Een registratie is niet alleen negatief als in de zin dat je meteen geen hypotheek meer kunt krijgen.quote:Op maandag 10 april 2017 16:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik hoor dat je tegenwoordig bij een telefoon abonnement een BKR registratie krijgt. Maar als dat zo is heeft 3/4 Nederland zo'n registratie en kan alleen 1/4 Nederland nog maar een hpyotheek krijgen?
Waar is die registratie dan voor? Dat je niet een geldlening meer kan afsluiten zomaar?quote:Op maandag 10 april 2017 16:07 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Een registratie is niet alleen negatief als in de zin dat je meteen geen hypotheek meer kunt krijgen.
Daarom neemt iedereen een sim-only abonnement en nee dat is niet hetzelfde als een telefoon met abonnement.quote:Op maandag 10 april 2017 16:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik hoor dat je tegenwoordig bij een telefoon abonnement een BKR registratie krijgt. Maar als dat zo is heeft 3/4 Nederland zo'n registratie en kan alleen 1/4 Nederland nog maar een hypotheek krijgen?
Je krijgt gewoon 10/20k minder hypotheek door die iPhone van jequote:Op maandag 10 april 2017 16:07 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Een registratie is niet alleen negatief als in de zin dat je meteen geen hypotheek meer kunt krijgen.
De registratie is er voor geldverstrekkers. Alleen als je ergens een schuld hebt en langer als 2 maanden niet betaalt, krijg je een negatieve registratie.quote:Op maandag 10 april 2017 16:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Waar is die registratie dan voor? Dat je niet een geldlening meer kan afsluiten zomaar?
Het BKR registreert welke leningen je hebt (in allerlei vormen: rood kunnen staan en een creditcard worden ook geregistreerd). Kom je je betalingsverplichtingen niet na, dan krijg je een codering. En dan heb je een probleem als je bijv. een hypotheek of lening wilt afsluiten.quote:Op maandag 10 april 2017 16:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Waar is die registratie dan voor? Dat je niet een geldlening meer kan afsluiten zomaar?
Het ligt aan welke notitie.quote:Op maandag 10 april 2017 16:08 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring (pas bezig geweest met hypotheek) krijg je een stukje minder doordat er 1 tel abbo aanwezig was. Dit scheelde 12K op de totale som, geen grap en nooit achterstand gehad of iets dergelijks.quote:Op maandag 10 april 2017 16:10 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
De registratie is er voor geldverstrekkers. Alleen als je ergens een schuld hebt en langer als 2 maanden niet betaald, krijg je een negatieve registratie.
Het is ook geen probleem MAAR je krijgt wel minder hypotheek. Kan zo 5-10% schelen. Daarom gewoon toestel los kopen en sim-only abbotje, want die worden niet BKR geregistreerd gek genoeg.quote:Op maandag 10 april 2017 16:11 schreef RM-rf het volgende:
BKR registreert kredieten? als het abbo in combinatie met een telefoon komt die je vervolgens maandelijks afbetaald is dat dus een lening en die registreert het BKR.
Ook bv een bepaald limiet op je creditcard wordt bij het BKR geregistreerd.
Dit is een 'positieve' registratie
dat maakt verder niet zoveel uit voor je mogelijkheid een hypotheek af te sluiten...
Problemen kan je wel hebben als je uitstaande kredieten niet tijdig hebt kunnen terugbetalen, of een achterstand in de aflossing hebt of eerder een schuld opgelopen en deze in de tussentijd wel afbgelost, maar ook deze blijft enige tijd vermeld staan.
Praat geen onzin.quote:Op maandag 10 april 2017 16:12 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het is ook geen probleem MAAR je krijgt wel minder hypotheek. Kan zo 5-10% schelen. Daarom gewoon toestel los kopen en sim-only abbotje, want die worden niet BKR geregistreerd gek genoeg.
Ik spreek uit eigen ervaring. Gemiddeld (wij zijn bij 4 partijen geweest) scheelde het 12K op de totale hypotheeksom.quote:
Omdat je een telefoonabonnement had. Tuuuuurlijk.quote:Op maandag 10 april 2017 16:13 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik spreek uit eigen ervaring. Gemiddeld (wij zijn bij 4 partijen geweest) scheelde het 12K op de totale hypotheeksom.
Welke partijen?quote:Op maandag 10 april 2017 16:13 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ik spreek uit eigen ervaring. Gemiddeld (wij zijn bij 4 partijen geweest) scheelde het 12K op de totale hypotheeksom.
Jazeker. Je weet dat die regels vanaf dit jaar aangescherpt zijn? Waarom denk je dat 2 op de 3 overstapt op sim-only icm toestel?quote:Op maandag 10 april 2017 16:14 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Omdat je een telefoonabonnement had. Tuuuuurlijk.
Of het 12k is weet ik niet, maar het maximale bedrag dat ze aan je willen/mogen uitlenen gaat er logischerwijs wel door omlaag. Of vind je dat ook niet logisch?quote:
Ja hoor, laat maar zien.quote:Op maandag 10 april 2017 16:15 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Jazeker. Je weet dat die regels vanaf dit jaar aangescherpt zijn? Waarom denk je dat 2 op de 3 overstapt op sim-only icm toestel?
SNS Bank
Nationale Nederlanden
Rabobank
Delta Lloyd
Alle 4 gaven exact hetzelfde aan. Je mag wel in mijn papieren kijken hoor als je wilt
Was in mijn geval 12k he. Bij de een wat meer als bij de ander etcquote:Op maandag 10 april 2017 16:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Of het 12k is weet ik niet, maar het maximale bedrag dat ze aan je willen/mogen uitlenen gaat er logischerwijs wel door omlaag. Of vind je dat ook niet logisch?
Nee, jij wel?quote:Op maandag 10 april 2017 16:18 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Of het 12k is weet ik niet, maar het maximale bedrag dat ze aan je willen/mogen uitlenen gaat er logischerwijs wel door omlaag. Of vind je dat ook niet logisch?
Tot je een keer een rekening niet betaalt of je telefoonprovider weer eens een administratief foutje maakt.quote:Op maandag 10 april 2017 16:07 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het wel omlaag. Het is een LENING. Geen verschil met een Creditcard op krediet bijvoorbeeld. Let wel het gaat hier om Toestellen ICM abonnement dus bijvoorbeeld iPhone + 100 min voor 50 euro per maand. Dit geld niet voor een Simpel.nl abonnement he das wat anders.quote:
Een creditcardlimiet en roodstand verlagen (of verlaagden) dat bedrag ook. Dan moe(s)t je eerst die limieten opzeggen, je hypotheek afsluiten en dan kon je ze weer nemenquote:
Kloptquote:Op maandag 10 april 2017 16:21 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Een creditcardlimiet en roodstand verlagen (of verlaagden) dat bedrag ook. Dan moe(s)t je eerst die limieten opzeggen, je hypotheek afsluiten en dan kon je ze weer nemen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |