Bart Arens (die voor radio 2 naar Kiev gaat) zei van de week al 'het wordt interessant maandag want ik heb begrepen dat Francesco geen woord Engels spreekt en ik spreek geen woord Italiaans').quote:
Hij liep bij EIC ook al zo te struggelenquote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:25 schreef Cee het volgende:
[..]
Bart Arens (die voor radio 2 naar Kiev gaat) zei van de week al 'het wordt interessant maandag want ik heb begrepen dat Francesco geen woord Engels spreekt en ik spreek geen woord Italiaans').
Beetje overdreven idd.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:29 schreef Majkool het volgende:
Die Nederlandse fanpers altijdhttps://twitter.com/RichardCrommert/status/860757757900836865
Engels is wat te westers misschienquote:Op zaterdag 6 mei 2017 16:49 schreef Poepz0r het volgende:
Wel schandalig dat je niet de moeite neemt om wat Engels te leren. Geld niet alleen voor Italie maar voor meer landen. Je hoeft het niet vloeiend te spreken maar komop er kijken 200 miljoen mensen en je kunt geen woord uitspreken. Lekker gezellig
Even in tweet-tag gezet:quote:Op zaterdag 6 mei 2017 09:29 schreef Majkool het volgende:
Die Nederlandse fanpers altijdhttps://twitter.com/RichardCrommert/status/860757757900836865
twitter:RichardCrommert twitterde op zaterdag 06-05-2017 om 09:26:56Einde repetitie voor The Vol Sisters. Geen twijfel mogelijk: dit hoort bij 10 beste inzendingen dit jaar. Ik wil nu potje janken, zo goed reageer retweet
Echt wel. Hij kan "singing in the rain" zeggen. Zijn toch al vier woorden.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 16:49 schreef Poepz0r het volgende:
Wel schandalig dat je niet de moeite neemt om wat Engels te leren. Geld niet alleen voor Italie maar voor meer landen. Je hoeft het niet vloeiend te spreken maar komop er kijken 200 miljoen mensen en je kunt geen woord uitspreken. Lekker gezellig
quote:Op zaterdag 6 mei 2017 17:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Echt wel. Hij kan "singing in the rain" zeggen. Zijn toch al vier woorden.
Het Engels van Italianen is sowieso doorgaans echt ruk. Ik ben er zo 1 keer in de twee jaar en elke keer kom ik hooguit twee mensen tegen die ook maar een beetje redelijk Engels spreken. Het valt me nog mee dat de Italiaanse inzendingen van de afgelopen jaren nog wel redelijk vooruit konden op het ESF.quote:Op zaterdag 6 mei 2017 18:48 schreef marcodej het volgende:
Ik vind het a la 2017 echt onbegrijpelijk dat je als inwoner van een ontwikkeld Europees land als Italië, geen woord engels spreekt.
Best een lekkere remixquote:Op dinsdag 9 mei 2017 17:29 schreef Elfletterig het volgende:
Oh wow.... https://open.spotify.com/album/38NawQl2wWxS2sT9flZrg1![]()
Niet minder dan 10 verschillende remixes van het nummer
Diverse staan er ook op YouTube, zoals deze:
Ook wel een fijn liedjequote:
Eens, maar toch schrok ik zelf echt van zijn optreden. Het is me net iets te kitscherig, en dan heb ik het echt niet over de aap, want hij kreeg zelfs nog alle ruimte om dat te duiden in het interviewquote:Op woensdag 10 mei 2017 00:00 schreef Elfletterig het volgende:
Ik stoor me mateloos aan van die figuren die zonder enige kennis van zaken het liedje meteen al afbranden, omdat er op het podium een aap meedanst. Net ook weer zo'n muts aan tafel bij Pauw
Smaken verschillen; je hoeft een liedje niet goed te vinden. Maar als je dan commentaar levert, zorg dan dat je weet waarover je praat. Sowieso past ons vanuit Nederland - een land dat bijna nooit meer een Nationaal Songfestival houdt - de nodige bescheidenheid.
Italië stuurt de winnaar het gerenommeerde San Remo-festival. Dacht je dat Gabbani dat zomaar heeft gewonnen? Een land als Zweden doet ook bijzonder veel moeite. Daar kunnen wij als Nederland een voorbeeld aan nemen. Maar nee hoor, lekker hautain en zonder kennis van zaken de nummers van Italië en Zweden afzeiken....
Nee, Zweden heeft een heel slim, gelikt, catchy, goed geproduceerd, toegankelijk liedje met een doordachte podium-act. Dat hoeft niet je persoonlijke voorkeur te hebben, maar vanuit Nederland, met onze hap-snap-benadering, mogen we wel een paar toontjes lager zingen. We hebben al 41 jaar niet meer gewonnen; arrogant als we zijn. En de enige keer dat we dichtbij waren, hadden we zelf ook een goed doordachte, gelikte podium-act.quote:
Elk land kiest zijn afgevaardigde natuurlijk in alle rust etc. Probleem is dat de 250 miljoen kijkers Italië zaterdag voor de eerste x zien en direct die aap zien en dat valt negatief op. De meeste kijkers zijn niet geïnteresseerd om uit te zoeken waarom die aap etc. Alleen de echte ESF volgers zoals wij. Daarnaast is hij vocaal bijzonder matig al meerdere malenquote:Op woensdag 10 mei 2017 00:00 schreef Elfletterig het volgende:
Ik stoor me mateloos aan van die figuren die zonder enige kennis van zaken het liedje meteen al afbranden, omdat er op het podium een aap meedanst. Net ook weer zo'n muts aan tafel bij Pauw
Smaken verschillen; je hoeft een liedje niet goed te vinden. Maar als je dan commentaar levert, zorg dan dat je weet waarover je praat. Sowieso past ons vanuit Nederland - een land dat bijna nooit meer een Nationaal Songfestival houdt - de nodige bescheidenheid.
Italië stuurt de winnaar het gerenommeerde San Remo-festival. Dacht je dat Gabbani dat zomaar heeft gewonnen? Een land als Zweden doet ook bijzonder veel moeite. Daar kunnen wij als Nederland een voorbeeld aan nemen. Maar nee hoor, lekker hautain en zonder kennis van zaken de nummers van Italië en Zweden afzeiken....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |