abonnement Unibet Coolblue
pi_169905556
Hallo,
Mijn wagen is binnen geweest in de garage, omdat mijn koppeling opeens stuk was, ook drukgroep en het vliegwiel was stuk + er zat ook spelling op het rollager van de schakelbak. Schakelbak is open geweest en alle rollagers zijn vervangen, alsook de drukgroep, koppelingsplaat en het vliegwiel zijn vervangen. De schade was ontstaan tijdens het rijden wanneer ik wou terugschakelen en de ontkoppelingspedaal induwde en wou terugschakelen van 3 naar 2 versnelling, de ontkoppelingspedaal bleef hangen. Nu nadat alles gemaakt is hoor ik een ratel geluid zoals een koffiemolen. Voor dat de koppeling is stuk gegaan was er geen ratel geluid te horen. Wanneer ik tijdens het rijden mijn gaspedaal los laat en geen gas meer geef hoor ik dat ratel geluid, tijdens het gas geven niet. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
wagen is peugeot 207 diesel van 2009
pi_169905617
katalysator?

hoor je hetzelfde geluid als je een trap tegen je katalysator geeft?
pi_169905917
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 14:33 schreef RacerKPD het volgende:
katalysator?

hoor je hetzelfde geluid als je een trap tegen je katalysator geeft?
is dat de roetfilter ?
  vrijdag 31 maart 2017 @ 17:41:17 #4
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_169908699
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 14:30 schreef tommy_077 het volgende:
Hallo,
Mijn wagen is binnen geweest in de garage, omdat mijn koppeling opeens stuk was, ook drukgroep en het vliegwiel was stuk + er zat ook spelling op het rollager van de schakelbak. Schakelbak is open geweest en alle rollagers zijn vervangen, alsook de drukgroep, koppelingsplaat en het vliegwiel zijn vervangen. De schade was ontstaan tijdens het rijden wanneer ik wou terugschakelen en de ontkoppelingspedaal induwde en wou terugschakelen van 3 naar 2 versnelling, de ontkoppelingspedaal bleef hangen. Nu nadat alles gemaakt is hoor ik een ratel geluid zoals een koffiemolen. Voor dat de koppeling is stuk gegaan was er geen ratel geluid te horen. Wanneer ik tijdens het rijden mijn gaspedaal los laat en geen gas meer geef hoor ik dat ratel geluid, tijdens het gas geven niet. Wat kan hier de oorzaak van zijn?
wagen is peugeot 207 diesel van 2009
Moeilijk te beoordelen van achter een scherm..kun je niet een videootje maken en uploaden?

En wat zei de garage toen je belde/terugkwam?
Graag verwijderen.
pi_169908749
Bak of motorsteun vergeten vast te schroeven waardoor het blok soms ergens tegenaan trilt.
.
pi_171744170
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 17:41 schreef Charged het volgende:

[..]

Moeilijk te beoordelen van achter een scherm..kun je niet een videootje maken en uploaden?

En wat zei de garage toen je belde/terugkwam?
Ik ben naar de garage geweest en ze hebben een testrit gedaan en zijden dat dit normaal geluid was en dat binnen 50.000km niet meer zal horen ,
ik betrouw het zakje niet volledig.
Hallo ik heb vandaag de geluidsopname gemaakt tijdens het rijden.
Het geluid is enkel maar te horen als je gaspedaal los laat , tijdens het gas geven niet.
het ratel geluid is te horen op de volgende momenten van 5sec tot 8 sec, van 12 sec tot 18 sec, 25sec tot 30 sec en van 35sec tot 40 sec.
pi_171744415
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 14:50 schreef tommy_077 het volgende:

[..]

is dat de roetfilter ?
:|W
pi_171745886
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 00:25 schreef tommy_077 het volgende:

[..]

Ik ben naar de garage geweest en ze hebben een testrit gedaan en zijden dat dit normaal geluid was en dat binnen 50.000km niet meer zal horen ,

Het geluid herken ik niet maar ik herken wel bullshit als ik dat tegenkom.
Serieus?? Binnen 50.000 km hoor je het niet meer?
Bedoelen ze dan dat je er aan gewend bent of dat de auto dan op de sloop ligt?
Dit klinkt echt als afwimpelen en daar moet je niet mee akkoord gaan.
Het geluid kan ik niet plaatsen maar in het filmpje hoor ik het wel degelijk en er zit gewoon "iets" niet goed.
Jij hebt betaald voor een reparatie, het is aan hun om dat in orde te maken.

"Over 50.000 km hoor je het niet meer" is zo'n enorm achterlijke opmerking dat ie bijna briljant is.
Maar wel ten koste van jou als je er niks aan doet.
  Moderator zaterdag 17 juni 2017 @ 08:48:17 #9
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_171748042
Is het geluid alleen tijdens rijden en gas los? Of ook stationair?

Als het alleen met rijden is dan vermoed ik het prise-as lager van de versnellingsbak. (207 kwaaltje)
"Don't waste your time, always searching for those wasted years beers"
pi_171750056
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 11:13 schreef Acryl het volgende:
Is het geluid alleen tijdens rijden en gas los? Of ook stationair?

Als het alleen met rijden is dan vermoed ik het prise-as lager van de versnellingsbak. (207 kwaaltje)
enkel tijdens het rijden (niet bij stationair) als ik de gas loslaat, als ik de ontkoppelingspedaal indruk niet meer.
Het was op die as dat er speling zat, ze hebben alle rollagers laten vervangen in revisiebedrijf dus ook de prise-as lager. Daar ga ik toch vanuit.
  zaterdag 17 juni 2017 @ 13:43:19 #12
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_171750213
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 13:34 schreef tommy_077 het volgende:

[..]

enkel tijdens het rijden (niet bij stationair) als ik de gas loslaat, als ik de ontkoppelingspedaal indruk niet meer.
Het was op die as dat er speling zat, ze hebben alle rollagers laten vervangen in revisiebedrijf dus ook de prise-as lager. Daar ga ik toch vanuit.
Wat het ook moge zijn..de opmerking van 50.000km is behoorlijke bull poep. Of het is goed of niet,in dit geval dus niet.Het zou een resonantie kunnen zijn van een plaatje/hitteschild oid of iets dieper in de mechaniek. Laat je niet afschepen met dat km verhaaltje en ga terug,de reparatie is niet goed gedaan.
Graag verwijderen.
pi_171750275
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 13:43 schreef Charged het volgende:

[..]

Wat het ook moge zijn..de opmerking van 50.000km is behoorlijke bull poep. Of het is goed of niet,in dit geval dus niet.Het zou een resonantie kunnen zijn van een plaatje/hitteschild oid of iets dieper in de mechaniek. Laat je niet afschepen met dat km verhaaltje en ga terug,de reparatie is niet goed gedaan.
doet aan iets denken ik heb garantie tot 50.000km als het daarna voor komt is mijn probleem denk dat ze zo reageren.
  zaterdag 17 juni 2017 @ 13:55:29 #14
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_171750385
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 juni 2017 13:47 schreef tommy_077 het volgende:

[..]

doet aan iets denken ik heb garantie tot 50.000km als het daarna voor komt is mijn probleem denk dat ze zo reageren.
Zo snel mogelijk reageren dan.Misschien iets voor WGR?
Het zou niet jouw probleem moeten zijn.
Graag verwijderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')