abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_169963315
Zijn hier mensen met een Ww uitkering die ervaring hebben met het uitbetalen? Sinds deze maand krijgen wij een ww en nu hebben we de 1e netjes het inkomstenformulier ingevuld. Nu staat er dat het 10 werkdagen kan duren maar doordat mijn man pas op de dag van einde contract wist dat hij niet meer terug mocht komen hebben we pas toen een uitkering aan kunnen vragen waardoor we nu al twee maanden zonder inkomsten zitten. Nu willen wij weten of het evht nog 13 werkdagen duurt voor het bij ons op de rekening staat? Wij hebben namelijk ook vaste lasten die betaald moeten worden
pi_169963661
heb je al contact gehad met het UWV?
Die kunnen vast sneller en beter antwoord geven aangezien het daarvan Daan komt.
pi_169963700
Het moet binnen 10 werkdagen, meestal gebeurt het eerder. Zeker in de eerste maand zal het niet langer duren, als je geen andere inkomsten hebt.

Je kunt ook even bellen en aangeven dat er haast is. Er is iemand die je eerste keer betalen handmatig moet doen, dus die boodschap komt dan wel door.
pi_169965108
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 01:27 schreef Meisje2136 het volgende:
Zijn hier mensen met een Ww uitkering die ervaring hebben met het uitbetalen? Sinds deze maand krijgen wij een ww en nu hebben we de 1e netjes het inkomstenformulier ingevuld. Nu staat er dat het 10 werkdagen kan duren maar doordat mijn man pas op de dag van einde contract wist dat hij niet meer terug mocht komen hebben we pas toen een uitkering aan kunnen vragen waardoor we nu al twee maanden zonder inkomsten zitten. Nu willen wij weten of het evht nog 13 werkdagen duurt voor het bij ons op de rekening staat? Wij hebben namelijk ook vaste lasten die betaald moeten worden
Sws aanzegplicht......
pi_169965175
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 09:57 schreef YebCar het volgende:

[..]

Sws aanzegplicht......
Wat bedoel je hiermee?
pi_169965191
Mijn man gaat inderdaad dan zo even bellen bedankt voor de tips
pi_169965233
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 09:57 schreef YebCar het volgende:

[..]

Sws aanzegplicht......
dit vroeg ik mij dus ook af.
Indien er niet bijtijds (d.w.z. minimaal 1 maand voor het einde van het contract) wordt medegedeeld dat er geen verlenging zal plaatsvinden is de werkgever verplicht nog een maand loon door te betalen.

Dit geldt overigens niet bij contracten van 6 maanden of korter, of voor contracten op projectbasis waarbij geen einddatum is opgenomen.

In alle gevallen eindigt de overeenkomst in ieder geval wél gewoon van rechtswege.

Maar verder on topic. Is er überhaupt al WW toegekend door het UWV? of is er nog geen beslissing geweest? In het eerste geval kan het uiteraard wat langer op zich laten wachten dan in het tweede geval. Hoewel wij door het ontbreken van datums niet echt veel zinnigs kunnen zeggen over een 'wanneer' en 'hoe lang'
pi_169965292
quote:
1s.gif Op maandag 3 april 2017 10:01 schreef Meisje2136 het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?
Een werkgever moet minimaal een maand voor de einddatum van het contract laten weten dat er geen verlenging zal volgen. Lees bijvoorbeeld dit maar eens.

Indien jouw man pas op de laatste dag dat het contract nog gold (en het geen contract voor minder dan zes maanden, noch een contract zonder einddatum maar beëindiging bij voltooiing van een klus/project betrof) heeft gehoord dat zijn werkgever niet meer met hem verder wilde, heeft hij recht op nog een maand salaris.
pi_170001046
Om kort te zijn: als je in de WW komt moet je minimaal een maand kunnen overbruggen, want het UWV keert pas uit nadat je de maand erna je inkomen opgeven heb.

Dat moet je voor iedere maand doen waardoor het geld pas de tweede week van de volgende maand erop staat.

Dus stel je krijgt nog WW van Maart, dan heb je dat waarschijnlijk volgende week of de week erna.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')