abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:00:10 #101
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170073188
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:47 schreef kree het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

https://avt.inl.gov/sites/default/files/pdf/fsev/compare.pdf

???

Dat eerste plaatje zegt eigenlijk al genoeg, vraag me af waar jij die meer efficiente verbrandingsmotor dan vandaan hebt?
De efficientie van een elektromotor gaat omlaag zodra hij heet wordt. Tot onder de 50%. De Tesla laat dat niet toe trouwens, die gaat dan in powersave modus. De beste verbrandingsmotoren halen al 50% efficientie.

quote:
En vergeet ook niet, het brandstof brengen naar tankstations is ook nog eens vele malen in efficienter als het door een elektriciteitskabel laten gaan naar iedereen.
Zal best maar dat plaatje slaat natuurlijk nergens op, brandstof heeft een enorm systeem van belastingen er omheen gebouwd dat het zo duur maakt. Zodra men meer elektrisch gaat rijden wordt dat net zo hard belast (zo niet meer). Dat is ook de enige reden dat men nu elektrische auto's koopt, omdat ze simpelweg niet belast worden. Het ongemak neemt men dan maar op de koop toe.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170073250
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:00 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

De efficientie van een elektromotor gaat omlaag zodra hij heet wordt. Tot onder de 50%. De Tesla laat dat niet toe trouwens, die gaat dan in powersave modus. De beste verbrandingsmotoren halen al 50% efficientie.

[..]

Zal best maar dat plaatje slaat natuurlijk nergens op, brandstof heeft een enorm systeem van belastingen er omheen gebouwd dat het zo duur maakt. Zodra men meer elektrisch gaat rijden wordt dat net zo hard belast (zo niet meer). Dat is ook de enige reden dat men nu elektrische auto's koopt, omdat ze simpelweg niet belast worden. Het ongemak neemt men dan maar op de koop toe.
Meh nee nu ga je het over het praktische en kosten hebben, het gaat mij er meer om wat meer efficienter is om met energie om te gaan en dan verliest jouw brandstofmotor het dik, je komt niet echt met dingen die het tegenovergestelde beweren :)

Dat over die tesla, bron?
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:02:59 #103
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170073266
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:02 schreef kree het volgende:

[..]

Meh nee nu ga je het over het praktische en kosten hebben
Ik doe niet anders.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170073301
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:02 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ik doe niet anders.
haha ja prima, maar we hadden het even over de techniek en toekomst nu lijkt mij ;)
Do what you love, love what you do!
pi_170073314
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 20:29 schreef Fir3fly het volgende:
Bovendien wordt een auto met een verbrandingsmotor zuiniger naarmate men verder rijdt.
Nu ben je echt aan het Trollen. Je kunt met hetzelfde gemak het omgekeerde beweren. Ik vind het best interessant hoe jij denkt, beroepsmatig gezien. Maar erg veel hout snijdt het niet. "Interesting but always wrong" zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170073423
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nu ben je echt aan het Trollen. Je kunt met hetzelfde gemak het omgekeerde beweren.
Het is dan ook onzin, misschien omdat de motor warmer is, maar dan hebben we het over een 0.00000 iets.

Dat elektromotoren minder efficient worden als ze warmer zijn is hetzelfde, dus geen relevante factor lijkt mij,
Do what you love, love what you do!
pi_170073536
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:08 schreef kree het volgende:

[..]

Het is dan ook onzin, misschien omdat de motor warmer is, maar dan hebben we het over een 0.00000 iets.

Dat elektromotoren minder efficient worden als ze warmer zijn is hetzelfde, dus geen relevante factor lijkt mij,
Hij heeft het over de grootte van de benzinetank waardoor de verbrandingsmotor efficiënter is en naarmate die leeg gaat hij zuiniger wordt door minder gewicht. En natuurlijk is ie het zuinigst als de tank leeg is. Daarin is de verbrandingsmotor uniek en onverslaanbaar. Het is onzin van de bovenste plank verpakt als diep denkwerk.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170073686
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Hij heeft het over de grootte van de benzinetank waardoor de verbrandingsmotor efficiënter is en naarmate die leeg gaat hij zuiniger wordt door minder gewicht. En natuurlijk is ie het zuinigst als de tank leeg is. Daarin is de verbrandingsmotor uniek en onverslaanbaar. Het is onzin van de bovenste plank verpakt als diep denkwerk.
Yep ;)

Een verbrandingsmotor is al niet efficienter, want voel die hitte van die motor maar eens, die dan ook nog eens extra gekoeld moet worden wat weer meer kost, (zie plaatje van onderdelen) een elektromotor heeft dat niet nodig.

Dat komt omdat het al het bijna meest efficiente is van energie overbrengen, nl magnetisch en niet met tandwielen en kettingriemen etc blabla.
Do what you love, love what you do!
pi_170073858
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:16 schreef kree het volgende:

[..]

Yep ;)

Een verbrandingsmotor is al niet efficienter, want voel die hitte van die motor maar eens, die dan ook nog eens extra gekoeld moet worden wat weer meer kost, (zie plaatje van onderdelen) een elektromotor heeft dat niet nodig.

Dat komt omdat het al het bijna meest efficiente is van energie overbrengen, nl magnetisch en niet met tandwielen en kettingriemen etc blabla.
Al die volstrekt bespottelijke in-efficiëntie van de verbrandingsmotor is nooit echt een issue geweest wegens het laaghangende fruit: spotgoedkope energie in de vorm van benzine. Niets behalve een private kernreactor onder de motorkap kan daar tegenop. Aan die spotgoedkope energie komt een einde. En dan wordt verstandig omgaan met wat er nog is wel belangrijk. We moeten naar lichter en langzamer. Vuurvlieg is een petrolhead die dat niet gelooft omdat ie dat niet wil.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:24:04 #110
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170073944
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:04 schreef kree het volgende:

[..]

haha ja prima, maar we hadden het even over de techniek en toekomst nu lijkt mij ;)
Verbrandingsmotoren worden steeds efficiënter.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:24:54 #111
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170073975
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:04 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nu ben je echt aan het Trollen. Je kunt met hetzelfde gemak het omgekeerde beweren. Ik vind het best interessant hoe jij denkt, beroepsmatig gezien. Maar erg veel hout snijdt het niet. "Interesting but always wrong" zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen.
Wegwezen, idioot. Dit gaat jou ver boven de pet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170074007
Mmmmm. Dat was niet geheel onverwacht.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170074021
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:24 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Verbrandingsmotoren worden steeds efficiënter.
Ja? Waar blijkt dat uit?

Of tewel, waar haal jij dat uit, efficienter vast, meer efficienter als elektro, naah :)
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:26:28 #114
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170074024
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:08 schreef kree het volgende:

[..]

Het is dan ook onzin, misschien omdat de motor warmer is, maar dan hebben we het over een 0.00000 iets.

Dat elektromotoren minder efficient worden als ze warmer zijn is hetzelfde, dus geen relevante factor lijkt mij,
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt volgens mij.

25 kg brandstof verbrand is een auto die 25 kg minder weegt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170074067
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee waar je het over hebt volgens mij.

25 kg brandstof verbrand is een auto die 25 kg minder weegt.
Maar hij weegt ook 25 kg meer met een volle tank. Hij is dus het zuinigst met een lege tank. Good thinking.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_170074069
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:26 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Je hebt echt geen idee waar je het over hebt volgens mij.

25 kg brandstof verbrand is een auto die 25 kg minder weegt.
Yep en wat levert dat op tegenover de zeg maar 50% energie geteanked in een brandstof auto en vervolgens hetzelfde in die elektro auto? die dat met 80% effectief ook gebruikt om je voort te bewegen?
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:28:37 #117
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170074094
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:26 schreef kree het volgende:

[..]

Ja? Waar blijkt dat uit?
Google eens, zou ik zeggen.

https://arstechnica.com/c(...)ed-efficiency-gains/
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:29:22 #118
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170074120
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:27 schreef kree het volgende:

[..]

Yep en wat levert dat op tegenover de zeg maar 50% energie geteanked in een brandstof auto en vervolgens hetzelfde in die elektro auto? die dat met 80% effectief ook gebruikt om je voort te bewegen?
Een auto met elektromotor wordt niet minder zwaar naarmate men verder rijdt.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:29:56 #119
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170074139
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:27 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Maar hij weegt ook 25 kg meer met een volle tank. Hij is dus het zuinigst met een lege tank. Good thinking.
Bedankt voor je intens domme bijdrage weer Bartje.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170074168
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:28 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Google eens, zou ik zeggen.

https://arstechnica.com/c(...)ed-efficiency-gains/
Jah dag ;') kom op zeg formule 1 ik heb daar geen zin in, dat is dingen die sowieso nog niet eens in de markt zijn, elektrisch rijden wel, doe eens een samenvatting van hoe dat nu werkt hier in de praktijk, zo praat ik nl wel, van wat er nu kan.
Do what you love, love what you do!
pi_170074186
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Een auto met elektromotor wordt niet minder zwaar naarmate men verder rijdt.
Ja duh, daar waren we het met elkaar over eens, dat wil niet zeggen dat die auto minder efficient met zijn energie omgaat.
Do what you love, love what you do!
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:31:48 #122
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170074200
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:30 schreef kree het volgende:

[..]

Jah dag ;') kom op zeg formule 1 ik heb daar geen zin in, dat is dingen die sowieso nog niet eens in de markt zijn,
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:04 schreef kree het volgende:

[..]

haha ja prima, maar we hadden het even over de techniek en toekomst nu lijkt mij ;)
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170074206
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:29 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bedankt voor je intens domme bijdrage weer Bartje.
Wat is nou de crux, de clue? Die bijdrage is even dom als die van jezelf. Alleen keer ik het om. Wat ook prima kan. Ondertussen gaat het nergens over.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  vrijdag 7 april 2017 @ 21:32:12 #124
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_170074211
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:31 schreef kree het volgende:

[..]

Ja duh, daar waren we het met elkaar over eens, dat wil niet zeggen dat die auto minder efficient met zijn energie omgaat.
Zeg ik ook niet. Dit je hele probleem, je leest niet wat ik schrijf maar verzint er zelf van alles bij.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_170074241
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 april 2017 21:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Zeg ik ook niet. Dit je hele probleem, je leest niet wat ik schrijf maar verzint er zelf van alles bij.
Dus..... leg het even uit, aan google het maar even, kan iedereen zich lekker makkelijk uit een discuusie houden.

Leg het maar uit dan volgens jou, met ondersteunende artikelen waarom jij dat denkt?
Do what you love, love what you do!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')