quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:32 schreef rewder het volgende:
Ik had op een vacature gereageerd op MP en toen wou de persoon mijn email adres voor het verzenden van meer informatie. Het lijkt wel oplichting wat denken jullie ?
EMAIL BERICHT:
------------BEGIN ------------------------------------------------------------------------------------------------
Nou we willen u graag helpen dus..
Wat het plan van mijn is, is dat ik ten eerste iemand heb werken bij Preventel, dat is 1 organisatie die over telefoon abbonementen gaat. De plan is dat we telefoons gaan afsluiten, die door me contact niet word geregistreerd. Het is een familielid die daar werkt dus alles word op dezelfde dag cash uitbetaald. Opbrengst is tussen ¤2.000,- en ¤3.500,- euro netto, als je geintresseerd ben laat me het even weten. Meestal de zelfde dag uitbetaald behalve als u besteld via computer dan max 2 maar de dag dat wij het in ontvangst nemen krijgt u gegarandeerd ook uitbetaald. Daarvoor heb ik een foto van uw bankpas en id en postcode adres nodig dan bestellen wij het op uw adres u moet het aannemen en 1 cent pinnen ze kijken bij afgave naar u en de foto dus er kan niks raars gebeuren en dan komt het morgen binnen halen wij het op en nadat u heeft gepint hebben wij 4 uur om het weer uit het systeem te halen via het IMEI-NUMMER en dan is het van uw naam af dat doet mijn oom bij preventel hij werkt daar dat is een organisatie daar gaan alle bestelling door heen dat checken hun en zoals ik het zei mijn oom ziet dat dan en verwijderd u uit het systeem.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Einde
Ja dat begrijp ik nou ook niet. Maar wat zouden ze dan kunnen doen ? En uitzenbureaus willen ook vaak een kopie van paspoort enzo..quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:36 schreef LXIV het volgende:
Lijkt me 100% bona fide. Stuur je bankpas en kopie van je ID maar op. Rijk worden zonder te werken, het is logisch dat een jou volstrekt onbekende je dit aanbiedt.
Zoals ik het lees gaan ze abbo's op jouw naam afsluiten. Misschien dat iemand anders het anders leest.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:38 schreef rewder het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik nou ook niet. Maar wat zouden ze dan kunnen doen ? En uitzenbureaus willen ook vaak een kopie van paspoort enzo..
Bijvoorbeeld een lening van 50.000 euro afsluiten op jouw naam?quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:38 schreef rewder het volgende:
[..]
Ja dat begrijp ik nou ook niet. Maar wat zouden ze dan kunnen doen ? En uitzenbureaus willen ook vaak een kopie van paspoort enzo..
Ja klopt ik heb het ook 5 x geleze nom het goed te begrijpen maar nog steeds niet echt duidelijk.quote:
Jij besteld een mobiel op jou naam met jou id.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:38 schreef rewder het volgende:
[..]
Omdat je kopie bankpas en postcode moet geven denk ik dat ze dingen op jouw naam gaan bestellen. Waarschijnlijk telefoon abbo's omdat ze zeggen dat je dus die 1 cent moet pinnen. Dus komt bezorger aan je deur met die shit jij pint. Staat op jouw naam. Marktplaats oplichter haalt het op en verkoopt de telefoon door? Of zoiets.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:39 schreef rewder het volgende:
[..]
Ja klopt ik heb het ook 5 x geleze nom het goed te begrijpen maar nog steeds niet echt duidelijk.
.....
WWoow wat en klojos's en dat kan maar met papieren. Ik heb tocht niets getekend of de bank heeft mij niet eens gezien.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld een lening van 50.000 euro afsluiten op jouw naam?
Nee maar er staat in de tekst dat je aan de deur moet pinnen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:41 schreef rewder het volgende:
[..]
WWoow wat en klojos's en dat kan maar met papieren. Ik heb tocht niets getekend of de bank heeft mij niet eens gezien.
Die klojo heeft dus nog lef om nog eens lekker op te halen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:40 schreef kree het volgende:
[..]
Jij besteld een mobiel op jou naam met jou id.
Die wordt aan huis geleverd. Die adverteerder haalt de mobiel op.
Jij zit vast aan een abonnement en zit zonder mobiel.
Oja dat geld krijg je nooit want daar zullen ze een lul smoes voor hebben.
Identiteitsfraude, om maar wat te noemen.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:38 schreef rewder het volgende:
[..]
Wat dacht je dan dat jouw taak was?quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:42 schreef rewder het volgende:
[..]
Die klojo heeft dus nog lef om nog eens lekker op te halen.
Ik dacht dat ik bijvoorbeeld telefoonabbo;s moest afsluiten en hij de papieren ervan op komt halen enzo. En om mij bankrekninngnmr. te bevestigen zou ik eerst 1 cent moeten pinnen was mijn gedachte maar van de andere kant was het zo vaag verhaal dat ik meer oplichting in zag. Jullie hebben gelijk dit is gewoon duidelijk oplichting wat het ook is. Natuurlijk stuur geen foto of ID zomaar op.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:43 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Wat dacht je dan dat jouw taak was?
Waarom zou je voor andere mensen telefoon abbo's willen afsluiten? Er is zelfs een naam voor mensen die hier slachtoffer van worden. Die hebben dan ongewild meerdere abbo's op hun naam maar niet de telefoons of simkaarten. Ben alleen de naam kwijt.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:46 schreef rewder het volgende:
[..]
Ik dacht dat ik bijvoorbeeld telefoonabbo;s moest afsluiten en hij de papieren ervan op komt halen enzo. En om mij bankrekninngnmr. te bevestigen zou ik eerst 1 cent moeten pinnen was mijn gedachte maar van de andere kant was het zo vaag verhaal dat ik meer oplichting in zag. Jullie hebben gelijk dit is gewoon duidelijk oplichting wat het ook is. Natuurlijk stuur geen foto of ID zomaar op.
Ja man ... ik ben heel eerlijk altijd daarom denk ik dat iedereen zo is.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:35 schreef blessed19 het volgende:
Als je hier nog aan twijfelt, ben je echt te dom om te poepen.
Sowieso advertenties met dit soort bedragen niet geloven.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:48 schreef rewder het volgende:
[..]
Ja man ... ik ben heel eerlijk altijd daarom denk ik dat iedereen zo is.
Omdat het geld oplevert... op korte termijn, althans. Dat het nummer later in een strafzaak op kan duiken en jij vervolgens door oom agent van je bed wordt gelicht, zit meestal niet in de planning.quote:Op woensdag 29 maart 2017 22:48 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Waarom zou je voor andere mensen telefoon abbo's willen afsluiten? Er is zelfs een naam voor mensen die hier slachtoffer van worden. Die hebben dan ongewild meerdere abbo's op hun naam maar niet de telefoons of simkaarten. Ben alleen de naam kwijt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |