abonnement Unibet Coolblue
pi_170217904
Ik heb laatst een toets gehad, en daar een 5,4 voor behaald.
Wat mij opvalt, is dat ik antwoorden heb ingevuld bij open vragen, die 100% zeker goed zijn (zo behandeld in werkgroepen en het staat ook in het boek) maar daar zijn geen punten voor gegeven. Reden: Antwoordenmodel is incompleet en de nakijkers hebben zich strikt aan het antwoordenmodel gehouden.

Nu wil ik natuurlijk alsnog puntentoekenning voor de antwoorden die onterecht fout zijn gerekend. Weet iemand of er ergens zwart op wit staat dat dat dient te gebeuren? Het kan toch niet zo zijn dat je alleen punten krijgt voor antwoorden op basis van een incompleet antwoordmodel?
pi_170218156
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:12 schreef WatermeloenFOK het volgende:
de nakijkers
Wie zijn dat dan? :? Oempa-loempa's die geen kennis van de materie hebben? :?
pi_170218169
Wie is de baas? Vraag het aan die persoon. Degenen die nakijken moeten zich waarschijnlijk gewoon aan specifieke regels houden.
  vrijdag 14 april 2017 @ 17:38:01 #4
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_170218315
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:12 schreef WatermeloenFOK het volgende:
Ik heb laatst een toets gehad, en daar een 5,4 voor behaald.
Wat mij opvalt, is dat ik antwoorden heb ingevuld bij open vragen, die 100% zeker goed zijn (zo behandeld in werkgroepen en het staat ook in het boek) maar daar zijn geen punten voor gegeven. Reden: Antwoordenmodel is incompleet en de nakijkers hebben zich strikt aan het antwoordenmodel gehouden.

Nu wil ik natuurlijk alsnog puntentoekenning voor de antwoorden die onterecht fout zijn gerekend. Weet iemand of er ergens zwart op wit staat dat dat dient te gebeuren? Het kan toch niet zo zijn dat je alleen punten krijgt voor antwoorden op basis van een incompleet antwoordmodel?
Jij bent de enige die daardoor benadeeld is? Zo nee, kan je gewoon een brief opstellen waarin je je klacht(en) uiteenzet en door iedereen laten ondertekenen (of naam erbij laten zetten).
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_170218384
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:38 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Jij bent de enige die daardoor benadeeld is? Zo nee, kan je gewoon een brief opstellen waarin je je klacht(en) uiteenzet en door iedereen laten ondertekenen (of naam erbij laten zetten).
40% is (hard) gezakt en de meeste mensen hebben geen cijfer als een x.4 dus de inzage viel tegen... Ik heb wel van 1 iemand gehoord dat hem ook opviel dat het antwoordenmodel niet compleet is.
pi_170218400
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:29 schreef NightH4wk het volgende:
Wie is de baas? Vraag het aan die persoon. Degenen die nakijken moeten zich waarschijnlijk gewoon aan specifieke regels houden.
de sectie van het vak, de examencommissie, cobex en tsja eigenlijk kan ik geen antwoord geven want ik weet het niet zo goed.
pi_170218406
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:28 schreef vaduz het volgende:

[..]

Wie zijn dat dan? :? Oempa-loempa's die geen kennis van de materie hebben? :?
Paar docenten die in drie weken tijd honderden tentamens nakijken.
  vrijdag 14 april 2017 @ 18:44:11 #8
376125 CapnIzzy
Geef aye voor de kapitein
pi_170219680
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:42 schreef WatermeloenFOK het volgende:

[..]

40% is (hard) gezakt en de meeste mensen hebben geen cijfer als een x.4 dus de inzage viel tegen... Ik heb wel van 1 iemand gehoord dat hem ook opviel dat het antwoordenmodel niet compleet is.
Ok, dus wat ga je nu doen dan? Normaal gesproken moet je via de examencommisie je klacht indienen, maar als jij als enige prblemen hebt met het tentamen dan wordt het een kansloze zaak.
Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
pi_170236007
Het is een beetje gissen aangezien we geen idee hebben over welke instelling het gaat, welk vak, etc.

De eerste weg is vaak die naar de vakcoördinator.
De tweede weg is examencommissie
De derde weg is huilen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_170249255
Incomplete OP, dus :P
-
pi_170256822
Sorry voor de incomplete OP, maar ik wil niet dat mijn instelling meeleest. :P

Ik zoek eigenlijk naar een officieel statuut van de overheid of zo. Want hoe moet ik nou van tevoren weten dat ze voor 5 van de 6 goede antwoorden geen punten rekenen? _O-
pi_170256833
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 april 2017 13:03 schreef DireStraits7 het volgende:
Het is een beetje gissen aangezien we geen idee hebben over welke instelling het gaat, welk vak, etc.

