abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 2 mei 2017 @ 13:08:33 #201
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170630482
Op de snelweg een figuur in een Passat die ik eerder had ingehaald. Komt hij me voorbij en gaat weer langzamer rijden... Ik wil hem weer inhalen en op dat moment geeft hij gas. Hierna weer precies hetzelfde, hij kakt in, ik wil inhalen en op het moment dat ik ernaast zit weer met volle vaart er vandoor. :')
pi_170630662
Irritatie van vakantie vorige week in Duitsland. Duitse kruisingen :{w Wel een aparte strook voor linksaf maar dan geen eigen verkeerslicht voor afslaand verkeer. Het gevolg is dus dat je tegelijkertijd groen krijgt met al het tegemoetkomende rechtdoorgaande verkeer dat voorrang heeft. En dan ook nog voetgangers en fietsers die groen krijgen. Waardeloze constructie voor in een drukke stad.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 14:04:56 #203
177940 Tunafish
met staart
pi_170631609
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:17 schreef alpeko het volgende:
Irritatie van vakantie vorige week in Duitsland. Duitse kruisingen :{w Wel een aparte strook voor linksaf maar dan geen eigen verkeerslicht voor afslaand verkeer. Het gevolg is dus dat je tegelijkertijd groen krijgt met al het tegemoetkomende rechtdoorgaande verkeer dat voorrang heeft. En dan ook nog voetgangers en fietsers die groen krijgen. Waardeloze constructie voor in een drukke stad.
Enschede ligt ook vol met dat soort kruisingen. Op een gegeven moment was ik die dingen zo zat dat ik routes ging zoeken waarmee ik niet langs die kruispunten zou komen :')
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  dinsdag 2 mei 2017 @ 16:09:06 #204
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_170634504
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 13:08 schreef Voszje het volgende:
Op de snelweg een figuur in een Passat die ik eerder had ingehaald. Komt hij me voorbij en gaat weer langzamer rijden... Ik wil hem weer inhalen en op dat moment geeft hij gas. Hierna weer precies hetzelfde, hij kakt in, ik wil inhalen en op het moment dat ik ernaast zit weer met volle vaart er vandoor. :')
Zo irritant.
Of mensen die gaan bumperkleven en dan voor jou weer gaan invoegen om voor je te blijven rijden. :%
Protège moi de mes désirs.
pi_170644921
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 14:04 schreef Tunafish het volgende:

[..]

Enschede ligt ook vol met dat soort kruisingen. Op een gegeven moment was ik die dingen zo zat dat ik routes ging zoeken waarmee ik niet langs die kruispunten zou komen :')
Nog irritanter, mensen die niet met dat soort kruisingen om kunnen gaan en gewoon niet opletten en stug doorrijden omdat ze groen hebben (terwijl ze dus voorrang moeten verlenen aan de rechtdoor gaande auto's/fietsers/voetgangers. Jezus.

Of mensen die niet snappen wanneer ze voor of achterlangs moeten passeren als je beiden afslaat.
pi_170646372
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 16:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Zo irritant.
Of mensen die gaan bumperkleven en dan voor jou weer gaan invoegen om voor je te blijven rijden. :%
Pff dat heb ik ook zo vaak, vooral als ik met m'n werkbus rijd. Die heb ik vaak op de cruise control met 125/135km/h en dan gaan mensen mij inhalen en zodra ze er voorbij zijn gaan ze weer traag rijden.. Ga ik er weer voorbij, gaan ze gas geven of halen ze me daarna weer in. Bok irritant ja!

Had van het weekend ook weer wat leuks. Ik moest over een smalle brug heen maar zat achter fietsers. Ik reed netjes en stapvoets er achter. Onze kant had voorrang dus ik rijd door achter de fietsers aan. Het was mooi weer en had het dakje en raampje open. Komt er aan de andere kant een ouder stel aangefietst en die moeten dus wachten tot de fietsers en ik aan de overkant zijn. Door het raam hoor ik die oude tang nog zeggen: "Ik weet niet waarom hij ons geen voorrang geeft.." Pffff, omdat JIJ voor een enorm rond rood bord staat mevrouw! Nou ik riep nog beleefd licht geïrriteerd uit het raam: "Omdat ik voorrang had!" Leer de regels voordat je opmerkingen gaat geven ;)
  dinsdag 2 mei 2017 @ 23:55:43 #207
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_170646495
Vliegjes die doodgaan op je voorruit, later gaat het regenen en dan laten je ruitenwissers zo'n smerig spoor achter over je voorruit. Pffff.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_170647051
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 16:09 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Zo irritant.
Of mensen die gaan bumperkleven en dan voor jou weer gaan invoegen om voor je te blijven rijden. :%
Veel automobilisten kunnen het gewoon niet hebben om achter iemand te rijden. Gewoon laten gaan.
Pay close attention or else you'll miss what's happening
pi_170647161
quote:
0s.gif Op donderdag 27 april 2017 17:38 schreef Pizza_Boom het volgende:

Zelfde met graafmachines. Waarom moet jij, als loonwerker uit Beverwijk met het bedrijf tegen het Noordzeekanaal aan, graafwerkzaamheden uitvoeren in Heerhugowaard, Schagen e.d. en daar iedere dag per graafmachine heen en ook weer per graafmachine naar huis? Die klus duurt meerdere weken, laat dat ding daar staan en neem een autotje.
De baas (of de verzekering) vindt het vast niet zo'n goed plan om die graafmachine 's nachts onbewaakt bij de werkzaamheden te laten staan.
  FOK!fotograaf woensdag 3 mei 2017 @ 03:29:34 #210
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_170648291
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 12:59 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Hmm apart. Ik weet dat je als invoeger voorrang moet verlenen, maar vanochtend werd het normaal invoegen me onmogelijk gemaakt door een petje in een Polo, die het gas intrapte als ik gas gaf, en het los liet als ik los liet, en dat over de volle driehonderd meter van mijn invoegstrook. Wat denkt zo iemand daar mee te bereiken?
Dat jij voorrang moet verlenen zegt nog niet dat een ander jou het invoegen actief onmogelijk mag maken... Dat mag namelijk ook niet. Op zulke momenten is iets meer motor dan een gemiddelde auto wel fijn. Of groot en zwaar genoeg zijn, dan zet je hem gewoon naar links, werkt ook.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_170648619
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 12:03 schreef x3ro het volgende:
A2 richting Utrecht, 4 banen en massaal de twee linker banen gebruiken :r
De enige weg waar ik meer mensen rechts dan links heb ingehaald.
  woensdag 3 mei 2017 @ 10:55:20 #212
399258 niepleuje
houdt van vijgen
pi_170651159
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 07:42 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

De enige weg waar ik meer mensen rechts dan links heb ingehaald.
Dit.
pi_170651531
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.

Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.

Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
  woensdag 3 mei 2017 @ 11:18:42 #214
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_170651754
Waarom mag je rondom Utrecht eigenlijk max. 100?
Bij ons mag je - na 19.00 uur - 130. Kan je lekker doorrijden. Kom je bij Utrecht, rijdt iedereen 90. :+
Protège moi de mes désirs.
  woensdag 3 mei 2017 @ 11:21:07 #215
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_170651820
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 mei 2017 23:50 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Pff dat heb ik ook zo vaak, vooral als ik met m'n werkbus rijd. Die heb ik vaak op de cruise control met 125/135km/h en dan gaan mensen mij inhalen en zodra ze er voorbij zijn gaan ze weer traag rijden.. Ga ik er weer voorbij, gaan ze gas geven of halen ze me daarna weer in. Bok irritant ja!
Maar een werkbus voor (of achter) je is ook gewoon irritant. :@ Vanochtend eentje die om de km op de rem ging. Erg irritant als je zelf niet ziet wat er op dat moment gaande is. :@
Protège moi de mes désirs.
pi_170652551
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:18 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Waarom mag je rondom Utrecht eigenlijk max. 100?
Bij ons mag je - na 19.00 uur - 130. Kan je lekker doorrijden. Kom je bij Utrecht, rijdt iedereen 90. :+
Omdat de omwonenden hebben geklaagd over geluidsoverlast en/of bang zijn dat er teveel fijnstof in de lucht komt als je 30km/u harder rijdt...
  woensdag 3 mei 2017 @ 12:59:55 #217
177940 Tunafish
met staart
pi_170653924
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef Anne het volgende:
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.

Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.

Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
Dat die agenten daar achter zijn gebleven verbaast me dan; waarom gaan zij er niet rechts langs? Als iemand zo lang voor je blijft keutelen zit diegene duidelijk niet op te letten of expres te hinderen. Kenteken noteren om later eens langs te komen om te babbelen, en vervolgens gewoon voorbij gaan, door naar je spoedgeval.
I'm sorry, you must be confusing me with someone who gives a shit.
  woensdag 3 mei 2017 @ 13:00:47 #218
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_170653944
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Omdat de omwonenden hebben geklaagd over geluidsoverlast en/of bang zijn dat er teveel fijnstof in de lucht komt als je 30km/u harder rijdt...
Hmmm.
Protège moi de mes désirs.
pi_170654789
quote:
1s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Maar een werkbus voor (of achter) je is ook gewoon irritant. :@ Vanochtend eentje die om de km op de rem ging. Erg irritant als je zelf niet ziet wat er op dat moment gaande is. :@
Ja maar ik rem niet de hele tijd, ik rijd gewoon goed mee met het verkeer. Ik snap dat het uitzicht minder is achter een bus, maar dan moet je iets meer afstand houden of gewoon goed er voorbij gaan in plaats van weer afremmen voor de bus ;)
pi_170655290
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:55 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:

[..]

Omdat de omwonenden hebben geklaagd over geluidsoverlast en/of bang zijn dat er teveel fijnstof in de lucht komt als je 30km/u harder rijdt...
Wat ik ook niet snap. Die snelheidslimieten zijn bedacht toen het hoogst haalbare op Euro 3 zat. Nu wordt iedere bedrijfsauto standaard geknepen op Euro 5 of 6, maar de snelheden worden niet aangepast.

Maar dat zijn de dingetjes die ze je niet vertellen, want dan ben je anti-groen, pro-asfalt en wens je iedereen een fijne longziekte toe.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_170655725
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 11:10 schreef Anne het volgende:
Ik zag gisteren van behoorlijk ver een politieauto aankomen, inclusief zwaailicht, sirenes en de hele reutemeteut.
De auto achter mij, die onnodig links reed voor lange tijd, zag dit dus niet en heeft minstens 2 minuten (en dat is lang; tel maar!) de politie op lopen houden. Uiteindelijk heb ik nog een soort van proberen te helpen door mijn alarmlichten aan te doen.

Uiteindelijk schrok ie geloof ik en zwiepte hij hem (volgens mij ook nog zonder te kijken, want het ging ontzettend ongecontroleerd) kei hard naar de rechterrijstrook.

Waar ben je dan met je hoofd.. vraag ik mij af..
Kan mij best voorstellen dat je het niet meteen hebt gezien (al is dat ook al slecht, want je moet gewoon met enig regelmaat in je spiegels kijken), maar je ziet toch wel *iets* in je ooghoek via de spiegels wat betreft zwaailichten enzo.
Had laatst iets vergelijkbaars en gebruikte ook als seintje voor degene achter me even mijn alarmlichten, want er kon op dat punt nog vrij vloeiend ruimte gemaakt worden. Ik was niet de enige die ruimte maakte, dus zelfs als je de zwaailichten even gemist hebt is dat een goede hint om wellicht even in je spiegel te kijken..

Die persoon mist dus zwaailichten, hint van alarmlichten en auto's die ruimte maken en nog gaat er geen lampje branden. Gelukkig zorgde het slechts voor enkele seconden oponthoud, maar dat was wel onnodig. -O-
pi_170656096
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:01 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Wat ik ook niet snap. Die snelheidslimieten zijn bedacht toen het hoogst haalbare op Euro 3 zat. Nu wordt iedere bedrijfsauto standaard geknepen op Euro 5 of 6, maar de snelheden worden niet aangepast.

Maar dat zijn de dingetjes die ze je niet vertellen, want dan ben je anti-groen, pro-asfalt en wens je iedereen een fijne longziekte toe.
Als ik dan naar aanleiding van mijn vakantie kijk naar het verschil in tijd en verbruik. Heen constant op cruisecontrol dik onder Vmax gereden (110 max ook bij 130) want ik kon toch pas om een bepaalde tijd arriveren. Over 200 km heb ik gem 83 km/u gereden tegen een verbruik van 5 liter op 100 km. Terug wel Vmax (+ 5) gereden waar mogelijk. Met als gevolg dat ik tot een gemiddelde kwam van 91 km/u met een verbruik van 5.8 liter op 100. Kortom gemeten over 2 uur: 11 minuten winst tegen 1,6 liter brandstrof extra en een hoop meer stress.
pi_170656278
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:25 schreef Chai het volgende:

[..]

Had laatst iets vergelijkbaars en gebruikte ook als seintje voor degene achter me even mijn alarmlichten, want er kon op dat punt nog vrij vloeiend ruimte gemaakt worden. Ik was niet de enige die ruimte maakte, dus zelfs als je de zwaailichten even gemist hebt is dat een goede hint om wellicht even in je spiegel te kijken..

Die persoon mist dus zwaailichten, hint van alarmlichten en auto's die ruimte maken en nog gaat er geen lampje branden. Gelukkig zorgde het slechts voor enkele seconden oponthoud, maar dat was wel onnodig. -O-
In dit geval was er niet zo veel verkeer. Vandaar dat zijn links rijden sowieso al onnodig was.
Van mij hadden ze daarvoor alleen al zijn kenteken op mogen schrijven en een bekeuring mogen toesturen.

Maar dan ben je inderdaad alsnog gewoon niet met autorijden bezig.
pi_170656815
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 14:41 schreef alpeko het volgende:

[..]

Als ik dan naar aanleiding van mijn vakantie kijk naar het verschil in tijd en verbruik. Heen constant op cruisecontrol dik onder Vmax gereden (110 max ook bij 130) want ik kon toch pas om een bepaalde tijd arriveren. Over 200 km heb ik gem 83 km/u gereden tegen een verbruik van 5 liter op 100 km. Terug wel Vmax (+ 5) gereden waar mogelijk. Met als gevolg dat ik tot een gemiddelde kwam van 91 km/u met een verbruik van 5.8 liter op 100. Kortom gemeten over 2 uur: 11 minuten winst tegen 1,6 liter brandstrof extra en een hoop meer stress.
Heeft ook weinig nut om harder te rijden. Ook al rijd je stukken 200km/h, je zult altijd een keer ergens zachter moeten rijden, tanken, sanitaire stop, file, etc. Je gemiddelde snelheid stijgt dus niet evenredig en valt dan nog tegen. Op de Route du Soleil in Frankrijk heb je wel een stuk waar je 's nachts gewoon echt flink kan doorrijden. Daar zet ik dan de cruise control op 130km/h en kun je soms gewoon 2 uur of langer er op laten (zonder grappen) en dan heb je voor dat stuk dus een enorm hoge gemiddelde snelheid. Maar ben over het algemeen tevreden als ik rond de 100km/h zit over een hele rit. Weet niet precies hoe de boordcomputer werkt, maar neem aan dat 'ie stilstaan niet meerekent. M'n bus hoeft gelukkig pas om de 1500km te tanken dus dat scheelt ook al tijd.
pi_170656881
quote:
0s.gif Op woensdag 3 mei 2017 15:07 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Heeft ook weinig nut om harder te rijden. Ook al rijd je stukken 200km/h, je zult altijd een keer ergens zachter moeten rijden, tanken, sanitaire stop, file, etc. Je gemiddelde snelheid stijgt dus niet evenredig en valt dan nog tegen. Op de Route du Soleil in Frankrijk heb je wel een stuk waar je 's nachts gewoon echt flink kan doorrijden. Daar zet ik dan de cruise control op 130km/h en kun je soms gewoon 2 uur of langer er op laten (zonder grappen) en dan heb je voor dat stuk dus een enorm hoge gemiddelde snelheid. Maar ben over het algemeen tevreden als ik rond de 100km/h zit over een hele rit. Weet niet precies hoe de boordcomputer werkt, maar neem aan dat 'ie stilstaan niet meerekent. M'n bus hoeft gelukkig pas om de 1500km te tanken dus dat scheelt ook al tijd.
In mijn geval begint de rit als ik de motor start en stopt ie pas als ik de motor zelf uitzet. Dus stilstaan bij verkeerslicht telt gewoon mee. Dat hoort immers ook bij de rit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')