Maar natuurlijk moet er eerst gepraat worden. Mocht het China lukken om NK te stoppen met het ontwikkelen van die wapens dan gaat iedereen natuurlijk voor die optie. Maar diplomatie heeft de afgelopen tientallen jaren niet geholpen. Nu moet er een plan b klaar staan mocht China toch niet in staat te zijn om hun de jure vazalstaat tot orde te roepen.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:42 schreef SureD1 het volgende:
[..]
We worden het niet eens Vigen... Je kan dit door stille diplomatie aanpakken, en ja dat zal via China moeten gaan want dat is het enige land waar NK serieus mee praat...
Mijns inziens is er geen enkele reden om een 'chain of events' te beginnen die mogelijk in een een nucleaire holocaust ontaardt, zelfs niet om proliferatie van rogue states te voorkomen...
Dat wel maar wat willen we dan? De wereld is niet maar een plek maar je iedereen bergen met goud kan aanbieden. Er moeten keuzes gemaakt worden en die keuzes zijn niet leuk, niemand wilt die keuzes maken maar ze moeten gemaakt worden. Het beste wat we kunnen doen is zorgen dat er een humanitaire uitweg komt zodat de burgers weg kunnen en alleen militaire plekken aangevallen kunnen worden.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:44 schreef Cherna het volgende:
[..]
En het volk is weer de dupe door een stel incompetente narcisten mocht dat gebeuren.
Weinig aan te doen lijkt me. Ik denk ook dat de Noord Koreaanse bevolking veel te geindoctrineerd is om "bevrijd" te worden. Als Kim wordt opgeruimd denk ik niet dat we veel dankbetuigingen van Noord Koreanen kunnen verwachten.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:44 schreef YazooW het volgende:
Eigenlijk wel jammer dat de discussie (niet zozeer hier op Fok maar meer international gezien) steeds over de nucleaire wapens gaat. Dat terwijl de Noord Koreaanse bevolking al decennia lang te lijden heeft. Mocht Kimmetje zijn nucleaire programma stopzetten dan vind iedereen het verder wel okay dat de Noord Koreaanse bevolking zwaar te lijden heeft.
Thanks, las net op Twitter dat het om zo'n 600.000 burgers zou gaan? Das best veel. Maar zie veel verschillende info voorbij komen.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:44 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
NWS / Spanningen op het Koreaanse schiereiland #4
Ja dat is ook het sneue... Mensen kunnen gewoon accepteren dat die mensen in NK letterlijk slaven blijven zolang NK geen kernwapens meer maakt... Nee, dit keer moet dat hele regime hard worden aangepakt en de NK'se bevolking worden bevrijdt.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:44 schreef YazooW het volgende:
Eigenlijk wel jammer dat de discussie (niet zozeer hier op Fok maar meer international gezien) steeds over de nucleaire wapens gaat. Dat terwijl de Noord Koreaanse bevolking al decennia lang te lijden heeft. Mocht Kimmetje zijn nucleaire programma stopzetten dan vind iedereen het verder wel okay dat de Noord Koreaanse bevolking zwaar te lijden heeft.
Rusland zelf dreigde vroeger met het invallen van NK als ze door zouden gaan met het maken van kernwapens. Rusland is NK ook zat geworden de afgelopen jaren. Ze zijn meer een last geworden.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:48 schreef Bensel het volgende:
Amerika die een buurland van de Russen aanvalt, what could go wrong...
Het word steeds moeilijker keuzes te maken als de verhoudingen steeds slechter worden. Trump zit er 3 maanden en de verhoudingen zijn slechter dan ooit globaal gezien.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:46 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dat wel maar wat willen we dan? De wereld is niet maar een plek maar je iedereen bergen met goud kan aanbieden. Er moeten keuzes gemaakt worden en die keuzes zijn niet leuk, niemand wilt die keuzes maken maar ze moeten gemaakt worden.
Vooral deze tekst valt mij opquote:Op woensdag 12 april 2017 22:48 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Thanks, las net op Twitter dat het om zo'n 600.000 burgers zou gaan? Das best veel. Maar zie veel verschillende info voorbij komen.
quote:On Wednesday, North Korean officials told foreign journalists in Pyongyang invited to mark the national holiday that their schedule had been cancelled, and to instead meet early on Thursday to prepare for a "big and important event".
weet ik maar ja, tis wel amerika, en ook daar zijn spanningen op het moment. We leven in rare tijden. Maar een Gulden Draak opengetrokken hier. Als armageddon plaatsvindt, dan maar ff genietenquote:Op woensdag 12 april 2017 22:49 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Rusland zelf dreigde vroeger met het invallen van NK als ze door zouden gaan met het maken van kernwapens. Rusland is NK ook zat geworden de afgelopen jaren. Ze zijn meer een last geworden.
Deadline ligt wel wat verder, als hij er is... als die mensen dan vertrekken zijn ze natuurlijk nog niet het land uit. Als er iets gebeurt zal het later vannacht (lokale tijd nl) zijn.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:35 schreef ChrisCarter het volgende:
Ik blijf in elk geval tot zeker 00.00 het nieuws hierover volgen. Dan zou die deadline verstreken zijn uit die Twitter toch?
Edit:
Zou dit ook relevant zijn?
http://www.foxnews.com/po(...)upplies-instead.html
quote:Op woensdag 12 april 2017 22:50 schreef Roland_Deschain het volgende:
Is er ergens al wat loos? Kan ik mijn zak popcorn al openmaken?
Over precies een uur moeten de journalisten klaarstaantwitter:JeremyKohCNA twitterde op woensdag 12-04-2017 om 16:59:50We've been told to be ready to move out at 620am, but no idea why. Also, no cell phones allowed. #Pyongyang #Dprk https://t.co/DO1yziIEMq reageer retweet
Jep. Iemand linkje naar Noord-Koreaanse tv?quote:Op woensdag 12 april 2017 22:52 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
Vooral deze tekst valt mij op
[..]
Dit heeft niets te maken met Trump, Clinton had ook dezelfde keuze moeten maken. Plan B. Geen tijd voor diplomatie meer.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:52 schreef Cherna het volgende:
[..]
Het word steeds moeilijker keuzes te maken als de verhoudingen steeds slechter worden. Trump zit er 3 maanden en de verhoudingen zijn slechter dan ooit globaal gezien.
Het is een zakenman maar geen politicus. Totaal onberekenbaar.
Denk dat het uiteindelijk een pure troll uitnodiging is en dat ze zoals gewoonlijk dom gaan dreigen en praten hoe geweldig NK wel niet is.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:52 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
[..]
Ja. En eerder die evacuatie.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:52 schreef ChrisCarter het volgende:
[..]
[..]
Ah, mooi. Nog even tijd om lekker te schijten en vervolgens te douchen. De popcorn, het koude bier en alle mogelijke livestreams zijn gechecked.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:54 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]Over precies een uur moeten de journalisten klaarstaantwitter:JeremyKohCNA twitterde op woensdag 12-04-2017 om 16:59:50We've been told to be ready to move out at 620am, but no idea why. Also, no cell phones allowed. #Pyongyang #Dprk https://t.co/DO1yziIEMq reageer retweet
De verstandhouding met Rusland en China verbeteren. Zij zijn mogelijk bij machte om NK in toom te houden.quote:Op woensdag 12 april 2017 22:56 schreef vigen98 het volgende:
[..]
Dit heeft niets te maken met Trump, Clinton had ook dezelfde keuze moeten maken. Plan B. Geen tijd voor diplomatie meer.
NK heeft al laten zien dat ze zich ook door Rusland en China niet zal laten dicteren... Het heeft geen zin, die Kim Jon Un vetklep is gewoon niet tot verstand te brengen.quote:Op woensdag 12 april 2017 23:02 schreef Cherna het volgende:
[..]
De verstandhouding met Rusland en China verbeteren. Zij zijn mogelijk bij machte om NK in toom te houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |