abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170158900

Dinsdag gaan we weer verder met de Champions League. Het miljoenenbal zal verder gaan in de kwartfinales en dat betekent dat er nog maar weinig saaie wedstrijdjes over zullen zijn. Alleen Atlético v Leicester is voor het plebs geen duel waar je warm voor loopt. Dat kan je wel bij Dortmund v Monaco, Juventus v Barcelona & Real Madrid v Bayern München. We beginnen mt Juventus v FC Barcelona. Vraag niet hoe, maar de Catalanen staan er.

Juventus had een vrij onbezorgde achtste finale tegen FC Porto. Ze hebben geen seconde een bedreiging gevormd voor Dybala, Higuain en de mannen. Nu staat de mannen uit Turijn wel een serieuzere taak te wachten waar in eigen competitie zes verliespunten voorsprong is op de concurrentie. De titel is wel eens eerder binnengehaald, maar ook dit jaar lijken ze het te worden. Mede doordat ze thuis zo ongenaakbaar zijn: al meer dan 30 competitiezeges op rij. Kunnen ze deze lijn doortrekken naar FC Barcelona?

De Catalanen staan er dus, zoals gezegd, door een godswonder. Door wat magie van Messi en Neymar en een nieuwe theateract van Suarez werd het liefst 6-1 waardoor de 4-0 nederlaag in Parijs werd weggepoetst. In de competitie gaan de Catalanen vrolijk door met morsen, zelfs als Real Madrid de spanning terug lijkt te brengen. Een paar dagen nadat de remuntada gelukt was, moest Barcelona op bezoek bij Deportivo La Coruña (Neymar speelde niet mee want hij ging gezellig naar de verjaardag van zijn zus) en het werd 2-1 voor de degradatiekandidaat. Op zaterdag 8 april gingen ze op bezoek bij Malaga maar daar werd met 2-0 verloren.

De remuntada werd bereikt met een 3-4-3 systeem, wat Lucho tegen Sevilla bijvoorbeeld doortrok. Het was een galavoorstelling, vooral in de eerste helft. God en ik zouden denken dat je daarop door zou bouwen, maar Lucho Enrique denkt daar anders over. Tegen Malaga haalde hij er weer een 4-3-3 uit de kast met onze vriend Jeremy Mathieu uit de kast. In de rust (1-0 Malaga) wist hij niet hoe snel hij weer naar 3-4-3 was. Hups, Iniesta en Sergi Roberto erin en gaan. Maar het mocht niet baten. Enrique lijkt dus af te stevenen op geen landstitel dus dan moet er maar met een CL en/of Copa Del Rey het stokje over worden gegeven aan de nieuwe hoofdtrainer. De nieuwe hoofdtrainer zal waarschijnlijk Ernesto Valverde (coach Athletic Bilbao) of Juan Carlos Unzue (assistent Enrique) worden. Regen, drup.

Dinsdag 11 april, 20:45, Juventus v FC Barcelona
pi_170158936
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 23:02 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

OptaJose twitterde op woensdag 05-04-2017 om 21:01:22 3 - Porteros con mejor % de paradas en la Liga 16/17 (+10 PJ):Sergio Asenjo 82%MARC-ANDRÉ TER STEGEN 80%Sergio Rico 75% reageer retweet
Nu nog belangrijkere reddingen maken zoals andere wereldkeepers, een Courtoius of De Gea hadden er vandaag echt geen 3 tegen gekregen , of 4 in Parijs.
  dinsdag 11 april 2017 @ 23:12:05 #3
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_170158980
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 23:09 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Nu nog belangrijkere reddingen maken zoals andere wereldkeepers, een Courtoius of De Gea hadden er vandaag echt geen 3 tegen gekregen , of 4 in Parijs.
Hij pakt twee honderd procent kansen van Higuain.
Put these foolish ambitions to rest.
  dinsdag 11 april 2017 @ 23:13:10 #4
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_170159006
Net of hij wat kan doen aan de 1-0 en de 3-0, ook zo mooi. Het enige wat hem daar te verwijten valt is dat er niemand bij de palen staat, maar dat kan evengoed instructie vanaf de bank zijn. Lachwekkend is het.
pi_170159041
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 23:12 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat doet mijn hond ook
  dinsdag 11 april 2017 @ 23:15:55 #6
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_170159055
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 23:14 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Dat doet mijn hond ook
Dat is niet zo boeiend. Hij stelt dat Ter Stegen geen belangrijke reddingen verricht - complete onzin, zo blijkt. Los van het feit dat hij Barcelona ook nog in de race hield in Malaga afgelopen weekend, maar dat geheel terzijde.
  dinsdag 11 april 2017 @ 23:20:23 #7
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170159125
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 23:12 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat het 100 procent kansen zijn betekent nog niet dat ze als dusdanig zijn ingeschoten.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 11 april 2017 @ 23:23:53 #8
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_170159171
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 23:20 schreef Caland het volgende:

[..]

Dat het 100 procent kansen zijn betekent nog niet dat ze als dusdanig zijn ingeschoten.
Maar dat doet niets af van of het wel of geen belangrijke reddingen zijn.
  dinsdag 11 april 2017 @ 23:32:08 #9
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_170159256
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 23:23 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Maar dat doet niets af van of het wel of geen belangrijke reddingen zijn.
Uhm, jawel.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_170159265
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 april 2017 23:15 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]

Dat is niet zo boeiend. Hij stelt dat Ter Stegen geen belangrijke reddingen verricht - complete onzin, zo blijkt. Los van het feit dat hij Barcelona ook nog in de race hield in Malaga afgelopen weekend, maar dat geheel terzijde.
Geen idee. Zie Barca zelden spelen, maar in de CL vind ik het geen topper. Die 2-0 was toch ook wel houdbaar vandaag.
  woensdag 12 april 2017 @ 00:23:27 #11
104871 remlof
Europees federalist
pi_170161952
Wat was Barça slecht gisteravond. Enorm teleurstellend. Wel genoten van Juventus en met name die Dybala, toffe speler :). Zou me verder niet verbazen mocht Barça alsnog de wedstrijd weer om weten te draaien in de return. Thuis kunnen ze vaak boven zichzelf uitstijgen.
pi_170162303
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:37 schreef Dejannn het volgende:
Wat was Barça slecht gisteravond. Enorm teleurstellend. Wel genoten van Juventus en met name die Dybala, toffe speler :). Zou me verder niet verbazen mocht Barça alsnog de wedstrijd weer om weten te draaien in de return. Thuis kunnen ze vaak boven zichzelf uitstijgen.
Nee, thuis worden ze nog meer geholpen door de scheids.

Dan zijn alle duikpartijen ineens vrije trappen of penalty's.
pi_170162596
quote:
10s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:59 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Nee, thuis worden ze nog meer geholpen door de scheids.

Dan zijn alle duikpartijen ineens vrije trappen of penalty's.
Laat ze dat in Catalonië maar niet horen, daar hebben ze juist het gevoel dat alles en iedereen tegen Barça is ;)
  woensdag 12 april 2017 @ 10:29:01 #15
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_170162711
Zou mooi zijn als de halve finalisten uit 4 verschillende landen komen.

Juventus, Monaco, Bayern & Atletico aub.
  woensdag 12 april 2017 @ 10:32:22 #16
21467 franske19
Hit the deck!
pi_170162772
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:18 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Laat ze dat in Catalonië maar niet horen, daar hebben ze juist het gevoel dat alles en iedereen tegen Barça is ;)
In La Liga zijn ze dit seizoen een aantal keer behoorlijk genaaid maar Europees hebben ze echt niks te klagen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 april 2017 23:32 schreef hafcfan het volgende:

[..]

Geen idee. Zie Barca zelden spelen, maar in de CL vind ik het geen topper. Die 2-0 was toch ook wel houdbaar vandaag.
Zie het verschil met Buffon. Barca kreeg twee dikke 1 op 1 kansen en hij houdt zijn doel schoon.
pi_170163543
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 10:29 schreef hhh38 het volgende:
Zou mooi zijn als de halve finalisten uit 4 verschillende landen komen.

Juventus, Monaco, Bayern & Atletico aub.
En dan Monaco als uiteindelijke winnaar. Wat een machtig voetbal spelen die zeg.
pi_170163572
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

En dan Monaco als uiteindelijke winnaar. Wat een machtig voetbal spelen die zeg.
Die kunnen niet echt verdedigen.
pi_170163583
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:27 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Die kunnen niet echt verdedigen.
Gelukkig kunnen ze wel aanvallen.
pi_170163650
quote:
1s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:28 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Gelukkig kunnen ze wel aanvallen.
Nu mogen ze het eens laten zien tegen ploegen die daadwerkelijk iets voorstellen in de semi's. Ik voorspel dat ze er 'gewoon' afgaan tegen Bayern München of Juventus.
pi_170163656
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 09:37 schreef Dejannn het volgende:
Ze waren best slecht ja, maar wel veel beter (zo moeilijk is dat ook weer niet) dan de uitwedstrijd in Parijs. Dat was echt kansloos.
pi_170163748
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:32 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Nu mogen ze het eens laten zien tegen ploegen die daadwerkelijk iets voorstellen in de semi's. Ik voorspel dat ze er 'gewoon' afgaan tegen Bayern München of Juventus.
Mee eens. Zal een stuk lastiger worden dan hun potjes in de Franse competitie en tot nu toe in CL. Hun instelling vind ik als neutrale kijker heerlijk. Vol op de aanval. Die potjes tegen City bijvoorbeeld. Genot om naar te kijken.
pi_170165795
quote:
6s.gif Op woensdag 12 april 2017 11:32 schreef Bolasie het volgende:

[..]

Ze waren best slecht ja, maar wel veel beter (zo moeilijk is dat ook weer niet) dan de uitwedstrijd in Parijs. Dat was echt kansloos.
Mee eens hoor, maar of dat een vergelijking is die je moet willen maken ... al geef je dat eigenlijk zelf ook al aan :).

Ik had verwacht dat Barça had geleerd van die afgang in Parijs, maar zo'n grote ploeg met zulke fantastische spelers zich weer zo te kijk laat zetten vind ik verbazingwekkend. Ik ben er voor dit seizoen ook wel klaar mee, normaal ben ik in principe wel wat meer pro-Barça vanwege maar ik zou het eigenlijk lachwekkend vinden als ze nu weer een of ander mirakel weten te bewerkstelligen in de return. Ik gun het Juventus nu meer dan Barça, al is het natuurlijk afwachten. Barça heeft zeker de kwaliteit om thuis pakweg 5-0 te winnen :).
pi_170165846
quote:
0s.gif Op woensdag 12 april 2017 13:51 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Mee eens hoor, maar of dat een vergelijking is die je moet willen maken ... al geef je dat eigenlijk zelf ook al aan :).

Ik had verwacht dat Barça had geleerd van die afgang in Parijs, maar zo'n grote ploeg met zulke fantastische spelers zich weer zo te kijk laat zetten vind ik verbazingwekkend. Ik ben er voor dit seizoen ook wel klaar mee, normaal ben ik in principe wel wat meer pro-Barça vanwege maar ik zou het eigenlijk lachwekkend vinden als ze nu weer een of ander mirakel weten te bewerkstelligen in de return. Ik gun het Juventus nu meer dan Barça, al is het natuurlijk afwachten. Barça heeft zeker de kwaliteit om thuis pakweg 5-0 te winnen :).
Verbaas je je er nou echt niet over dat Barça zich al voor de miljoenste keer in dit seizoen aan dezelfde steen stoot? PSG is echt niet de eerste in de reeks van geweldige faalwedstrijden.
pi_170166332
Het probleem van Barca is op een iets ander niveau hetzelfde probleem als dat van Feyenoord in uitwedstrijden: gebrek aan beleving
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')