Ervaring elders heeft aangetoond dat burgers steeds meer waarde gaan hechten aan uitzichten en vergezichten. Hoogspanningsmasten, windmolens en zelfs stroomgeleiders van treinen vallen al snel onder de noemer horizonvervuiling. Ook de monorail valt volgens de partij in die categorie. Daarom wil Leefbaar Almelo de grond in. Niet alleen in Almelo. Ook Wierden, Mariaparochie en Bornerbroek zouden een metrostation moeten krijgen. De centrale as komt in het ideaalplaatje van Leefbaar Almelo te liggen op Almelo Centraal. Dit alles in combinatie met de nog aan te leggen Agglolijn. Zo is er een uitstekende verbinding met de rest van de wereld. Volgens de partijleden is het graven van een metrobuis vrij eenvoudig en relatief goedkoop. Het prijskaartje dat aan de metro hangt valt mee, denkt LA, mits de Almelose bodem geschikt is. En de voordelen zijn talrijk: metros komen op tijd, ze rijden geheel automatisch en ze zijn daarom goedkoop. Misschien zelfs zo goedkoop dat Almeloërs in de toekomst gratis met de metro kunnen.
Bron: http://www.tctubantia.nl/regioportal/TC/0,2622,1665-Almelo-Regionieuws!!__1361288_,00.html
--
Mijn serieuze reactie: ROFLOL !!!
Die leefbaren zijn helemaal doorgedraaid.... .
quote:75.000 inwoners.
Op woensdag 11 december 2002 17:56 schreef CloudBox het volgende:
Hoe groot is dat Almelo anyway?
[Dit bericht is gewijzigd door QyRoZ op 11-12-2002 17:58]
Laten ze maar eerst eens geld investeren in het centrum om dat een beetje aantrekkelijk te maken.
quote:Tegenwoordig rijden de Wadloper-ééntjes, nog korter:
Op woensdag 11 december 2002 17:58 schreef dannyhaak het volgende:
Almelo heeft nog iets gaaf: de bustreinToen ik voor t eerst in twente was een half jaar geleden (k studeer in Enschede sinds kort) heb ik mij helemaal suf gelachen om een connexion diesel treintje van amper de lengte van een bus die op een spoortje ergens heen kachelt vanaf Almelo CS
Echt gaaf ding!
Tussen Almelo en Mariënberg, 1x per uur.
quote:Het OV ten voeten uit: je gaat van een plaats waar je niet wil zijn naar een plaats waar je niet wil zijn.
Op woensdag 11 december 2002 17:58 schreef CloudBox het volgende:
Je bent dus in 2 minuten in Almelo Zuid of in de buitenwijk.
[Dit bericht is gewijzigd door QyRoZ op 11-12-2002 18:02]
quote:Jaaa...!! Die bedoelde ik
Op woensdag 11 december 2002 18:00 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Tegenwoordig rijden de Wadloper-ééntjes, nog korter:
quote:Tilburg kan ik nog een klein beetje begrijpen, dat is de 6e stad van Nederland. Almelo ongeveer de 50e denk ik. Almelo is zelfs te klein voor een enkele tramlijn, laat staan een metro.
Op woensdag 11 december 2002 18:02 schreef Rulin het volgende:
ben al jaren aan het vechten voor een metro in tilburg..metro's zijn gewoon kicken en met het oog op de aankomende aantal inactieven nog niet eens zo'n slechte investering
quote:ja klopt..hoe zit het met de uitbreiding daar in almelo..vinex enzo?
Op woensdag 11 december 2002 18:03 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Tilburg kan ik nog een klein beetje begrijpen, dat is de 6e stad van Nederland. Almelo ongeveer de 50e denk ik. Almelo is zelfs te klein voor een enkele tramlijn, laat staan een metro.
tilburg breidt zich in razend tempo uit...veel mensen trekken naar de buitenwijken en het ov is daar behoorlijk slecht geregeld
quote:Uiteraard met een aftakking naar Tubbergen, Ootmarsum.en Denekamp. Geheel ondergronds natuurlijk, anders is het horizonvervuiling.
Op woensdag 11 december 2002 18:04 schreef vexz het volgende:
hahaha dat kan ook alleen maar in almelo, grappenmakers hahaha
TOPPIE! trek em dan gelijk ff door naar hengelo ach ja neem heel twente, alles wat in/vlakbij/tussen almelo enschede oldenzaal ligt, dus ook hengelo, borne, deurningen, lonneker, glanebrug
Ontopic:
Volstrekt belachelijk, zon kleine stad met een metro.. Kansloos die Leefbaar partijen..
quote:Met deze trein reis ik dus af en toe
Op woensdag 11 december 2002 18:00 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Tegenwoordig rijden de Wadloper-ééntjes, nog korter:
Best wel een relaxed ding
quote:
Op woensdag 11 december 2002 18:05 schreef CloudBox het volgende:
Leefbaar Urk is naar verluidt bezig met een systeem waar je lichaam molecuul voor molecuul wordt afgebroken, waarna je 1 seconde later twee straten verderop weer molecuul voor molecuul wordt opgebouwd. Deze dienst in niet beschikbaar op zondag.
quote:Voor zover ik weet heeft Almelo geen grote uitbreidingswijken. Ze willen wel over 15 jaar 100.000 inwoners hebben, maar geloof me: als er één plaats in Nederland is waar ik nog niet dood gevonden zou willen worden is het Almelo wel....
Op woensdag 11 december 2002 18:04 schreef Rulin het volgende:[..]
ja klopt..hoe zit het met de uitbreiding daar in almelo..vinex enzo?
tilburg breidt zich in razend tempo uit...veel mensen trekken naar de buitenwijken en het ov is daar behoorlijk slecht geregeld
quote:lonneker, glanebrug, deurningen..
Op woensdag 11 december 2002 18:04 schreef vexz het volgende:
hahaha dat kan ook alleen maar in almelo, grappenmakers hahaha
TOPPIE! trek em dan gelijk ff door naar hengelo ach ja neem heel twente, alles wat in/vlakbij/tussen almelo enschede oldenzaal ligt, dus ook hengelo, borne, deurningen, lonneker, glanebrug
quote:Ook niet in dat grote winkelcentrum?
Op woensdag 11 december 2002 18:06 schreef QyRoZ het volgende:maar geloof me: als er één plaats in Nederland is waar ik nog niet dood gevonden zou willen worden is het Almelo wel....
quote:je bedoelt: twentestad? (of hoe heet die shit? weerselo+denekamp+oostmarsum+rossum?)
Op woensdag 11 december 2002 18:05 schreef QyRoZ het volgende:[..]
Uiteraard met een aftakking naar Tubbergen, Ootmarsum.en Denekamp. Geheel ondergronds natuurlijk, anders is het horizonvervuiling.
tubbergen goed idee
quote:Vergelijkbare steden in het buitenland met evenveel inwoners (rond de 500.000) hebben ook geen metro. Helemaal niet zo raar dan. Een goed tramnetwerk hebben ze meestal wel.
Op woensdag 11 december 2002 18:06 schreef ChRoNiC het volgende:
In Den Haag geen metro vind ik wel vreemd. Best grote stad en dan zonder metro.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |