abonnement Unibet Coolblue
pi_173706677
Voor zijn doen was het vandaag matig. Al had hij tijdens de verkiezingen ook meer voer.
AFCA!
pi_173707514
quote:
14s.gif Op zondag 10 september 2017 22:43 schreef Hondenbrokken het volgende:

[..]

Dat het salafisme bekend is en gevaarlijk niet. Wat me wel verbaasde is dat de helft van de Amsterdamse moskees dus salafistisch is (hoe zit het eigenlijk met andere steden?).
Dat was inderdaad redelijk schokkend, is dat niet uitgebreid in het nieuws geweest? Lijkt me nogal nieuwswaardig. Wat mij betreft hadden ze dat dieper uitgewerkt, want nu vroeg je je toch af wat de banden en invloed precies was op en van die moskeeën. Maar toen kwamen ze volgens mij met een paar YouTube filmpjes van imams die erge dingen zeiden :').

Het kwam op mij over dat ze vooral hun best deden niet in het politiek-correcte hokje geplaatst te worden.
pi_173707518
Zouden ze Janine missen? Of heeft die geen vakantie?
  maandag 11 september 2017 @ 09:53:08 #154
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_173708671
Stuk over de treinen was het leukste :)
Rini dankjewel.
pi_173708746
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 08:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zouden ze Janine missen? Of heeft die geen vakantie?
In het backstage filmpje op YouTube loopt ze nog steeds rond ;)
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_173708978
Dat salafisme en die Jesse docu kut zijn wisten we al Lubach.
  maandag 11 september 2017 @ 12:37:18 #157
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_173710697
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 01:43 schreef RensAjacied het volgende:
Voor zijn doen was het vandaag matig. Al had hij tijdens de verkiezingen ook meer voer.
:Y

Jesse duurde echt veel te lang :')
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_173724512
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 12:37 schreef Maraca het volgende:

:Y

Jesse duurde echt veel te lang :')
Absoluut! En niet grappig ook. De rest was ook maar matig.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_173725786
quote:
0s.gif Op maandag 11 september 2017 10:19 schreef bamibij het volgende:
Dat salafisme en die Jesse docu kut zijn wisten we al Lubach.
mannen met baarden die gekke dingen zeggen hahaha.
pi_173725900
arjenlubach twitterde op dinsdag 12-09-2017 om 07:57:34 Item ZML: net als veel moslimorganisaties + overheid zijn we bezorgd over de groei v een kleine groep extremisten. Reacties: racistische tv! … https://t.co/x3wfHIQPAm reageer retweet
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173726485
Lubach beweerde dat de moslims in de 7e eeuw "dood aan alle joden" riepen. Dat is volgens mij niet zo. De moslims hadden kritiek op de Joden die zich niet aan de orthodox-joodse wetten hielden. En vanuit die visie zeiden ze "Weest verachte apen". Van "dood aan de Joden" is geen sprake. Het huidige anti-semitisme van de moslims komt voort uit de afkeer van Israel.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173726899
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 08:17 schreef truthortruth het volgende:
arjenlubach twitterde op dinsdag 12-09-2017 om 07:57:34 Item ZML: net als veel moslimorganisaties + overheid zijn we bezorgd over de groei v een kleine groep extremisten. Reacties: racistische tv! … https://t.co/x3wfHIQPAm reageer retweet
Tja, dat krijg je als je met enige kritische blik naar de vredelievende islam kijkt :{ waarschijnlijk komt dit van dezelfde groep mensen die kritiek op (radicale) christenen alleen maar toejuichen.

Dat een zeer klein deel salafistisch is, maar de helft van de moskeeën dat zijn is wel wat moeilijker te rijmen. Ook zijn natuurlijk niet alleen salafistische moslims extremistisch of hebben denkbeelden die haaks staan op de westerse normen en waarden. Maar waarschijnlijk zou een nog kritischere docu betekenen dat ZML vanaf nu constant beveiligd moet worden.

Ook zou ik de twee mannen op de dak van de school nou niet meteen nazi's noemen... of is protesteren tegen zo'n school, waar Lubach zelf ook duidelijk tegen is, meteen nazistisch?

Verder voor zijn doen een redelijk matige uitzending, een extra item en de andere twee (vooral de Klaver docu) flink inkorten zou de uitzending al een stuk sterker gemaakt hebben.
pi_173727162
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:39 schreef MrBadGuy het volgende:
Dat een zeer klein deel salafistisch is, maar de helft van de moskeeën dat zijn is wel wat moeilijker te rijmen.
Dat werd dus ook niet gezegd.

1. De helft van alle Marokkaanse moskeeën in Amsterdam is salafistisch.
2. Dat zeer kleine deel had geen betrekking op salafisten, maar op jihadistische salafisten (de gewelddadige tak)
pi_173728844
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:11 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Lubach beweerde dat de moslims in de 7e eeuw "dood aan alle joden" riepen. Dat is volgens mij niet zo. De moslims hadden kritiek op de Joden die zich niet aan de orthodox-joodse wetten hielden. En vanuit die visie zeiden ze "Weest verachte apen". Van "dood aan de Joden" is geen sprake. Het huidige anti-semitisme van de moslims komt voort uit de afkeer van Israel.
Ik zou de koran er nog eens op naslaan. Er waren al pogroms in de arabische wereld nog voordat er sprake was van de oprichting van Israel.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_173729033
Hij maakte ook onderscheid tussen salafisten die alleen voor zichzelf achter de voordeur het salafisme belijden (1) en salafisten die het salafisme publiekelijk belijden, proberen te verspreiden en eventueel aanslagen willen plegen (2).

Het eerste vond hij geen probleem, het tweede wel. En ik snap dat wel vanuit een vrijheid van religie en vrijheid van meningsuiting perspectief maar het is naïef om te denken dat die twee groepen geen overlap met elkaar hebben. Ik vraag me af of je die tweede groep aan kan pakken zonder die eerste groep ook aan te pakken.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_173729089
Het is net zoiets als het nazisme oké vinden, maar de holocaust niet.
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 12:24:40 #167
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_173729205
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 09:39 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ook zou ik de twee mannen op de dak van de school nou niet meteen nazi's noemen... of is protesteren tegen zo'n school, waar Lubach zelf ook duidelijk tegen is, meteen nazistisch?

Ik denk niet dat twee mannen op het dak, of het protesteren nazistisch is. De houding en het spandoek kunnen hier misschien wel aanwijzingen toe geven

pi_173729992
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 08:17 schreef truthortruth het volgende:
arjenlubach twitterde op dinsdag 12-09-2017 om 07:57:34 Item ZML: net als veel moslimorganisaties + overheid zijn we bezorgd over de groei v een kleine groep extremisten. Reacties: racistische tv! … https://t.co/x3wfHIQPAm reageer retweet
Dit zegt alles over de mentaliteit in Nederland, vooral onder het soort volk dat POL bevolkt. Was Lubach tot voor kort nog de grote held, nu is hij ineens "racist", omdat hij een reëel en ernstig probleem aan de kaak stelt, namelijk het salafisme en de radicalisering van moslims in Nederland.

Trouwens ook bizar dat sommige mensen "geschokt" zijn over de inhoud van het item. Wie de afgelopen jaren het nieuws kritisch heeft gevolgd, was hier allang van op de hoogte. Fascinerend is vooral weer de reflex die ik onlangs in een KLB-topic al aan de kaak heb gesteld; uit je kritiek op de radicale islam, dan word je onmiddellijk in de hoek van racisme geduwd. De 99.999's van deze wereld zijn er dan als de kippen bij om je verder te framen, maar zelf hebben ze niks te melden.
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 13:14:42 #169
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173730039
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit zegt alles over de mentaliteit in Nederland, vooral onder het soort volk dat POL bevolkt. Was Lubach tot voor kort nog de grote held, nu is hij ineens "racist", omdat hij een reëel en ernstig probleem aan de kaak stelt, namelijk het salafisme en de radicalisering van moslims in Nederland.

Trouwens ook bizar dat sommige mensen "geschokt" zijn over de inhoud van het item. Wie de afgelopen jaren het nieuws kritisch heeft gevolgd, was hier allang van op de hoogte. Fascinerend is vooral weer de reflex die ik onlangs in een KLB-topic al aan de kaak heb gesteld; uit je kritiek op de radicale islam, dan word je onmiddellijk in de hoek van racisme geduwd. De 99.999's van deze wereld zijn er dan als de kippen bij om je verder te framen, maar zelf hebben ze niks te melden.
Die reflex komt meestal bij kritiek tegen alle islam en juist niet bij enkel kritiek tegen radicale islam. Daar zit een belangrijk punt dat lubach juist aangeeft door te definiëren over welke subgroep hij het heeft... De felle tegenreactie komt meestal tegen mensen die zeggen "de islam" of "immigranten" en juist niet erkennen dat het geen homogene groepen zijn.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 13:14:45 #170
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_173730041
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:10 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dit zegt alles over de mentaliteit in Nederland, vooral onder het soort volk dat POL bevolkt. Was Lubach tot voor kort nog de grote held, nu is hij ineens "racist", omdat hij een reëel en ernstig probleem aan de kaak stelt, namelijk het salafisme en de radicalisering van moslims in Nederland.

Trouwens ook bizar dat sommige mensen "geschokt" zijn over de inhoud van het item. Wie de afgelopen jaren het nieuws kritisch heeft gevolgd, was hier allang van op de hoogte. Fascinerend is vooral weer de reflex die ik onlangs in een KLB-topic al aan de kaak heb gesteld; uit je kritiek op de radicale islam, dan word je onmiddellijk in de hoek van racisme geduwd. De 99.999's van deze wereld zijn er dan als de kippen bij om je verder te framen, maar zelf hebben ze niks te melden.
Het werkt natuurlijk ook een beetje twee kanten op. Als er met enige nuance naar bepaalde onderwerpen (voornamelijk in NWS) wordt gekeken ben je meteen een linkse wegkijker, of iets dergelijks.
pi_173730103
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:14 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Die reflex komt meestal bij kritiek tegen alle islam en juist niet bij enkel kritiek tegen radicale islam. Daar zit een belangrijk punt dat lubach juist aangeeft door te definiëren over welke subgroep hij het heeft... De felle tegenreactie komt meestal tegen mensen die zeggen "de islam" of "immigranten" en juist niet erkennen dat het geen homogene groepen zijn.
Ook op de islam (zonder radicale erbij) of op religie in algemene zin moet je kritiek kunnen uiten. Gelovigen doen ook niks anders dan kritiek uiten op niet-gelovigen. Ik weiger als atheïst te accepteren dat ik minder rechten heb om kritiek te uiten dan gelovigen.

Lubach heeft het inderdaad over een specifieke subgroep binnen de islam, maar dat maakt voor de gedachtenpolitie niet uit; kritiek op de islam, dus racistisch. Nog los van het feit dat de islam geen ras is, maar een keuze, is dat een krankzinnige redenering.
pi_173730122
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:14 schreef noodgang het volgende:

[..]

Het werkt natuurlijk ook een beetje twee kanten op. Als er met enige nuance naar bepaalde onderwerpen (voornamelijk in NWS) wordt gekeken ben je meteen een linkse wegkijker, of iets dergelijks.
Het probleem is echter dat een bepaalde groep wel degelijk écht wegkijkt, zonder problemen te onderkennen en zonder zelfs maar de geringste wil om oplossingen aan te dragen. En in sommige situaties lijkt "nuance" een soort doel op zich te worden; ook daar waar nuance totaal niet z'n plaats is, zoals bij de verspreiding van het salafisme en de radicalisering.
pi_173730130
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 11:57 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik zou de koran er nog eens op naslaan. Er waren al pogroms in de arabische wereld nog voordat er sprake was van de oprichting van Israel.
Noem mij die soera's met de officiële tekst


Ik heb zelf al wat huiswerk gedaan:

De volgende tekst staat op de site van de PVV: www.pvv.nl.
Voorzitter, laat ik beginnen met het fundament van de islam, de Koran.
De plicht voor alle moslims om strijd te leveren tegen niet-moslims,
vormt het kernthema van de Koran, de islamitische Mein Kampf, en met
strijd wordt bedoeld: oorlog, jihad. De Koran is vooral een krijgsboek
– waarin opgeroepen wordt niet-moslims af te slachten (2:191, 3:141,
4:91, 5:33), te braden (4:56, 69:30-69:32) en om bloedbaden onder hen
aan te richten (47:4). Joden worden vergeleken met apen en zwijnen
(2:65, 5:60, 7:166). Mensen die geloven dat Jezus Christus de zoon van
God is, moeten volgens de Koran bestreden worden (9:30).
Nu is het vaker zo dat de PVV, cq Geert Wilders de Koran citeert en vaker heb ik gehoord dat dit nogal eenzijdig gebeurt en niet helemaal klopt.

Vandaar dat ik zelf bovenstaande teksten heb nagelezen op:
http://www.koranonline.nl/koran/nl/?go=NL
Om de tekst in de juiste context te plaatsen heb ik ook voorafgaande en latere soera’s bekeken.
Allereerst de oproepen tot het afslachten van Niet-Moslims

Er staat vanaf 2:190 t/m 2:192

190. En strijdt voor de zaak van Allah tegen degenen, die tegen u
strijden, maar overschrijdt de grens niet. Voorzeker, Allah heeft de
overtreders niet lief.

191. En doodt hen, waar gij hen ook ontmoet en drijft hen uit, vanwaar
zij u hebben uitgedreven; want vervolging is erger dan doden. En
bevecht hen niet nabij de heilige Moskee, voordat zij u daarin
bevechten. Maar indien zij u bevechten, bevecht hen dan - zo is de
vergelding voor de ongelovigen.

192. Maar als zij ophouden, dan is Allah zeker Vergevensgezind, Genadevol.

Dit klopt dus niet. Er wordt alleen maar gezegd dat je mensen moet bevechten die jou aanvallen. En als de aanvallers ophouden, hou je zelf ook op. Prima toch. Niks mis mee. Je mag je verdedigen

3:140 t/m 3:142

140. Als gij (Moslims) letsel krijgt (in de strijd); dat volk (de
tegenstander) is reeds een dergelijk letsel overkomen. Zulke dagen
laten Wij onder de mensen wisselen, opdat Allah degenen, die geloven
onderscheide en uit uw midden getuigen (martelaren) neme en Allah
heeft de onrechtvaardigen niet lief.

141. Opdat Allah de gelovigen moge louteren en de ongelovigen vernietigen.

142. Denkt gij, dat gij het paradijs moogt binnengaan, terwijl Allah
degenen uwer die strijden en standvastig zijn nog niet heeft
onderscheiden?

Dit klopt ook niet. Hierbij wordt gezegd dat allen degene die strijd voert tegen de moslims gedoemd is om door Allah gestrafd te worden. Er wordt niet opgeroepen om “op aarde” dit reeds uit te voeren. Allah zal er voor zorgen. En dan niet automatisch alle niet-moslims. Maar gewoon diegene die strijd levert tegen de Moslims.

4:90 t/m 4:92

90. Behalve degenen die tot een volk behoren waarmee gij een verbond
gesloten hebt, of zij die tot u komen terwijl hun hart zich verzet u
te bestrijden of hun eigen volk aan te vallen. En indien Allah wilde,
zou Hij hun macht tegen u hebben gegeven; dan zouden zij zeker tegen u
hebben gevochten. Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u
niet bestrijden en u vrede aanbieden - heeft Allah u niet toegestaan
iets tegen hen te ondernemen.

