Is het bullshit dat vrouwen geil worden of zin krijgen in sex door chocola?
Ik dank u zeer,
~Des
Maar dat ik geil wordt van chocola? Nou niet echt.
quote:ik ga zo even opzoek naar de wetenschappelijke onderbouwing,
Op woensdag 11 december 2002 15:01 schreef Desdinova het volgende:
Sommige zeggen dat vrouwen geil worden, of zin krijgen in sex door chocola..Ik heb zelf echter weinig gemerkt bij mn vriendin.. Dus mijn vraag:
Ik dank u zeer,
~Des
quote:Inderdaad zoiets had ik ook gehoord. Chocolade als vervanging.
Op woensdag 11 december 2002 15:06 schreef extreme het volgende:[..]
ik ga zo even opzoek naar de wetenschappelijke onderbouwing,
maar volgens mij is het zo dat er vrouwen zijn die juist zin krijgen in chocola als vervanging, dus bij te weinig sex.
Maare i.p.v. je vriendin dronken te voeren Desdinova heb jij haar volgestopt met Verkade repen. Hmmm, ook een manier.. :-)
Ze zeggen ook altijd dat je van chocolad vrolijk wordt.
Misschien dat het dus hierdoor komt?!
Groetjes,
Ikke-ik (die ook vrolijk wordt van chocolade, en misschien door die vrolijkheid wel eerder opgewonden wordt).
Heeft nix met sex te maken...
Althans de gewone melkchocola
Witte met rijst is wat anders
quote:Bron: http://www.femistyle.be/nl/dossiers/chocolade/choc_sex.shtml
Fenylethylamine is zoiets als amfetamine, waarvan naam en eigenschappen vertrouwder in onze oren klinken. Onderzoekers nemen aan dat ons lichaam fenylethylamine vrijgeeft als we een bepaalde prikkel ervaren, en dat die stof de licht geëxalteerde stemming veroorzaakt die we met "verliefd zijn" associëren. Het was een hardnekkig gerucht dat chocolade dezelfde gevoelens opwekt aangezien het ook fenylethylamine bevat Maar dat was een kromme logica, want men heeft intussen wetenschappelijk bewezen dat de fenylethylamine in chocolade al afgebroken wordt in ons lichaam vooraleer hij de hersenen kan beïnvloeden. Ook de anandamide in chocolade wordt geassocieerd met lustgevoelens, en zou op het brein op dezelfde manier inwerken als tetrahydrocannabinol, een spul dat ook in marihuana zit. Dit heeft men weer heel ernstig onderzocht, en de conclusie is dat je wel 15 kilo chocolade na elkaar zou moeten opeten om een enigszins vergelijkbaar effect met een jointje te krijgen Vrouwen van Vandaag concluderen zelf: it's all in the mind. En precies daar ligt dus de échte overeenkomst met sex!En inderdaad, de troostende, honger- en hormonenstillende effecten van chocolade zijn een vrouwelijk geheim. Niks lustopwekkend! Een vervang- of blusmiddel. Goede chocolade als substituut voor slechte sex, dàt is het mystieke verbond vrouwen-chocolade.
note:
lees ook: waarom choclade beter is dan sex, op dezelfde site.
quote:Ik ben dol op chocola en op sex, maar ik krijg geen zin in sex door het eten van chocola... was het maar zo. Dan had ik tenminste nog een reden om chocola te eten...
Op woensdag 11 december 2002 15:01 schreef Desdinova het volgende:
Sommige zeggen dat vrouwen geil worden, of zin krijgen in sex door chocola..Ik heb zelf echter weinig gemerkt bij mn vriendin.. Dus mijn vraag:
Ik dank u zeer,
~Des
quote:Goed dat ik dat weet, dan weet ik wat ik vanavond mee moet nemen 0-)
Op woensdag 11 december 2002 15:05 schreef Mabelh het volgende:
Van chocola word ik niet echt geil.
Een halve fles wijn geeft een beter effect.
quote:Tja, alcohol drinken doe ik normaal gesproken niet doordeweeks
Op woensdag 11 december 2002 16:50 schreef kacheltje het volgende:[..]
Goed dat ik dat weet, dan weet ik wat ik vanavond mee moet nemen 0-)
Groetjes je Kacheltje
quote:Klopt, Chocola bevat serotonine, of zorgt er voor dat je hersens het spulletje aanmaakt. Serotonine is de stof die je blij/vrolijk maakt.
Op woensdag 11 december 2002 15:16 schreef Ikke-ik het volgende:
Wat ik weet (lees: ooit ergens heb gelezen) is dat er in chocolade dezelfde stof zit als dat je lichaam aanmaakt als je verliefd bent.Ze zeggen ook altijd dat je van chocolad vrolijk wordt.
quote:
Waarom chocolade beter is dan sex
1. chocolade kun je altijd krijgen
2. zelfs goéde chocolade is makkelijk te vinden
3. chocolade is veiliger terwijl je autorijdt
4. je kunt er zo lang over doen als je zelf wil
5. het woord "relatie" jaagt chocolade niet op de vlucht
6. chocolade op het werk stoort je collega's niet
7. van verschillende soorten houden maakt je geen freak
8. van chocolade kun je niet zwanger worden en geen aids krijgen
9. chocolade houdt de buren niet wakker
10. je bent nooit te jong of te oud voor chocolade
Mijn vriendin vindt het ook zo lekker, maar of het ook nog extra geilheid met zich meebrengt? Ik heb nog een hoop chocolade-letters liggen.....ff proberen
quote:weet je wat pas geil is... chocolade bodypaint!!!! lekker likken
Op woensdag 11 december 2002 15:01 schreef Desdinova het volgende:Is het bullshit dat vrouwen geil worden of zin krijgen in sex door chocola?
Ik dank u zeer,
~Des
quote:
Op woensdag 11 december 2002 17:46 schreef Jummy het volgende:[..]
weet je wat pas geil is... chocolade bodypaint!!!! lekker likken
Ik krijg er wel een culinair orgasme van is dat ook goed???????
Ik ben dol op choco, maar word er alleen geil van als het chocoladesaus is die over mij of (een leuk) iemand heen gegoten word....
Maar het blijft een feit voor mij, chocolade brengt zeker genot
quote:Ik zou er geen slagroom bij doen, want dan wordt het echt een zooitje
Op woensdag 11 december 2002 17:46 schreef Jummy het volgende:[..]
weet je wat pas geil is... chocolade bodypaint!!!! lekker likken
Kon het niet laten
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |