De efficientie van een elektromotor gaat omlaag zodra hij heet wordt. Tot onder de 50%. De Tesla laat dat niet toe trouwens, die gaat dan in powersave modus. De beste verbrandingsmotoren halen al 50% efficientie.quote:Op vrijdag 7 april 2017 20:47 schreef kree het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
https://avt.inl.gov/sites/default/files/pdf/fsev/compare.pdf
???
Dat eerste plaatje zegt eigenlijk al genoeg, vraag me af waar jij die meer efficiente verbrandingsmotor dan vandaan hebt?
Zal best maar dat plaatje slaat natuurlijk nergens op, brandstof heeft een enorm systeem van belastingen er omheen gebouwd dat het zo duur maakt. Zodra men meer elektrisch gaat rijden wordt dat net zo hard belast (zo niet meer). Dat is ook de enige reden dat men nu elektrische auto's koopt, omdat ze simpelweg niet belast worden. Het ongemak neemt men dan maar op de koop toe.quote:En vergeet ook niet, het brandstof brengen naar tankstations is ook nog eens vele malen in efficienter als het door een elektriciteitskabel laten gaan naar iedereen.
Meh nee nu ga je het over het praktische en kosten hebben, het gaat mij er meer om wat meer efficienter is om met energie om te gaan en dan verliest jouw brandstofmotor het dik, je komt niet echt met dingen die het tegenovergestelde bewerenquote:Op vrijdag 7 april 2017 21:00 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
De efficientie van een elektromotor gaat omlaag zodra hij heet wordt. Tot onder de 50%. De Tesla laat dat niet toe trouwens, die gaat dan in powersave modus. De beste verbrandingsmotoren halen al 50% efficientie.
[..]
Zal best maar dat plaatje slaat natuurlijk nergens op, brandstof heeft een enorm systeem van belastingen er omheen gebouwd dat het zo duur maakt. Zodra men meer elektrisch gaat rijden wordt dat net zo hard belast (zo niet meer). Dat is ook de enige reden dat men nu elektrische auto's koopt, omdat ze simpelweg niet belast worden. Het ongemak neemt men dan maar op de koop toe.
Ik doe niet anders.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:02 schreef kree het volgende:
[..]
Meh nee nu ga je het over het praktische en kosten hebben
haha ja prima, maar we hadden het even over de techniek en toekomst nu lijkt mijquote:
Nu ben je echt aan het Trollen. Je kunt met hetzelfde gemak het omgekeerde beweren. Ik vind het best interessant hoe jij denkt, beroepsmatig gezien. Maar erg veel hout snijdt het niet. "Interesting but always wrong" zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen.quote:Op vrijdag 7 april 2017 20:29 schreef Fir3fly het volgende:
Bovendien wordt een auto met een verbrandingsmotor zuiniger naarmate men verder rijdt.
Het is dan ook onzin, misschien omdat de motor warmer is, maar dan hebben we het over een 0.00000 iets.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nu ben je echt aan het Trollen. Je kunt met hetzelfde gemak het omgekeerde beweren.
Hij heeft het over de grootte van de benzinetank waardoor de verbrandingsmotor efficiënter is en naarmate die leeg gaat hij zuiniger wordt door minder gewicht. En natuurlijk is ie het zuinigst als de tank leeg is. Daarin is de verbrandingsmotor uniek en onverslaanbaar. Het is onzin van de bovenste plank verpakt als diep denkwerk.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:08 schreef kree het volgende:
[..]
Het is dan ook onzin, misschien omdat de motor warmer is, maar dan hebben we het over een 0.00000 iets.
Dat elektromotoren minder efficient worden als ze warmer zijn is hetzelfde, dus geen relevante factor lijkt mij,
Yepquote:Op vrijdag 7 april 2017 21:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hij heeft het over de grootte van de benzinetank waardoor de verbrandingsmotor efficiënter is en naarmate die leeg gaat hij zuiniger wordt door minder gewicht. En natuurlijk is ie het zuinigst als de tank leeg is. Daarin is de verbrandingsmotor uniek en onverslaanbaar. Het is onzin van de bovenste plank verpakt als diep denkwerk.
Al die volstrekt bespottelijke in-efficiëntie van de verbrandingsmotor is nooit echt een issue geweest wegens het laaghangende fruit: spotgoedkope energie in de vorm van benzine. Niets behalve een private kernreactor onder de motorkap kan daar tegenop. Aan die spotgoedkope energie komt een einde. En dan wordt verstandig omgaan met wat er nog is wel belangrijk. We moeten naar lichter en langzamer. Vuurvlieg is een petrolhead die dat niet gelooft omdat ie dat niet wil.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:16 schreef kree het volgende:
[..]
Yep
Een verbrandingsmotor is al niet efficienter, want voel die hitte van die motor maar eens, die dan ook nog eens extra gekoeld moet worden wat weer meer kost, (zie plaatje van onderdelen) een elektromotor heeft dat niet nodig.
Dat komt omdat het al het bijna meest efficiente is van energie overbrengen, nl magnetisch en niet met tandwielen en kettingriemen etc blabla.
Verbrandingsmotoren worden steeds efficiënter.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:04 schreef kree het volgende:
[..]
haha ja prima, maar we hadden het even over de techniek en toekomst nu lijkt mij
Wegwezen, idioot. Dit gaat jou ver boven de pet.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:04 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Nu ben je echt aan het Trollen. Je kunt met hetzelfde gemak het omgekeerde beweren. Ik vind het best interessant hoe jij denkt, beroepsmatig gezien. Maar erg veel hout snijdt het niet. "Interesting but always wrong" zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen.
Ja? Waar blijkt dat uit?quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:24 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Verbrandingsmotoren worden steeds efficiënter.
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt volgens mij.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:08 schreef kree het volgende:
[..]
Het is dan ook onzin, misschien omdat de motor warmer is, maar dan hebben we het over een 0.00000 iets.
Dat elektromotoren minder efficient worden als ze warmer zijn is hetzelfde, dus geen relevante factor lijkt mij,
Maar hij weegt ook 25 kg meer met een volle tank. Hij is dus het zuinigst met een lege tank. Good thinking.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt volgens mij.
25 kg brandstof verbrand is een auto die 25 kg minder weegt.
Yep en wat levert dat op tegenover de zeg maar 50% energie geteanked in een brandstof auto en vervolgens hetzelfde in die elektro auto? die dat met 80% effectief ook gebruikt om je voort te bewegen?quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:26 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Je hebt echt geen idee waar je het over hebt volgens mij.
25 kg brandstof verbrand is een auto die 25 kg minder weegt.
Een auto met elektromotor wordt niet minder zwaar naarmate men verder rijdt.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:27 schreef kree het volgende:
[..]
Yep en wat levert dat op tegenover de zeg maar 50% energie geteanked in een brandstof auto en vervolgens hetzelfde in die elektro auto? die dat met 80% effectief ook gebruikt om je voort te bewegen?
Bedankt voor je intens domme bijdrage weer Bartje.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:27 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Maar hij weegt ook 25 kg meer met een volle tank. Hij is dus het zuinigst met een lege tank. Good thinking.
Jah dag ;') kom op zeg formule 1 ik heb daar geen zin in, dat is dingen die sowieso nog niet eens in de markt zijn, elektrisch rijden wel, doe eens een samenvatting van hoe dat nu werkt hier in de praktijk, zo praat ik nl wel, van wat er nu kan.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:28 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Google eens, zou ik zeggen.
https://arstechnica.com/c(...)ed-efficiency-gains/
Ja duh, daar waren we het met elkaar over eens, dat wil niet zeggen dat die auto minder efficient met zijn energie omgaat.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Een auto met elektromotor wordt niet minder zwaar naarmate men verder rijdt.
quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:30 schreef kree het volgende:
[..]
Jah dag ;') kom op zeg formule 1 ik heb daar geen zin in, dat is dingen die sowieso nog niet eens in de markt zijn,
quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:04 schreef kree het volgende:
[..]
haha ja prima, maar we hadden het even over de techniek en toekomst nu lijkt mij
Wat is nou de crux, de clue? Die bijdrage is even dom als die van jezelf. Alleen keer ik het om. Wat ook prima kan. Ondertussen gaat het nergens over.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:29 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Bedankt voor je intens domme bijdrage weer Bartje.
Zeg ik ook niet. Dit je hele probleem, je leest niet wat ik schrijf maar verzint er zelf van alles bij.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:31 schreef kree het volgende:
[..]
Ja duh, daar waren we het met elkaar over eens, dat wil niet zeggen dat die auto minder efficient met zijn energie omgaat.
Dus..... leg het even uit, aan google het maar even, kan iedereen zich lekker makkelijk uit een discuusie houden.quote:Op vrijdag 7 april 2017 21:32 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Zeg ik ook niet. Dit je hele probleem, je leest niet wat ik schrijf maar verzint er zelf van alles bij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |