http://www.telegraaf.nl/b(...)ing_afgezwakt__.htmlquote:Paasviering afgezwakt
DEN HAAG - Paasvieringen op protestantse en rooms-katholieke basisscholen in Den Haag worden afgezwakt om ouders van islamitische leerlingen tegemoet te komen. Als kinderen van het thuisfront niet mogen rondlopen met een christelijk kruis, worden soms de bovenkant van paasstokken afgebroken.
In multiculturele wijken is het beter om de paasviering aan te passen aan de voornamelijk niet-christelijke leerlingen, zo klinkt het woensdag in het AD. Op de protestantse school O3 wordt bij de paaswandeling het bovenste deel van het kruis afgebroken als islamitische kinderen niet met een christelijk symbool willen rondlopen. Op ’t Palet in de Schilderswijk wordt tijdens het paasontbijt altijd een link gelegd met de koran.
Andere school
Voor sommige christelijke ouders is het nuanceren van de paasviering een reden om voor een andere school te kiezen. ,,Enerzijds moeten christelijke scholen ferm voor hun tradities staan, anderzijds moeten we respect hebben voor elkaar en ons begripvol opstellen'', zegt Ewald van Vliet, bestuursvoorzitter vande katholieke onderwijskoepel in Den Haag in de krant.
Eind vorig jaar bleek al dat scholen in Amsterdam hun kerstvieringen minder christelijk zouden hebben gemaakt onder druk van islamitische ouders. Zo veranderde het kerstdiner op een paar scholen in een eindejaarsdiner.
Waarom moet ik mij dan gaan schikken naar een ideologie waar ik totaal niets mee heb. En de overgrote hoeveelheid NL'ers ook niet? Dit is niet aanpassen en integreren, dit is onderwerpen aan.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:00 schreef Sigaartje het volgende:
Het is jammer dat deze discussie in de media altijd gaat over "Nederlandse cultuur"
Want dat is namelijk niet meer aan de orde.
Door de ontwikkeling van jaren kun je moeilijk gaan spreken over naties. We zijn gegoblasireerd. Nederland is geen volk meer, maar een land. We zijn gemengd. Take it or leave it.
Dan komen we op de tweede kwestie: die van godsdienst. Die is aan het uitsterven. Niemand gelooft meer. In feite zou je de feestdagen moeten verwijderen die geen godsdienstige betekenis meer hebben. Kerst en pasen hebben enkel nog maar een commerciele betekenis.
Islamitische feestdagen hebben nog wel een religieuze betekenis. Chriselijke niet meer.
Dus....
een en een is twee
logisch toch.
Ik vind het prima zo
Blijkbaar is dat nodig om het bijzonder onderwijs omver te werpen, het paard van troje binnen halen. ik weet op wat voor school mijn kinderen later gaan.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:01 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ik ben ook niet voor scholen die geloof prediken in wat voor vorm dan ook. Maar als je je koter op een christelijke school zet, worden de christelijke waarden onderwezen. Dat kan nog steeds in een westers land.
Dat daarbij christelijke symbolen en feesten een rol spelen is dan niet heel vreemd.
Moslims trappen hun koters daar ook op, waarom gaan zij dan weer repressief te werk en waarom zijn daar dan weer de 'links progressieven' die dat weer 'niet zo erg vinden'.
Ik moet me ook schikken naar lawaaierige auto's op de weg met kachelpijpen. Ik kan me er aan ergeren, dat doe ik ook, maar ik laat me niet gek maken.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom moet ik mij dan gaan schikken naar een ideologie waar ik totaal niets mee heb. En de overgrote hoeveelheid NL'ers ook niet? Dit is niet aanpassen en integreren, dit is onderwerpen aan.
Nee, ze willen niet laten zien dat zij er ook zijn. Ze willen maar 1 ding: hun verdorven ideologie verspreiden en iedereen er aan onderwerpen.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:05 schreef Sigaartje het volgende:
De moderne maatschappij is anders nu.
Godsdienst speelt geen rol meer. Die tijd is voorbij.
Waar het nu om gaat is identiteit. Zoiets als vlak voor de eerste wereldoorlog.
Denk je nou echt dat moslims zich druk maken om een paar paaskippen van brood? Ze willen gewoon laten zien dat zij er ook zijn. Daar draait het allemaal om.
Ik DENK dat ik wel weet wat voor een typetje jij bent en waar jij je kinderen naar toe stuurt.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Blijkbaar is dat nodig om het bijzonder onderwijs omver te werpen, het paard van troje binnen halen. ik weet op wat voor school mijn kinderen later gaan.
Dat willen ze! Stuk voor stuk! Zit in het DNA ingebakken bij die moslims.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:07 schreef Red_85 het volgende:
Nee, ze willen niet laten zien dat zij er ook zijn. Ze willen maar 1 ding: hun verdorven ideologie verspreiden en iedereen er aan onderwerpen.
Dat jij daar in mee gaat, is gewoon ranzig laf.
De een wat meer dan de ander..quote:Op woensdag 12 april 2017 11:08 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat willen ze! Stuk voor stuk! Zit in het DNA ingebakken bij die moslims.
Tegen het fascisme en voor de democratie vechten is tegen het bijzonder onderwijs vechtenquote:Op woensdag 12 april 2017 11:08 schreef Red_85 het volgende:
Apathisch. Werkelijk waar.
Alles waar voor gevochten is over de afgelopen 400 jaar en dan zo'n mentaliteit...
Dit dus...quote:Op woensdag 12 april 2017 11:08 schreef Red_85 het volgende:
Apathisch. Werkelijk waar.
Alles waar voor gevochten is over de afgelopen 400 jaar en dan zo'n mentaliteit...
Nee hoor, ik ben gewoon realistisch.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee, ze willen niet laten zien dat zij er ook zijn. Ze willen maar 1 ding: hun verdorven ideologie verspreiden en iedereen er aan onderwerpen.
Dat jij daar in mee gaat, is gewoon ranzig laf.
Maar ze hebben het allemaal! De een wat meer, de ander wat minder, maar nog steeds heel erg veel.quote:
Je spoort echt niet. Wat dacht je van vrijheid van meningsuiting ook in het onderwijs.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Tegen het fascisme en voor de democratie vechten is tegen het bijzonder onderwijs vechten
Ben je dan ook voor islamitische scholen?quote:Op woensdag 12 april 2017 11:12 schreef fjs het volgende:
[..]
Je spoort echt niet. Wat dacht je van vrijheid van meningsuiting ook in het onderwijs.
Dat is een recht dat in de grondwet staat.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ben je dan ook voor islamitische scholen?
Kun je niet lezen of zo? Vrijheid van meningsuiting...quote:Op woensdag 12 april 2017 11:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ben je dan ook voor islamitische scholen?
Belachelijkquote:Op woensdag 12 april 2017 11:15 schreef fjs het volgende:
[..]
Kun je niet lezen of zo? Vrijheid van meningsuiting...
En vrijheid van onderwijs.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:15 schreef fjs het volgende:
[..]
Kun je niet lezen of zo? Vrijheid van meningsuiting...
Al werd alleen de verticale arm bewaard, dan nog zijn er wel parallellen te vinden. De christelijke symboliek en iconografie zijn plooibaarder dan men vaak denkt.quote:Op woensdag 12 april 2017 11:02 schreef Copycat het volgende:
[..]
Het is een knieval! Een KNIEVAL! Hoe dan ook.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |