kan geven wanneer er een tragisch ongeval plaatsvindt.
Eigen schuld, dikke bult, maar het zal jou niet overkomen, want jij voedt je kinderen goed op en bent altijd oplettend. Slachtoffers worden tot daders gemaakt door schijthuizen die hun eigen veilige bubbeltje creëren.

Leesvoer: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Just-world_hypothesis
And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 17 april 2017 @ 15:31:43 #122
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170285473
Dit geval heeft niet echt met schuld te maken en oordelen is sws al lastig omdat niet zeker is wat nu precies de situatie was.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 april 2017 @ 15:35:21 #123
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170285539
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 15:31 schreef deedeetee het volgende:
Dit geval heeft niet echt met schuld te maken en oordelen is sws al lastig omdat niet zeker is wat nu precies de situatie was.
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 15:28 schreef deedeetee het volgende:
Ik verwacht idd ook een rechtszaak maar zouden de ouders niet ook aangeklaagd moeten worden wegens nalatigheid ?

Nu zie je natuurlijk ook idioten die kleine kinderen op een roltrap laten spelen en dat is ook levensgevaarlijk.

Een klein kind een tik op de vingers geven als het zijn handen uitsteekt naar iets waar het zich lelijk aan kan verwonden is verboden, maar ze rond laten dwalen op gevaarlijke plaatsen mag wél ?
:')
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 17 april 2017 @ 15:39:47 #124
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170285632
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2017 15:35 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]

:')
Daar denk ik inmiddels wat genuanceerder over. Dat je je mening bijstelt kan zo maar gebeuren als je ergens over in discussie gaat.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 april 2017 @ 15:40:40 #125
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170285645
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:06 schreef deedeetee het volgende:

En ja t maakt me ook ergens wel een beetje boos want : dit had niet hoeven te gebeuren. En ik zie in mijn omgeving te vaak iets mis gaan met een kind gewoon omdat de ouders het te veel vrijheid geven.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 17 april 2017 @ 15:41:44 #126
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170285669
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 15:40 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja en ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 april 2017 @ 15:44:42 #127
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170285726
"Het had voorkomen kunnen worden, maar ja lakse ouders en te veel vrijheden voor de kinderen. Ik zie het zo vaak misgaan in mijn omgeving. Maar verder trek ik niet de schuldkaart, hoor."

Ik vind het grappig.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 17 april 2017 @ 15:45:51 #128
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_170285751
Waarom de hele tijd naar de ouders wijzen? Volgens mij valt het restaurant veel meer te verwijten.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 17 april 2017 @ 15:54:01 #129
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_170285956
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 15:44 schreef Copycat het volgende:
"Het had voorkomen kunnen worden, maar ja lakse ouders en te veel vrijheden voor de kinderen. Ik zie het zo vaak misgaan in mijn omgeving. Maar verder trek ik niet de schuldkaart, hoor."

Ik vind het grappig.
DDT had de kinderen dusdanig onder de duim dat die liever glas vraten dan dat zo op durfden te staan van hun stoel...
pi_170286131
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 15:31 schreef deedeetee het volgende:
Dit geval heeft niet echt met schuld te maken en oordelen is sws al lastig omdat niet zeker is wat nu precies de situatie was.
Toch weet jij prima te oordelen in je OP.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  maandag 17 april 2017 @ 16:07:58 #131
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170286204
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 15:45 schreef hooibaal het volgende:
Waarom de hele tijd naar de ouders wijzen? Volgens mij valt het restaurant veel meer te verwijten.
Dat gaat nu uitgezocht worden.

quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 14:33 schreef deedeetee het volgende:
Maar op een plek waar de boel ronddraait laat je toch geen kleine kinderen loslopen ? Daar zou het restaurant ook regels voor moeten hebben lijkt mij.
Het verbaast me ook dat er bij het plaatsen van de draaiende tafels geen rekening is gehouden met een redelijke afstand zodat je er tussen door kunt zonder klem te komen zitten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 april 2017 @ 16:11:33 #132
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170286269
quote:
1s.gif Op maandag 17 april 2017 16:02 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Toch weet jij prima te oordelen in je OP.
Ik begon een discussie en weet je wat ? Er zijn ook users die dan gaan nadenken en hun mening/oordeel kunnen bijstellen. Sommige mensen zijn in staat om een zaak van meer kanten te bekijken. Dat kan erg lastig zijn voor mensen die dat niet willenkunnen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 april 2017 @ 16:12:37 #133
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170286294
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:11 schreef deedeetee het volgende:
Ik begon een discussie en weet je wat ? Er zijn ook users die dan gaan nadenken en hun mening/oordeel kunnen bijstellen. Sommige mensen zijn in staat om een zaak van meer kanten te bekijken. Dat kan erg lastig zijn voor mensen die dat niet willenkunnen.
Dat bijstellen van je mening was net al onderuit gehaald, hè?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 17 april 2017 @ 16:13:39 #134
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170286315
quote:
17s.gif Op maandag 17 april 2017 16:12 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat bijstellen van je mening was net al onderuit gehaald, hè?
Nee.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 april 2017 @ 16:14:06 #135
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170286322
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 15:40 schreef Copycat het volgende:

quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 15:44 schreef Copycat het volgende:
"Het had voorkomen kunnen worden, maar ja lakse ouders en te veel vrijheden voor de kinderen. Ik zie het zo vaak misgaan in mijn omgeving. Maar verder trek ik niet de schuldkaart, hoor."

Ik vind het grappig.
Ja.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 17 april 2017 @ 16:14:34 #136
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170286333
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 16:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

[..]

Ja.
Maak er eens een hele quote van ? Niet die van jou maar waarin ik dit zeg.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 april 2017 @ 16:15:08 #137
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170286345
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:14 schreef deedeetee het volgende:

Maak er eens een hele quote van ?
Even op de bovenste klikken en je komt eropuit.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 17 april 2017 @ 16:16:18 #138
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_170286362
Onbegrijpelijk dat je überhaupt klem kan komen te zitten tussen bewegende delen. Waarom is zoiets toegestaan?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
  maandag 17 april 2017 @ 16:19:32 #139
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170286423
quote:
3s.gif Op maandag 17 april 2017 16:15 schreef Copycat het volgende:

[..]

Even op de bovenste klikken en je komt eropuit.
Je bedoelt deze post ?
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 13:06 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het is een zeer triest ongeluk. Je wenst het niemand toe. Wat mij bewoog toen ik dit topic opende was juist de gedachte hoe treurig dit is. Kinderen worden tegenwoordig aan de ene kant IMO veel te veel in de watten gelegd. Men is doodsbenauwd dat het een pijnlijke ervaring opdoet en aan de de andere laten ze het het weer veel te veel hun eigen gang gaan.
Nu ben ik van huis uit wars van sentiment dus ik zal best wel wat cru zijn overgekomen. En ja t maakt me ook ergens wel een beetje boos want : dit had niet hoeven te gebeuren. En ik zie in mijn omgeving te vaak iets mis gaan met een kind gewoon omdat de ouders het te veel vrijheid geven.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 april 2017 @ 16:22:02 #140
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170286460
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:19 schreef deedeetee het volgende:

Je bedoelt deze post ?

[..]

Ja, die had ik inderdaad deels gequote. Het deel waarin je je voortschrijdend inzicht tot geen schuldvraag onderuit haalt. Maar blijkbaar zie je dat zelf niet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 17 april 2017 @ 16:27:19 #141
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170286554
quote:
14s.gif Op maandag 17 april 2017 16:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ja, die had ik inderdaad deels gequote. Het deel waarin je je voortschrijdend inzicht tot geen schuldvraag onderuit haalt. Maar blijkbaar zie je dat zelf niet.
Je bedoelt dat je de tekst totaal veranderd hebt.... Maar dat zie jij dan weer niet als verkeerd ? Was mij meteen duidelijk want zo druk ik mij niet uit. Merkwaardige manier om een discussie te voeren heb jij. Je past de tekst van de ander aan zodat hij aansluit bij wat JIJ denkt dat die ander zal zeggen. Doet net alsof je quote, want dat komt je beter uit als je iemand wilt aanvallen ? Dat was dus eens en nooit meer :W
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 april 2017 @ 16:29:04 #142
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170286584
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:27 schreef deedeetee het volgende:

Je bedoelt dat je de tekst totaal veranderd hebt.... Maar dat zie jij dan weer niet als verkeerd ? Was mij meteen duidelijk want zo druk ik mij niet uit. Merkwaardige manier om een discussie te voeren heb jij. Je past de tekst van de ander aan zodat hij aansluit bij wat JIJ denkt dat die ander zal zeggen. Doet net alsof je quote, want dat komt je beter uit als je iemand wilt aanvallen ? Dat was dus eens en nooit meer :W
De tekst veranderd? Dat is jouw tekst, hoor.

Die tekst eronder heb ik jouw tekst in eigen woorden gezegd. Dat was dan ook niet in quotes. Snap je dat?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 17 april 2017 @ 16:30:25 #143
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170286619
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  maandag 17 april 2017 @ 16:56:11 #144
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170287238
quote:
7s.gif Op maandag 17 april 2017 15:44 schreef Copycat het volgende:
"Het had voorkomen kunnen worden, maar ja lakse ouders en te veel vrijheden voor de kinderen. Ik zie het zo vaak misgaan in mijn omgeving. Maar verder trek ik niet de schuldkaart, hoor."

Ik vind het grappig.
quote:
10s.gif Op maandag 17 april 2017 16:29 schreef Copycat het volgende:

[..]

De tekst veranderd? Dat is jouw tekst, hoor.

Die tekst eronder heb ik jouw tekst in eigen woorden gezegd. Dat was dan ook niet in quotes. Snap je dat?
Ik snap dat jij een gebrek aan goede argumenten hebt en het moeilijk vind om een normale discussie te voeren. Je vind het blijkbaar handiger om bedrog te gebruiken..... :{w
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  maandag 17 april 2017 @ 16:56:42 #145
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170287250
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:56 schreef deedeetee het volgende:

[..]

[..]

Ik snap dat jij een gebrek aan goede argumenten hebt en het moeilijk vind om een normale discussie te voeren. Je vind het blijkbaar handiger om bedrog te gebruiken..... :{w
Nee, je snapt het dus duidelijk niet. Mag.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170287330
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 19:09 schreef Nielsch het volgende:
Als je daar door gewoon rond te lopen vast kan komen te zitten met de dood als gevolg dan is dat gewoon een belachelijke constructiefout, dat heeft echt geen reet te maken met opvoeden.
Dit.
  woensdag 19 april 2017 @ 09:52:58 #147
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_170325230
Meer details:

quote:
ATLANTA - An Atlanta police report details the chaotic moments after a 5-year-old boy got pinned between a curvy bolted chair and the staircase wall of Atlanta's Sun Dial restaurant. The restaurant has a revolving floor that gives diners a 360-degree view of the city while eating.

The parents were sitting at a table adjacent to the window, viewing the city, and the child was playing and wandered off behind tables there.

Sgt. Warren Pickard said the floor rotation was clockwise and Charlie Holt was moving counter-clockwise, trying to get back to his parents. The space in which he was stuck between the wall and the chair measures just about 5 inches.

“Sometimes, things without rhyme or reason happen, and that's what we have,” Pickard said. “I thought about it all night and into the next day, (about) what could have possibly been done to save him.”

The family's waiter jumped the staircase and shut off the rotation device, rather than relying on an automatic sensory shut-off. That allowed patrons, employees and the family to rip the chair from the floor and get to the child.

“People acted heroically,” Pickard said. “They tried to rescue the kid.”

The Sun Dial closed over the weekend, and there has not been any update about when it may reopen.

The Occupational Safety and Health Administration and the Office of Insurance and Fire Safety confirm they are not regulators in this case and Atlanta police say from their standpoint, this is considered an accident.

There are no intentions to file charges against anyone.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_170326469
quote:
0s.gif Op woensdag 19 april 2017 09:52 schreef deedeetee het volgende:
Meer details:

[..]

Het oorspronkelijke bericht was dus fout. Niet tussen een tafel maar tussen een zitbank, ze probeerden dus ook geen tafels los te rukken om hem te bevrijden, en de vloer stopte niet automatisch, werd handmatig stilgezet.

Dat zowel OSHA als OISF zeggen dat ze niet bevoegd zijn, en er blijkbaar ook geen andere dienst ingeschakeld is verbaast me. Als dit aan de politie overgelaten wordt kennen we de uitslag reeds. Die was ook voorspelbaar, voor de politie is de zaak afgesloten als het een accidental death betreft, die onderzoeken dagelijks misdrijven, dan gaan ze geen budget en manschappen verspillen aan een zaak waar geen opzet mee gemoeid is. Dat is precies de reden waarom andere diesnten opgericht werden, om te zorgen dat ook zulke zaken onderzocht zouden worden.
De City Inspector General, Office of the City Controller, en het Department of Licenses and Inspections zouden nog actie kunnen ondernemen, of de ouders zouden een expert kunnen inschakelen. Maar die lijken een andere richting te kiezen, hebben een memorial fund opgericht...

Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_170326508
"Playing and wondering of"...
Lijkt mij toch stevige nalatigheid van de ouders. Triest en oliedom maar dat zullen ze zelf inmiddels ook wel beseffen.
pi_170326593
quote:
1s.gif Op woensdag 19 april 2017 11:10 schreef vencodark het volgende:
"Playing and wondering of"...
Lijkt mij toch stevige nalatigheid van de ouders. Triest en oliedom maar dat zullen ze zelf inmiddels ook wel beseffen.
Hij is geplet tussen zo'n ronde zitbank en de muur. De ouders zaten er tegenover aan het raam.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  woensdag 19 april 2017 @ 11:15:56 #151
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_170326607
I wander if ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_170326695
Restaurant bestond in deze vorm pas sinds augustus 2013, onderging een "Million Dollar Makeover".
http://hauteliving.com/20(...)ial-re-opens/385504/
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')