abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_170098873
Ik heb een site bij Strato, maar wil hem graag verhuizen naar domein 2 dat ik verleden week aangevraagd heb. Helaas linkt de nieuwe url door naar de site op domein 1, in plaats van een leeg domein te laten zien.

Er was al een eigen ftp-account aangevraagd voor domein 2, en een eigen startmap voor domein 2 (met enkel een index.htm-testbestandje erin) is daar al geïnstalleerd. Die startmap zou als resultaat een lege webruimte moeten opleveren, maar dat is dus niet zo.

Wat gaat hier fout? De startmap heb ik '2nd' als naam gegeven; moet hij een specifieke benaming hebben om herkend te worden?

Ik heb de helpdesk getwitterd, maar helaas hult Strato zich in stilzwijgen. Misschien is er hier wel iemand die het weet.
pi_170100256
Moet je niet in het control panel de juiste homedir aangeven voor die 2de site? Volgens mij zit dat ergens bij dns of domein beheer.

Wat je met ftp doet is enkel de wijze en locatie waar je bestand upload voor de site, niet de configuratie van de site zelf wijzigen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_170100277
beide domeinen staan op dezelfde server als ik het goed begrijp? (zo nee: dns checken)

de index.htm verwijst niet toevallig naar domein 1? (en is dus vrij van scripts e.d.)

webserver heeft een extra vhost voor domein 2?(al kan jij dat misschien niet zien, daar moet je voor bij strato zijn dan)
pi_170100305
Heb je wel - bij het kopen van je domeinnaam - geselecteerd dat het om een domein met webruimte gaat, en niet slechts een losse domeinnaam?

Het zou inderdaad kunnen dat je bij Strato kunt inloggen en daar het gedrag van de domeinnaam kunt selecteren, zoals bijvoorbeeld dat hij permanent doorlinkt of een eigen website moet laten zien.
That dude there. I need his prosthetic leg.
pi_170100555
Ik ben er inmiddels uit; er bleken in het 'control panel' bij Strato twee dingen te zijn die nogal veel op elkaar leken, en die ik beiden in moest stellen. Ik had er slechts eentje ingesteld. Bij beiden was dat ene mapje erbij betrokken.

Nu nog hopen dat ik Wordpress er correct op krijg. Ik heb in m'n pakket (is nog een starterspakket van vorige provider Lycos, die op een gegeven moment in Strato op ging) niet de zogenaamde 'appwizard' die andere Strato-gebruikers wel hebben.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2017 09:49:45 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')