De eerste weg is vaak die naar de vakcoördinator.
De tweede weg is examencommissie
De derde weg is huilen.
Na de examencommissie kan je nog naar het cobex en daarna de instelling hoger onderwijs. Maar eigenlijk wil ik het gewoon zo snel mogelijk afronden.
pi_170256841
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 april 2017 17:38 schreef CapnIzzy het volgende:

[..]

Jij bent de enige die daardoor benadeeld is? Zo nee, kan je gewoon een brief opstellen waarin je je klacht(en) uiteenzet en door iedereen laten ondertekenen (of naam erbij laten zetten).
Hahahaha dat is met het vorige vak gebeurd maar toen werden we belachelijk gemaakt bij de inzage... Maar eerlijk waar, het was een slecht tentamen maar de brief die ondertekend is sloeg nergens op. Gelukkig had ik hem niet getekend maar gewoon zelf een mail gestuurd.
pi_170286812
quote:
0s.gif Op zondag 16 april 2017 13:20 schreef WatermeloenFOK het volgende:

[..]

Na de examencommissie kan je nog naar het cobex en daarna de instelling hoger onderwijs. Maar eigenlijk wil ik het gewoon zo snel mogelijk afronden.
Waarom ga je dan niet gewoon naar je vakcoördinator, dat is echt by far de snelste weg.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_170288690
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 16:40 schreef DireStraits7 het volgende:

[..]

Waarom ga je dan niet gewoon naar je vakcoördinator, dat is echt by far de snelste weg.
Ze reageren pas over 3 weken terwijl je na bekendmaking van je cijfer binnen 6 weken naar de examencommissie moet...
En we hadden een paar weken een ander tentamen, waar het antwoord op de vraag in het antwoordenmodel onmogelijk een antwoord op de vraag kon zijn. Reactie: Ja joh tis goed joh.
pi_170356163
Er komt een inzagemoment. Dan ga je langs. Op die manier kom je er vast wel uit.

Aangezien je hier op FOK! geen details loslaat, kunnen wij verder niet beoordelen of het terecht is. Bedenk wel dat het bij open vragen niet om het antwoord gaat, maar om de onderbouwing ervan. Een correct antwoord met slechte onderbouwing is terecht foutgerekend.
pi_170529691
quote:
0s.gif Op donderdag 20 april 2017 16:19 schreef thabit het volgende:
Er komt een inzagemoment. Dan ga je langs. Op die manier kom je er vast wel uit.

Aangezien je hier op FOK! geen details loslaat, kunnen wij verder niet beoordelen of het terecht is. Bedenk wel dat het bij open vragen niet om het antwoord gaat, maar om de onderbouwing ervan. Een correct antwoord met slechte onderbouwing is terecht foutgerekend.
Je moest een verschil noemen tussen verschillende soorten oorlog en waarom dat verschil zo belangrijk is. Ik heb genoemd dat bij de een de first shot theory geldt en de ander niet want daar moet meer gebeuren voordat je "apply use of force" kan doen.
Voor "in een burgeroorlog zijn er geen soldaten maar alleen burgers" krijg ik dan weer wel punten...

En zo zijn er voor meer dingen geen punten toegekend. Helaas blijft de reactie over een herbeoordeling bij iedereen na 4 weken nog uit.
pi_170667023
quote:
0s.gif Op maandag 17 april 2017 17:59 schreef WatermeloenFOK het volgende:

[..]

Ze reageren pas over 3 weken terwijl je na bekendmaking van je cijfer binnen 6 weken naar de examencommissie moet...
En we hadden een paar weken een ander tentamen, waar het antwoord op de vraag in het antwoordenmodel onmogelijk een antwoord op de vraag kon zijn. Reactie: Ja joh tis goed joh.
Je kan ook een soort blanco beroep bij de examencommissie indienen, om op tijd te zijn voor de termijn terwijl je er nog uit probeert te komen met je docent zelf. Zou je even moeten nakijken hoe dat precies werkt bij jouw opleidingsinstelling.
pi_170885808
Ze hebben op de laatste dag reactie gegeven. _O- toen wist ik gelijk dat ik een beroepschrift kan indienen bij het cobex dus dat heb ik gedaan... nu maar hopen dat ze bij die schikking het al oplossen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')