abonnement Unibet Coolblue
pi_170124328
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 11:35 schreef Slayage het volgende:
if true _O- _O- _O-

QalaatAlMudiq twitterde op maandag 10-04-2017 om 10:29:50 .Col. Hasuri, pilot of Su-22 operating in #Shayrat Airbase & who bombed Khan Sheikhoun with #Sarin reportedly assassinated. reageer retweet
No loose ends?

En mocht dit waar zijn, wiens losse eindjes?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_170124396
quote:
10s.gif Op zondag 9 april 2017 13:40 schreef Slayage het volgende:

[..]

dat is de hypocriete "in group" (de groep waar jij je mee associeert), "out group" (een groep waar jij je niet mee associeert) mentaliteit, waar mensen allemaal last van hebben.

zo zullen de daden van iemand van de "out group" (israel), (zwaarder) veroordeeld worden, wanneer ze daden plegen tegen de "in group" (palestijnen), dan de daden van iemand van de "in group" (arabieren/assad) tegen de "in group" (arabieren/burgers syrie).

in deze voorbeeld dus zouden de mocros het minder erg vinden wanneer assad (arabier/in group), zijn eigen volk vergast (arabier/in group), dan wanneer israel (outgroup), syriers (ingroup) zouden vergassen.

het is dus een gevalletje situationele perceptie (in group / out group), wat ervoor zorgt dat mensen zich anders gedragen terwijl de daden feitelijk hetzelfde zijn.

mbt het crisis conflict zullen mensen die empathie hebben met de rebellen eerder/harder de wandaden van het regime veroordelen, dan de wandaden gedaan door rebellen en zullen mensen die empathie hebben met het regime dus de wandaden van de rebellen eerder/harder veroordelen, dan de wandaden van het regime.

hier in nederland zullen tatas het bv erger vinden wanneer een tata wordt lastiggevallen door een mocro dan wannneer een tata wordt lastiggevallen door een tata en andersom.

in group / out group, mijn team / jouw team, othering, hoe je het ook wilt noemen.

het probleem ligt in de aard/psychologie van de mens die eigenlijk nog steeds een tribale mindset heeft, terwijl we veronderstellen dat we oh zo verlicht zijn :')

abc emotie model is ook prettige schema om kennis van te hebben, het zijn niet de feiten die je gedrag bepalen, maar je gedachten/interpretaties over de feiten. http://www.leren.nl/cursu(...)iviteit/ret/abc.html
Niet altijd een correcte analyse. Het kan namelijk ook zijn dat de 'out group' in verhouding voor meer problemen zorgt.
pi_170124399
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:39 schreef Montagui het volgende:

[..]

No loose ends?

En mocht dit waar zijn, wiens losse eindjes?
ja ALS het waar is, is het een losse eindje van het regime lijkt mij. hoewel het uiteraard niet uit te sluiten is, kan ik me haast niet voorstellen dat de rebellen zo iemand die recentelijk als held is ontvangen door het regime zo ff af kunnen knallen.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170124428
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 11:43 schreef SupportIceland het volgende:

[..]

Niet altijd een correcte analyse. Het kan namelijk ook zijn dat de 'out group' in verhouding voor meer problemen zorgt.
tja wat is "meer" en wat is een "probleem", kan je over discussieren dus niet feitelijk, maar subjectief, dus afhankelijk van je POV/gedachten mbt de feiten
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170124482
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 11:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

tja wat is "meer" en wat is een "probleem", kan je over discussieren dus niet feitelijk, maar subjectief, dus afhankelijk van je POV/gedachten mbt de feiten
Welnee, je kunt perfect intersubjectief vaststellen wat 'problemen' zijn.
  maandag 10 april 2017 @ 11:50:44 #231
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_170124504
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 11:35 schreef Slayage het volgende:
if true _O- _O- _O-

QalaatAlMudiq twitterde op maandag 10-04-2017 om 10:29:50 .Col. Hasuri, pilot of Su-22 operating in #Shayrat Airbase & who bombed Khan Sheikhoun with #Sarin reportedly assassinated. reageer retweet
Gek, las van het weekend nog ergens dat hij een onderscheiding had gekregen...

Maardas overigens weer heroverd door SAA.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_170124513
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 11:50 schreef Szura het volgende:

[..]

Gek, las van het weekend nog ergens dat hij een onderscheiding had gekregen...
prcs. bizar verhaal if true.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 10 april 2017 @ 11:53:20 #233
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_170124554
Hier:
https://twitter.com/ivansidorenko1/status/851211931411251200

Ook lekker handig om zo'n man dan open op social media te gooien, vanuit regimezijde bezien :').
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_170124586
die hoofd ook :Y)

Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170124654
begint die sidorenko nu ook al religieuze gezever te gebruiken nu de shia jihadis steeds meer te vertellen hebben in het land?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170124907
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 11:55 schreef Slayage het volgende:
die hoofd ook :Y)

[ afbeelding ]
Vreemde gelaatskleur, zelfbruiner? :')


#Guido
pi_170125039
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 12:14 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Vreemde gelaatskleur, zelfbruiner? :')

#Guido
zou zo maar kunnen, hij is een excentriekeling pur sang. als er iemand na dit conflict een standbeeld verdient dan is hij dat wel :Y
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 10 april 2017 @ 13:04:27 #238
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_170125683
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 11:43 schreef Slayage het volgende:

[..]

ja ALS het waar is, is het een losse eindje van het regime lijkt mij. hoewel het uiteraard niet uit te sluiten is, kan ik me haast niet voorstellen dat de rebellen zo iemand die recentelijk als held is ontvangen door het regime zo ff af kunnen knallen.
Want? Er zijn behoorlijk wat hoge figuren binnen het Assad regime omgelegd.
  maandag 10 april 2017 @ 13:06:06 #239
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_170125717
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 11:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

tja wat is "meer" en wat is een "probleem", kan je over discussieren dus niet feitelijk, maar subjectief, dus afhankelijk van je POV/gedachten mbt de feiten
Niet feitelijk? Het is bijvoorbeeld een feit dat Marokkaanse immigranten voor meer straatcriminaliteit zorgen om maar even een bekende "out groep" te noemen. Daarnaast vind ik je analyse wel erg uitgaan van een schoolpleinmentaliteit te allen tijden.
  maandag 10 april 2017 @ 13:06:55 #240
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_170125731
quote:
1s.gif Op maandag 10 april 2017 12:14 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Vreemde gelaatskleur, zelfbruiner? :')

#Guido
Inderdaad, te veel Jersey Shore gekeken die gozer.
Suhail the Situation :')
pi_170125740
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 13:04 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Want? Er zijn behoorlijk wat hoge figuren binnen het Assad regime omgelegd.
het gehele bestand aan piloten zou allang weggevaagd moeten zijn als de rebellen vrij toegang hadden lijkt me.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 10 april 2017 @ 13:07:56 #242
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_170125754
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 11:59 schreef Slayage het volgende:
begint die sidorenko nu ook al religieuze gezever te gebruiken nu de shia jihadis steeds meer te vertellen hebben in het land?
Ik denk dat hij refereert aan de naam die zij voor zichzelf gebruiken. Als ik een foto post van een legereenheid van het Duitse leger en die #WaffenSS #Einsatzgruppen noem ben ik toch ook niet direct een nazi?
  maandag 10 april 2017 @ 13:12:42 #243
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_170125823
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 13:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

het gehele bestand aan piloten zou allang weggevaagd moeten zijn als de rebellen vrij toegang hadden lijkt me.
Als ze vrij toegang hadden wel ja. Maar dat betekent niet dat het nooit is gebeurd. Verdacht is het wel. Maar ook niet echt doordacht van het regime. Ze hadden ook wel kunnen incalculeren dat deze gozer niet binnen nu en afzienbare tijd gepakt gaat worden en hem over een half jaar kunnen omleggen. Goed, we zullen het nooit weten wie erachter zat. Het zou het regime kunnen zijn, de rebellen, de Mossad.
pi_170125887
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 13:06 schreef Richestorags het volgende:

Daarnaast vind ik je analyse wel erg uitgaan van een schoolpleinmentaliteit te allen tijden.
:') :') :')

het is de psychologie van de mens. de psychologie van de mens zorgt er voor dat men het over het algemeen confronterend vindt om in de spiegel te kijken of om tot de conclusie te komen dat hun mening /gedachten over iets automatisch zullen veranderen wanneer zij anders zouden kijken naar de feiten. zo doende worden hun "onfeilbare feiten" volledig te niet gedaan omdat "onfeilbare feiten" volledig subjectief blijken te zijn, zo komt hun wereldbeeld als het ware volledig op zijn kop te liggen, maar hey zoals ik zei, in de spiegel kijken is confronterend, het is prettiger om de dingen zwart wit te zien en te denken dat wat jij ziet de realitiet is en wanneer iemand anders iets beweert dat niet past binnen jouw "realiteit" zeg je gewoon, "ik vind je analyse wel erg uitgaan van een schoolpleinmentaliteit te allen tijden" en zo blijf je jouw "realiteit" wat feitelijk een illusie is in stand en kan je met een gerust gevoel naar bed vannacht ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170125908
quote:
0s.gif Op maandag 10 april 2017 13:12 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Als ze vrij toegang hadden wel ja. Maar dat betekent niet dat het nooit is gebeurd. Verdacht is het wel. Maar ook niet echt doordacht van het regime. Ze hadden ook wel kunnen incalculeren dat deze gozer niet binnen nu en afzienbare tijd gepakt gaat worden en hem over een half jaar kunnen omleggen. Goed, we zullen het nooit weten wie erachter zat. Het zou het regime kunnen zijn, de rebellen, de Mossad.
misschien is het BS ook ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_170126245
vliegt de coalitie na die tomahawks nou nog steeds over syrie?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  maandag 10 april 2017 @ 13:55:00 #247
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_170126316
quote:
10s.gif Op maandag 10 april 2017 13:18 schreef Slayage het volgende:

[..]

:') :') :')

het is de psychologie van de mens. de psychologie van de mens zorgt er voor dat men het over het algemeen confronterend vindt om in de spiegel te kijken of om tot de conclusie te komen dat hun mening /gedachten over iets automatisch zullen veranderen wanneer zij anders zouden kijken naar de feiten. zo doende worden hun "onfeilbare feiten" volledig te niet gedaan omdat "onfeilbare feiten" volledig subjectief blijken te zijn, zo komt hun wereldbeeld als het ware volledig op zijn kop te liggen, maar hey zoals ik zei, in de spiegel kijken is confronterend, het is prettiger om de dingen zwart wit te zien en te denken dat wat jij ziet de realitiet is en wanneer iemand anders iets beweert dat niet past binnen jouw "realiteit" zeg je gewoon, "ik vind je analyse wel erg uitgaan van een schoolpleinmentaliteit te allen tijden" en zo blijf je jouw "realiteit" wat feitelijk een illusie is in stand en kan je met een gerust gevoel naar bed vannacht ;)
Je kan met drie huilsmiley's komen maar ik zeg dat je verhaal veel te zwart/wit is gesteld en dat je er vanuit gaat dat mensen altijd een schoolpleinmentaliteit hebben. Natuurlijk is het ook ten dele wel waar, maar je brengt het als een vaststaand feit. Om even een voorbeeldje te noemen:

quote:
dat is de hypocriete "in group" (de groep waar jij je mee associeert), "out group" (een groep waar jij je niet mee associeert) mentaliteit, waar mensen allemaal last van hebben.

zo zullen de daden van iemand van de "out group" (israel), (zwaarder) veroordeeld worden, wanneer ze daden plegen tegen de "in group" (palestijnen), dan de daden van iemand van de "in group" (arabieren/assad) tegen de "in group" (arabieren/burgers syrie).
Slechts ten dele waar. Bijvoorbeeld: Joden en Moslims zijn beiden relatieve "out groups" in het Westen, waarbij Moslims een veel slechter imago hebben. Toch zijn er genoeg mensen, ook mensen die weinig met moslims op hebben, die Israël als agressor zien. Idem met de Rohinja in Bangladesh. Hoewel niemand er een neuk om geeft (want Bangladesh als geheel is inderdaad een behoorlijke "out group") zijn mensen die er enige kennis van hebben meer op de hand van de moslims aldaar, ondanks dat Boeddhisten doorgaans een veel beter imago hebben.

quote:
in deze voorbeeld dus zouden de mocros het minder erg vinden wanneer assad (arabier/in group), zijn eigen volk vergast (arabier/in group), dan wanneer israel (outgroup), syriers (ingroup) zouden vergassen.
Mocro's zien Assad niet echt als hun groep, al is het maar omdat hij door Sunni's niet als moslim wordt gezien.

quote:
hier in nederland zullen tatas het bv erger vinden wanneer een tata wordt lastiggevallen door een mocro dan wannneer een tata wordt lastiggevallen door een tata en andersom.
Nog zo'n mooie zwart/wit stelling. Context? Ken je de filmpjes van die latino in Amerika die van die social experiments doet waarbij bijvoorbeeld een blanke in een afro salon binnenloopt en dat er dan een zwarte acteur is die zegt dat hij moet oprotten (of andersom met vergelijkbare situaties). In de meeste gevallen zijn er omstanders vanuit de eigen groep die dit direct sterk veroordelen en de "racist" aanspreken, soms zelfs met hele betogen.
  maandag 10 april 2017 @ 14:09:32 #249
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_170126533
quote:
Kan dat überhaupt wel?
  maandag 10 april 2017 @ 14:12:20 #250
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_170126584
quote:
Goed nieuws.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')