Ik kwam er pas vandaag aan toe om de 126 op de brug te krijgen. Uiteindelijk valt het allemaal wel mee, niets wat ik niet verwacht had eigenlijk.
- Wiellager linksvoor is flauw hoorbaar.
- Wiellager linksachter mag nog een tandje strakker, al is het niet rampzalig. Er zit zo'n afstandsbus in die krimpt bij het aandraaien, en nadat ik de rubberen klos heb vervangen is die moer misschien niet vast genoeg aangedraaid tot aan die afstandsbus.
- Revisie stuurhuis dus.
- Hoofdremcilinder en aanvoerslangen vervangen. Waarschijnlijk komt de lekkage door uitgedroogde aanvoerslangen vanaf het reservoir, die de aansluitrubbers op de cilinder onder spanning zetten zodat vloeistof er doorheen kan zweten. Voor de werking van de remmen heeft het geen invloed, maar voor 20e pak ik de cilinder maar meteen mee.
- Bakrubbers zijn weer eens gaar.
- Lekkage uit de bak bij de aandrijfassen. Is op zich al heel lang zo en kreeg het toen al niet goed opgelost. Met periodiek bijvullen kan het ook, maar ik ga toch even kijken of een tweede poging nog wat effect heeft.
- Bodem lijkt nog altijd in vrij goede staat (voor een 126 op deze leeftijd)
- Verder niet zo noodzakelijk: klos van de aandrijfas rechts dus vervangen omdat ik vermoed dat die ook wel redelijk ingesleten is, carterpanpakking vervangen om te kijken of dat iets helpt tegen zweten olie (als ik toch de olie ga vervangen), vrije slag koppeling iets afstellen, remmen nalopen en als ik wel ermee weg ga; eventueel preventief vervangen voor eigen gemoedsrust, en kijken of ik het verwarmingsklepje goed kan laten afsluiten.
De rubbers van de ophanging lijken allemaal nog wel aardig goed, er zit geen overmatige speling op de draagarmen voor of achter. Ik bestel de rubbers wel alvast, dan heb ik ze voor het geval dat.