91. Gij zult anderen vinden die veilig bij u willen zijn en bij hun
eigen volk; telkens wanneer zij tot vijandigheid worden opgeroepen,
doen zij blindelings mee. Als zij zich derhalve niet op een afstand
van u houden, noch u vrede aanbieden, noch hun handen terughouden,
grijpt hen dan aan en doodt hen waar gij hen ook vindt. Tegen dezen
hebben Wij u duidelijk gezag gegeven.

92. Het betaamt een gelovige niet, een andere gelovige te doden,
tenzij dit bij vergissing gebeurt. En wie een gelovige bij vergissing
doodt moet een gelovige slaaf bevrijden en bloedgeld betalen ter
overhandiging aan de erfgenamen, tenzij deze het uit liefdadigheid
kwijtschelden. Maar indien hij (de gedode) tot een u vijandig gezind
volk behoort en een gelovige is, dan moet (de overtreder) een gelovige
slaaf bevrijden en als hij van een volk is waarmede gij een verbond
hebt, dan moet een bloedgeld aan zijn familie worden betaald en een
gelovige slaaf worden bevrijd. Maar wie er geen vindt, moet twee
maanden achtereenvolgens vasten - een boete van Allah. En Allah is
Alwetend, Alwijs.

Ook hier weer: Alleen strijd leveren tegen degene die jou aanvalt. Niet automatisch alle niet-moslims.

5:32 t/m 5:34

32. Deswegen schreven Wij de kinderen Israëls voor, dat wie ook een
mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van
wanorde in het land, het ware alsof hij het gehele mensdom had gedood,
en voor hem, die iemand het leven schenkt, alsof hij aan het gehele
mensdom het leven heeft geschonken. En voorzeker Onze boodschappers
kwamen met duidelijke tekenen tot hen en toch - werden daarna -velen
hunner op aarde tot over treders.

33. De vergelding dergenen die oorlog tegen Allah en Zijn
boodschappers voeren en er naar streven wanorde in het land te
scheppen, is slechts dat zij gedood of gekruisigd worden, of dat hun
handen en hun voeten de ene rechts en de andere links, worden
afgesneden, of dat zij het land worden uitgezet. Dat zal voor hen een
schande in deze wereld zijn en in het Hiernamaals zullen zij een grote
straf ontvangen.

34. Dit, met uitzondering van hen die berouw tonen, voordat gij hen in
uw macht hebt. Weet derhalve, dat Allah Vergevensgezind, Genadevol is.

En wederom: Alleen degene die oorlog voeren tegen Allah, mag je aanvallen. Als iemand zich gedraagt (cq geen strijd levert), gebeurt er niks. En dat geldt ook voor de kinderen Israëls.

4:55 t/m 4:57

55. En sommigen hunner geloofden er in en sommigen hunner weerhielden
anderen er van te (geloven). De hel, met het laaiende vuur is
toereikend (voor hen).

56. Gewis, degenen die Onze tekenen verwerpen zullen Wij weldra het
Vuur doen binnengaan. Wij zullen hen telkens, wanneer hun huiden zijn
verbrand, andere huiden er voor in de plaats geven; opdat zij de straf
ten volle zullen ondergaan. Waarlijk, Allah is Almachtig, Alwijs.

57. En degenen, die geloven en goede daden verrichten, zullen Wij
tuinen doen binnengaan waar doorheen rivieren stromen om er eeuwig te
vertoeven, daarin zullen zij reine metgezellen hebben en Wij zullen
hen door schaduw omringen.

Er wordt niet opgeroepen dat Moslims Ongelovigen hier op aarde moeten braden. Het zal alleen hun lot zijn na hun dood. Ze komen dan nl in de hel. Dat is dus net zo als bij het Christendom.

69:11 t/m 69:33

11. Ziet, toen de wateren stegen, droegen Wij u de ark binnen,

12. Opdat Wij dit tot een les voor u mochten maken en opdat degene die
deze (gebeurtenis) kan onthouden zich deze moge herinneren.

13. En wanneer een enkele stoot op de bazuin zal worden geblazen,

14. En de aarde en de bergen van hun plaats zullen worden opgeheven en
terstond zullen worden verbrijzeld,

15. Op die Dag zal de grote gebeurtenis plaats vinden.

16. En de hemelen zullen uiteen splijten, zodat deze op die Dag zwak
zullen zijn.

17. En de engelen zullen op de zijden ervan staan. En op die Dag
zullen acht engelen de troon van uw Heer boven zich houden.

18. Dan zult gij worden bloot gelegd en geen uwer geheimen zal
verborgen blijven.

19. En hij, aan wie zijn boek in de rechter hand wordt gegeven, zal
zeggen: "Komt, leest mijn boek.

20. Voorzeker, ik wist dat ik mijn afrekening tegemoet moest gaan."

21. Deze zal dan een heerlijk leven krijgen

22. In een verheven tuin,

23. Waarvan het fruit gemakkeljik bereikbaar zal zijn.

24. "Eet en drinkt smakelijk als loon voor hetgeen gij in vroeger
dagen hebt gedaan."

25. Maar, hij wiens boek in de linker hand wordt gegeven, zal zeggen:
"O was mijn boek mij maar niet gegeven!

26. En had ik maar niet geweten wat mijn oordeel was!

27. O, had de dood maar aan mij een einde gemaakt!

28. Mijn rijkdom heeft mij niet gebaat,

29. Mijn macht is van mij weg gegaan."

30. Grijpt hem en boeit hem.

31. Werpt hem dan in de hel.

32. Bindt hem vervolgens met een ketting vast waarvan de lengte
zeventig armlengten bedraagt;

33. Want hij geloofde niet in Allah, de Grote.

Volgens mij is dit gewoon de beschrijving van de hel. Dus iets wat na de dood gebeurt. En geen oproep voor moslims om dit ongelovigen op aarde aan te doen.

47:1 t/m 47:4

1. Zij, die (de Waarheid) verwerpen en mensen van Allah's weg
afleiden, hun werk zal Hij vruchteloos maken.

2. Maar zij, die geloven en goede werken doen en in hetgeen aan
Mohammed is ge openbaard, geloven - dit is de Waarheid van hun Heer -
hun fouten zal Hij van hen wegnemen en hun toestand verbeteren.

3. Dat is omdat de ongelovigen de leugen volgen, terwijl de gelovigen
de Waarheid van hun Heer volgen. Zo deelt Allah aan de mensen hun
toestand mede.

4. Wanneer gij de ongelovigen (in oorlog) ontmoet, treft dan hun nek
en wanneer gij overwinnaar zijt, bindt hen dan vast. En wanneer de
oorlog opgehouden is, laat hen dan vrij uit gunst of voor een
losprijs. Zo zij het. En indien Allah wilde, had Hij hen Zelf kunnen
bestraffen. Doch Hij wilde sommigen uwer door anderen op de proef
stellen. En degenen die terwille van Allah worden gedood, hun werken
zal Hij zeker niet vruchteloos maken.

En wederom: Je mag de vijand in tijd van oorlog aanvallen. Niet zomaar je tegenstanders.

2:62 t/m 2:67

62. Voorzeker, de gelovigen, de Joden, de Christenen en de Sabianen -
wie onder hen ook in Allah en de laatste Dag geloven en goede daden
verrichten, zullen hun beloning bij hun Heer ontvangen en er zal geen
vrees over hen komen, noch zullen zij treuren.

63. En toen Wij een verbond met u aangingen en de berg hoog boven u
verhieven, zeiden Wij: "Houdt vast, wat Wij u hebben gegeven en
bedenkt wat het bevat, zodat gij behoed zult worden."

64. Maar gij wenddet u af en, had Allah u Zijn genade en
barmhartigheid niet betoond, dan zoudt gij zeker zijn ondergegaan.

65. Gij hebt degenen onder u gekend, die inzake de Sabbath overtraden.
Alzo zeiden Wij tot hen: "Weest verachte apen."

66. Zo maakten Wij hen tot een voorbeeld voor hen die in die tijd
leefden en voor degenen, die na hen kwamen en tot een les voor de
godvrezenden.

67. En toen Mozes tot zijn volk zeide: "Waarlijk, Allah gebiedt u, een
koe te slachten", zeiden zij: "Drijft gij de spot met ons?" Hij zeide:
"Ik zoek toevlucht bij Allah, om niet tot de onwetenden te behoren."

Alleen de Joden die de Sabath ontheiligen worden met apen vergeleken. Niet de Joden die zich netjes aan de Sabath houden. Volgens mij kunnen rechtgeaarde Joden zich hier prima mee verenigen.

5:58 t/m 5:62

58. En zij die, wanneer gij tot het gebed roept het tot spotternij en
spel maken. Dit komt doordat zij een volk zijn dat niet begrijpt.

59. Zeg: "O, mensen van het Boek, gij haat ons slechts, omdat wij in
Allah geloven en in hetgeen ons is nedergezonden en in hetgeen
voordien was nedergezonden of doordat de meesten van u ongehoorzaam
zijn."

60. Zeg: "Zal ik u vertellen over degenen wier straf bij Allah erger
is dan dit? Dezen zijn het, die Allah heeft vervloekt en over wie Hij
Zijn toorn heeft uitgestort en van wie Hij apen, zwijnen en
duivelsdienaren heeft gemaakt. Dezen zijn inderdaad in een slechte
toestand en ver van het rechte pad afgedwaald."

61. Wanneer zij tot u komen, zeggen zij: "Wij geloven," terwijl zij
met ongeloof binnenkomen en er mee heengaan en Allah weet het beste,
wat zij verbergen.

62. En gij ziet velen hunner zich haasten om zonde te bedrijven en
overtreding en van verboden dingen te gebruiken. Het is inderdaad
slecht, wat zij doen.

Alleen degenen die Allah vervloeken en spotternij bedrijven, zullen door Allah zelf tot apen worden gemaakt. Er wordt volgens mij niet specifiek naar een volk gerefereerd.

7:160 t/m 7:166

160. En Wij verdeelden hen in twaalf stammen, als afzonderlijke
volkeren. En Wij openbaarden aan Mozes, toen zijn volk om drinken
vroeg: "Sla de rots met uw staf" en er ontsprongen twaalf bronnen aan:
elke stam kende zijn drinkplaats. En Wij deden wolken hen
overschaduwen en Wij zonden Manna en kwartels voor hen neder. "Eet van
de goede dingen, waarmede Wij u hebben voorzien." En zij deden Ons
geen onrecht aan, maar zij schaadden zichzelf.

161. En toen er tot hen werd gezegd: "Woont in deze stad en eet ervan
waar gij ook wilt en zegt: 'God, verlicht onze last', en gaat de poort
in nederigheid binnen, Wij zullen u uw tekortkomingen vergeven. Wij
zullen meer geven aan hen die goed doen."

162. Maar de onrechtvaardigen onder hen vervingen het woord door een
ander dat niet tot hen was gesproken. Daarom zonden Wij een kastijding
van de hemel over hen neder omdat zij onrechtvaardig waren.

163. En vraag hun omtrent de stad, die aan de zee lag. Toen zij de
Sabbath ontheiligden verscheen vis op hun Sabbath aan de oppervlakte
van het water, maar de dag waarop zij geen Sabbath hielden kwam zij
niet tot hen. Zo beproefden Wij hen omdat zij overtreders waren.

164. Toen een gedeelte hunner zeide: "Waarom predikt gij tot een volk
dat Allah wil vernietigen of met een strenge kastijding gaat
straffen?" Het andere deel antwoordde: "Als een verontschuldiging
tegenover uw Heer en opdat zij rechtvaardig mogen worden."

165. En toen zij de vermaning vergaten redden Wij degenen die het
kwade verboden en grepen de onrechtvaardigen met een strenge straf
aan, omdat zij verkeerd handelden.

166. En toen zij overtraden, hetgeen hun was verboden, zeiden Wij tot
hen: "Weest verachte apen."

Wederom: Uitsluitend degene die (individueel) verkeerd handelt, wordt vergeleken met apen. Niet een heel volk.

9:28 t/m 9:31

28. O, gij die gelooft, de afgodendienaren zijn voorzeker onrein. Zij
zullen daarom na (verloop van) dit jaar de heilige Moskee niet
naderen. En als gij armoede vreest, zal Allah u als Hij wil, uit Zijn
overvloed verrijken. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.

29. Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in Allah noch
in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn
boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst
belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij
onderdanig zign.

30. En de Joden zeggen: "Ezra is de zoon van Allah" en de Christenen
zeggen: "De Messias is de zoon van Allah." Dit is, hetgeen zij met hun
mond zeggen. Zij spreken de woorden na van degenen die vََr hen
ongelovig waren; Allah's vloek zij over hen, hoe zijn zij afgekeerd!

31. Zij hebben naast Allah hun geleerde mannen en hun monniken tot
Heren genomen. En ook de Messias, de zoon van Maria, hoewel hun was
bevolen slechts de ene God te aanbidden. Er is geen God naast Hem. Hij
is verheven boven hetgeen zij met Hem vereenzelvigen.

Zoals ik het lees, is dit wederom de beschrijving van het lot van ongelovigen na de dood. En de straf die Allah voor hen in petto heeft.

EINDCONCLUSIE:
Mijn eindconclusie is dat de teksten door de PVV helemaal uit hun context worden gehaald. En de hel en verdoemenisteksten die er uiteindelijk instaat zijn stuk voor stuk ook in de bijbel wel terug te vinden.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_173730136
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Gelovigen doen ook niks anders dan kritiek uiten op niet-gelovigen. Ik weiger als atheïst te accepteren dat ik minder rechten heb om kritiek te uiten dan gelovigen.
Jij bent makkelijk een conflict in te slepen.
wooblabalurg
  Moderator dinsdag 12 september 2017 @ 13:23:43 #175
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_173730148
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 september 2017 13:19 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ook op de islam (zonder radicale erbij) of op religie in algemene zin moet je kritiek kunnen uiten. Gelovigen doen ook niks anders dan kritiek uiten op niet-gelovigen. Ik weiger als atheïst te accepteren dat ik minder rechten heb om kritiek te uiten dan gelovigen.

Lubach heeft het inderdaad over een specifieke subgroep binnen de islam, maar dat maakt voor de gedachtenpolitie niet uit; kritiek op de islam, dus racistisch. Nog los van het feit dat de islam geen ras is, maar een keuze, is dat een krankzinnige redenering.
Natuurlijk, ikzelf ben ook atheïstisch maar gelukkig bestaan daar ook verschillende smaakjes van. Ik ben atheisitisch maar vind niet dat iedereen die niet atheïstisch is fout is. Als ik dat zou gaan vinden dan vind ik mijzelf net zo erg als de religieus die iedereen die niet religieus is fout vind. Ik vind het dus ook wel prima om zaken die uit de naam van de religie gedaan worden aan te pakken maar kwalijker om de religie zelf dan maar aan te pakken.

Ik ben het trouwens wel met je eens dat er te pas en te onpas wordt geroepen dat iets niet zou mogen omdat het over religie gaat, kom op zeg het is niet heilig ofzo.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')